DaveLister
|
Napsal: úte 11.01.2011 18:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.9.2009 Příspěvky: 1156 Bydliště: Kadaň/Praha
|
To ze ocas v normal modu driftuje znamena ze mas spatne nastavenej mechanickej stred vrtulky. U GY780 se normalem nemusis moc zabejvat, funguje rovnou v HH.
Kmitani v HH vypada na prilis vysoky zisk. Pokud to snizenim zisku nejde ostranit tak musis hledat problem jinde.
Napr:
- Vrtulnik vibruje a to ovlivnuje funkci gyra.
- Tahlo ocasu se nekde zadrhava.
- Mas na ocasu pomale servo - zkus na gyru pridat zpozdeni.
- Paku na servu mas az moc nekolmo
- a spousta dalsich, ktery me ale momentalne nenapadaj
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: úte 11.01.2011 18:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
jsem vyměnil gyro za GP780 a drift v normal modu zůstal.
To znamená že nemáš správně nastavený střih vrtulky kerý při visu je schopen kompenzovat reakční moment. No pokud tam nemáš přímo nějaké mechanické zvěrstva a máš smykátko zcela ve prostřed nic se neděje. v Normal modu gyra se běžně nelétá. Tudíž coby začátečník na normal zapoměň.
V HH módu ocas drží, ale pomalu kmitá (na Tx MX12 mám zisk pro oba módy 40% ze 100). Páku serva vrtulky nemám úplně kolmo - prostě jsem nenašel takovou, která by přesně pasovala
Tady už je to o něco horší. Nevím přesně jak soft RC soupravy sám o sobě zajišťuje oba dva režimy gyra a mezi nima přepíná. Tedy Normal a HL. Nicméně pro 80% RC souprav platí že aby se gyro přeplo do HL modu můsí mýt hodnota zisku více než 50%. Ovšem jak je to přímo u tvoji RC soupravy netuším - neber mne tedy uplně za slovo.
Pak je tu ta věc s tou kolmostí páky serva na táhlo ...... tohle je alfa všeho mecahnického. A ještě jedna věc. Zabezpeč aby páka serva byla co možná nejkratší. Nebo přendej kuličku na páce serva co možná nejblíže ke středu - ale tak abys pořásd smykátkem vykryl celý možný machanický rozsah po hřídelce vrtulky. tím gyru zajistíš nejopzimálnější podmínky. Když se nad tím zamyslíš pochopíš proč tomu tak je.
Platí že čím delší páka tím více problémů s gyroskopem, servem a ocasem vůbec......
PS: neuvedl jsi co máš za servo na ocase....
|
|
Nahoru |
|
|
vasek
|
Napsal: úte 11.01.2011 19:33 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.4.2007 Příspěvky: 144 Bydliště: České Budějovice
|
Servo na ocase je Savox SH-0262MG. Páka na servu je tak 2-3 stupně od kolmice.
Pokud jde o řízení gyra tak si nejsem úplně jistý že postupuju správně. Na MX-12 mám řízení gyra na 5-tém kanále (označeném gear/gyro). Ovládání tohohle kanálu mám přiřazeno na přepínač a zisk gyra nastavuji přes Travel Adjustment tohohle kanálu. Gyro na přepnutí přepínače reaguje (přepíná mód), nejsem si ale jistý řízením zisku. Kanál se dá na každou stranu nastavit na 0-100%. Zkoušel jsem v HH módu postupně nastavovat z 50 až na 80% a v chování gyra jsem nepozoroval žádný rozdíl (čekal jsem zrychlování a zvětšování kmitů a ono nic. Je tady nějaký vlastník tohohle rádia a poradí ?
Díky, Vašek
|
|
Nahoru |
|
|
dafson
|
Napsal: úte 11.01.2011 20:47 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 30.5.2010 Příspěvky: 196
|
vasku take sem mel problemy s ujizdenim (teda ne s kmitanim) v normalu mam 35procen v HH rezimu 70procent radio mam DX6i a gyro KDS dlouho mi to neslo poradne rozchodit kmitani dela moc velky zisk coz u tebe nehrozi dej tam na HH vic nez 50procent a hlavne co sem ja delal spatne ze sem pri zapinani a nacitani nemel prepinac v poloze HH a take bys po tu dobu nemel hybat vrtasem ani vysilacem pak jestli mas spravne nastaveno na normal servo nebo digital servo A hlavne NASTAVIT LIMITY koncovych poloh soupatka zadni vrtulky !!!!! Todle ja sem opomel a po tom co jsem tohle co ti pisu zkontroloval vsechno slape jak ma gyro drzi jako pes a v norrmalu mi stacilo nastavit neutral vrtulky baj vocko a proste drzi pekne rovne nikam se netoci!!!urcite na to prijdes kdyz sem na to prisel i ja......ale nebo j take sem se ptal!
|
|
Nahoru |
|
|
mikek
|
Napsal: úte 11.01.2011 23:12 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 29.12.2008 Příspěvky: 33 Bydliště: Olomouc
|
Problémy s pomalým kmitáním jsem měl také - ocas pomalu kmital a ovládání vlevo/vpravo bylo takové "gumové". Vyzkoušel jsem kde co (seřízení středu, zisk, vibrace, ...), nakonec pomohlo dát táhlo vrtulky na páce u serva o něco blíže ke středu.
Problém byl prostě v tom, že i sebemenší pohyb serva způsobil velkou změnu na vrtulce, vrtulník se pootočil, gyro zareagovalo, ale pohyb serva byl zase moc na druhou stranu a tak pořád dokola. Teď může servo vrtulku ovládat přesněji a je to v pohodě.
|
|
Nahoru |
|
|
Kopec77
|
Napsal: stř 12.01.2011 6:50 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 8.12.2004 Příspěvky: 432 Bydliště: Chomutov
|
mikek píše: Problémy s pomalým kmitáním jsem měl také - ocas pomalu kmital a ovládání vlevo/vpravo bylo takové "gumové". Vyzkoušel jsem kde co (seřízení středu, zisk, vibrace, ...), nakonec pomohlo dát táhlo vrtulky na páce u serva o něco blíže ke středu.
Problém byl prostě v tom, že i sebemenší pohyb serva způsobil velkou změnu na vrtulce, vrtulník se pootočil, gyro zareagovalo, ale pohyb serva byl zase moc na druhou stranu a tak pořád dokola. Teď může servo vrtulku ovládat přesněji a je to v pohodě.
Přesně to samé bylo i u mne.
|
|
Nahoru |
|
|
vasek
|
Napsal: stř 12.01.2011 7:31 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.4.2007 Příspěvky: 144 Bydliště: České Budějovice
|
Díky všem za reakce,
začal jsem s pákou serva vrtulky. Nakonec se mi podařilo najít takovou, která je kolmá. Otáčení ocasu v normal módu se zlepšilo ale není to úplně ono. Postupuju správně když toto otáčení kompenzuju posouváním serva a změnou délky táhla? Do trimu kanálu bočení (směrovky) bych sahat asi neměl?
Pokud jde o HH mód tak zkusím posunout kuličku na páce blíž ke středu. Když vezmu roztočenou heli do ruky tak se mi zdá, že nevibruje (nemám ale s čím srovnávat), znovu jsem kontroloval smykátko a to taky nikde nedrhne.
Až se někam posunu dám vědět.
Díky, Vašek
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: stř 12.01.2011 7:39 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
mikek píše: Problémy s pomalým kmitáním jsem měl také - ocas pomalu kmital a ovládání vlevo/vpravo bylo takové "gumové". Vyzkoušel jsem kde co (seřízení středu, zisk, vibrace, ...), nakonec pomohlo dát táhlo vrtulky na páce u serva o něco blíže ke středu.
Problém byl prostě v tom, že i sebemenší pohyb serva způsobil velkou změnu na vrtulce, vrtulník se pootočil, gyro zareagovalo, ale pohyb serva byl zase moc na druhou stranu a tak pořád dokola. Teď může servo vrtulku ovládat přesněji a je to v pohodě.
Ono je to trochu jinak. Pokud dáš dlouhou páku, musíš ubrt na zisku gyra aby výsledek byl optimální. Tím ovšem gyro "omezuješ" v jeho schopnostech. Na druhou stranu krátká páka "zpomaluje" reakci serva a i když se zisk nažene na gyru, tak to taky není to pravé. Chce to holt kompromis.
Pokud je ale kývání ocasu pomalé, bývá to i reglem s nedokonalým governor režimem. Gyro hrábne do vrtulky, zatíží motor, změní se otáčky, vrtulník se pohne, regl to osolí, vrtulka zabere, gyro ubere, otáčky se zvýší ještě víc, ocas přeběhne a tak pořád dokola. Někdy se to děje jen určitých otáčkách. Záleží na reglu a je třeba s ním experimentovat. Obecně řečeno, s výjimkou kontroniků je s governoremem větší či menší problém u všech. Vyzkoušej pohon nakřivkovat nebo změnit točky, jestli se to nějak projeví.
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: stř 12.01.2011 7:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Ono je to i logické ........ pokud se nad tím člověk jen trošku zamyslí tak dlouhou páku nenasadí (nebo lépe řečeno páku s kuličkou nejdále od středu - je to prostě pro gyro zvěrstvo.
Bohužel lehkou vinu nese i stvořitel gyra. Že podobné informace nedává i do kuchařek ke gyroskopům. Ale gdyž ono to asi ani moc dobře nejde.
|
|
Nahoru |
|
|
vasek
|
Napsal: stř 12.01.2011 8:20 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.4.2007 Příspěvky: 144 Bydliště: České Budějovice
|
zdzd píše: Pokud je ale kývání ocasu pomalé, bývá to i reglem s nedokonalým governor režimem.
Tohle můj problém nebude, lítám na křivky.
Ještě se vrátím k dotazu ohledne nastavení neutrálu v normal módu. Pokud mi ocas točí na jednu stranu tak tohle odstraňuji posouváním serva po ocasní trubce (nebo změnou délky táhla mezi servem a pákou smykátka)?
Díky, Vašek
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: stř 12.01.2011 8:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
vasek píše: zdzd píše: Pokud je ale kývání ocasu pomalé, bývá to i reglem s nedokonalým governor režimem. Tohle můj problém nebude, lítám na křivky. Ještě se vrátím k dotazu ohledne nastavení neutrálu v normal módu. Pokud mi ocas točí na jednu stranu tak tohle odstraňuji posouváním serva po ocasní trubce (nebo změnou délky táhla mezi servem a pákou smykátka)? Díky, Vašek
Ano děláš to správně jde o to vystihnout MECHANICKY takový střih vrtulky (uhel náběhu listů) kdy vrtulník je schopen bez tvé korekce viset - aniž by se otáčel po směru reakčního momentu nebo proti. Nebo se tomu pokud možno co nejvíce přiblížit. Někdy to prostě nejde v důsledku nepřesností celé mechaniky vyrovnávacího rotoru. A ten střih prostě netrefíš ani za boha.
Ale dost bylo básniček a plků spíš mne zajiímá k čemu - z užitkového hlediska - ti je dobrý Normal mod.
Akorát se víc nadřeš a seš blíž ráně.
S normalem si hraj až budeš bezpečně létat a budeš si jistý orientací modelu ve vzduchu. Ono v normalu se dějou věci kolikrát - to bys koukal
Ať se daří.
|
|
Nahoru |
|
|
vasek
|
Napsal: stř 12.01.2011 9:01 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.4.2007 Příspěvky: 144 Bydliště: České Budějovice
|
OPR píše: Ale dost bylo básniček a plků spíš mne zajiímá k čemu - z užitkového hlediska - ti je dobrý Normal mod. Akorát se víc nadřeš a seš blíž ráně. S normalem si hraj až budeš bezpečně létat a budeš si jistý orientací modelu ve vzduchu. Ono v normalu se dějou věci kolikrát - to bys koukal
No, prvních 50 letů (teda spíš visů) jsem udělal s gyrem HK410B a tam mi HH mód nějak moc nechodil, spíš mi to šlo v normal módu i s tím, že jsem otáčení ocasu držel kniplem. Teď jsem vyměnil gyro za GP780 a tak mne doladění normal módu zajímá spíš z cvičných důvodů - musí to přece jít .
Díky, Vašek
|
|
Nahoru |
|
|
Kenny McCormick
|
Napsal: stř 12.01.2011 9:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.8.2009 Příspěvky: 3250 Bydliště: Prešov, SK
|
ked ti v normal driftuje do strany velmi pomalicky, je to v pohode, kasli na to a do normal uz neprepinaj.
To gyro co mas, aspon co tu o nom citam, ja tazsie nastavit na mensom vrtulniku ako je aj 450-tka. Nastavuju na nom aj inu velkost heli, ako 450, len teraz neviem ci mensiu alebo vecsiu.
Dlzka paky na serve pri rychlom serve ako mas aj ty, sa mi osvedcila na 450-tke len 7-8mm.
_________________ T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: stř 12.01.2011 9:11 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
vasek píše: Teď jsem vyměnil gyro za GP780 a tak mne doladění normal módu zajímá spíš z cvičných důvodů - musí to přece jít . Díky, Vašek
Žádné cvičné důvody, to musí jít, protože je to zapotřebí. Jinak bude gyro blbnout i v HL režimu.
Je to malá helina, popadni ji zespoda, podrž nad hlavou a roztoč. Kolektiv dej tak, aby "ztratila váhu", tedy prakticky visela. Ucítíš všechno, kam se kloní. klopí, stáčí. Došteluj to táhly a budeš doma.
Bacha na oči, skalp, lustr, záclony, kytky, poletující igeliťáky a jiný bordel. Nicméně není se čeho bát, s touto velikostí helin je to standardní postup.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|