Autor |
Zpráva |
pepin
|
Napsal: pát 07.01.2011 1:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Abych se alespon trochu vrátil k tématu načatém s rimrem před vánoci
samostatně křidélka ------klasický klidný let
Křidélka i klapky souběžně -----lepší odezva na výkrut,případně lepší korekce náklonu při součastně aktivovaném buterfy
směrovku ke křidélkum ---zejména pro kroužení v termice ve výšce
klapky plynule k výškovce-pouze pohyb klapek dolu ---menší opadání v zatáčkách při slabém větru na svahu
klapky ,lépe i křidélka plynule s výškovkou i nahoru -nedoporučuje se,ale docela to pomáhá u klenutých profilu při letu na zádech-odtlačení výškovky a trochu se to dá i považovat jako mix-rychlost
klapky-křidélka dolu -výškovka podle potřeby-termika mě se to osvědčilo pouze u hodně polosouměrného profilu při vodorovném letu-menší opadání v termice,lepší klouzavost,případně při použití proporcionálního nastavení,se tím dá udržet model ve větru v termické bublině bez dopředného pohybu,případně i s bublinou couvat-při pokusu o kroužení ohromná chut modelu padnout do vývrtky-kladné seřízení křídla
klapky křidélka nahoru-výškovka potlačeno-akro větron-fakt jen pro akrobatický model větroně,případně kompozit,pokud ten model neletí neutrálně-nevybírá,nejsem bez toho schopen zaletět třeba čtvercový přemet rovně,aniž bych ty rovné useky nemusel neustále honit
výškovka na páce plynu-doladění bez nutnosti potlačit motor -potlačený model třeba na maketě -kužel mimo osu trupu vypadá fakt hnusně,pokud je sklopený dolu,podle potřeby-stále aktivovaný mix-
směrovka na páce plynu-doladění bez nutnosti vyosení motoru -to samé jako potlačení,je to hnusný--stále aktivovaný mix
buterfly-kompenzace výškovky
od čistého bodu jedna,mohu postupně bod po bodu nacvakat všechny vypínače do polohy -FUNKCE AKTIVOVÁNA,aniž by se něco někde seklo,bloklo a podobně.
Všechny základní funkce mám pevně přednastavené,poměry upravuji pouze v rámci záletu,podle chování modelu a jsou zapínány vypínači,pouze buterfly mám u motorových větronu na dobastleném spínači-nikoli na přepínači-pak je potřeba ale pomalé-plynulé nabíhání kormidel-nikoli skokově,u ostatních funkcí by to asi moc nevadilo,metr nad zemí stejně asi nikdo program akro,nebo termika nepřepne-pokud se nesplete a v 300metrech nějaký záchvěv modelu vadit nebude.U bezmotorového větroně mám buterfly na páce plynu,což je klasický zpusob.Pokud nějaká z funkcí nemá vcelku žádný vliv pro daný model,tak ji zruším uplně,dvojí výchylky nepoužívám u větroně vubec-někdy při záletu pouze na výškovku-pak tuto funkci ruším,případně to řeším pouze expem,na dvojí výchylky jsem už ránu dal-nebylo kam tahat,páč jsem jen zapoměl přepnout,u motoráku zapínám-VĚTŠÍ VÝCHYLKU výškovky a směrovky-případně křidélek,aby přetáhla krouták od vrtule při visu pouze pokud jdu cíleně blbnout-standartně létám na malé-právě z duvodu,abych měl zažité poloměry obratu a nemohlo se stát,že nebude už kam tahat.
Určitě je to jen zlomek toho,co jde dnes naprogramovat a upravovat,já však raději dělám pro věc minimum
Rimre,pokusím se ti to natočit na video,at máš alespon nějakou představu,kolik a kdy se to křídlo vzadu ohýbá,vcelku to mám u všech modelu plus mínus stejný,jen u toho polosouměrnýho profilu-termika,to jde opravdu dolu hodně malinko,v podstatě to ani není vidět,že se něco pohlo,jen je vidět v letu,že ten model padá jako šutr přecijenom trochu pomaleji-tady už ty vule svojí roli sehrajou.
U toho buterfly opatrně při uniku z termiky,pokud jsou poddimenzovaná serva,je to takový dlouhodobý nápor,že rádi shoří-opakovaně osobně vyzkoušeno i v případě použití serva do daného modelu doporučené výrobcem-levnější z možných variant
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Abu
|
Napsal: pát 07.01.2011 10:31 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
pepin píše: buterfly-kompenzace výškovky
Jen poznamka k teto funkci - nektere modely potrebuji aby tento mix byl nelinearni (neklepe krivkovy, u MC-19 to nejde, tak aspon lomena cara).
U obou mych klapkovych vetronu je potreba pri vysouvani "brzdici mechanizace" nejdriv dost vyrazne potlacit vyskovku (asi na 40% plne vychylky) behem prvni poloviny drahy kniplu a pak uz jen lehce korigovat o par procent. Kdyz to dam linearne, tak se pri vysunuti butterfly model prudce vzepne nahoru a pak naopak prilis ostre klesa dolu.
A podobne to delam s vysouvanim kridylek nahoru, v prvni pulce drahy "brzdiciho kniplu" jsou kridlylka v neutralu, v teto fazi model zpomaluje, ale jeste prilis neklesa. V druhe pulce drahy uz vysouvam i kridylka nahoru (klapky uz jsou vyklopeny asi na 50%), model zacne ztracet vztlak a vyrazne klesa. Vyhopda je, ze pri "privreni brzd" zpet zhruba na pulku prejde model plynule do pomaleho klouzaveho letu, zadne propadnuti (samozrejme pokud neleti uz extremne pomalu).
Tohle nastaveni nemam z vlastni hlavy, okoukal jsem ho od Tomase Ciniburka (takze to asi nebude uplnej nesmysl)
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pát 07.01.2011 10:49 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
To ABU: Přesně to mě napadlo:-)
To pepin: Doporučuji doplnit, jaký tip mixu by to měl být.
Lineární = zadáním směrnice, který prochází nulou,
Lomený= zadáním dvou směrnic, které prochází nulou,
Křivkový = zadání několika bodů (dle mě max 9.) kde bude nastavena přímá odezva v konkrétním bodě, zbytek dopočítat. Zde to vidím jako velký problém, ale šel by řešit převodem na lomenou křivku, kde by se v rozsazích zadávaly směrnice křivky. Muselo by být více bodů, ale šlo by to řešit.
Jinak velmi zajímavý projekt.
|
|
Nahoru |
|
|
klingon77
|
Napsal: pát 07.01.2011 11:35 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.1.2009 Příspěvky: 253
|
pepin píše: Křidélka i klapky souběžně -----lepší odezva na výkrut,případně lepší korekce náklonu při součastně aktivovaném buterfy
Klapky jako kridelka pri butterfly nejsou moc dobre, pri vetsi vychylce klapek jde vysledny efekt proti kridelkum!
Jak bude vypadat situace pri plne leve pri klapkach na 60°: leve kridelko nahoru, prave dolu, leva klapka na 50°, prava na 70°. Prava klapka bude mit vyrazne vetsi odpor nez leva.
Jinak je to celkem OK. Jen nezapomen, ze spravny nastaveni vetrone je hlavne o podelnym serizeni (teziste a podelne V) a diferenciaci kridelek pro danou rychlost (pripadne i o mixu krid-smer) Nasypat do noveho modelu hned od pocatku tunu vsemoznych mixu je ke skode nez k uzitku.
|
|
Nahoru |
|
|
were
|
Napsal: pát 07.01.2011 13:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.10.2008 Příspěvky: 1708 Bydliště: Praha Kunratice
|
Abu píše: A podobne to delam s vysouvanim kridylek nahoru, v prvni pulce drahy "brzdiciho kniplu" jsou kridlylka v neutralu, v teto fazi model zpomaluje, ale jeste prilis neklesa. V druhe pulce drahy uz vysouvam i kridylka nahoru (klapky uz jsou vyklopeny asi na 50%), model zacne ztracet vztlak a vyrazne klesa. Vyhopda je, ze pri "privreni brzd" zpet zhruba na pulku prejde model plynule do pomaleho klouzaveho letu, zadne propadnuti (samozrejme pokud neleti uz extremne pomalu). Tohle nastaveni nemam z vlastni hlavy, okoukal jsem ho od Tomase Ciniburka (takze to asi nebude uplnej nesmysl)
Ja to mam takhle taky, duvod proc sem si to tak nastavil byl, ze sem chtel mit moznost povysunout jen klapky bez nutnosti mit na to specialni ovladac, takze kridylka pridavam az od 50% drahy kniplu, ale jeste delam jednu vec - zaroven s oteviranim butterfly se mi meni i diferenciace kridylek, takze pri plne vysunutem butterfly je diferenciace 100% - tzn pri naklaneni se pouze vnejsi kridelko narovnava (pri max kniplu jde az do neutralu, ale ne vic) zatimco druhe zustava naplno vyklopene
Ma to dve vyhody
a) kridelka je v butterfly mozno vyklopit az na maximum co paka a servo dovoli, protoze pri naklaneni uz se zadne dal nezveda, jen jedno jde dolu
b) pri korekci naklonu pri minimalni rychlosti behem pristavani je pri otevrenem butterfly na obou koncich kridla stale negativ, maximalne neutral
Pouzivam to tak i pri vyklapeni kridelek nahoru na dvouservovem kridle a zatim se mi to osvedcilo, nicmene mam to z vlastni hlavy takze je to mozna uplny nesmysl
_________________ Nejlépe to nosí nad hlavou a ještě ke všemu směrem do slunce.
Nejlepší investice jsou peníze vyhozené do vzduchu.
Žádný učený ještě z nebe nespadl.
|
|
Nahoru |
|
|
Abu
|
Napsal: pát 07.01.2011 13:42 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
were píše: Pouzivam to tak i pri vyklapeni kridelek nahoru na dvouservovem kridle a zatim se mi to osvedcilo, nicmene mam to z vlastni hlavy takze je to mozna uplny nesmysl
Nene, je to uplne spravne, zmena diferenciace pri brzdeni kridylky nahoru je velice dobra funkce.
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
RiMr
|
Napsal: pát 07.01.2011 13:54 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky: 64
|
Ahoj kluci,
bezvadný nápad i vývoj!
Víceméně všem těm mixům rozumím Pepine, akorát mám tyto dotazy (zatím ):
- mají být všechny tyto mixy součástí nastavení jednoho modelu/paměti?
- jsou nějak sdruženy do letových módů, nebo jsou součástí jednoho letového módu a pak jsou v jiném letovém módu rozdílná nastavení těchto mixů?
- mají některé mixy společné vypínače? Protože když ty mixy spočítám (a nepočítám tvale zapnuté mixy - 2) a když nepočítám obyč. křidélka, tak mi vychází 6 mixů, na které bych tedy potřeboval (cituji "mohu postupně bod po bodu nacvakat všechny vypínače do polohy -FUNKCE AKTIVOVÁNA") 6 spínačů, když připočítám dualraty, případné letové režimy, vychází mi minimálně 9 přepínačů...? Pochopil jsem to správně, resp. co jsem pochopil blbě? Protože takhle je to na piáno s anténou...
Až se nám (mě ) ty mixy trochu vyjasní, tak bych udělal nějaké vizualizace jednotlivých mixů s barevným rozlišením Master-Slave a spínačů na imaginárním noname vysílači.
Dále by bylo fajn udělat nějaké shrnutí, jaký rozsahu mixů, zvládne konkrétní vysílač. Myslím že se dá očekávat, že nic z toho není problémem pro Futaby od 8FG nahoru, ale už "sedmička" asi zvládne pouze část, u DSM2 rádií do Dx6i kterou znám to asi bude hodně omezené, u Dx7 a Dx8 nevím a JR9303 to předpokládám zvládá, Optic jak jsem pochopil tohle všechno zvládá (možná jsem to ale jen blbě pochopil) + další rádia, které tady raději ani nebudu jmenovat...
Možná by to šlo formou "skupin" mixů přiřazených ke skupinám vysílačů. Jakože "skupina mixů 1" lze naprogramovat na vysílačích ve skupině 1. Skupina 2 ke skupině 2 atd.
_________________ ________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
|
|
Nahoru |
|
|
Abu
|
Napsal: pát 07.01.2011 14:05 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
Optic rozhodne nezvladne vsechno bez kompromisu. Treba uz u elektrovetrone mu nestacej ani kanaly (klapky musi byt na Vkabelu, takze mix "klapky spolu s kridelky" nelze).
MC-19 a MX-16 vicemene zvladne ale se kompromisy.
K tomu mit kazdy mix na extra prepinaci se neumim vyjadrit, ja to takhle nepouzivam, to bych se zblaznil si to vsechno pamatovat.
Letove rezimy = je temer nutne aby v kazdem rezimu sly jednotlive mixy aktivovat nebo deaktivovat (tak to umi MC19), jeste lepsi by samozrejme bylo aby v jednotlivych rezimech mohly mit mixy i odlisne parametry ("% mixovani").
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: pát 07.01.2011 14:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Snažím sa body z prvého príspevku v hlave nejak zjednodušiť, opravte ma ak niečo prehliadnem. Ide mi o predstavu ako to všetko nastaviť do EVO a či mio vôbec bude stačiť 5 vstupov na mix.
-základná podmienka: zladené pohyby párových serv, orezaná maximálna výchylka podľa mechaniky.
- normálny stav: všetko samostatne, krídelká, klapky, "brzdy"(krídelká hore=spoileron?), zakrivenie celej odtokovky(chamber), smerovka + kompenzácia klapiek aj vyklopenia krídeliek výškovkou ako samozrejmosť, ale s poznámkou že pri plynulom ovládaní by sa tu hodili krivky.
+ nastavená diferenciácia krídeliek.
1 - flaperon: servá klapiek reagujú na krídelká
2 - combi: smerovka(alebo vtail) reaguje aj na krídelká
3a - klapky reagujú aj na výškovku, len smer dolu (výškovka len jedným smerom do do funkcie "klapky")
3b - klapky reagujú na výškovku aj smerom hore.
4a,b - stále zakrivenie odtokovky - chamber, dolu a v druhom bode hore, klapky aj krídelká, ovládané samostatne
x - plyn do výškovky a plyn do smerovky, beriem ako náhradu vyosenia motoru, napevno bez prepínača
5 - butterfly: krídelká hore, klapky dolu, ovládané kniplom plynu. Zrejme ten knipel ovláda len vysunutie krídeliek, klapky zostanú vysunuté? Motor sa nedá spustiť, alebo je rozdelená dráha kniplu, v strede nič, od seba zapína motor, k sebe vyťahuje krídelká ?
4ab a 5 by mohli byť považované za letové režimy
Servo krídelka teda reaguje na:
-aileron
-chamber (prepínač 4 - dolu, nič, hore)
-butterfly(knipel plynu)
Servo klapiek reaguje na:
- flaps
- výškovka len na pritiahnutie (3a)
- výškovka obojsmerne (3b)
- chamber (prepínač 4 obojsmerne)
- butterfly (na prepínač, plná výchylka bez pohybu)
Väčší problém bude s V chvostom, ja mám len 5 vstupov na servo:
- výškovka
- smerovka
- klapky
- brzdy (knipel plynu)
- motor
Chýba mi vstup na prepínač 4-zakrivenie celej odtokovky. Pre obyčajný chvost by to ešte vyšlo...
Možno by tu stačilo kompenzovať výškovku samostatnými polohami trimov, ak prepínače 4 a 5 považujem za letoé režimy tak to tak je.
Ešte tam mám v rezerve jeden nevyužitý "Ázijský mix" ktorý môže ovplyvňovať jednu "funkciu" druhou (normálne mixy sú len z funkcie do serva).
Pochopil som to dobre?
|
|
Nahoru |
|
|
were
|
Napsal: pát 07.01.2011 14:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.10.2008 Příspěvky: 1708 Bydliště: Praha Kunratice
|
RiMr píše: - jsou nějak sdruženy do letových módů, nebo jsou součástí jednoho letového módu a pak jsou v jiném letovém módu rozdílná nastavení těchto mixů?.
Strucne by se to dalo napsat asi tak, ze si udelas letove rezimy (neboli jak pises mody) podle zakladnich nastaveni odtokove hrany + primixujes potrebnou korekci vyskovky
napr:
normalni let (neutral)
termika (kridelka a klapky mirne dolu)
rychlost (kridelka i klapky mirne nahoru - narovani profilu)
a mezi temito letovymi rezimy pak za letu prepinas
ostatni pomocne mixy si das na vzpinace abys je mohl kdykoliv zapnout nebo vypnout nezavisle na zvolenem letovem rezimu, napr.
mix kridylek do smerovky - zapnes si ho treba kdyz chytis stoupak a zacnes ho tocit porad vys a vys, ale vypnes si ho na pristani, abys mel kridylka a smerovku samostatne
mix klapek do vyskovky - pokud to moc nenese a citis ze by to bylo potreba, v zatackach nebo kdyz pritahujes protoze se ti podarilo nabrat trochu rychlosti a chces ji co nejucineji vymenit za vysku, ale jakmile to zacne lip nosit nebo pri pristani tak si ho vypnes
no a mimo letove rezimy (umistene treba na tripolohovem prepinaci) a samostatne mixy na jednotlivych vypinacich mas jeste na plynu butterfly mix jak uz tu bylo popsano
Asi tak bych to popsal pro zakladni predstavu
_________________ Nejlépe to nosí nad hlavou a ještě ke všemu směrem do slunce.
Nejlepší investice jsou peníze vyhozené do vzduchu.
Žádný učený ještě z nebe nespadl.
Naposledy upravil were dne pát 07.01.2011 14:43, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
RiMr
|
Napsal: pát 07.01.2011 14:42 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky: 64
|
Aha, já jsem z Pepinova popisu (v tom jednom nedávném zamčeném tématu) pochopil, že to Optic umí a že to jakési měřítko použitelnosti rádia.
K těm přepínačům, nevím teda jak to myslel, které rádio má tolik přepínačů?
"Letove rezimy = je temer nutne aby v kazdem rezimu sly jednotlive mixy aktivovat nebo deaktivovat (tak to umi MC19), jeste lepsi by samozrejme bylo aby v jednotlivych rezimech mohly mit mixy i odlisne parametry ("% mixovani")."
Myslíš tím, mixy aktivovat a deaktivovat v jednotlivých režimech při programování (např. při režimu start nepotřebuju butterfly apod.), nebo za letu nějakým přepínačem si ty mixy zapínat a vypínat, tzn. že by všechny mixy mohly být aktivní ve všech let. režimech? To by pak ale ty režimy byly ve výsledku dost napikaču, ne?
Stejně tak, myslíš měnit "váhu" mixů, jinou hodnotu pro každý mix pro každý letový režim při programování vysílače, nebo mít možnost to měnit nějakým poťákem libovolně za letu?
EDIT: než jsem to nadatloval, tak jsem na některé otázky dostal odpovědi, viz výše
_________________ ________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
|
|
Nahoru |
|
|
were
|
Napsal: pát 07.01.2011 14:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.10.2008 Příspěvky: 1708 Bydliště: Praha Kunratice
|
Myslim ze menit parametry jednotlivych samostatnych mixu (klapky do vyskovky atd.) v zavislosti na letovem rezimu uz je vysoce sofistikovany pristup potrebny spis pro spickove soutezni letani, aspon ja z pohledu rekreacniho letce kazdy mix (treba klapky do vyskovky) naladim na co nejoptimalnejsi hodnotu a dal uz to neresim
Navic vetsinou ma ten mix smysl zapinat jen pri jednom letovem rezimu - napriklad klapky do vyskovky pri slabych podminkach, cili v rezimu termika, smerovka do kridylek taky pri termice nebo dejme tomu pri neutralu a tak.
Ovsem ja to beru z pohledu termickeho letani, kdy je ero ladene jen pro jednu rychlost
Samozrejme behem faze ladeni konkretniho mixu to chce priradit k tomu mixu potak a hrat si behem letu s nastavenim a potom nastavit nejlepsi zjistenou hodnotu.
No a pak se dostanes do faze kdy je cele ero krasne naladene, zmenis na zkousku hodnotu jednoho mixu a cele to prestane fungovat a ero se najednou ve vzduchu zase placa jako kdyz jsi zacinal
_________________ Nejlépe to nosí nad hlavou a ještě ke všemu směrem do slunce.
Nejlepší investice jsou peníze vyhozené do vzduchu.
Žádný učený ještě z nebe nespadl.
Naposledy upravil were dne pát 07.01.2011 14:53, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Abu
|
Napsal: pát 07.01.2011 14:52 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
RiMr - Nedokazu to popsat uplne obecne a exaktne, budu popisovat jen to co dobre znam z vlastni praxe -
Menit pomer mixovani jsem myslel treba na zmenu diferenciace kridylek podle letovyho rezimu (na rychlost jina hodnota nez na termiku). Zrovna tu dferenciaci tahle meni ta 19ka neumi a je to skoda, hodilo by se to. Ale zadny krouceni cudlikem, na to neni pri letu cas, prepnes proste na rezim "termika" a mas tam vse co potrebujes, spravnou diferenciaci, spravnou hodnotu mixu kridylka+smerovka atd. Prepnes na rezim "rychlost" a nastavi se to zase jinak, treba se vypne mix smerovky a naopak se primixuji klapky, aby s tim slo lepe akrobatit. Napriklad.
Jinak spoustu zajimaveho se doctes v clancich od "klingona" =
http://www.pina.cz/2009/03/19/nastaveni ... o-vetrone/
http://www.pina.cz/2009/04/10/nastaveni ... etrone-ii/
were = ono se to lisi i od modelu, na 3m rychlejsim kompozitu zapinam mix "snap flap" (cela odtokovka jde proti vyskovce) prave v rezimu rychlost, protoze se s tim vyborne leta akrobacie, hranaty premet a podobne veci. Naopak u lehkeho pomaleho termicaka to zapinam v rezimu termika na vytaceni uzkych kominu (protoze ten akrobatit stejne neumi).
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
RiMr
|
Napsal: pát 07.01.2011 15:50 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky: 64
|
Coro, ty mixy 1 až 5 zapínáš samostatnými přepínači? Protože to vidím na 7 až 8 přepínačů, laický dotaz: skutečně při lítání ovládáte oba křížové ovladače + nějakých 5-8 přepínačů, z nich jeden třípolohový? Nebo (ale i tak...) se některé mixy nezapínají/nevypínají přepínači, ale plynule aktivují potenciometry?
Já všechny ty mixy samostatně chápu, jen si nedokážu představit ten prstoklad a ty noty, kdy odstartuju, nějaký mix jedním vypínačem zapínám, pak dalším přepínačem zapínám jiný mix (třeba klapky do výškovky ale jen dolů), k tomu si jiným vypínačem zapínám mix směrovky do křidélek, dalším přepínačem mix křidélek do klapek, pak chci zapnout klapky do výškovky "i nahoru", tak spínačem vypínám mix "jen dolů" a jiným spínačem zapínám "i nahoru", pak si chci dát nějaké brikule, tak vypínám mix klapek do výškovky, vypínám směrovku do křidélek, naplno zapínám mix křidélek do klapek, zapínám výškovku k plynu, přepínám diferenciaci na jiné hodnoty...
_________________ ________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
|
|
Nahoru |
|
|
RiMr
|
Napsal: pát 07.01.2011 15:57 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky: 64
|
Abu píše: na to neni pri letu cas, prepnes proste na rezim "termika" a mas tam vse co potrebujes, spravnou diferenciaci, spravnou hodnotu mixu kridylka+smerovka atd. Prepnes na rezim "rychlost" a nastavi se to zase jinak, treba se vypne mix smerovky a naopak se primixuji klapky, aby s tim slo lepe akrobatit. Napriklad.
Takhle si to dovedu představit...
Ale představa jak místo užívání si letu musím pořád myslet na sekvence mixů, mě moc neláká...
_________________ ________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|