Autor |
Zpráva |
kratas
|
Napsal: pát 17.12.2010 11:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2009 Příspěvky: 1656 Bydliště: Praha - Krč, ČR
|
Osobně bych použil 3 článek. Používáme Turnigy 1300 3S. S dvojčlánkem to samosebou poletí, ale s 3 článkem to je stíhačka WWII. I když po roce lítání mi to přijde zase pomalé .
_________________ SOVA is YouR CO-pilot http://rc-sovy.blogspot.com http://www.rcsovy.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 17.12.2010 11:21 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
kratas píše: Mustanga přímo nemám, ale mám FW 190 a kluci z klubu mají MIGa, Mustanga, Zero, Mezka.
....pokud to budeš stavět s jedním servem, moc si to představit nedovedu......l.
Jak se povedlo dovazit to Zero? To uz jsem tam nedelal... Ma podle fotek dost kratkej cumak, stejne tak Hellcat....
FW byl muj oblibenec, nechal si prave diky dlouhemu trupu libit nejvic a lital jak po kolejich, pricna obratnost taky super.
Ty neznas jak se dela diferenciace mechanicky, bez berlicek v radiu a dvou serv? Staci kousek presadit paku mimo osu otaceni kridelka ve spravnem smeru nebo u serva pouzit kotoucek a ne paku a tahla chytit ve vhodnych dirkach...
|
|
Nahoru |
|
|
Abu
|
Napsal: pát 17.12.2010 11:27 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
vapno.j píše: Ahoj, chtěl bych také použít dvojčlánek, mám 1800mah a chci to dát do zera. Jaký jsi vybral motor?
Kdysi jsem mel Mustanga od L.Masika s dvojclankem 1700 a motorem Axi 2208 s kv1800. Vazilo to 390g a s vrtuli 8x6 to litalo celkem slusne (120W), ale ne uplne stihackove. Ted je tam motor Dualsky 2830 s mensim kv, triclanek 1300, 450g a projev odpovida stihacce (180W).
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
CharlitoCZ
|
Napsal: pát 17.12.2010 13:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2010 Příspěvky: 696 Bydliště: Praha 6
|
Motor tam teď mám http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=4908 napájim zatím 2S a vrtule 8x6.
Zítra zkusim první zalétnutí (moje první zalítnutí vůbec), tak doufám, že to nějak dopadne
edit: ještě jak už jsem psal, zatím jsem to zkoušel jen doma v ruce, ale když ho postavim kolmo nahoru a přidám plyn, tak už někde v druhé polovině výkonu (počítám kolem 80%) to táhne vzhůru (možná to je normální, ale já měl na dekáči SS Mig 480 a tam jsem to takto necítil)
_________________ DJI Phantom 3 Advanced / SIG Smith Miniplane / spousta deproňáků a miniqvéček
|
|
Nahoru |
|
|
kratas
|
Napsal: pát 17.12.2010 14:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2009 Příspěvky: 1656 Bydliště: Praha - Krč, ČR
|
2jyrry: tedy chlape, to kolečko mě nenapadlo . Jasně u jednoho serva by tu diferenciaci to kolečko řešilo. Jsem lopata. Jinak předsunutí páky znám, ale řešil jsem to řízení obou křidélek jedním servem. Jak už jsem z těch chytrých rádií zblblý . Jinak se přiznám, že diferenciaci křidélek nemám a lítá to nádherně, takže asi by to prospělo, ale není to potřeba.
Jedno video, ale točili jsme to na foťák, tak je éro malé, ale snad tam je aspoň trochu vidět. Bylo to takové pohodové podzimní lítání, jeden z posledních hezkých dní:
http://www.youtube.com/watch?v=bwd25Hn2puQ
Jinak ZERO poletí asi v sobotu, tak snad to dopadne dobře.
FW je moje srdeční záležitost a po začátečnických problémech a chybách jsem si ho už konečně vyladil plně k mé spokojenosti a jak říkáš, tak lítá jak po kolejích, je stabilní a můžu s ním dělat i věci, který bych nečekal. Po správném vyladění ho můžu vydojit a on FW je stále poslušný jak pejsek. Bez motoru slušně klouže, takže naprostá spokojenost. Ty éra od Hackera vydrží neuvěřitelné zacházení. Dokonce jedna čumákovka pod motorem a stejně po chvíli lepení zase lítá jak má. Neuvěřitelné. Jinak nádherně lítá I ten MIG, were si na něj dal i maketový kužel a je to krása pohledět. ono je krása pohledět vždy když were lítá.
2CharlitoCZ: Pokud jsi tohle éro ještě nikdy nezalítával a pokud jsi vůbec ještě nic nezalítával, tak jen pozor. Je to guma a tak správné dotrimování vyřešíš až ve vzduchu. Na zemi asi moc ne. Takže si natrénuj bez koukání rychlé přehmaty na trimy a zpět na páky. Pak bacha, ale zde mám zkušenost s 3 článkem nesmíš ho odhodit na plný kotel. To udělal kolega než se vzpamatoval byl dole a lepil. Éro začne silně klopit doleva a ty to musíš dorovnat. Tato éra jsou na křidélka dost citlivá, takže ho snadno překlopíš na druhou stranu a je zle. Pokud se podíváš jak ho na videu odhazuji já, tak ho taky překlopím doprava více ve snaze ho srovnat. Takže plyn si v ruce nastav dle tahu vrtule, kdy Ti ho už dost tahá z ruky a pak nemusíš nijak silně odhazovat, jen si ho do to vzduchu položíš a on poletí. A pak už si jen užíváš.
Jinak my používáme tento motor: TR 28-30B 14A 1050Kv
Regulátor: Turnigy Plush 18A
Serva HXT 900
Vrtuli: 8x6 (APC jsme dost lámali, protože máme vrtule napevno, ne přes gumičkový unašeč, tak jsme přešli na takové černé vrtule z HC. U nás se snad prodávají pod značkou E-MAX a fungují velmi dobře)
Tady link na wereho MIGa:
http://www.rcalbum.com/index.php?action=dtl&amode=&id=3632
Přeji hodně zdaru.
_________________ SOVA is YouR CO-pilot http://rc-sovy.blogspot.com http://www.rcsovy.cz
|
|
Nahoru |
|
|
TERAZKY
|
Napsal: pát 17.12.2010 16:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.6.2008 Příspěvky: 2560 Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
|
kratas
Ahoj, merali ste max. prúd s tým TR 28-30B 14A 1050Kv a APC 8x6, ev. aspoň aký je letový čas
Nie je to pomalé
Predpokladám akku. 1300 mAh 3LiPol.
charlito
Na zálet to zver niekomu, čo má aspoň niečo nalietané, inak budeš lepiť...
Dík.
_________________ ... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
|
|
Nahoru |
|
|
kratas
|
Napsal: pát 17.12.2010 18:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2009 Příspěvky: 1656 Bydliště: Praha - Krč, ČR
|
Proudy jsme neměřili, ale čas vychází asi 8-9 minut když s tím lítám hodně divoce, často na plný plyn. Pokud lítám katolicky, tak už jsem vydržel ve vzduchu i 12 minut než mi pípák začal hlásit že bych měl jít dolů. Nicméně já mám na rádiu nastaveno 7 minut, takže po sedmé minutě udělám hezky nálet nebo osmičku a přistanu.
Na tom videu neletím na plný plyn. Když jsem s tím začínal lítat, zdálo se mi to strašně rychlé a teď mi to přijde už tak na pohodu.
_________________ SOVA is YouR CO-pilot http://rc-sovy.blogspot.com http://www.rcsovy.cz
|
|
Nahoru |
|
|
michal.valis
|
Napsal: sob 18.12.2010 13:48 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 22.3.2010 Příspěvky: 59 Bydliště: Plzeň
|
TERAZKY píše: kratas Ahoj, merali ste max. prúd s tým TR 28-30B 14A 1050Kv a APC 8x6, ev. aspoň aký je letový čas Nie je to pomalé
TR 28-30B 1050kv:
APC 8x6: 14,5A
GWS 9x5: 15A
měřeno na zemi
Letový čas v Jak3 od LM model 10 minut a 3S 1300mAh. Létá to krásně rychle, letovka vyšla na 400g.
Pro kombat ideální levný pohon. Jen je třeba vyřešit chlazení pokud má éro prostorový trup.
|
|
Nahoru |
|
|
CharlitoCZ
|
Napsal: ned 19.12.2010 2:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2010 Příspěvky: 696 Bydliště: Praha 6
|
tak dneska jsem to zalítával a výsledek je takový, že ho zase dám na nějkaou dobu na skříň a jdu dál trénovat na hornoplošníku, nevím jestli to je rukama, nebo čim, ale hrozně se to vrtělo, rovně jsem neletěl snad ani vteřinu a po 20 sekundách, všemnožných akrobatických prvků jsem se prošel asi 200 pro zamrzlozasněženym poli
_________________ DJI Phantom 3 Advanced / SIG Smith Miniplane / spousta deproňáků a miniqvéček
|
|
Nahoru |
|
|
TERAZKY
|
Napsal: ned 19.12.2010 9:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.6.2008 Příspěvky: 2560 Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
|
Málo vyosený motor, ťažisko príliš v zadu, krivo zalepené - to hádam ani nejde... na rýchlo ma napadá toto
Verím že môžem vylúčiť chybu elektroniky, nesprávny zmysel výchyliek a pod....
Toto musí letieť i v rukách začiatočníka ktorý si nemýli strany a nekýva s výškovkou štýlom 0 - MAX relatívne v pohode
Daj si to niekomu pozrieť a zalietať, toto vážne musí letieť
_________________ ... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
|
|
Nahoru |
|
|
Abu
|
Napsal: ned 19.12.2010 9:38 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
Jeste bych doplnil = prilis velke vychylky.
(muj druhy RC model byl taky EPP P51D, takze dobre vim o cem je rec, prvni let trval asi 5s....)
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
TERAZKY
|
Napsal: ned 19.12.2010 9:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.6.2008 Příspěvky: 2560 Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
|
Charlitocz
Ale to, že si tú jankovitú sviňu udržal vo vzduchu cca 20 s, napovedá, že to s Tebou nie je márne plytvanie časom
PS
Zväčši si i EXP. na výchylkách, no nemám Tx Turnigy a tak Ti neporadím, či do +, alebo -
_________________ ... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
|
|
Nahoru |
|
|
kratas
|
Napsal: ned 19.12.2010 11:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2009 Příspěvky: 1656 Bydliště: Praha - Krč, ČR
|
2CharlitoCZ: tím se netrap, ono to letí rovně, jen budeš mít někde chybku. Pokud bys někdy chtěl, můžeme se všichni sejít a my Ti se záletem pomůžeme. Jsme z Prahy 4, ale umíme se dopravit kamkoliv. Lítáváme v Tróji, Dívčáky, Opatov, Zelené domky, prostě kamkoliv.
Jinak se netrap, já včera blbnul tak, až jsem FW procedil skrz strom. Nějak na tom sněhu nemám odhad vzdálenosti . Vypadalo to hrozně, zlomené křídlo, půlka výškovky pryč a podobně, kus křídla chyběl a po 30ti minutách byl FW zase letuschopný a téměř není poznat, že se něco stalo. Jen ten kousek bílého EPP ukazuje, že to křídlo dostalo ránu.
_________________ SOVA is YouR CO-pilot http://rc-sovy.blogspot.com http://www.rcsovy.cz
|
|
Nahoru |
|
|
meko
|
Napsal: sob 25.12.2010 13:35 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 26.2.2009 Příspěvky: 49 Bydliště: Plzeň
|
Ahojky všem.
Také sem se nechal od kámošů ukecat do combatu a
jelikož už bylo pár typů (zero,FW,Hellcat) obsazeno,
tak sem vzal Mustanga-Geraldin
Stavba je bez problémů,mám dvě serva na křidélka 500 Hextronik 5g.
Jsou zapuštěny do trupu v přechdu trup křídlo a dírkou protaženy kabely do kabiny k přijímači.
Směrovka je jen vyztužena hliníkovým drátem pro možnost pozdějšího ohýbání-trimování na přímý let,abych to nemusel případně dohánět křidélky.Nikdo z naší party ho nedával.Při combatu je ho škoda i když
sme tím asi ochuzení o lepší manévrování,nicméně pokud sme najednou čtyři nahoře,tak je to takový chaoz, že nám to ani nezchází.Zálet pri dodržení těžiště dle návodu byl bez problému.Doporučuji na zálet velmi malé výchylky na křidélka.Na mé letecké umění-neumění
se letadlo zdálo docela mrštné skoro až divoké,ale po přidání stuhy se stabylizovalo a bylo O.K.
Kdo ho má jen na příjemné poletování,tak to směrové servo jistě uvítá.
Osazení:motor Turnigy 28-30/1050kv regl Turnigy 25A vrtule GVS 9/5 aku Turnigy 1300 mAh doba letu 8-10min
Křídla vyztuženy uhlík.pásky a do náběžných hran zaříznuty hliník. dráty pro zpěvnění pri srážce.
|
|
Nahoru |
|
|
DavidB
|
Napsal: ned 09.01.2011 0:27 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.3.2010 Příspěvky: 243 Bydliště: Liberec
|
...taky jste mě ukecali, bude to moje první éro v rozsypu (EGE Pro pořád odpočívá v krabici), tak snad se dílo podaří. Jinak zatím spokojenost, v pondělí večer jsem ho objednal a v pátek už bylo doma. Na základě zdejších doporučení jsem objednal Turnigy 2830B, regl Turnigy 25A a TGS8x6E sport, nano 1300mAh, doma mám nějaký volný HXT900 a HXT500. Na kombaty se zatím necítím, ale potrénuju a snad to přijde. Máte někdo doporučení čím to lepit, normálně používám UHU por nebo styrolep? díky
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|