Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 13.12.2010 23:11 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27.4.2008
Příspěvky: 122
Bydliště: Vysočina - Škrdlovice
je hned několik způsobů, jak to nastavit:
můžeš si to spočítat podle chytrých software nebo si to můžeš změřit a nebo to máš v rukách a ty malé niance poznáš a odladíš ... Jednoduchý návod na správné seřízení není :-D, pokud je, tak je to spíš jen haluz nebo dogma pilota né realita.
Jaký je ten rozdíl mezi pronikavostí a klouzavostí?

_________________
Honza
http://www.youtube.com/watch?v=e0NYTm8zG8Y


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 13.12.2010 23:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.11.2004
Příspěvky: 1340
Bydliště: Praha6-Nebušice
no kdybych si mohl něco přečíst a pak umět nastavit éro.. no... sem s tím!! :D

bohužel...

mě trvalo najít to správné (pro mě) nastavení na gladiátorovi 4 roky cca 6 letadel.. na osirisovi cca 2 roky ale 8 letadel a určitě tomu pomohlo to že jsem byl u "vývoje" a měl jsem možnost si pokecat s opravdovými mozky létání... sám bych na některé věci nepřišel vůbec nebo za hooodně dlouhou dobu. nic není hned


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 14.12.2010 10:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
chuan píše:
................. Jednoduchý návod na správné seřízení není :-D, pokud je, tak je to spíš jen haluz nebo dogma pilota né realita.


Ano, je to tak (měl jsem to tam dopsat :oops: ).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 14.12.2010 11:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
chuan píše:
........Jaký je ten rozdíl mezi pronikavostí a klouzavostí?


Když to budeš laicky a srozumitelně aplikovat na F3Káčko, tak zjednodušeně asi takhle:
Nejlepší klouzavost je celkem jasná. Je to jediný bod režimu rychlosti v souvislosti s opadáním a tenhle režim určuje jak daleko to letadlo uletí např. z metrové výšky při bezvětří.
Pokud bude foukat 20m/s proti, tak režim nejlepší klouzavosti nepůjde použít, pokud to má letět (pronikat) dopředu. Bude nutné zvyšovat pronikavost (zvyšovat rychlost letu) a tomu bude odpovídat jiné opadání, jiná klouzavost. (To se dá odečíst z poláry).
Ve skutečných větroních na tohle existují různě složité kalkulátory (dokluzoměry), které tohle automaticky počítají (musí mít v paměti tu poláru a další vstupní hodnoty o síle a směru větru, průměrných stoupáních a klesáních toho dne....) a dá se tak s dost vysokou přesností optimalizovat dokluz, aby to vyšlo do pásky a ne 1km před ní, nebo 500m nad.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 14.12.2010 11:20 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 25.12.2009
Příspěvky: 309
Bydliště: LMK Chotěboř
Já to taky nastavuju a předělávám pomalu celou sezónu. Dokonce je to u dvou modelů z jedných forem rozdílné. Já jsem se vztlakovky naučil nastavovat podle svaháčů, kde to byla největší alchymie.
Já režim termika nastavuju tak, že zkouším zatáčky ve kterých přidávám, nebo ubírám vztlakovky tak aby se mě éro nezastavovalo (to jsou moc velké), nebo nelítalo jak střela (termika to urychluje). Ještě špatné nastavení vztlaků poznám tak, že se mě to vyhazuje při točení z termiky(velké vztlaky, malá rychlost, nestabilní), nebo nestoupu stejně jako ostatní(malé vz., hodně musim tahat, rychlé).
Jsou to jen všeobecné rady, které jsou spíš do začátku a zkušení piloti to znají.

_________________
RCgliders.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 14.12.2010 16:46 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 17.2.2008
Příspěvky: 248
Bydliště: Jihlava
je to tak jak píšou kluci (onca, Polynom, JMalik, Chuan) není jednotné nastavení! to se tu řešilo už tisícekrát. Každej slušnější výrobce dá základní setup stroje v návodu většinou.
Ostatní dolaďování výkonů je už hodně individuální jednak mezi letadly a také piloty! nedá se to popsat co chodí na jednom nefunguje na druhým...
chce to pořád lítat lítat zkoušet mněnit nastavení jednotlivejch režimů v různejch podmínkách a na závodech nebo i během závodu zase dolaďovat na základě předchozích zkušeností. Může to bejt lepší a dyš není, tak vrátit nastavení zpět je otázkou pár pípnutí na vysílači...

ohledně rychlostní poláry... nedovedu si představit bez telemetrie z modelu práci káčkaře s dokluzoměrem nebo rychlostní polárou a pravítkem k odladění nejlepšího nastavení ....

Ty jako pilot ze země to musíš vidět a odhadnout!
to je na tom to krásný 8)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 14.12.2010 19:27 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27.4.2008
Příspěvky: 122
Bydliště: Vysočina - Škrdlovice
Citace:
Pokud bude foukat 20m/s proti, tak režim nejlepší klouzavosti nepůjde použít, pokud to má letět (pronikat) dopředu. Bude nutné zvyšovat pronikavost (zvyšovat rychlost letu) a tomu bude odpovídat jiné opadání, jiná klouzavost. (To se dá odečíst z poláry).

Jedou věcí je, že já tedy za větru 20m/s nelétám, tak nemám tyto zkušenosti s pronikavostí :-) Co to ta pronikavost vlastně je, jak se stanoví pronikavost třeba na poláře letounu nebo režim maximální pronikosti? Existuje vůbec takový režim? Pronikavost je třeba pohledu, pronikavost nože máslem, pronikavost špionu do vlády... :-D ale u letadla je to takový spíš hantýrkový pojem nebo né?
Má se tak, že pokud se dokážeš pohybovat na maximální klouzavosti, tak je to nejlepší co můžeš udělat a nezáleží na rychlosti větru, vliv to bude mít jen na relativní pohyb letadlo vůči vzduchu a letadlo vůči zemi. Pokud začneš měnit nastavení křídla vypadneš z tohoto režimu a sice poletíš rychleji dopředu, ale také k zemi a kde je pak ta výhoda? Jedninou správnou cestu při silnějším větru pro zachování klouzavosti je naložení závaží.

_________________
Honza
http://www.youtube.com/watch?v=e0NYTm8zG8Y


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 14.12.2010 19:56 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2009
Příspěvky: 277
Diky Malik, nemal som cas to popisat :)
Jasne ze nastavenie je pre kacko individualne a velmi komplikovane (vlastne sa ani nikdy nedozvies s istotou ci je to nastavene naozaj NAJ :) ) Ale ti co zacinaju si to nejak nastavit na zaciatku musia a aby vedeli dalej ladit je dobre aby vedeli aj preco je co ako ci co :roll: :D
Prenikavost je standardne pouzivany pojem ale neviem ci je to rezim.
Ak sa jedna o navrat modelu proti vetru (silnemu) tak ma teoreticky zmysel menit nastavenie klapiek - z polohy max. klzavosti smerom ku min odporu (hod). Zalezi to ale od konkretneho profilu a myslim ze to nikto nerobi, kazdy jednoducho potlaci.
Dovazenim modelu sa klzavost nemeni. Meni sa iba rychlost modelu pri maximalnej klzavosti a to ovplivnuje prave prenikavost.
A to sme este do toho nezapocitali to ci je model v stupaku alebo silnom klesani :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 14.12.2010 20:23 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 17.2.2008
Příspěvky: 248
Bydliště: Jihlava
diri píše:
Ak sa jedna o navrat modelu proti vetru (silnemu) tak ma teoreticky zmysel menit nastavenie klapiek - z polohy max. klzavosti smerom ku min odporu (hod). Zalezi to ale od konkretneho profilu a myslim ze to nikto nerobi, kazdy jednoducho potlaci.
Dovazenim modelu sa klzavost nemeni. Meni sa iba rychlost modelu pri maximalnej klzavosti a to ovplivnuje prave prenikavost.
A to sme este do toho nezapocitali to ci je model v stupaku alebo silnom klesani :lol:


Mám oprávněný důvod, že se velice pleteš! minimálně já jsem ten případ který mnění pomocí klapek (flaperonů) zakřivení profilu pro snížení odporu( zvýšení "pronikavosti") protože:

- tím že model potlačíš : ano letí rychleji ale velice rychle ztrácí výšku. kolikrát model zrychlí jen co se týká proudění vzduchu ale ne vůči pevnému bodu ( pilot )

- tím, že snížíš odpor profilu pomocí flaperonů sice také rychleji ztrácíš výšku ale je to lepší kompromis zhoršení kluzu a opadání za rychlost rozhodně lepší než potlačení! a to není můj výplod proto ve velkých větroních používají plachtaři také zmněnu zakřivení profilu, např. při přeskoku...


- balas přidat můžeš pokud to konstrukce umožňuje a pokud máš model u sebe... přidání balastu obecně posouvá letadlo na rychlostní poláře po tečně určující nejlepší klouzavost směrem do vyšších rychlostí. Klouzavost se nemnění ale opadání ano...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 14.12.2010 20:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Každá situácia možno môže vyžadovať iný spôsob letu, ale to nastavenie na najlepšiu kĺzavosť nemusí byť aj tak na škodu.

Inak... ak model v snahe pristáť potlačím nad dráhu a poletím meter nad trávou, tak mi to vystačí aj na otočku na druhej strane alebo dokonca na obletenie celého okruhu a druhý pokus pristáť. A naopak spomalím niekde blízko k pádovke tak ledva doletím na dráhu - neviem či som to vyjadril jasne, proste môže mať význam pre návrat proti vetru aj to, že sa človek vykašle na kĺzavosť a rozbehne to na maximum (t.j. pritlačí to nízko nad zem, čím skôr sa vráti tým kratšia je vlastne jeho dráha lebo ten vietor ju predlžuje každou sekundou) - a vtedy by ten režim "hod" čiže minimálny odpor nemusel byť zlý nápad - vztlaku je pri vysokej rýchlosti dosť.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 14.12.2010 21:02 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2009
Příspěvky: 277
to DD:
nevedel som ze niekto normalne na kacku pouziva aj nejaku polohu medzi polohami klapiek MAX KLZAVOST a HOD. Ja obcas pouzijem HOD ked sa potrebujem vratit a hodne fuci... Vidis aspon sa dozvieme tajomstva sampionov :)

So vsetkym s tebou suhlasim, sam to pouzivam pri "velkom" lietani :)

btw: znova si ta objednavam ako casomeraca :) alebo Malika? :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 14.12.2010 21:16 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27.4.2008
Příspěvky: 122
Bydliště: Vysočina - Škrdlovice
Že se klouzavost při nakládání nemění, to se shodneme. Co se týče nakládání, tak to DD popsal taky přesně. Já si ale zůstnu u tvrzení, že pokud chceš od někud doletět a netlačí tě čas (jako že tě spíš tlačí to, aby jsi se vrátil do čtverce) tak je nepraktické používat minimální odpor, protože rychlejší let způsobuje i větší opadání. Nejlépe by měla posloužit pořád ta klouzavost.
Režim pronikavosti fakt není, respektive se o něm nikde v Mechanice letu nepíše ač je to docela často používaný pojem.
coro:
ve větru nad zemí není dobré létat, poryvy koukají za každým drnem.

_________________
Honza
http://www.youtube.com/watch?v=e0NYTm8zG8Y


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 14.12.2010 21:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.11.2004
Příspěvky: 1340
Bydliště: Praha6-Nebušice
diri píše:
to DD:
nevedel som ze niekto normalne na kacku pouziva aj nejaku polohu medzi polohami klapiek MAX KLZAVOST a HOD. Ja obcas pouzijem HOD ked sa potrebujem vratit a hodne fuci... Vidis aspon sa dozvieme tajomstva sampionov :)

So vsetkym s tebou suhlasim, sam to pouzivam pri "velkom" lietani :)

btw: znova si ta objednavam ako casomeraca :) alebo Malika? :roll:


klapky mám na páce plynu a dovolím si říct že plyn u káčka používám stejně často jako křidélka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 14.12.2010 21:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2009
Příspěvky: 277
to chuan: OK, dajme tomu ze fuka vietor 20km/h. Tvoj model ma najlepsiu klzavost pri rychlosti 20km/h. Ak sa nachadzas mimo stvorca smerom po vetre a chces k nemu doletiet tak musis zrychlit...
Pekne je to vidiet ked pri polare (rychlost vs. opadanie) zacnes hybat pociatkom sur. systemu hore/dole alebo doprava/dolava podla toho ci si v stupani/klesani alebo fuka vietor v smere letu/proti smeru. Bod max klzavosti sa zacne hybat po polare a ty vidis ako musis spomalit, resp. zrychlit ked chces mat najvacsiu klzavost (voci zemi!), t.j ked chces co najdalej preletiet.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 14.12.2010 21:51 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2009
Příspěvky: 277
to Polynom:
ved to hej, ale pouzivas ich takto aj od polohy kde ti to najviac klze smerom hore?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz