Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 17.11.2010 9:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.6.2008
Příspěvky: 2560
Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
1. Aká stará je tá batéria :?:
2. Aký tam tečie prúd, keď je motor v kľude :?:

Pri kúpe novej, ak tam vojde by som tam pokojne dal batériu s cca o tretinu väčšou kapacitou. Inak budeš len dobíjať a dobíjať...

_________________
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 17.11.2010 10:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.6.2009
Příspěvky: 1102
Bydliště: Frenštát Pod Radhoštěm.
Obrázky: 9
Jestli máš nafťaka (žhavení a start)tak ti to v žádném připadě na tom kousku tu baterku nenabije!!!


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 17.11.2010 10:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 15.10.2006
Příspěvky: 455
Bydliště: Praha
blesk píše:
jak jste tu probírali ty časté starty, tak odebraná kapacita je velmi malá. Pokud umím dobře počítat tak odběr startéru je kolem 200A, průměrná doba startování je 2 vteřiny tj. 1/1800 hodiny. Takže odebraná kapacita je 200A/1800 = 0,11Ah = 110mAh :-) Takže ono víc kapacity sežere alarm, radio ve standby režimu nebo tak :-)
A cim jsi ty proudy meril ? ja bych rekl, ze si starter vezme vic nez jen 200A


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 17.11.2010 12:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 14.9.2006
Příspěvky: 1128
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Obrázky: 2
To auto potřebuje nejen kvůli baterce alespoň občas delší jízdy.
I katalyzátor začíná kloudně fungovat asi po 10-15km(podle typu lambda sondy)
Takže při extrémě krátkých jízdách jde do háje motor,výfuk,katalyzátor,baterka a všechno kolem. ve vejfuku je dost velký množství kondenzátu kterej na krátkou vzdálenost nevysychá a tak rezaví a hlavně koroduje:-)

_________________
Chybama se člověk učí..hmm asi jsem jeden z nejvzdělanějších lidí...


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 17.11.2010 12:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.9.2009
Příspěvky: 1067
Bydliště: Brno sever
macpro píše:
A cim jsi ty proudy meril ? ja bych rekl, ze si starter vezme vic nez jen 200A


http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?k ... windowid=0

I kdyby ta 1.1kW byl výkon a účinnost jen 50%, tak jsme na proudu kolem 190A.

Takže pokud je to jen malej benzíňák (a pokud jezdí 2km tam a 2km zpátky, tak jediný důvod, aby to byl objemný diesel, je tatínek bagrista), tak 200A je až až.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 17.11.2010 13:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.6.2009
Příspěvky: 946
Bydliště: Liberec
mhabr píše:
Ale zatímco opakovaný (byť i krátký) start zatěžuje akumulátor velkými proudy a tím ho opotřebová, zvlášť pokud nemá dostatečnou dobu na regeneraci, tak vybíjení malými proudy akumulátoru vpodstatě prospívá.


U autobaterií je to přesně naopak. Desky v akumulátoru jsou svojí konstrukcí stavěny na krátkodobý velký proudový odběr, dlouhodobý malý odběr jim škodí. K dlouhodobému odběru jsou určeny trakční baterie, které mají stavbu desek mohutnější. JaHo

_________________
I květák je jen vycepované zelí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 17.11.2010 16:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10.4.2008
Příspěvky: 5095
Bydliště: CA
blesk píše:
jak jste tu probírali ty časté starty, tak odebraná kapacita je velmi malá. Pokud umím dobře počítat tak odběr startéru je kolem 200A, průměrná doba startování je 2 vteřiny tj. 1/1800 hodiny. Takže odebraná kapacita je 200A/1800 = 0,11Ah = 110mAh :-) Takže ono víc kapacity sežere alarm, radio ve standby režimu nebo tak :-)

Na Š100 MB je to pravda......
Keď odomknem auto, hneď počujem bzučať čerpadla, rozvieti sa interier, odomknú sa všetky dvere....... Fobia má elektro posilovač riadenia - kábel tam ide festovný... ABS je tiež elektro, Mnoho zariadení je len v StandBy režime no a stokrát nič umorilo slona....... Po naštartovaní sa mi rozsvietia reflektory, beží vstrekovanie, kúrenie a v lete kíma, aplivové čerpadlo, posilňovač riadenia, ABS, stierače, rozmrazovanie skla, ohrev zrkadiel.... Takže energie na dobíjanie ostáva trošku menej ako u tej Š100....
Synovec chodí domav z práce raz za tri týždne, no a svojho Passata nenatočí ani po výmene akumulátora. To jeho audio (pol kW) berie v Standby viac ako moje zapnuté na plno...
Keď som mal Feldu a blbol mi spínač osvetlenia v kufri - to svetlo z vonku nebolo vidieť - , tak v zime po predlženom víkende som nenaštartoval...

_________________
http://lubo111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 17.11.2010 17:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Myslím že nebude problém s odberom elektro pri naštartovanom voze - aspoň čo som ja meral tak skorej to vyzeralo naopak, čím vyšší odber tým som nameral viac voltov (ale rozlišovalo to nejak, či to dobíja baterku alebo to žere niečo iné - keď začal klesať prúd do baterky, klesalo aj napätie, bez ohľadu na zapnuté či vypnuté svetlá . Altík má teda výkonu dosť (aspoň u mňa, stará Camry).

Problém vidím CCCV nabíjaní olova - keď je napätie 14,4V, ešte stále nie je baterka plne nabitá, a musí začať klesať prúd a teda by plné nabitie trvalo dlho - to by nevadilo, len cesta by musela trvať dlhšie.
Ak ale na voľnobeh nedobíja, je to asi zhoršenie problému, hlavne v ucpatých mestách.. Nešlo by to doladiť nejakou výmenou niečoho? Veď altík by mal urobiť koľko treba (napätia), podľa toho ako sa riadi..

Keď som hľadal niečo o sulfatácii, narazil som na baterky s reklamou že miešajú elektrolyt. Nejak neviem či mám odvahu alebo chuť to na skúšku kúpiť , ale to miešanie sa mi zdá ako dobrý elegantný nápad (nič pracného či drahého, len nejaká membrána). U nás sú také že "IQ-Power" - no, neznie to ako názov, príliš dôveryhodne.. Aby to zas nebola len nejaká módna somarina. Nemá to niekto?

To by ale bolo skôr riešenie pre voz čo dlho stojí. Inak ak mu žerie nejaký spotrebič, tak smola, to mu nepomôže nič - jedine dorobiť vypínač.
Mám pocit že taxikári často štartujú z trakčných bateriek (Exide alebo Optima) - sú drahé, ale keď oni stávajú a vyčkávajú niekde bez jazdenia a majú pustené nejaké rádiá a telky, nakoniec to vyšlo lacnejšie ako stále meniť normálnu baterku.

EDIT: čítal som si o nich viac, a to nefunguje na základe nejakej membrány či vzlínania, ale normálne mechanicky, pohybom keď auto pridáva a brzdí. Takže na to kašlem aj keď nápad možno nieje zlý.


Naposledy upravil coro dne čtv 18.11.2010 0:30, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 17.11.2010 17:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
SuperMUF píše:
Ahoj

máme doma takový problém ...

díy za radu



Víc jezdit.
Můžeš tomu koupit novou baterku a hlavně to občas (1 -2x týdně) strčit na nabíječku (dobíječku s menším proudem), ale zůstanou ty problémy se stále studeným motorem, neodpaří se ani kondenzovaná voda z výfuku, katalyzátoru, neotevře termostat......


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 17.11.2010 20:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2010
Příspěvky: 861
Bydliště: Praha 4
Prostě se to nestačí dobít. Kunoplaška si vezme tak 1,5 Ah za den. Nevím, jakým proudem to auto nabíjí, ale při 5A to znamená nabíjet 18 minut při 100% účinnosti. U olověné baterky tedy asi 30 minut v reálu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 17.11.2010 21:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
OrDa píše:
Prostě se to nestačí dobít. Kunoplaška si vezme tak 1,5 Ah za den. Nevím, jakým proudem to auto nabíjí, ale při 5A to znamená nabíjet 18 minut při 100% účinnosti. U olověné baterky tedy asi 30 minut v reálu.


Asi tak.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz