Autor |
Zpráva |
TERAZKY
|
Napsal: stř 17.11.2010 9:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.6.2008 Příspěvky: 2560 Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
|
1. Aká stará je tá batéria
2. Aký tam tečie prúd, keď je motor v kľude
Pri kúpe novej, ak tam vojde by som tam pokojne dal batériu s cca o tretinu väčšou kapacitou. Inak budeš len dobíjať a dobíjať...
_________________ ... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
fiser.modely
|
Napsal: stř 17.11.2010 10:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.6.2009 Příspěvky: 1102 Bydliště: Frenštát Pod Radhoštěm. Obrázky: 9
|
Jestli máš nafťaka (žhavení a start)tak ti to v žádném připadě na tom kousku tu baterku nenabije!!!
|
|
Nahoru |
|
|
macpro
|
Napsal: stř 17.11.2010 10:57 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 15.10.2006 Příspěvky: 455 Bydliště: Praha
|
blesk píše: jak jste tu probírali ty časté starty, tak odebraná kapacita je velmi malá. Pokud umím dobře počítat tak odběr startéru je kolem 200A, průměrná doba startování je 2 vteřiny tj. 1/1800 hodiny. Takže odebraná kapacita je 200A/1800 = 0,11Ah = 110mAh Takže ono víc kapacity sežere alarm, radio ve standby režimu nebo tak A cim jsi ty proudy meril ? ja bych rekl, ze si starter vezme vic nez jen 200A
|
|
Nahoru |
|
|
kasssy
|
Napsal: stř 17.11.2010 12:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.9.2006 Příspěvky: 1128 Bydliště: Žďár nad Sázavou Obrázky: 2
|
To auto potřebuje nejen kvůli baterce alespoň občas delší jízdy.
I katalyzátor začíná kloudně fungovat asi po 10-15km(podle typu lambda sondy)
Takže při extrémě krátkých jízdách jde do háje motor,výfuk,katalyzátor,baterka a všechno kolem. ve vejfuku je dost velký množství kondenzátu kterej na krátkou vzdálenost nevysychá a tak rezaví a hlavně koroduje:-)
_________________ Chybama se člověk učí..hmm asi jsem jeden z nejvzdělanějších lidí...
|
|
Nahoru |
|
|
mhabr
|
Napsal: stř 17.11.2010 12:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.9.2009 Příspěvky: 1067 Bydliště: Brno sever
|
macpro píše: A cim jsi ty proudy meril ? ja bych rekl, ze si starter vezme vic nez jen 200A
http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?k ... windowid=0
I kdyby ta 1.1kW byl výkon a účinnost jen 50%, tak jsme na proudu kolem 190A.
Takže pokud je to jen malej benzíňák (a pokud jezdí 2km tam a 2km zpátky, tak jediný důvod, aby to byl objemný diesel, je tatínek bagrista), tak 200A je až až.
|
|
Nahoru |
|
|
jez_cz
|
Napsal: stř 17.11.2010 13:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.6.2009 Příspěvky: 946 Bydliště: Liberec
|
mhabr píše: Ale zatímco opakovaný (byť i krátký) start zatěžuje akumulátor velkými proudy a tím ho opotřebová, zvlášť pokud nemá dostatečnou dobu na regeneraci, tak vybíjení malými proudy akumulátoru vpodstatě prospívá.
U autobaterií je to přesně naopak. Desky v akumulátoru jsou svojí konstrukcí stavěny na krátkodobý velký proudový odběr, dlouhodobý malý odběr jim škodí. K dlouhodobému odběru jsou určeny trakční baterie, které mají stavbu desek mohutnější. JaHo
_________________ I květák je jen vycepované zelí
|
|
Nahoru |
|
|
lubo1
|
Napsal: stř 17.11.2010 16:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 10.4.2008 Příspěvky: 5095 Bydliště: CA
|
blesk píše: jak jste tu probírali ty časté starty, tak odebraná kapacita je velmi malá. Pokud umím dobře počítat tak odběr startéru je kolem 200A, průměrná doba startování je 2 vteřiny tj. 1/1800 hodiny. Takže odebraná kapacita je 200A/1800 = 0,11Ah = 110mAh Takže ono víc kapacity sežere alarm, radio ve standby režimu nebo tak
Na Š100 MB je to pravda......
Keď odomknem auto, hneď počujem bzučať čerpadla, rozvieti sa interier, odomknú sa všetky dvere....... Fobia má elektro posilovač riadenia - kábel tam ide festovný... ABS je tiež elektro, Mnoho zariadení je len v StandBy režime no a stokrát nič umorilo slona....... Po naštartovaní sa mi rozsvietia reflektory, beží vstrekovanie, kúrenie a v lete kíma, aplivové čerpadlo, posilňovač riadenia, ABS, stierače, rozmrazovanie skla, ohrev zrkadiel.... Takže energie na dobíjanie ostáva trošku menej ako u tej Š100....
Synovec chodí domav z práce raz za tri týždne, no a svojho Passata nenatočí ani po výmene akumulátora. To jeho audio (pol kW) berie v Standby viac ako moje zapnuté na plno...
Keď som mal Feldu a blbol mi spínač osvetlenia v kufri - to svetlo z vonku nebolo vidieť - , tak v zime po predlženom víkende som nenaštartoval...
_________________ http://lubo111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: stř 17.11.2010 17:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Myslím že nebude problém s odberom elektro pri naštartovanom voze - aspoň čo som ja meral tak skorej to vyzeralo naopak, čím vyšší odber tým som nameral viac voltov (ale rozlišovalo to nejak, či to dobíja baterku alebo to žere niečo iné - keď začal klesať prúd do baterky, klesalo aj napätie, bez ohľadu na zapnuté či vypnuté svetlá . Altík má teda výkonu dosť (aspoň u mňa, stará Camry).
Problém vidím CCCV nabíjaní olova - keď je napätie 14,4V, ešte stále nie je baterka plne nabitá, a musí začať klesať prúd a teda by plné nabitie trvalo dlho - to by nevadilo, len cesta by musela trvať dlhšie.
Ak ale na voľnobeh nedobíja, je to asi zhoršenie problému, hlavne v ucpatých mestách.. Nešlo by to doladiť nejakou výmenou niečoho? Veď altík by mal urobiť koľko treba (napätia), podľa toho ako sa riadi..
Keď som hľadal niečo o sulfatácii, narazil som na baterky s reklamou že miešajú elektrolyt. Nejak neviem či mám odvahu alebo chuť to na skúšku kúpiť , ale to miešanie sa mi zdá ako dobrý elegantný nápad (nič pracného či drahého, len nejaká membrána). U nás sú také že "IQ-Power" - no, neznie to ako názov, príliš dôveryhodne.. Aby to zas nebola len nejaká módna somarina. Nemá to niekto?
To by ale bolo skôr riešenie pre voz čo dlho stojí. Inak ak mu žerie nejaký spotrebič, tak smola, to mu nepomôže nič - jedine dorobiť vypínač.
Mám pocit že taxikári často štartujú z trakčných bateriek (Exide alebo Optima) - sú drahé, ale keď oni stávajú a vyčkávajú niekde bez jazdenia a majú pustené nejaké rádiá a telky, nakoniec to vyšlo lacnejšie ako stále meniť normálnu baterku.
EDIT: čítal som si o nich viac, a to nefunguje na základe nejakej membrány či vzlínania, ale normálne mechanicky, pohybom keď auto pridáva a brzdí. Takže na to kašlem aj keď nápad možno nieje zlý.
Naposledy upravil coro dne čtv 18.11.2010 0:30, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: stř 17.11.2010 17:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
SuperMUF píše: Ahoj
máme doma takový problém ...
díy za radu
Víc jezdit.
Můžeš tomu koupit novou baterku a hlavně to občas (1 -2x týdně) strčit na nabíječku (dobíječku s menším proudem), ale zůstanou ty problémy se stále studeným motorem, neodpaří se ani kondenzovaná voda z výfuku, katalyzátoru, neotevře termostat......
|
|
Nahoru |
|
|
OrDa
|
Napsal: stř 17.11.2010 20:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
Prostě se to nestačí dobít. Kunoplaška si vezme tak 1,5 Ah za den. Nevím, jakým proudem to auto nabíjí, ale při 5A to znamená nabíjet 18 minut při 100% účinnosti. U olověné baterky tedy asi 30 minut v reálu.
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: stř 17.11.2010 21:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
OrDa píše: Prostě se to nestačí dobít. Kunoplaška si vezme tak 1,5 Ah za den. Nevím, jakým proudem to auto nabíjí, ale při 5A to znamená nabíjet 18 minut při 100% účinnosti. U olověné baterky tedy asi 30 minut v reálu.
Asi tak.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|