|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Autor |
Zpráva |
zthom
|
Napsal: čtv 28.12.2006 12:55 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 4.5.2006 Příspěvky: 312 Bydliště: Brno
|
Když levé křidélko( pohled od ocasních ploch) půjde dolů a pravé nahoru, zatočí letadlo doprava nebo doleva?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
macpro
|
Napsal: čtv 28.12.2006 13:00 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 15.10.2006 Příspěvky: 455 Bydliště: Praha
|
zthom píše: Když levé křidélko( pohled od ocasních ploch) půjde dolů a pravé nahoru, zatočí letadlo doprava nebo doleva? DOPRAVA
|
|
Nahoru |
|
|
zthom
|
Napsal: čtv 28.12.2006 13:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 4.5.2006 Příspěvky: 312 Bydliště: Brno
|
|
Nahoru |
|
|
Vzduchoplavec
|
Napsal: čtv 28.12.2006 14:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.4.2006 Příspěvky: 3536 Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
|
Muzes si to predstavit tak, ze tam, kde kridelko "vykoukne", tam na nej zacne pusobit sila proudiciho vzduchu.
Tudiz, kdyz vykoukne nad rovinu kridla nahore, vitr tam bude tlacit kridlo dolu a kdyz dole, vitr ho naopak bude nadzevedavat.
|
|
Nahoru |
|
|
SrAjni
|
Napsal: čtv 28.12.2006 20:37 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.2.2006 Příspěvky: 1173 Bydliště: boRn to 3D
|
tO je jednoduche : Ktorym smerom chces aby rotovalo to kridielko sa ma zdvihnut ak chces rotovat dolava musi sa zdvyhnut lave a zase naopak .Neni zac
_________________ Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
|
|
Nahoru |
|
|
zthom
|
Napsal: sob 30.12.2006 16:54 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 4.5.2006 Příspěvky: 312 Bydliště: Brno
|
Letadlo na křidélka vůbec nereaguje. Křidelka se hýbají ale směr letu se nemění.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: sob 30.12.2006 17:15 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
zthom píše: Když levé křidélko( pohled od ocasních ploch) půjde dolů a pravé nahoru, zatočí letadlo doprava nebo doleva?
Letadlo nezatočí nikam. Pokud je tedy dobře navržené. Křidélky se letadlo jen naklání, tedy rotuje kolem podélné osy. Zatáčí se následně přitžením výškovky. Směrovkou detailisti dorovnávají ocas do správné stopy.
|
|
Nahoru |
|
|
dusi
|
Napsal: sob 30.12.2006 17:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.1.2006 Příspěvky: 1654
|
zthom píše: Letadlo na křidélka vůbec nereaguje. Křidelka se hýbají ale směr letu se nemění.
Bodejť, to co si udělal, nejsou křídelka, ale klapky )
Transall
_________________ Ďusi DepronTeam Taranis X9D+ (TGY-i6, FC-16),TopmodelCZ Astra, EPP JAK-7, Algol, E-III, B-25
|
|
Nahoru |
|
|
Vzduchoplavec
|
Napsal: sob 30.12.2006 18:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.4.2006 Příspěvky: 3536 Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
|
Ty brdo, to je faaaro!
Ale nejsou to klapky - jsou to kridelka, ale trochu nevhodne umistena, nicmene fungovat by snad mohla... nemas male vychylky?
|
|
Nahoru |
|
|
dusi
|
Napsal: sob 30.12.2006 19:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.1.2006 Příspěvky: 1654
|
Vzduchoplavec píše: Ty brdo, to je faaaro! Ale nejsou to klapky - jsou to kridelka, ale trochu nevhodne umistena, nicmene fungovat by snad mohla... nemas male vychylky?
Jo, umístěním klapky, funkcí křídelka, na to by museli být asi fakt velké výchylky, aby to fungovalo.
To už radši bych je udělal po celém rozpětí.
_________________ Ďusi DepronTeam Taranis X9D+ (TGY-i6, FC-16),TopmodelCZ Astra, EPP JAK-7, Algol, E-III, B-25
|
|
Nahoru |
|
|
ZIPP
|
Napsal: stř 03.01.2007 17:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2007 Příspěvky: 1126 Bydliště: ŽATEC Obrázky: 0
|
Co to je za blbost s těmi křidélky?? Když vychýlíš křidélko nahoru a druhé dolu, tak se ti zvýší vztlak na tom křídle kde je křidélko dolu a naopak. A pokud se ti zvýší vzlak na křídle začne se křídlo pohybovat nahoru, tím se zvětší úhel náběhu a letoun ti začne pomalu ztáčet. Na druhém křídle, kde je křidélkoko dolu je vztlak menší, křídlo díky tomu se začne pohybovat dolu a zároveň se zmenšuje úhel náběhu. Tak žádný odpor vzduchu na křidélkách, ale je to vztlak, který ti to zapříčiní.
_________________ Nemusíš vše vědět, ale musíš vědět, kde na vše najdeš odpověď.
|
|
Nahoru |
|
|
Čop
|
Napsal: stř 03.01.2007 19:17 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.8.2006 Příspěvky: 1289 Bydliště: Mělník
|
Hoši, ono je to od každého trochu. Tam kde je křidélko dolů vzroste vztlak ale i součinitel odporu. Tím se změní rovnováha momentu otáčejícího letadlo kolem předozadní osy. Úhel náběhu se nijak nemění...
U tohohle letadla bych viděl problém ve dvou věcech. První je umístění křidélek blízko osy. Tím pádem je tu velká plocha která je "za nimi" směrem od trupu. Ta letadlo stabilizuje. A samozřejmě se zmenšuje páka na které klopivý moment působí. Obecně - čím dále od osy, tím líp. A druhá potíž bude v tom že křidélka jsou hned za motory. Tam bude obrovská turbulence a účinnost je mizivá...
_________________ Spíš lítač než stavěč...
|
|
Nahoru |
|
|
Vzduchoplavec
|
Napsal: stř 03.01.2007 20:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.4.2006 Příspěvky: 3536 Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
|
ZIPP: No to bylo samzorejme zjednoduseni pro snazsi predstavu. Takova jako mnemotechnicka pomucka, no... Ja tomu rikal "vitr", ale vztlak je jiste presnejsi...
Nicmene jak psal Cop: Uhel nabehu je porad stejny...
|
|
Nahoru |
|
|
ZIPP
|
Napsal: čtv 04.01.2007 8:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2007 Příspěvky: 1126 Bydliště: ŽATEC Obrázky: 0
|
Ano s Čopem souhlasím...
_________________ Nemusíš vše vědět, ale musíš vědět, kde na vše najdeš odpověď.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|