Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Trex 250 - nastavení a seřízení
PříspěvekNapsal: stř 01.09.2010 5:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2010
Příspěvky: 752
Bydliště: Hranice na Moravě
Rád bych se s pomocí rozsáhlých znalostí na tomto fóru postupně prokousal postupem pro správné nastavení vrtulníku.
Trex 250 je můj druhý šestikanálový vrtulník a jak Trex 500 tak 250 jsem si po sestavení nechal překontrolovat a zaviset u odborníků. Současné nastavení 250-ky jaksi nemohu zkousnout (např. mě štve, že se vrtas zvedá jak na normal, tak Idl1 až cca při 80-ti procentech plynového kniplu, problémy s nastavením gyra). Návody od výrobce ledacos tají a konec konců jednou bych se to měl naučit dělat taky sám.

Konfigurace vrtulníku je Trex250 SE, karbonové listy, gyro GP750+servo DS420, vysílač DX6i.

Výchozí stav pro nastavení cyklického řízení:
Po zprovoznění palubní elektroniky, nastavení správného směru výchylek serv jsem serva osadil pákami tak aby (při výchozí poloze kniplu na vysílači) byly vodorovně s podélnou osou vrtulníku (mechanicky a přesně dorovnáno na subtrimech) . Následně osazena deska cykliky pádla a rotorová hlava, vše pomocí táhel seřízeno do vodorovné roviny- kolmo na hřídel hlavního rotoru, úhel náběhu listů 0 stupňů.

Další nastavení by se mělo dít na vysílači. Je to tak OK ?? Díky za Vaše názory a komentáře.

_________________
Blade msR, mcpx, Trex 250 FBL + DX6i ;Trex 250,Trex 500 FBL + T8FG


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 01.09.2010 8:23 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2010
Příspěvky: 12
ahoj, zkusím něco napsat:
1. co se týče zvedání heli na 80% mohou být dvě příčiny, první: křivka listů (pitch curve) je nastavená velmi ploše, nedo za druhé je swash mix (položka pit nastavená kolem 60-70%), doporučuji nastavit pitch curve na 0-50-100 (jedovaté nastavení)-to zkorigovat pit ve swash mix na 60%, když to bude málo 65% atd, už tě vůbec nezajímá nastavování nějaké křivky.

2. co se týče gyra, tam je krásně nastavení popsáno v manuálu. Tedy nejprve nastavit mechanický střed vrtulky (v normal modu se vrtulník nikam nestáčí), pak přepnout do HL modu. Doraz se mi povedlo nastavit u tohoto gyra pouze na jednu stranu, nevím kde je chyba.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 01.09.2010 8:43 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 9.12.2009
Příspěvky: 4179
Bydliště: Brno
Zkus udelat kratsi paku serva vrtulky, tim padem bude mit servo vetsi rozsah a gyro tim padem nebude mit problem s limity na obou stranach.
Staci udelat dirku na servu o cca 2mm bliz stredu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trex 250 - nastavení a seřízení
PříspěvekNapsal: stř 01.09.2010 18:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2007
Příspěvky: 722
Bydliště: Chrudim
zablabla píše:
Rád bych se s pomocí rozsáhlých znalostí na tomto fóru postupně prokousal postupem pro správné nastavení vrtulníku.
Trex 250 je můj druhý šestikanálový vrtulník a jak Trex 500 tak 250 jsem si po sestavení nechal překontrolovat a zaviset u odborníků. Současné nastavení 250-ky jaksi nemohu zkousnout (např. mě štve, že se vrtas zvedá jak na normal, tak Idl1 až cca při 80-ti procentech plynového kniplu, problémy s nastavením gyra). Návody od výrobce ledacos tají a konec konců jednou bych se to měl naučit dělat taky sám.

Konfigurace vrtulníku je Trex250 SE, karbonové listy, gyro GP750+servo DS420, vysílač DX6i.

Výchozí stav pro nastavení cyklického řízení:
Po zprovoznění palubní elektroniky, nastavení správného směru výchylek serv jsem serva osadil pákami tak aby (při výchozí poloze kniplu na vysílači) byly vodorovně s podélnou osou vrtulníku (mechanicky a přesně dorovnáno na subtrimech) . Následně osazena deska cykliky pádla a rotorová hlava, vše pomocí táhel seřízeno do vodorovné roviny- kolmo na hřídel hlavního rotoru, úhel náběhu listů 0 stupňů.

Další nastavení by se mělo dít na vysílači. Je to tak OK ?? Díky za Vaše názory a komentáře.



Doporučuji změřit náběh, kolik budeš když dáš kolektiv na 100 % a dolů na 0, protože pokud máš malý náběh lístů tak tím pádem vrtulník nebude stoupat nikdy.

_________________
HITEC AURORA - EC-135 T2 Policie ČR TR 500, T-REX 700 3G, T-REX 100


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 01.09.2010 19:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2010
Příspěvky: 752
Bydliště: Hranice na Moravě
Pánové děkuji za reakce:
to psena:
na servo jsem dal tu nejmenší páku a moc to už zkracovat nemohu. Ten problém s gyrem jsem si nechával jako další téma. Ono to v prvopočátku spočívalo v tom, že GP 750 jak jsem se následně dočetl v pracně najitém mauálu má funkci nastavení pro malé a velké vrtulníky. Od hochů jsem měl ponecháno nastavení tovární - tedy velké. V mauálu gyra je při tom uvedeno, že v tomto případě nemusí gyro na malých vrtasech fungovat správně. Přenastavení jsem provedl a na první kuk to nevypadalo se stabilitou špatně. Co mě ale trochu tápí je to, že když jsem na DX6i nastavil gyro v Head Lock na doporučených 70% tak se helina točila pěkně v piruetách. Takže jsem vrátil GYRO na inhibit a zisk v TRAVEL ADJUST na 30%. Při visu byl vrťas jakž takž stabilní, tak se k optimalizaci gyra vrátím až dám dohromady cykliku.

to titanus01 a Peteer:
měrku na listy mám na cestě a měla by přijít v pátek. Nicméně, hoši ci to seřizovali mi řekli, že listy mám nastaveny na Idl1 plus a mínus 11 stupňů, ve středu 0. Uvidím , přeměřím, ale jak je znám asi to tak bude.
Díval jsem se do vysílače jak mám nastavený SWACH MIX. Tovární přednastavení je AILE +60%; ELEV +60%; PITCH +60%. Já mám od hochů nastaveno AILE +40%; ELEV +40%; PITCH -60% !!!!!!

Mám dotaz: může být zakopaný pes v těch -60%. Co se může stát když to má racionální důvod a já to zkusím přehodit (hochů se ptát v této fázi nechci).

Ty křivky plynu a kolektivu teď mám podrbané, protože jsem se snažil to stoupání blíže středu nahonit otáčkama a úhlem náběhu listů. Takže pokud by to mohlo být tou blbou hodnotou PITCH ve SWACH MIX, tak to povracím na původní hodnoty a zkusím zaviset.

_________________
Blade msR, mcpx, Trex 250 FBL + DX6i ;Trex 250,Trex 500 FBL + T8FG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 01.09.2010 19:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2007
Příspěvky: 722
Bydliště: Chrudim
upraveno - pokud je reverz je - 60 % OK

_________________
HITEC AURORA - EC-135 T2 Policie ČR TR 500, T-REX 700 3G, T-REX 100


Naposledy upravil Peteer dne stř 01.09.2010 20:29, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 01.09.2010 19:46 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2010
Příspěvky: 12
Swach mix určuje, jak je vrtulník tupý nebo ostrý na výchylky kniplu (čím vyšší číslo v absolutní hodnotě, tím jedovatější odezvy), proč v absolutní hodnotě, protože +/- i procent udává smysl reakce, pokud by si dal pitch na +60% tak ti bude chodit deska cykliky opačně (proto to nedělej), to že to snížili z 60% na 40% je pro začátek asi dobře. Asi bych nastavil až přijde měrka křivku náběhu (curve pitch). Napiš mi, jak máš nastavený procenta na křivkách.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 01.09.2010 19:49 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2010
Příspěvky: 12
Peteer píše:
zablabla píše:
Pánové děkuji za reakce:
to psena:

Ty křivky plynu a kolektivu teď mám podrbané, protože jsem se snažil to stoupání blíže středu nahonit otáčkama a úhlem náběhu listů. Takže pokud by to mohlo být tou blbou hodnotou PITCH ve SWACH MIX, tak to povracím na původní hodnoty a zkusím zaviset.


Ten pitch - 60 % to jsem se tedy zhrozil!!!Je to šíleně posazené dolů - stáhneš kolektiv až dolů nemlátí ti to tělo vrtulníku???
Zkus tam dát + 60 % a pak změřit úhel náběru. Bude to 100% tím náběhem, plyn máš OK a všechno ostatní také. Ale nezdá se mi že by někdo zkušený udělal takovouhle chybu, jedině že by si měl příliš dlouhá táhla, nic jiného mě nenapadá. Určitě počkej na měrku, je to velký skok + - 60 %, to se ti celá deska zvedne hoooodně nahoru. Ono se to dá i odhadnout když dáš potom kolektiv do středu a podíváš se pod pravým úhlem tak hnedka uvidíš jestli tam je nula nebo ne, listy by měli být vodorovně.
Snad ti to pomůže, určitě bych s tím nelétal, protože jestli tam máš opravdu velký náběh dolů tak kdyby se cokoliv stalo a ty si stáhnul plyn tak jde helina k zemi jako kámen a rozsekáš ji.


to že tam má -60% může být naprosto v pořádku, pokud má reverzi nastavený sorávně, někdy prostě reverz pohybu desky cykliky se právě mění +/- hodnotou pitch ve swash mixu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 01.09.2010 20:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2007
Příspěvky: 722
Bydliště: Chrudim
titanus01 píše:
Peteer píše:
zablabla píše:
Pánové děkuji za reakce:
to psena:

Ty křivky plynu a kolektivu teď mám podrbané, protože jsem se snažil to stoupání blíže středu nahonit otáčkama a úhlem náběhu listů. Takže pokud by to mohlo být tou blbou hodnotou PITCH ve SWACH MIX, tak to povracím na původní hodnoty a zkusím zaviset.


Ten pitch - 60 % to jsem se tedy zhrozil!!!Je to šíleně posazené dolů - stáhneš kolektiv až dolů nemlátí ti to tělo vrtulníku???
Zkus tam dát + 60 % a pak změřit úhel náběru. Bude to 100% tím náběhem, plyn máš OK a všechno ostatní také. Ale nezdá se mi že by někdo zkušený udělal takovouhle chybu, jedině že by si měl příliš dlouhá táhla, nic jiného mě nenapadá. Určitě počkej na měrku, je to velký skok + - 60 %, to se ti celá deska zvedne hoooodně nahoru. Ono se to dá i odhadnout když dáš potom kolektiv do středu a podíváš se pod pravým úhlem tak hnedka uvidíš jestli tam je nula nebo ne, listy by měli být vodorovně.
Snad ti to pomůže, určitě bych s tím nelétal, protože jestli tam máš opravdu velký náběh dolů tak kdyby se cokoliv stalo a ty si stáhnul plyn tak jde helina k zemi jako kámen a rozsekáš ji.


to že tam má -60% může být naprosto v pořádku, pokud má reverzi nastavený sorávně, někdy prostě reverz pohybu desky cykliky se právě mění +/- hodnotou pitch ve swash mixu


no vidíš reverz mě nenapadl, jestli to tak má tak je to OK, ale pokud ne tak by to tím mohlo být. Nejspíše to bude reverz, na to jsem nepomyslel

_________________
HITEC AURORA - EC-135 T2 Policie ČR TR 500, T-REX 700 3G, T-REX 100


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 01.09.2010 20:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2010
Příspěvky: 752
Bydliště: Hranice na Moravě
jo jo, je to tak, asi tam mám někde reverz. Když jsem zkusil +60% tak ta cyklika chodila opačně, tedy nebrat.
Počkám na tu měrku.

Rád bych to měl seřízené tak, abych na Normal roztočil rotor, přepl na Idl1 a letěl. Na nějaké vifikundace 3D nemám a asi si budu muset hoooodně dlouho počkat. Takže normální let, vrtas by měl ustát přemet a výkrut a udržet se rotorem dolů. Chtěl bych, aby začal stoupat tak kolem 60-ti procent výchylky kniplu plynu.

Slovem do pranice je asi nastavení náběhu listů v neutrální poloze kniplů.
Manuál říká, že na Normal a Idl1 by mělo být cca +5 st. (Doufám , že se nepletu a nastavuje se to na PITCH KURVE)
Hoši co to nastavovali zastávají názor, že je to nutno mít v neutrálu (středové poloze kniplu plynu) náběh listů 0. V tom případě nevím, nakolik by pomohlo dřívějšímu stoupání nastavvení strmějšího průběhu PITCH kurve ve středu křivky.
Asi počkám na tu měrku a potrénuji akorát tak na simu.

_________________
Blade msR, mcpx, Trex 250 FBL + DX6i ;Trex 250,Trex 500 FBL + T8FG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 01.09.2010 20:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2007
Příspěvky: 722
Bydliště: Chrudim
zablabla píše:
jo jo, je to tak, asi tam mám někde reverz. Když jsem zkusil +60% tak ta cyklika chodila opačně, tedy nebrat.
Počkám na tu měrku.

Rád bych to měl seřízené tak, abych na Normal roztočil rotor, přepl na Idl1 a letěl. Na nějaké vifikundace 3D nemám a asi si budu muset hoooodně dlouho počkat. Takže normální let, vrtas by měl ustát přemet a výkrut a udržet se rotorem dolů. Chtěl bych, aby začal stoupat tak kolem 60-ti procent výchylky kniplu plynu.

Slovem do pranice je asi nastavení náběhu listů v neutrální poloze kniplů.
Manuál říká, že na Normal a Idl1 by mělo být cca +5 st. (Doufám , že se nepletu a nastavuje se to na PITCH KURVE)
Hoši co to nastavovali zastávají názor, že je to nutno mít v neutrálu (středové poloze kniplu plynu) náběh listů 0. V tom případě nevím, nakolik by pomohlo dřívějšímu stoupání nastavvení strmějšího průběhu PITCH kurve ve středu křivky.
Asi počkám na tu měrku a potrénuji akorát tak na simu.


ano pitch curve je OK přesně jak píšeš.o)
jestli to chceš mít takhle tak si musíš nastavit na roztočení tzn. normál plyn od 0 - 100 %, pitch curve na cca -2 stupně a poté + xx (např. 12 nahoře) - to záleží na tobě. Pak když budeš přepínat na IDLE 1 tak ideál např. ve středu kde budeš mít stejnou křivku náběhu(aby to s helinou nehrklo) a stejný plyn a pak to bude stoupat, napiš až budeš mít měrku a pak to dořešíme

_________________
HITEC AURORA - EC-135 T2 Policie ČR TR 500, T-REX 700 3G, T-REX 100


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 01.09.2010 20:57 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2010
Příspěvky: 12
tak tak, na normal bych nechal visení, tzn. křivka náběhu -3 - 0 - 8 stupňů, plyn 0-40-65-85-90 , idle1 pro let po obloze -5 - 0 - 10 stupňů, plyn 90-85-80-85-90 , idle2 akrobacie, když tak později :). Opravdu je důležitý mít v neutrálu na listech fyzicky 0stupňů, pak si s tím hrát. Hlavně zkontrolovat ještě jednou smysl všech výchylek (klonění, klopení, vrtulka a pak smysl korekce zadní vrtulky od gyra). Hrknutí při přepínání se neboj, z normal na idle než to nabere otáčky, tak ani nepoznáš, že si přepnul, a v opačným případě z idle na narmal se promítně zase setrvačnost systému. Vyplň si profil, třeba máš někoho v okolí, kdo by ti rád pomohl to seřídit.


Naposledy upravil titanus01 dne stř 01.09.2010 21:03, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 01.09.2010 21:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2007
Příspěvky: 722
Bydliště: Chrudim
to zablabla - odkud jsi?Ideál to zkontrolovat aby si to měl vážně v pořádku, škoda helinu při prvním letu rozsekat.o)

_________________
HITEC AURORA - EC-135 T2 Policie ČR TR 500, T-REX 700 3G, T-REX 100


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 01.09.2010 21:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2010
Příspěvky: 752
Bydliště: Hranice na Moravě
ano pánové, jž to napravuji - jinak Hranice na Morave, často hlavně o weekendech Brno.

Jinak s tím rozsekáním už o mám za sebou. S Trex 500 jsem sekl tak úspěšně, že fakturu za opravu má dodavatel vystavenou v rámečku jako TOP1 od VIP zákazníka. Takže bojim bojim a pětistovka zatím je občas a velmi, velmi zvolna.

_________________
Blade msR, mcpx, Trex 250 FBL + DX6i ;Trex 250,Trex 500 FBL + T8FG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 01.09.2010 21:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2007
Příspěvky: 722
Bydliště: Chrudim
zablabla píše:
ano pánové, jž to napravuji - jinak Hranice na Morave, často hlavně o weekendech Brno.

Jinak s tím rozsekáním už o mám za sebou. S Trex 500 jsem sekl tak úspěšně, že fakturu za opravu má dodavatel vystavenou v rámečku jako TOP1 od VIP zákazníka. Takže bojim bojim a pětistovka zatím je občas a velmi, velmi zvolna.

ideál by byl fakt vrtulníkář který už má něco nalétáno, který by ti tím poradil a zkontroloval by to, my ti můžeme radit sebevíc ale nejlepší je to vidět, zkus napsat na fórum o radu někoho z Brna - nové téma - HLEDÁM NA ZÁLET NĚKOHO Z BRNA nebo tak něco a uvidíš, věřím že tady bude spoussta lidí, škoda že se nedá vyhledávat v profilech že by ščlově k hnedka věděl kolik má lidí kolem sebe.o)

_________________
HITEC AURORA - EC-135 T2 Policie ČR TR 500, T-REX 700 3G, T-REX 100


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz