Autor |
Zpráva |
corona
|
Napsal: pát 06.08.2010 17:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2010 Příspěvky: 2457 Obrázky: 0
|
Že by náhrada za tu bláznivou Lamu 400 D, (i rcking jí už stáhl z nabídky)...?
http://www.walkera.com/cn1/lm3/index_e.html
Oba rotory mají stabilizátor. Horní závaží, spodní plošky.
Spodní má kolektiv.
Pohon zajišťuje jen jeden hlavní motor - jak je asi udělaný řízení kolem svislý osy?
Ja tam snad nějakej planetovej převod?
Není to jasný ani z katalogu:
http://www.walkera.com/cn1/lm3/be.jpg
(U nás jí vidím jen v raráškově za 8,5 litru.)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jeeff
|
Napsal: pát 06.08.2010 20:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 19.7.2009 Příspěvky: 294 Bydliště: Senec, SK
|
no podla obrazku to ma cykliku, takze riadene to bude tym, tiez to ma zadny rotor, takze otacanie asi pomocou neho (aj ked z obrazku neviem povedat, ako je to prepojene).
_________________ Goblin 700, Protos 500, Strider 250 FPV Racer, Futaba T14SG www.rcklubsenec.sk
|
|
Nahoru |
|
|
corona
|
Napsal: pát 06.08.2010 21:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2010 Příspěvky: 2457 Obrázky: 0
|
jeeff píše: no podla obrazku to ma cykliku, takze riadene to bude tym, tiez to ma zadny rotor, takze otacanie asi pomocou neho (aj ked z obrazku neviem povedat, ako je to prepojene).
Zadní rotor je tam pro parádu, stejně jak u LAMA 400D. To je patrný jak ze samotný vrtulky, tak i motůrku.
A cyklikou nelze řídit otáčení kolem svislé osy.
Takže to ne...
http://www.walkera.com.hk/walkera-hmlam ... 10453.html
K čemu je tahle řemenice?
Jak může jeden motor hnát dva hřídele, když tam nikde nevidím žádnou rozvodovku?
LAMA 3 je asi nějaká nová, převratná a zázračná technologie...?
Žádnej jinej vrtulník tohle nemá...
|
|
Nahoru |
|
|
HynX
|
Napsal: pát 06.08.2010 21:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.12.2008 Příspěvky: 605 Bydliště: Martin, Slovensko
|
co som pozeral manual, tak spodny rotor je pohanany pastorok -> hl. ozub. koleso a horny rotor je pohanany pastorok -> malinke ozubene koliesko s remenickou -> remen -> horny rotor. aspon ja to tak chapem
_________________ Logo600SX • Spitfire Mk XVI (3D tlač) • Futaba 14SG
|
|
Nahoru |
|
|
corona
|
Napsal: pát 06.08.2010 22:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2010 Příspěvky: 2457 Obrázky: 0
|
HynX píše: co som pozeral manual, tak spodny rotor je pohanany pastorok -> hl. ozub. koleso a horny rotor je pohanany pastorok -> malinke ozubene koliesko s remenickou -> remen -> horny rotor. aspon ja to tak chapem
Fajn.
Pak ovšem:
1. Kde je otočení chodu pro horní rotor?
2. Jak a čím je docíleno rozdílu pro řízení kolem svislé osy?
|
|
Nahoru |
|
|
HynX
|
Napsal: pát 06.08.2010 22:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.12.2008 Příspěvky: 605 Bydliště: Martin, Slovensko
|
corona píše: Fajn. Pak ovšem: 1. Kde je otočení chodu pro horní rotor? 2. Jak a čím je docíleno rozdílu pro řízení kolem svislé osy?
1. diel cislo 71 zabezpecuje opacny chod ( http://www.walkera.com/cn1/lm3/be.jpg)
2. hmmm, to si ma dostal
_________________ Logo600SX • Spitfire Mk XVI (3D tlač) • Futaba 14SG
|
|
Nahoru |
|
|
arda1
|
Napsal: pát 06.08.2010 22:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.7.2005 Příspěvky: 19102
|
Pokud je tam pevný převodový poměr a horní rotor má pevný náklon listů tak jedině jak se dá regulovat točení je regulace otáček ve spojení s náklonem listů spodního rotoru. Nic jinýho mě nenapadá.
_________________ ICQ 638556901
|
|
Nahoru |
|
|
FlyBear
|
Napsal: pát 06.08.2010 22:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.6.2010 Příspěvky: 2313
|
Ano, podle toho popisu v linku to funguje tím způsobem, že páčka směrovky ovládá kolektiv tak, aby změnou zatížení spodního rotoru (větší/menší úhel náběhu listu) došlo ke změně poměru kroutících momentů obou rotorů.
Tím dojde k otáčení...
To je hnus, velebnosti
|
|
Nahoru |
|
|
corona
|
Napsal: pát 06.08.2010 22:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2010 Příspěvky: 2457 Obrázky: 0
|
Ono je to snad opravdu kolem svislý osy řízený jen změnama úhlu náběhu kolektivu spodního rotoru....
Já to tušil, ale zdálo se mi to tak blbý, že jsem to ani nechtěl vyslovit.
---
(..že ne , že to tak není a jeěště mě z toho někdo znalej vyvede...
)
|
|
Nahoru |
|
|
arda1
|
Napsal: pát 06.08.2010 22:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.7.2005 Příspěvky: 19102
|
Ale pokud by to přidalo náběh aby se heli začala točit tak by zároveň začala i stoupat a naopak na druhou stranu zase ubralo tak by zase klesala- takže to musí i ubírat a přidávat točky na rotorech ne? Nebo je to tak nepatrný ty změny že to na klesání /stoupání nemá vliv?
_________________ ICQ 638556901
|
|
Nahoru |
|
|
corona
|
Napsal: pát 06.08.2010 23:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2010 Příspěvky: 2457 Obrázky: 0
|
arda1 píše: Ale pokud by to přidalo náběh aby se heli začala točit tak by zároveň začala i stoupat a naopak na druhou stranu zase ubralo tak by zase klesala- takže to musí i ubírat a přidávat točky na rotorech ne? Nebo je to tak nepatrný ty změny že to na klesání /stoupání nemá vliv? Správná úvaha, bych řekl - vono to nejspíš mixuje, takže tři serva namixovaný spolu a ještě to musí kvrdlat s otáčkama vůči kolektivu pro smysl otáčení - nebo +...
Jak to má Ka-50, Ka 52 a podobně?
Tam jsou přece cykliky na obou rotorech, ne..?
|
|
Nahoru |
|
|
FlyBear
|
Napsal: pát 06.08.2010 23:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.6.2010 Příspěvky: 2313
|
Tak nějak to asi bude - mixnutý i s otáčkama.
Si myslim...
|
|
Nahoru |
|
|
shake13
|
Napsal: sob 07.08.2010 22:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Partizanske Obrázky: 6
|
A ja som tam nasiel diel 126 - tail motor. Na otacanie pri vyvazenom koaxiale nie je treba velka sila, takze staci aj velmi maly.
_________________ Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2, MAX,Rival,BN-2 Islander
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|