Autor |
Zpráva |
Beep
|
Napsal: stř 23.06.2010 15:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 1035 Bydliště: Nelahozeves
|
Jak říká Víta Klabačka s devadesátkou se dá lítat do doby než vítr převrhne kempingovou židličku.
S větrem úzce souvisí otáčky rotoru, pokud netočíš ty otáčky co jsou doporučeny tak s přibývající sílou větru si zaděláváš na větší problém.
Hlavně začátečníci otupují heli nižšími otáčkami což je ve větru smrtelné, otupit chce heli na swash mixu a na křivkách a otáčky nechat tak jak je doporučeno a nikdy nesnižovat.
_________________ Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
psena
|
Napsal: stř 23.06.2010 16:19 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 9.12.2009 Příspěvky: 4179 Bydliště: Brno
|
No ja jsem spis cetl (a prijde me to i logicke) ze cim vyssi otacky, tim je citlivost na vitr horsi.
|
|
Nahoru |
|
|
Beep
|
Napsal: stř 23.06.2010 19:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 1035 Bydliště: Nelahozeves
|
to psena: Zdeněk, už odpověděl za mne, ale já když něco píšu tak to mám ověřené, když jsem začínal tak jsme s kamarádem viseli s Maxirama tak 3metry od nás ve výšce asi 1,5 metru, já točil 2300 on 1700 ot na rotoru, přišel termický poryv větru a oboum nám to začalo heli zvedat, oba jsme potlačili, můj vrtulník poskočil cca o 30cm, zatím co jeho plesknul o zem asi 6 metrů za námi, můj předchozí příspěvek platí beze zbytku.
_________________ Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
|
|
Nahoru |
|
|
1ondra9
|
Napsal: stř 23.06.2010 19:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.7.2009 Příspěvky: 741 Bydliště: Praha 5 Smíchoff
|
Beep píše: to psena: Zdeněk, už odpověděl za mne, ale já když něco píšu tak to mám ověřené, když jsem začínal tak jsme s kamarádem viseli s Maxirama tak 3metry od nás ve výšce asi 1,5 metru, já točil 2300 on 1700 ot na rotoru, přišel termický poryv větru a oboum nám to začalo heli zvedat, oba jsme potlačili, můj vrtulník poskočil cca o 30cm, zatím co jeho plesknul o zem asi 6 metrů za námi, můj předchozí příspěvek platí beze zbytku.
To je jasný - když nemáš kam šáhnout pro potřebnej výkon/vztlak tak to pak začne moc pěkně pleskat.......
a réégl jste měli nakřivkovanej nebo na govík??
_________________ NEBE - PEKLO - RÁJ (...prej zlatá prostřední cesta ...)
T-rex 500 CF-> po ráně ->GF
AURORA 9
easy copter XS metal (na domácí acro)
|
|
Nahoru |
|
|
Beep
|
Napsal: stř 23.06.2010 20:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 1035 Bydliště: Nelahozeves
|
tam nešlo o výkon, ale rotor(setrvačník) na mém maxiru měl víc energie a nenechal se překlopit do úhlu kdy ho mohl vítr vzít pryč a na srovnání stačila výchylka
lítali jsme oba origo regli La-heli v governoru a serva Hs 50 a gyro 401 s Hs-55
_________________ Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
|
|
Nahoru |
|
|
krtek2k
|
Napsal: stř 23.06.2010 21:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.6.2008 Příspěvky: 4042 Bydliště: Děčín Obrázky: 0
|
ve větru se lítat dá, ale nikdy si to neužiju jako v úplným bezvětří
taky záleží co kdo lítá za styl, přelety z leva-doprava a zpět , to se dá lítat i v uragánu
_________________ Frsky X10S Carbon Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
|
|
Nahoru |
|
|
Kenny McCormick
|
Napsal: stř 23.06.2010 21:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.8.2009 Příspěvky: 3250 Bydliště: Prešov, SK
|
krtek2k píše: ve větru se lítat dá, ale nikdy si to neužiju jako v úplným bezvětří taky záleží co kdo lítá za styl, přelety z leva-doprava a zpět , to se dá lítat i v uragánu Tu otazku polozil zaciatocnik, co trenuje vis...
Ja by som si v 5m/s netrufol ani osmicky so 450-tkou... aspon myslim...
_________________ T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Beep
|
Napsal: stř 23.06.2010 22:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 1035 Bydliště: Nelahozeves
|
Pokud fouká tak to chce taky vybrat místo kam jít lítat, nejhorší je když lítáš někde kam vítr fouká přes překážky a vzduch je zavířený, to není vůbec příjemný a heli sebou co chvíli škubne, pokud člověk lítá na otevřeném prostoru tak to je podstatně lepší i když čím silnější vítr tím menší požitek z letu.
_________________ Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
|
|
Nahoru |
|
|
psena
|
Napsal: stř 23.06.2010 22:30 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 9.12.2009 Příspěvky: 4179 Bydliště: Brno
|
zdzd píše:
Ano logicke, ten tvuj odkaz nemluvi o citlivosti na vitr, ale o stabilite vs riditelnosti.
Co na to rika Colin Mill?
Požadované otáčky si zvolte podle své chuti. Vyšší otáčky dávají rychlejší odezvu na kolektiv i cyklické řízení, ale také zvýší citlivost na turbulence.
Colin Mill 1997 Practical theories přeložil Zdeněk Zvědělík
Naposledy upravil psena dne stř 23.06.2010 22:37, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Beep
|
Napsal: stř 23.06.2010 22:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 1035 Bydliště: Nelahozeves
|
Podle své chuti, to ano ale v doporučeném rozsahu, pokud nevěříš tak místo teorií to běž zkusit, dej si na 450 okolo 1600ot, připrav náhradní díly a směle do toho.
Rozumné otáčky pro velikost 450 jsou od 2300ot pro poletování do 2800ot pro akro a 3D.
_________________ Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
|
|
Nahoru |
|
|
psena
|
Napsal: stř 23.06.2010 23:44 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 9.12.2009 Příspěvky: 4179 Bydliště: Brno
|
Prehlidl jsem, ze jsi celou dobu psal o nizkych otackach pod rozsahem, to mi uniklo. To opravdu muze delat docela binec...osobne by me ale nenapadlo si davat takovy otacky, pri kterych to ani neleti
Takze si vlastne nase nazory vubec neodporuji, ale naopak se vzajemne doplnily.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: čtv 24.06.2010 6:05 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
psena píše: Ano logicke, ten tvuj odkaz nemluvi o citlivosti na vitr, ale o stabilite vs riditelnosti. Co na to rika Colin Mill? Požadované otáčky si zvolte podle své chuti. Vyšší otáčky dávají rychlejší odezvu na kolektiv i cyklické řízení, ale také zvýší citlivost na turbulence.Colin Mill 1997 Practical theories přeložil Zdeněk Zvědělík
Jak už tu před chvilkou padlo, vítr není turbulence...
|
|
Nahoru |
|
|
Kenny McCormick
|
Napsal: čtv 24.06.2010 10:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.8.2009 Příspěvky: 3250 Bydliště: Prešov, SK
|
Beep píše: Rozumné otáčky pro velikost 450 jsou od 2300ot pro poletování do 2800ot pro akro a 3D. Nic proti...
Na V2 mi vyhovuju 2600.
Len by som doplnil, ze pre 450PRO mi vyhovuju viac 2900-3000, inak je to strasne lenive. Predsa len vazi trosicku viac, ako predosle verzie, bezne 850gr, moj 895gr.
_________________ T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|