Autor |
Zpráva |
komár
|
Napsal: čtv 21.01.2010 12:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.12.2006 Příspěvky: 362
|
Karas píše: Co proc? Tak je celkem jasny, ze je lepsi nabijet kazdy clanek zvlast. A to nemluvim o pametovem efektu, proste se mi NiMh aku nezdaaji prilis dobre, proto bych radeji Li-pol.
Koukám, že někteří bez lipol pytlíků nemůžou žít No, každý svého štěstí strůjce. Přijeď se někdy podívat na závody, schválně kolik tam najdeš lidí létajících na lipol.
_________________ --Komár
http://denicek.lmkzdar.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
ikar
|
Napsal: čtv 21.01.2010 12:26 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.5.2009 Příspěvky: 523 Bydliště: Valmez
|
Karas píše: Když si vezmu, že jedna AAA baterie má průměr 10,5mm, takže dvě vedle sebe mají 21mm, tomu odpovídá zhruba tato Li-pol http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7570&Product_Name=ZIPPY_400mAh_20C_single_cell__Koupil bych dve a k tomu nějaký UBEC, ale to jsou zatím jenom spekulace, třeba budu muset přidávat olovo dozadu
Vzhledem k hmotnosti kormidel, která budeš používat, počítej s tím, že když použiješ 4x2/3AAA cca 330mAh, budeš do čumáku cpát olovo. U mého éra při použití těchto baterií a kormidel cca 16-17g vychází těžiště zhruba akorát.
|
|
Nahoru |
|
|
GWSka
|
Napsal: čtv 21.01.2010 17:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2008 Příspěvky: 533 Bydliště: Praha 8 - Karlín Obrázky: 1
|
No tak osobně bych lipolku nepoužil. Z hlediska toho co už tu padlo (dovažovámí, a pokles kapacity...) Já osobně používám 4N 250AA od Graupnera a sem spokojenej. A navíc máž moc těžký ocasky, takže bejt tebou zvolil nějaký ty baterky jak sjou zmíněny. Je to navíc odskoušený. A jek píše Polynom tak je fakt že sem taky viděl jedno éro s lipolkou a na dalším kole už sem model neviděl.
|
|
Nahoru |
|
|
lakotamm
|
Napsal: čtv 21.01.2010 17:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.8.2007 Příspěvky: 2366 Bydliště: Liptovský Peter
|
Ja idem do Super Gee použiť toto:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... ium_Etc%29
Zoberiem ich okolo 12. V zime budem (podľa ťažiska +-2p) používať 2s3p a v lete 1s6p. Malé sú dosť a o ich napätie sa postará Duplex
_________________ Sky Lady - po 4 rokoch zhorela, Tornado XX, Cap 232, Super Zoom 2 - 460g, F3K Super Gee, Lynx E
|
|
Nahoru |
|
|
Polynom
|
Napsal: čtv 21.01.2010 17:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.11.2004 Příspěvky: 1340 Bydliště: Praha6-Nebušice
|
Do SZ mi přišel po dlouhé době inteligentní dotaz, zde je podle mě ideální místo pro zveřejnění. dotaz zněl jasně :" co je to založení křidélek a jak se dělá "
takže: založení se dělá u kompositovejch letadel a jde o zamezení vniknutí vzduchu do křídla a znatelně snižuje odpor. pokud ho nepoužijete může dojít ke vzniku flatteru i k roztržení křídla (i u pol. jádra pomáhá). existují (mě známé) dva způsoby. tzv. vnitřní a vnější. na obrázku vnitřní nahoře. já používám vnější (druhý způsob) mám odzkoušené že opravdu funguje a narozdíl od vnějšího nemůže vylítnout z křídla ven.
davaj pozor na VELKOSt obrazkov, nedeformuj to tu...
|
|
Nahoru |
|
|
lakotamm
|
Napsal: čtv 21.01.2010 17:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.8.2007 Příspěvky: 2366 Bydliště: Liptovský Peter
|
Aj ja pridám jednu inteligentnú otázku.
Má vyklopenie krídelok o cca 2° nahor veľký vplyv na kĺzavosť lietadla pri vyšších rýchlostiach? Na simulátore vetroňov som veľký rozdiel nepostrehol... (simulátor Condor soaring)
_________________ Sky Lady - po 4 rokoch zhorela, Tornado XX, Cap 232, Super Zoom 2 - 460g, F3K Super Gee, Lynx E
|
|
Nahoru |
|
|
Polynom
|
Napsal: čtv 21.01.2010 17:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.11.2004 Příspěvky: 1340 Bydliště: Praha6-Nebušice
|
lakotamm píše: Aj ja pridám jednu inteligentnú otázku.
Má vyklopenie krídelok o cca 2° nahor veľký vplyv na kĺzavosť lietadla pri vyšších rýchlostiach? Na simulátore vetroňov som veľký rozdiel nepostrehol... (simulátor Condor soaring)
vyklopení nahoru (beru jako odtoková hrana nahoru neboli negativ.) cca o ty 2° zajistí menší odpor, vetší rychlost (pronikavost) ale při menší klouzavosti. ovšem záleží na profilu bavme se o profilech pro F3K
tyhle věci na žádném simu nepoznáš.
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: čtv 21.01.2010 18:06 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
Polynom píše: Do SZ mi přišel po dlouhé době inteligentní dotaz, zde je podle mě ideální místo pro zveřejnění. dotaz zněl jasně :" co je to založení křidélek a jak se dělá " takže: založení se dělá u kompositovejch letadel a jde o zamezení vniknutí vzduchu do křídla a znatelně snižuje odpor. pokud ho nepoužijete může dojít ke vzniku flatteru i k roztržení křídla (i u pol. jádra pomáhá). existují (mě známé) dva způsoby. tzv. vnitřní a vnější. na obrázku vnitřní nahoře. já používám vnější (druhý způsob) mám odzkoušené že opravdu funguje a narozdíl od vnějšího nemůže vylítnout z křídla ven. http://www.rchazedla.cz/images/zaloen.jpg
pěkně namalované , rozumím.
nejde mi však do hlavy, kudy může do křídla vniknout vzduch, když je křidélko zavěšené na nepropustném závěsu (páska ...) a odtokovka křídla i náběžka křidélka jsou uzavřeny pomocnými nosníky( nebo v krajním případě pouze jádrem).
Mimo jiné v normálnim letu se závěs nachází na přetlakové (spodní )straně profilu a na horní sací straně je ta utěsněná (nebo neutěsněná ) škvíra ...takže bych tipoval, že tou škvírou je spíš vzduch z křídla vysávaný , nebo se mýlim?
Jo a ještě se chci zeptat, proč jednou mluvíte o "zavětrování " a podruhé o "založení" křidélek. Nějak se v těch názvech ztrácím. Nebo jde o různé konstrukce daného detailu?
veka1
|
|
Nahoru |
|
|
lakotamm
|
Napsal: čtv 21.01.2010 18:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.8.2007 Příspěvky: 2366 Bydliště: Liptovský Peter
|
Polynom píše: lakotamm píše: Aj ja pridám jednu inteligentnú otázku.
Má vyklopenie krídelok o cca 2° nahor veľký vplyv na kĺzavosť lietadla pri vyšších rýchlostiach? Na simulátore vetroňov som veľký rozdiel nepostrehol... (simulátor Condor soaring) vyklopení nahoru (beru jako odtoková hrana nahoru neboli negativ.) cca o ty 2° zajistí menší odpor, vetší rychlost (pronikavost) ale při menší klouzavosti. ovšem záleží na profilu bavme se o profilech pro F3K tyhle věci na žádném simu nepoznáš.
To viem. Je však dosiahnutá väčšia kĺzavosť s krídelkami normálne alebo s negatívom pri rovnakej rýchlosti lietadla? (napríklad pri lete proti silnému vetru)
_________________ Sky Lady - po 4 rokoch zhorela, Tornado XX, Cap 232, Super Zoom 2 - 460g, F3K Super Gee, Lynx E
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: čtv 21.01.2010 19:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Polynom píše: Do SZ mi přišel po dlouhé době inteligentní dotaz, zde je podle mě ideální místo pro zveřejnění. dotaz zněl jasně :" co je to založení křidélek a jak se dělá " takže: založení se dělá u kompositovejch letadel a jde o zamezení vniknutí vzduchu do křídla a znatelně snižuje odpor. pokud ho nepoužijete může dojít ke vzniku flatteru i k roztržení křídla (i u pol. jádra pomáhá). existují (mě známé) dva způsoby. tzv. vnitřní a vnější. na obrázku vnitřní nahoře. já používám vnější (druhý způsob) mám odzkoušené že opravdu funguje a narozdíl od vnějšího nemůže vylítnout z křídla ven. http://www.rchazedla.cz/images/zaloen.jpg
Snad to u toho nového mini F3K zavěsíš na horní (sací) stranu a ta spodní (méně kritická) se už dořeší izolepou s pudrem.
Nebo máš jiný názor?
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: čtv 21.01.2010 19:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
lakotamm píše: To viem. Je však dosiahnutá väčšia kĺzavosť s krídelkami normálne alebo s negatívom pri rovnakej rýchlosti lietadla? (napríklad pri lete proti silnému vetru)
U současných (špičkových) F3K je snahou mít profil v neutrálu poblíž bodu minimálního opadání a bodu nejlepší klouzavosti. Takže někde mezi nimi. Když to zakřivíš flaperonem dolů, chceš snížit rychlost pro kroužení a udržet to blízko bodu minimálního opadání. pokud to lehce vyklopíš nahoru, požaduješ zvýšení přeskokové rychlosti (zvýšení pronikavosti proti větru) za cenu zvýšeného opadání a zhoršující se klouzavosti. Tímhle směrem na křivce se to dost prudce zhoršuje.
Na tu druhou stranu křivky to jde naopak celkem pomalu až k bodu minimální (kritické rychlosti).
Bavíme se o rychlostní poláře modelu (nebo aspoň o poláře profilu).
Neřešíme tady profily z hlediska odporu a vztlaku.
Jen konkrétní použití zakřivení toho profilu, který je "namontovaný" na tom F3K.
|
|
Nahoru |
|
|
diri
|
Napsal: čtv 21.01.2010 21:14 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.7.2009 Příspěvky: 277
|
to Malik: konecne inteligentne vysvetlenie...(vazne )
Tiez som si myslel, ze "zdvihnutie" flaperonov neznamena vacsiu klzavost (teda pokial ju nepocitame voci zemi za silneho vetra), Ty si mi to potvrdil.
Len tomu zaveru so si pisal akosi nerozumiem. Rozpraval si o polare modelu rychlost/opadanie, ano?
|
|
Nahoru |
|
|
lakotamm
|
Napsal: čtv 21.01.2010 21:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.8.2007 Příspěvky: 2366 Bydliště: Liptovský Peter
|
Zhoršuje sa kĺzavosť - to viem. Zvýšenie rýchlosti však môžem dosiahnuť aj potlačením výškovky. Čo je však výhodnejšie? Vyklopiť krídelká hore, alebo potlačiť výškovku?
_________________ Sky Lady - po 4 rokoch zhorela, Tornado XX, Cap 232, Super Zoom 2 - 460g, F3K Super Gee, Lynx E
|
|
Nahoru |
|
|
milost
|
Napsal: čtv 21.01.2010 21:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2009 Příspěvky: 721 Bydliště: Říčany
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Karas: Kratky postreh na okraj - Nikdy by me nenapadlo, ze namixovat neco takoveho bude na DX6i problem. I na moji staricke MC12 je to otazka 20 vterin.
JMalik: Je mozny precist si o teto a podobne problematice nejake dostupne [internetove] clanky? [Neco jsem si nasel, ale predpokladam doporuceni tech ,,nejlepsich".]
_________________ Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|