Autor |
Zpráva |
rbiciste
|
Napsal: úte 13.10.2009 8:10 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 24.4.2007 Příspěvky: 733 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 10
|
Dobrý den,
Snažím se elektrifikovat Airacobru od Fary z plánku Modelář http://rcrevue.cz/objednejte-si/planky-modelar/&page=%27.0.%27&planek=bell-p-39-airacobra%5B116%5D.
Nejsem žádný odborník a proto bych se rád zeptal, jestli je vhodné použít stávájící profil křídla, který je určen pro spalováky.
Zde je detail původního profilu:
Na můj vkus je dost tlustý. Radši bych zůstal u něčeho polosymetrického, ale opravdu si nevím rady.
Zde je popis původního profilu:
"... profil je vlastní 14 %/11 %. ...".
Mám koupeno Profili a s radostí celé křídlo předělám. V původním je také poměrně dost žeber, nejsou vylehčená atd.
Děkuji mnohokrát,
Radovan
CNC výřezy lze objednat u pana Krále na emailu kralkfm @ seznam.cz .
Naposledy upravil rbiciste dne stř 14.10.2009 15:08, celkově upraveno 3
|
|
Nahoru |
|
 |
|
|
 |
corsair
|
Napsal: úte 13.10.2009 8:40 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 7.1.2007 Příspěvky: 4180 Bydliště: KLADNO Obrázky: 0
|
S radostí si počkám jak to dopadne, plánek mám taky, dokonce jsem koupil hotový trup i s VOP SOP, křídla mám z polystyrenu potažený balzou, ale dohromady jsem to ještě nedával,profil byl onen z plánku.
Bral jsem to tak, že je to FAra a to lítá.
Nějak mne nenapadlo, nad tím studovat, když to chci honit elektrikou. Kamarád u kterého jsem řezal ten polyš mi říkal, že zná kluka co jich měl jeden čas dokonce tři kusy najednou, ale na 3,5cm
_________________ Pravda začíná tam kde končí signál České televize. Nevěřím ničemu, co vláda říká.
|
|
Nahoru |
|
 |
corsair
|
Napsal: úte 13.10.2009 9:01 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 7.1.2007 Příspěvky: 4180 Bydliště: KLADNO Obrázky: 0
|
JInak se to tady dá najít v Hledat kluci tady psali o profilu NACA 2415,2412, s tím, že jsou létavé
Naca 2415 kořen a 2412 konec
_________________ Pravda začíná tam kde končí signál České televize. Nevěřím ničemu, co vláda říká.
|
|
Nahoru |
|
 |
rbiciste
|
Napsal: úte 13.10.2009 9:13 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 24.4.2007 Příspěvky: 733 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 10
|
corsair píše: JInak se to tady dá najít v Hledat kluci tady psali o profilu NACA 2415,2412, s tím, že jsou létavé
Naca 2415 kořen a 2412 konec
Díky, nevěděl jsem odkud začít. Vlákno jsem našel http://www.rcmania.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22343.
Z mého pohledu bude nejvhodnější Clark Y. Navíc křídlo má náběh +2 stupně. Původně jsem tipoval něco jako NACA 2414 nebo Clark Y. Lítám jenom občas a pohon bude spíš na pohodové létání.
Překresluji plánek pro vyřezání na CNC. Předělal jsem předek trupu.
Díky,
Radovan
|
|
Nahoru |
|
 |
corsair
|
Napsal: úte 13.10.2009 9:24 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 7.1.2007 Příspěvky: 4180 Bydliště: KLADNO Obrázky: 0
|
Posílám SZ
_________________ Pravda začíná tam kde končí signál České televize. Nevěřím ničemu, co vláda říká.
|
|
Nahoru |
|
 |
rbiciste
|
Napsal: stř 14.10.2009 8:49 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 24.4.2007 Příspěvky: 733 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 10
|
Jenom přihazuji výsledné podklady pro vyřezání.
Více o tvorbě/netvorbě žeber v Profili http://www.rcmania.cz/modules.php?name=Forums&file=posting&mode=editpost&p=289015
Tady je celý plán s původními žebry:
Výřezy rozložené na plánku:
CNC výřezy lze objednat u pana Krále na emailu kralkfm @ seznam.cz . Cena je 900 Kč.
Plastové díly pro Airacobru lze objednat od Manzano Laser. Jedná se o kabinu a sání vzduchu. Cena za díly je $10 plus poštovné $17. Je třeba jít na stránku zvláštních plateb. Od Manzano Laser je také možno objednat výřezy, ale pro jinou konstrukci.
Radovan
Naposledy upravil rbiciste dne úte 04.05.2010 8:16, celkově upraveno 15
|
|
Nahoru |
|
 |
AR1
|
Napsal: stř 14.10.2009 10:18 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 20.11.2005 Příspěvky: 5582 Obrázky: 0
|
Celý to nechápu, proč by se měl měnit profil křídla? (oproti původnímu z důvodu, že pohon bude elektro a ne spalovák).
_________________ http://ar1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
 |
rbiciste
|
Napsal: stř 14.10.2009 10:22 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 24.4.2007 Příspěvky: 733 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 10
|
AR1 píše: Celý to nechápu, proč by se měl měnit profil křídla? (oproti původnímu z důvodu, že pohon bude elektro a ne spalovák).
Protože jsem strašpytel a bojím se, že původní profil je na větší plošné zatížení, větší rychlost atd.
Radovan
|
|
Nahoru |
|
 |
AR1
|
Napsal: stř 14.10.2009 10:30 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 20.11.2005 Příspěvky: 5582 Obrázky: 0
|
A to myslíš že budeš s elektrikou oproti spalováku o tolik lehčí a lítat o tolik pomaleji, že cheš sáhnout do aerodynamiky modelu? . Jestli je původní návrh OK, já bych s tím nedělal nic.
_________________ http://ar1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
 |
HERRI
|
Napsal: stř 14.10.2009 13:02 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 16.6.2004 Příspěvky: 1641 Bydliště: LIBEREC
|
taky nevim proč měnit profil, ledaže chci efektivně využít něco z nabídky Profili. Podle mě budeš s elektropohonem rád, že se dostaneš na váhu originálu. P.S. Farovy vlastní profily jsou supr. Pokud za každou cenu něco z programu, tak Naca 2415 kořen a 2412 konec. Clark Y nedávat, ty Naca jsou umí být taky pohodový.
|
|
Nahoru |
|
 |
rbiciste
|
Napsal: stř 14.10.2009 13:21 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 24.4.2007 Příspěvky: 733 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 10
|
HERRI píše: taky nevim proč měnit profil, ledaže chci efektivně využít něco z nabídky Profili. Podle mě budeš s elektropohonem rád, že se dostaneš na váhu originálu. P.S. Farovy vlastní profily jsou supr. Pokud za každou cenu něco z programu, tak Naca 2415 kořen a 2412 konec. Clark Y nedávat, ty Naca jsou umí být taky pohodový.
Nechal jsem se inspirovat již dříve zmíněnou diskusí http://www.rcmania.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22343.
Vzhledem k tomu, že chodím lítat ve středu a v březnu a letadlo má 2 stupně náběhu a kvůli jednoduchosti stavby, šel jsem do Clark Y. Snižoval jsem taky počet žeber, oddělával druhý nosník, měnil přepážky v trupu, měnil VOP a SOP.
Radovan
|
|
Nahoru |
|
 |
DAF
|
Napsal: stř 14.10.2009 13:48 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 7319 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 8
|
Teď v tom mám trochu zmatek. Ty chceš měnit profil z polosouměrného na polosouměrný a chceš tam mít Clark Y? Nemám ho sice před sebou, ale při jeho vybavení si, ten má celkem rovnou spodní část a u něj se o polosouměrnosti se nedá mluvit ani s nejbujnější fantazií  .
Dejme tomu, že snížíš počet žeber změnou rozteče (nechtěl bych profily přepočítávát  ), odlehčíš žebra a upravíš přepážky pro snížění hmotnosti, budiž. Ale jaký druhý nosník na křídle odděláváš? Křídlo je jednonosníkové - dvě pásníce (nad sebou) a stojina mezi nimi, žádný další nosník, tedy to co se za nosník běžně počítá tam nevidím! Aby nakonec odtučňovací kurá nebyla na úkor pevnosti konstrukce! 
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
 |
rbiciste
|
Napsal: stř 14.10.2009 14:28 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 24.4.2007 Příspěvky: 733 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 10
|
DAF píše: Teď v tom mám trochu zmatek. Ty chceš měnit profil z polosouměrného na polosouměrný a chceš tam mít Clark Y? Nemám ho sice před sebou, ale při jeho vybavení si, ten má celkem rovnou spodní část a u něj se o polosouměrnosti se nedá mluvit ani s nejbujnější fantazií  . Chtěl jsem tím naznačit, že nechci jít do souměrného profilu. Nic víc. DAF píše: Dejme tomu, že snížíš počet žeber změnou rozteče (nechtěl bych profily přepočítávát  ), odlehčíš žebra a upravíš přepážky pro snížění hmotnosti, budiž. Aspoň něco, žebra odlehčovat nakonec nebudu. Změnil jsem počet z 12 na 10. DAF píše: Ale jaký druhý nosník na křídle odděláváš? Křídlo je jednonosníkové - dvě pásníce (nad sebou) a stojina mezi nimi, žádný další nosník, tedy to co se za nosník běžně počítá tam nevidím! Dobře, asi se neumím vyjadřovat. Jde mi o ty smrkové laťky ... DAF píše: Aby nakonec odtučňovací kurá nebyla na úkor pevnosti konstrukce!
To se uvidí.  Jelikož budu bez podvozku vyházel jsem bukové hranoly a poupravil předek trupu pro zástavbu elektromotoru. Změnil jsem směrovku a výškovku.
Radovan
|
|
Nahoru |
|
 |
HERRI
|
Napsal: stř 14.10.2009 15:17 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 16.6.2004 Příspěvky: 1641 Bydliště: LIBEREC
|
můj názor na tvoji úpravu křídla:
- zmenšení počtu žeber z 12 na 10: no problem
- změna profilu při zachování stávajícího úhlu náběhu: tys počítal klopný moment křídla při použití profilu Clark Y a 2° náběhu ? podle mě bude větší než s orig. profilem, proto bude nutno nejspíš zvětšit i vyosení vrtule dolu a je otázka jestli je vyhovující plocha VOP
Jinak proti Clark Y nic nemam ale dal bych v tomto případě u kořene 15% a na konci 12%, což zase trochu komplikuje výrobu žeber.
- v křídle je navržen 1 nosník profilu íčka a ten bych urřitě zachoval, po přepočítání třeba odtučnil lišty a stojinu ale hlavně zachovat traverzu.
Jinak stále doporučuju použít profil N2415-2412 a dát náběh 1,5°. Ëro bude lepší na zádech a celkově s ním bude lepší vyblbnutí, přeci jen to je stíhačka a ne Piper.
|
|
Nahoru |
|
 |
HERRI
|
Napsal: stř 14.10.2009 15:28 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 16.6.2004 Příspěvky: 1641 Bydliště: LIBEREC
|
můj názor na úpravu Farova modelu:
- je to stejná pošetilost jako kdybych si vzal Bethovenovy noty a začal rozvrtávat jeho skladbu  podle mě ti to nebude lítat tak dobře jako model v originální konstelaci  zas tak předimenzovaný to neni a pokud toužíš po parkflayeru tak sis vzal nevhodný vzor. Na tvým místě bych vycházel ze zvětšené dvacetinky od L. Koutného
|
|
Nahoru |
|
 |
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Curtiss, leon_cz, MSP a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|