malcomx
|
Napsal: čtv 03.09.2009 20:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.4.2008 Příspěvky: 765 Bydliště: Praha 8
|
u tlacneho motoru neni potreba vyosovat protoze to nema zadny efekt,
uz se to tu nekde resilo ......
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: čtv 03.09.2009 20:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
malcomx píše: u tlacneho motoru neni potreba vyosovat protoze to nema zadny efekt, uz se to tu nekde resilo ......
Tuhle verzi řešení nějak neznám.
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: čtv 03.09.2009 20:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
no_gold píše: Chtěl bych požádat o radu, jak vyosit tlačný motor. Slyšel a četl jsem už několik rad, ale nejsem z toho moudrý. Jedna rada zněla, že osa motoru by měla mířit do těžiště, další že stačí přímo vzad, protože proud vzduchu neofoukává nosné plochy, jenom směrovku a trošku výškovku. Tak nevím. Mám připravený předělaný model a rozhoduji se jak to tedy nastavit.
Co je to za letadlo?
|
|
Nahoru |
|
|
Nakadah
|
Napsal: čtv 03.09.2009 21:08 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 19.8.2007 Příspěvky: 8426
|
Zvlastni, dokud se na mem byvalem WildHawku nevyosil tlacny motor nahoru, neustale mel za plynem tendenci stoupat. A to dost znacne. Nak
|
|
Nahoru |
|
|
Rajny
|
Napsal: čtv 03.09.2009 21:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.9.2008 Příspěvky: 1057 Bydliště: Praha 10
|
zalezi na tom jestli je motor nekde uprostred letadla (napr. Wild Hawk) nebo uplne na konci (napr. nejakej JET)
|
|
Nahoru |
|
|
4401
|
Napsal: čtv 03.09.2009 21:19 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 27.1.2009 Příspěvky: 220 Bydliště: Ostrava
|
malcomx píše: u tlacneho motoru neni potreba vyosovat protoze to nema zadny efekt, uz se to tu nekde resilo ......
Tak to by ses divil. Záleží na typu letadla. Měl jsem FloaterJet s tlačným motorem, z výroby byl motor v ose letadla.
Motor je cca 15cm za těžištěm.
Při startu z ruky a plynu na 100% šel k zemi jak šutr, zapíchnul se 5 m ode mně. Naštěstí do sněhu. Nestihl jsem zareagovat.
Postupně jsem na to přišel a pak startoval na 75% plynu a s plně přitaženou výškovkou, stejně opsal oblouk ale těsně nad zemí se chytil.
Za letu na cca 50% a následným plným plynem, se letadlo propadlo o několik metrů.
Problémy zmizely až když jsem pod spodní šrouby uchycení motoru dal malé podložky a osu motoru namířil DO TĚŽIŠTĚ.
Pak odletěl z ruky bez propadu. A to jsem pravák a hážu levou (mod2)
|
|
Nahoru |
|
|
malcomx
|
Napsal: čtv 03.09.2009 21:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.4.2008 Příspěvky: 765 Bydliště: Praha 8
|
OK, mam 2x TORO bez jakehokoliv vyoseni a nestoupa neklesa,
proste leti rovne......
teziste mam presne jak je predepsano vyrobcem.....
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: čtv 03.09.2009 21:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
malcomx píše: OK, mam 2x TORO bez jakehokoliv vyoseni a nestoupa neklesa, proste leti rovne...... teziste mam presne jak je predepsano vyrobcem.....
Dobře,
jestliže zastáváš původní názor, vyos motor tak, aby směřoval předním koncem hřídele motoru cca 10 stupňů nahoru a běž to hodit. Napiš sem výsledek.
|
|
Nahoru |
|
|
Luzr
|
Napsal: čtv 03.09.2009 22:05 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2009 Příspěvky: 1504 Bydliště: Praha 6
|
malcomx píše: OK, mam 2x TORO bez jakehokoliv vyoseni a nestoupa neklesa, proste leti rovne...... teziste mam presne jak je predepsano vyrobcem.....
No to věc vysvětluje.
AFAIK, vyosení motoru se v principu dělá kvůli tomu, že proud vzduchu z vrtule 'zatáčí' (dáno aerodynamikou točící se vrtule, závisí na směru otáčení). Pokud tento proud ofukuje křivě výškovku/směrovku, tak to pochopitelně má vliv.
U Tora za vrtulí žádné ovládací plochy nejsou, takže vyosení z tohoto důvodu nemá smysl.
Ovšem u takového EasyStara tam ty plochy jsou, takže vyosení vliv má.
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: čtv 03.09.2009 22:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Luzr,
taky myslíš, že když to vyosí jak píšu, že to nebude mít vliv?
|
|
Nahoru |
|
|
Luzr
|
Napsal: čtv 03.09.2009 22:23 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2009 Příspěvky: 1504 Bydliště: Praha 6
|
JMalik píše: Luzr, taky myslíš, že když to vyosí jak píšu, že to nebude mít vliv?
"vyosení z tohoto důvodu".
Tedy nezaměňovat s vectorthrustem
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: čtv 03.09.2009 22:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Zkrátka ať je to jasné. Může to zkusit nastavit na tom Toru i obráceně 10stupňů vrtulí nahoru. Ale v tom prvním případě aspoň nepůjde daleko, sebere to kousek před sebou.
|
|
Nahoru |
|
|
Luzr
|
Napsal: čtv 03.09.2009 22:34 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2009 Příspěvky: 1504 Bydliště: Praha 6
|
JMalik píše: Zkrátka ať je to jasné. Může to zkusit nastavit na tom Toru i obráceně 10stupňů vrtulí nahoru. Ale v tom prvním případě aspoň nepůjde daleko, sebere to kousek před sebou.
Opravdu nevím co se snažíš dokázat.
Toro má nulové vyosení.
Nikdo netvrdí že jiné vyosení by nemělo vliv. Pouze to, že Toro při nulovém vyosení létá rovně.
A je to proto, že tam za vrtulí není nic dalšího.
Jinak vyosení je samozřejmě kompromis - bude to táhnout trochu jinam a bude to trochu jinak ofukovat ocasní plochy.
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: čtv 03.09.2009 22:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Víš na co se snažím poukázat?
no_gold má letadlo s tlačným motorem. Neví se jaké. Může to být samokřídlo, hydroplán, motor vysoko nad těžištěm...
Malcomx říká, že vyosení nemá vliv. Já říkám, že když to vyosí nesprávně, bude to zbytečná rána.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|