Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 133 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Esky Lama V4 - BLOG
PříspěvekNapsal: úte 05.08.2008 23:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2005
Příspěvky: 1194
Bydliště: Liberec
Nenašel jsem vlákno, kde by byly shromažďovány informace o tomto stále více oblíbeném koaxiálním dvou-rotoru Esky Lama V4.
Obrázek

Věřím, že i další z jejích majitelů přispějí svou troškou postřehů a ušetří tak novým majitelům mnoho objevování "Amerik" :)

Lamu za dobrou cenu i s hliníkovým kufříkem lze pořídit na ehirobo.com.
Na DealExtremu ji zase mají za bezkonkurenčně nejnižší cenu (s poštovným <1600 Kč).
Oboje uváděné možnosti ověřeny prakticky! Clo ani DPH jsem platit nemusel, balíky přišly s razítkem "bez cla"...

V ČR je možností mnoho a nerad bych tu propagoval jeden obchod na úkor jiného :wink:

Odkaz na příspěvek popisující funkci jednotlivých kanálů přijímače - pro použití jiného, než standardně dodávaného vysílače.

-------------------------
letové vlastnosti

Je dobrou volbou pro ty, co se chtějí naučit ovládat RC helikoptéru v základním letovém režimu - vis, přesuny, osmičky. Rozhodně zábavnější než simulátor :D
Lze ovládat klonění (posuv vlevo/vpravo), klopení (vpřed/vzad) i bočení (rotace kolem osy).
I když to není žádný prcek, tak rozhodně NENÍ vhodná na létání venku. Ideální je větší místnost, tělocvična nebo hala. Za bezvětří i venkovní prostor.

Je to stabilní heli - co čekat od dvourotoru :) - ale v žádném případě nečekejte, že ji "postavíte" metr nad zem a můžete zajít na sváču! Díky malé hmotnosti se lehce nechá "odfouknout" odraženým proudem vzduchu. Proto je pro začátek lepší trénovat ve větší místnosti ve volném prostoru (ideální tělocvična nebo alespoň prázdná dvougaráž).
Průlety mezi rámy dveří zvládne hravě, až to zvládnou ruce řidiče...

Není řízena kolektivem - stoupání (tah) je ovládán pouze rychlostí otáček rotoru. Proto je poněkud náročnější udržet stejnou výšku - vyžaduje to cvik, předvídavost a neustálou práci s trimem plynu.

Motory Lamy jsou stejnosměrné plechovky třídy 180 - pokud chcete zvýšit jejich životnost, nelétejte v kuse více jak jedny aku! Pokud se bude motor dlouhodobě přehřívat, dojde rychleji k odmagnetování a razantnímu poklesu jejich výkonu!
Druhou možností je častější vyměňování za nové motory :roll:

-------------------------
listy rotoru

Originální listy jsou kompromisem mezi pružností, odolností a stabilitou letu. Subjektivně mohu říci, že vydrželi nejvíc nárazů a karambolů předtím, než praskly.
Heli s nimi je poměrně stabilní, ale je zase těžší ji přimět k rychlejšímu dopřednému pohybu.

Levné listy z DealExtrému (2$ za 2xA a 2xB) jsou VELICE křehké a i menší škobrtnutí znamená odlomení kusu listu. Na druhou stranu mají větší tuhost a heli je s nimi živější/rychlejší. Ovšem také neposednější!

Velice zajímavé jsou i extrémní listy. Jejich cena je vysoká :cry: a snadno se štípnou. Ovšem díky jejich tuhosti se podstatně lépe udržuje konstantní letová hladina.

-------------------------
akumulátory/proudový odběr

Přijímač 4in1 v Lamě (EK2-0705B) má aktivní proudovou ochranu. Nehrozí tak přetížení akumulátoru a za normálních okolností ani regulátoru. Maximální přípustný proud je 8 A - při jeho překročení dojde k automatickému "stažení" plynu pod hranici 8A odběru. Proto lze bez obav používat i pouze 10C aku (800mAh).

Při visu je odběr cca 3,5-4,5 A (podle nabití aku a typu listů rotoru)

Nejvýhodněji lze pořídit baterie Mystery 15C 900mAh, opět z DealExtremu. Zatím mají 40 cyklů a žádný znatelný pokles kapacity (při měření vybíjím 810-830mAh podle kusu).

pozn.: Na boku přijímače je zelená LED - rozsvítí se červeně, právě v okamžiku, kdy začne automaticky omezovat odběr pod 8 A.

-------------------------
Nastavení gyra

Citlivost (sens.) je vhodnější nastavit na nižší, omezí se tak záškuby ocasu a lépe se řídí při letu do zatáček.
Samovolnou rotaci lze vyladit pomocí otáčení druhým trimem na přijímači (prop.).
POZOR - všechny změny v nastaveních trimů přijímače se projeví až po "restartu". Tedy po změně polohy trimu je třeba odpojit a znovu připojit baterii - dojde k nové kalibraci gyra (několikrát za sebou bliká LED zeleně).

Při kalibraci gyra (po každém připojení napájení) je důležité, aby heli byla pokud možno ve vodorovné poloze a bez chvění nebo pohybu. Jinak gyro nestabilizuje uspokojivým způsobem!

-------------------------

Omlouvám se za tak dlouhý příspěvek :?

Další postřehy majitelů Lamy přivítám :D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Lama V4 - tah rotoru
PříspěvekNapsal: stř 06.08.2008 9:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2005
Příspěvky: 1194
Bydliště: Liberec
Přidávám ještě jeden změřený údaj - tah rotoru Lama V4

Měřeno se standardními 180 ss motory, originální listy, LiPol Esky 800mAh 10C 7,4V, plně nabitý akumulátor:

Hmotnost heli bez akumulátoru - 184g, letová hmotnost 230g

Tah s ovladačem v 1/2 plynu (odběr 3,9A): 240g
Tah při odběru 8A - plný plyn (začíná docházet k omezení příkonu): 345g

Měřeno na gramové laboratorní váze - heli připevněna k podložce PVC pásky za lyžiny.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: LAMA - brushless motor
PříspěvekNapsal: pon 24.11.2008 12:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2005
Příspěvky: 1194
Bydliště: Liberec
Na HC se objevila docela zajímavá věc - konverzní kyt pro použití bezkomutátorového motoru na koaxiálním RC modelu.
Obrázek

Tím by se mohla podstatně zvýšit životnost motorů a zkrátit perioda mezi jednotlivými lety - čekat než zchladne motor = pruda :)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 24.11.2008 14:05 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 10.12.2006
Příspěvky: 2695
Bydliště: Praha 5
Obrázky: 7
Hergot to vypada zajimave :-) Koukejte to nekdo vyzkouset ;-) By me vazne zajimalo, jestli to bude tak dobre fungovat jak to vypada :-)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 24.11.2008 20:22 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2008
Příspěvky: 87
Bydliště: okolí Prahy
extrém listy mám, pořídíl jsem je k Easycopteru XS, dle mě nejsou vůbec křehké, naopak jsou velmi odolné, ale nejvíc mě překvapilo, že let s nimi byl velkým problémem, dle mě jsou těžší, pokud se jen visí, tak je let velmi stabilní, ale jakýkoli manévr je velmi nestailní, nakonec jsem se vrátil k normálním a uvažuji op listech Airy, které mají mít stejnou hmotnost, nemá s nimi někdo jiný také zkušenost? Je možné že na jiném koaxiálu létají lépe.
Jinak za 200,- je přenechám, jsou nové, nepoškozené, možnost předání Praha.
Co etxrém motory? Na tochcimít mají dva typy, máte s nimi někdo zkušenost?
Tunil jste někdo nějak Easycoptera XS??


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 24.11.2008 20:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.9.2008
Příspěvky: 1057
Bydliště: Praha 10
na Easycopter XS nedas extreme motory, protoze to jsou 180 a na tom Easycoptru jsou 130


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 24.11.2008 20:51 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2008
Příspěvky: 87
Bydliště: okolí Prahy
Mám hloupý dotaz, v čem je rozdíl? Ve velikosti? extrem chladiče na něj pasují, myslel jsem, že ten levnější model by tam šel...
http://www.tochcimit.cz/?p=productsMore ... 01--esl002
jinak to možná vysvětluje ten výkon s extrem listy...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 24.11.2008 21:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.9.2008
Příspěvky: 1057
Bydliště: Praha 10
180 jsou jen delsi, ale potrebujou jiny napeti, takze 2-clankovou baterku, teda aspon myslim :-)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 24.11.2008 21:18 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 10.12.2006
Příspěvky: 2695
Bydliště: Praha 5
Obrázky: 7
Aleš Březina píše:
Mám hloupý dotaz, v čem je rozdíl? Ve velikosti? extrem chladiče na něj pasují, myslel jsem, že ten levnější model by tam šel...
http://www.tochcimit.cz/?p=productsMore ... 01--esl002
jinak to možná vysvětluje ten výkon s extrem listy...


Rozdil je primo giganticky. Ty odkazujes na upgrade, ale jsou to stale stejnosmerny motory, tzn. stejne musis vymenovat uhliky. I kdyz Xtreme motory jsou mnohem lepsi nez puvodni plechovky.

Zminovany upgade z HC jsou stridaky = bezudrzbove motory s vetsim vykonem.

Otazkou zustava, jak moc budou ty stridaky efektivni, jak moc budou zrat baterku.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 24.11.2008 21:59 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2008
Příspěvky: 87
Bydliště: okolí Prahy
S tím napětím to je jisté?
Takže extreém motory opravdu nejdou použít?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 24.11.2008 22:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.9.2008
Příspěvky: 1057
Bydliště: Praha 10
myslis si, ze nepujdou pouzit, vsechny koaxialni vrtulniky, ktery maji 180 motory maji 2-clankovy lipolky, takze 7,4V a ty co maj 130 motory, tak maj 1-clankovy lipolky, to je 3,7V, ale at to radsi potvrdi nekdo zkusenejsi


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 24.11.2008 22:57 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 10.12.2006
Příspěvky: 2695
Bydliště: Praha 5
Obrázky: 7
Aleš Březina píše:
S tím napětím to je jisté?
Takže extreém motory opravdu nejdou použít?


Opravdu to nejde, jsou to rozdilne motory, rozdilne napeti.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 09.12.2008 10:21 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.12.2008
Příspěvky: 39
Bydliště: Kraków
Chcel by som podakovat Powderovi za clanok. vcera som skusal nastavit Gyro na Lame v4, a ani za svet sa mi to nedarilo. Samovolne sa mi otaca. Ale tie trimre, akoby ani nereagovali. A az z tohoto clanku som sa dozvedel ze po kazdom nastaveni treba vypnut vrtulnik a znovu zapnut.
dnes sa s tym phram, a hadam sa to podari nastavit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 09.12.2008 17:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2005
Příspěvky: 1194
Bydliště: Liberec
:wink:

Pokud přes trimování "prop." se bude stále otáčet, zkus ještě snížit citlivost (sens.) gyra. A samozřejmě je třeba toto vše "štelovat" s nabitými akumulátory.
Jemné dotimování pak už provedeš na vysílači.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 09.12.2008 19:15 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.12.2008
Příspěvky: 39
Bydliště: Kraków
Tak som to skusal. Teraz ked to zakazdym vypnem, tak to reaguje. Ked sa mi uz zda, ze je to vycentrovane maximalne ako sa len dalo, tak po case to aj tak zacne tocit. Nastavujem to trimrom na ovladaci, ale ide to velmi tazko. Povedzme ze vrtulnik mi toci do lava(nos), ja posuniem trimer do prava len o jeden zubok, a zacne tahat do prava. Je to normalne? Pises ze to treba nastavovat pri nabitom akumulatore. Ked je povedzme do polovice vybity, tak moze menit vlastnosti lietania vrtulnika?
A este sa chcem opytat na akumulator:
co je to ten vybijaci cinitel C10? Na nete som nasiel 850ma 7,4V 15-20C, a je raz taka draha ako ta origoska.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 133 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz