Autor |
Zpráva |
havrous
|
Napsal: stř 24.09.2008 15:51 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 17.5.2007 Příspěvky: 173 Bydliště: Plzeň-jih
|
Zdravim,
poslední dva dny vybíram větroně a nejvíc se mi líbí u Reicharda. Ale mam několik věcí, které bych potřeboval poradit.
Základní požadavek je celkem jasný, větroň 2-2.5 m v ekonomické variantě, abych se s nim naučil lítat jako s větroněm. Ne zbytečně rychlý, bude lítat převážně na louce, protože svahů (nezalesněných) je na jižním plzeňsku pomálu. Doposud jsem lítal Easy-fly (Easy Glider z číny), ale nějak už to neni ono. Už jsem byl celkem rozhodnutej pro Varianta II, ale nějak se mi do toho zamotal ten P-13.
http://www.reichard.cz/cz/_p13sport.htm
http://www.reichard.cz/cz/_variant2.htm
Trápí mě, jak se do P-13 vejde celá elektrika (motor, Lipol 3s,..), když jsou tam nasunovací křídla, čimž pádem přicházim o druhý přístupový otvor pod křídlem. Nikde jem nenašel fotku P-13 jako elektovětroně (teda asi našel, ale ne s pohledem do trupu), takže jsem si nemoh udělat představu. Taky mě trochu zaráží ta nízká hmotnost (např proti Proximě).
U varianta možná jenom radu, jestli bude nějaký velký rozdíl (rychlost, termika) mezi verzemi II a III.
Uvítal bych i jiné zkušenosti s výše uvedenými letadly, ale jinak se nebránim žádným dalším nápadům. Jenom upozornění, vlastnim Optica, takže určité omezení co se týče plné mechanizace křídla.
Díky
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Lindbergh
|
Napsal: stř 24.09.2008 19:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2007 Příspěvky: 2296 Bydliště: Plzeň D.C.
|
Čau, já jsem začínal s Opticem také a nedám na něj dopustit. Odkud přesně jsi a kam chceš chodit lítat? Větroně mně dost přirostli k srdci a Plzeň-jih znám dost důvěrně a často se tady vyskytuju, tak kdybys potřeboval s něčím poradit...
_________________ KDO NEPADÁ, LÉTÁ POD SVOJE MOŽNOSTI!
|
|
Nahoru |
|
|
Tomcat
|
Napsal: stř 24.09.2008 20:15 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.7.2006 Příspěvky: 295 Bydliště: Jirkov
|
Já mám P 13 Sport a používám normálně stříďák 2 X HS 311 a SCR 1700 osmičlánek vše normálně v trupu ...místa je tam dost...
|
|
Nahoru |
|
|
havrous
|
Napsal: stř 24.09.2008 21:33 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 17.5.2007 Příspěvky: 173 Bydliště: Plzeň-jih
|
Lindbergh píše: Čau, já jsem začínal s Opticem také a nedám na něj dopustit. Odkud přesně jsi a kam chceš chodit lítat? Větroně mně dost přirostli k srdci a Plzeň-jih znám dost důvěrně a často se tady vyskytuju, tak kdybys potřeboval s něčím poradit... Poradit bych potřeboval, a to kam jít lítat na kopec. Zatim ma vyzkoušenej jenom jeden u Švihova. Tomcat píše: Já mám P 13 Sport a používám normálně stříďák 2 X HS 311 a SCR 1700 osmičlánek vše normálně v trupu ...místa je tam dost...
Jakej tam máš motor resp. kolik celý letadlo váží? Nějaké provozní zkušenosto, jak to lítá, .... Se trošku rozepiš
|
|
Nahoru |
|
|
Doktor
|
Napsal: stř 24.09.2008 23:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2007 Příspěvky: 5851 Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
|
K té P-13 Sport uvedu toto. Ve skutečnosti vypadá mnohem líp než na foto u Reicharda! Má jinej trup - hezčí, jiný a hezčí křídla. Mě to s vybyvením 10čl. Sanyo 1600 470g, inruner 240g, 4 x 20g servo, 40g přijímač, regl 40g, váží lehce přes 1800g. Ocelovou spojku sem vyměnil za uhlík. Doufám že mi křídlo při záletu zatleská! . Nějak se mi nechce na zálet, neboť zatím zrovna nemám větroňářské období.
Pokud bych použil o něco lehčí baterii, tak to už nedostanu na těžiště! Teď to vychází jen tak tak. Tímto je model odsouzen dožít s bateriemi NiCd. A123 či Li-Pol větší kapacity a tudíž těžší se tam nevejde.
http://arci.rajce.idnes.cz/p-13/
|
|
Nahoru |
|
|
havrous
|
Napsal: čtv 25.09.2008 7:50 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 17.5.2007 Příspěvky: 173 Bydliště: Plzeň-jih
|
Doktor píše: ... Má jinej trup - hezčí, jiný a hezčí křídla. Mě to s vybyvením 10čl. Sanyo 1600 470g, inruner 240g, ... /
Řikáš hezčí, tak to si mě celkem nalomil. Na těch fotkach u reicharda opravdu nevypadá nic moc.
Co to je za motor? Podle fotky soudim na Turnigy B36-50. Kolika otáčkovej, to tam máš ještě převodovku?
S tim těžištěm je to teda špatný. Chtěl jsem jít spíš cestou nižší váhy a dát do toho nějakou oběžku a 3čl. LiPol .
|
|
Nahoru |
|
|
lubo1
|
Napsal: čtv 25.09.2008 9:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.4.2008 Příspěvky: 5095 Bydliště: CA
|
havrous píše: Doktor píše: ... Má jinej trup - hezčí, jiný a hezčí křídla. Mě to s vybyvením 10čl. Sanyo 1600 470g, inruner 240g, ... / Řikáš hezčí, tak to si mě celkem nalomil. Na těch fotkach u reicharda opravdu nevypadá nic moc. Co to je za motor? Podle fotky soudim na Turnigy B36-50. Kolika otáčkovej, to tam máš ještě převodovku? S tim těžištěm je to teda špatný. Chtěl jsem jít spíš cestou nižší váhy a dát do toho nějakou oběžku a 3čl. LiPol .
Ľahká obežka a 3x Li asi bude problém s vyvážením. Večšina trupov vznikala ešte v ére NiCd a to nielen u Reicharda.
_________________ http://lubo111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Tomcat
|
Napsal: čtv 25.09.2008 10:29 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.7.2006 Příspěvky: 295 Bydliště: Jirkov
|
tak já to mám osazený
motor Turnigy TR 35-42C 1100kv Brushless Outrunner (Eq: 2820)
regl TURNIGY Sentry 40amp Speed Controller
aku 8 článek Sanyo SCR 1700
vrtule sklopka Aeronaut 10/6
ale kolik To váží to Ti opravdu neřeknu ale viděl bych to tak na 1800g
Baterie jsou tak na 3 minuty motorového letu 3x stoupání do cca 100-150 m a jsou uloženy šikmo pod spojkou křídla ..v případě tvrdého přistání vyrazí kryt kabiny a vyletí ven ,pod nimi je místo na přijímač...
Nafotil bych to ale nemám model teď doma mám ho na letišti ...
Jinak jsem velmi spokojen termika se s tím lítat dá i když je model bez vzepětí.
V případě vyklopení obou křidýlek vzhůru jako brzdy je ovládání dosti tupé...já to používám jen v přímém letu při přiblížení na přistání.
Stačí to tak zhruba????
Naposledy upravil Tomcat dne pát 26.09.2008 14:45, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Doktor
|
Napsal: čtv 25.09.2008 20:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2007 Příspěvky: 5851 Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
|
Přidal sem ti nové foto, aby rozhodování nebylo tak snadné!
http://arci.rajce.idnes.cz/p-13/
Já sem si ho původně vybral kvůli tomu, že použiji starší ss regulátor s 1,5 BEC. Proto padla volba na P-13 Sport, jelikož je ovládán jen 4 servy, a byl za solidní peníz.
Jenže člověk míní a názory mění. Dnes je osazen tímto:
Motor:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... v_Inrunner
Vrtule je 10/6 Graupner. Kužel MP JET 40mm.
Odběr z 10čl. Sanyo 1,6 RC na začátku lehce přes 30A.
Serva 4 x GWS Naro Max BB
Přijímač Hitec HFD-08RD
Stavba celkem bez problémů. Akorát mechanizmus plovoucí VOP je náročnější na provedení a přesnost. Kabina je celkem krátká, tak je dobré si promyslet kde co bude již před zalepením loží s ohledem na polohu těžiště. Vůbec nemá cenu šetřit na hmotnosti motoru, neboť to nemá zrovna dlouhý čumák. Ten motor co sem koupil má udanou hmotnost 260g, ale ve skutečnosti má 240g. pokud bys použil podobný systém zástavby jako já, tak lipolka by měla vážit přes 400g a motor klidně 300g. Jinak bude problém.
|
|
Nahoru |
|
|
omar
|
Napsal: pát 26.09.2008 20:08 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 6.4.2008 Příspěvky: 56 Bydliště: brno-city-reprezent
|
no jestli ti do toho mužu kecat ,tak ale vahaš mezi dvema vcelku rozdilnejma érama . . . p 13-ka je hodný pomalý letadlo na takovýto poklidný plácání ,termiku a dá se i na svahu ,ale žádnej divočák (sám sem ho měl,to sem nikde nevyčet ) a variant je už je "hotliner" s rychlejším profilem bez směrovky ,na lítání na rychlosti . . .
_________________ litat potichu a rychle . . . F3F rulez !
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pát 26.09.2008 22:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
omar
|
Napsal: sob 27.09.2008 21:56 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 6.4.2008 Příspěvky: 56 Bydliště: brno-city-reprezent
|
_________________ litat potichu a rychle . . . F3F rulez !
|
|
Nahoru |
|
|
Surgical
|
Napsal: ned 28.09.2008 8:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.9.2006 Příspěvky: 1201
|
Co je fletr? Originál flutter se čte a počešťuje flatr, proč ještě číst počeštěnou zpotvořeninu englicky? Nebo to je hantec? Pak soráč, vole, eror.
|
|
Nahoru |
|
|
Doktor
|
Napsal: ned 28.09.2008 22:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2007 Příspěvky: 5851 Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
|
Tak dnes konečně došlo na zálet tý P-13 Sport. S uvedeným pohonem se to nahoru jakž takž vyhrabe, ale neni to žádná sláva. Stoupá to o něco lépe než Filip 600 se spřevodovaným Migem 500 a vrtulí 11", krmenej 8čl.
Na ty baterky to dá zhruba 4 x 200m.
Kluz bude potřeba ještě doladit. Chce ho to trochu brzdit flaperonama, bez nich mi příde že hůř klouže. Časy bez termiky byly kolem 10 minut, takže nic moc.
Bude to chtít mix Sop do křidélek.
Motor je ještě moc lehkej. Baterie musí být vytažena do prostoru kabiny o délku celého jednoho článku. Takže prostor pro regl je zcela minimální.
Ještě mi napadlo osadit to timhle:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... s_Inrunner
a k tomu vrtuli 11/7, snad by to žralo do 40A. Ale motor 370g je už teda pěknej "šutr".
P.S.: Taky sem přišel na to že sem asi už slepej. Nějak se mi to na tý obloze ztrácelo.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 56 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|