Autor |
Zpráva |
OndraBM
|
Napsal: čtv 08.08.2024 14:01 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 18.7.2024 Příspěvky: 20 Bydliště: Brno-Řečkovice
|
Zdravím všechny. RC ježděním jsem zatím jen letmo políbený, aktuálně vybírám svůj úplně první vlastní model a ve zdejším fóru jsem taky nováček. Shlédl jsem vagóny videí na dané téma, četl hromady článků a študoval nabídky mnoha prodejců, na základě čehož jsem si udělal jasnou představu toho, co chci, a taky získal i jakýsi přehled v tom, co je dostupné a co všechno možné. Ze všech auto disciplín mě zdaleka nejvíc oslovily expedice. Žádné moc divočiny, samozřejmě nějaké šplhy, technické sjezdy a náročné překážky v podobě kořenů, kamení či výmolů budou, ale není to pro mě to hlavní. Hlavně mi jde o to, nesedět doma jak pecka, vyjít si do lesa nebo kamkoliv na procházku a protože nerad chodím 'jen tak', vzít si s sebou model a mít tím pádem náplň té procházky. Nevylučuji ovšem i účast na expedičních srazech. Vzhledem k omezenému rozpočtu jsem zvolil Amewi AMXRock RCX10B, a to opravdu přímo od MojeRC. Je to asi nejlevnější model s portálovými nápravami, Amewi se mi zdá jako solidní výrobce, servo řízení je deklarované jako kovové, což mi přijde jako určitě vhodné, trvale uzavřené dify mi v ničem výhledově nezavazí, na podle mě důležitých místech jsou díly už v základu kovové, celkově mi to prostě připadá docela bytelné a odpovídající mým provozním představám, navíc to nemá pro mě zatím postradatelné funkce. Pohonnou baterku a nabíječ bych ale vzal od BigHobby, protože mají lepší ceny, uvažuji tuto baterku, protože chci na jedno nabití co nejdéle jezdit, a k ní tento nabíječ, který mi při osobním rozhovoru doporučil chlapík přímo v MojeRC. Ten taky můj výběr ohodnotil v těch levných modelech jako přijatelné řešení, a to i vzhledem k náhradním dílům. Cenově mi to vychází tak, že můj rozpočet to celkově o přijatelnou trochu převyšuje. Co si o tom myslíte vy? Dá se s tímto nějak aspoň trochu rozumně začít? Nebo existuje nějaká ještě vhodnější volba? Podotýkám zde rovnou, že jako nezkušený si vůbec netroufám do bazaru kvůli případným závadám, o dost pravděpodobnějším než u nového modelu. Dík za názory, přeji příjemné dny.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jirkacbx
|
Napsal: čtv 08.08.2024 18:44 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 12.6.2006 Příspěvky: 99 Bydliště: Nepomucko u Plzně
|
Pro expediční ježdění a vycházky nejsou portály podmínkou či nutností,leckdy se víc vyblbneš bez portálů. Vybraný auto se nejeví zas tak moc špatný,to ukáže až ostrej provoz. Bazarovýmu autu se netřeba bránit,pokud to neni předraženej shit. Vybraná aku.Změřit si v reálu rozměry šuplíku,milimetr hraje dost roli,abys to tam pak nacpal. A zbytečně tvrdá/výkonná.Stačila by 30C -50C i to je dost.
|
|
Nahoru |
|
|
OndraBM
|
Napsal: pát 09.08.2024 4:06 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 18.7.2024 Příspěvky: 20 Bydliště: Brno-Řečkovice
|
Děkuji za připomínky, s dovolením se optám na ty nápravy. Je zajímavé, že jsem si sám položil otázku, do jaké míry bych měl trvat na portálech. Líbí se mi, dovedu si představit, že nápravovými převody do pomala se asi opravdu může o něco snížit námaha celého hnacího ústrojí, navíc je menší možnost, že auto zůstane někde zachycené za diferák. Na druhé straně, měl jsem půjčený model 1:18 TRX 4M Chevrolet K10 a ta otázka mě napadla, když jsem viděl, co všechno a s jakou lehkostí dokáže navzdory přímým nápravám i své drobnosti projet. Jak to tedy funguje? Popř. jaký typ náprav bys volil na mém místě - portály nebo přímé? Nebo přemýšlel bys o nich vůbec? Pokud jde o baterku, velký dík za připomínku, teprve po ní jsem zjistil, co vlastně znamená to číslo C. Tak jsem to probral, 25C i 30C nejsou u BigHobby momentálně dostupné a 50C jsem vyloučil. Zbyly tak 2S baterky 35C 7600 nebo 5200 mAh, se kterými bych řekl, že budu celou věčnost, jak to chci. Jinak rozměry jasné, dám na to pozor.
|
|
Nahoru |
|
|
OndraBM
|
Napsal: pát 09.08.2024 10:41 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 18.7.2024 Příspěvky: 20 Bydliště: Brno-Řečkovice
|
Ještě dodatek: jako alternativu s přímými nápravami jsem vytipoval tento CRX SURVIVAL. Má mnohem silnější servo, 55T motor, moc se mi líbí pneu, celkově to vypadá taky fajn, zas jsem nikde nenašel info o materiálu převodovky a serva, linky taky vypadají plastové a je taky otázka dílů. Není to jednoduché...
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: pát 09.08.2024 12:43 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1924 Bydliště: Blatnica, SR
|
Čo sú to v skratke tie portálové nápravy? Nič zrozumiteľné som na nete nenašiel. PS: tak chatgpt mi to vysvetlil.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 09.08.2024 17:44 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7895 Bydliště: ČR Obrázky: 10
|
|
Nahoru |
|
|
jirkacbx
|
Napsal: pát 09.08.2024 18:54 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 12.6.2006 Příspěvky: 99 Bydliště: Nepomucko u Plzně
|
Portály bych volil,pokud tomu autu sluší a mají smysl.Třeba Unimog nebo V3Ska. Portály ti přidají tak 1cm výšky,což je v modelovým provozu zanedbatelný. CRX nejspíš tak dobrý,mam jejich 18tinu pro vnoučata a vyblbnou se s tim v pohodě. A radši volim plastový díly,kromě kardanů.Plast se ohne,povolí,ale kovovej díl ohneš,utrhneš a s nim i něco jinýho,většinou.
|
|
Nahoru |
|
|
jirkacbx
|
Napsal: pát 09.08.2024 18:58 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 12.6.2006 Příspěvky: 99 Bydliště: Nepomucko u Plzně
|
automet píše: Čo sú to v skratke tie portálové nápravy? Nič zrozumiteľné som na nete nenašiel. PS: tak chatgpt mi to vysvetlil. V3Ska nebo Unimog ti nic neřiká?
|
|
Nahoru |
|
|
OndraBM
|
Napsal: pát 09.08.2024 19:15 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 18.7.2024 Příspěvky: 20 Bydliště: Brno-Řečkovice
|
Osa nápravy u portálu nejde přímo do osy kola, ale na jejím konci je nápravová převodovka a do osy kola jde osa převodového kola pod nápravou. Tím se osa nápravy dostává nad osu kol, zvyšuje se světlá výška nápravy, terénní prostupnost je větší a nehrozí tolik zachycení vozidla za diferenciál nebo samotou nápravu. Spíš než ChatGPT možná napoví obrázky: obr. konstrukce, obr. náprava
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: pát 09.08.2024 19:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1924 Bydliště: Blatnica, SR
|
Však už som písal, že chatgpt to v pár vetách vysvetlil, citujem: "Portálové nápravy sú špecifickým typom náprav, ktoré sa používajú najmä na terénnych vozidlách, vrátane áut na diaľkové ovládanie. Hlavným rozdielom medzi portálovou nápravou a bežnou nápravou je spôsob, akým sú pripojené kolesá. Ako fungujú portálové nápravy: Výška nápravy: Pri portálových nápravách nie sú kolesá pripojené priamo k osi nápravy. Namiesto toho sú poháňané cez systém ozubených kolies alebo prevodov, ktorý posúva polohu kolesa nižšie v porovnaní s osou nápravy. Tento rozdiel je viditeľný ako "odsadenie" medzi stredom kolesa a osou, kde sa nachádza náprava. Výhody: Hlavnou výhodou portálových náprav je zvýšenie svetlej výšky vozidla (priestoru medzi spodnou časťou vozidla a zemou) bez nutnosti zvyšovania veľkosti kolies. V teréne to znamená, že vozidlo dokáže prekonať väčšie prekážky, ako sú kamene, korene stromov alebo iné nerovnosti, pretože nápravy sú vyššie od zeme. Zlepšený prenos sily: Okrem toho, že portálové nápravy zvyšujú svetlú výšku, môžu tiež zlepšiť prenos sily na kolesá, pretože systém ozubených kolies, ktorý poháňa kolesá, môže byť navrhnutý tak, aby poskytoval výhodnejší prevodový pomer, čo zlepšuje výkon pri pomalej jazde v náročnom teréne. V súhrne, portálové nápravy sú technológiou, ktorá umožňuje lepšiu priechodnosť terénom tým, že zvyšuje svetlú výšku vozidla a zároveň zlepšuje prenos výkonu na kolesá. Pre autá na diaľkové ovládanie, ktoré sú navrhnuté na jazdu v náročných podmienkach, to znamená, že môžu ľahšie prekonávať prekážky a sú lepšie vybavené na jazdu v náročnom teréne." Hneď som si spomenul na to vysoké úzke hasičské auto a potom tie traktory vo vinohradoch. https://image.made-in-china.com/43f34j0 ... rayer.webp
|
|
Nahoru |
|
|
OndraBM
|
Napsal: pát 09.08.2024 20:09 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 18.7.2024 Příspěvky: 20 Bydliště: Brno-Řečkovice
|
jirkacbx píše: Portály bych volil,pokud tomu autu sluší a mají smysl.Třeba Unimog nebo V3Ska. Portály ti přidají tak 1cm výšky,což je v modelovým provozu zanedbatelný. CRX nejspíš tak dobrý,mam jejich 18tinu pro vnoučata a vyblbnou se s tim v pohodě. A radši volim plastový díly,kromě kardanů.Plast se ohne,povolí,ale kovovej díl ohneš,utrhneš a s nim i něco jinýho,většinou. Jo, rozumím, děkuju. Trochu mi to teda zamíchalo karty, už jsem se chystal objednat to Amewi, ale je pravda, že mu ty portály úplně nesluší, je to takový jakoby na chůdách to auto. CRX má větší kola, takže nápravu čistě matematicky vzato má níž o pouhého půl cm, což opravdu nehraje roli, zřejmě silnější motor, silnější servo a na kolech pořádné drapáky, lákavý přiměřeně brutální vzhled, ta poznámka o plastových dílech je taky ze života... Napadá mě na toto téma asi už poslední dotaz, takový trochu na tělo, když dovolíš: s ohledem na vlastnosti, vybavenost, náhradní díly, vzhled - který z těch dvou bys na mém místě bral? Toyotu od Amewi nebo Survival od Hobbytech?
|
|
Nahoru |
|
|
jirkacbx
|
Napsal: ned 11.08.2024 0:13 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 12.6.2006 Příspěvky: 99 Bydliště: Nepomucko u Plzně
|
AMX je klasický auto.Diferáky,pneu stavba. CRX je víc vytuněný.Pneu,rozložení převodovky a rozvodovky. A díky hřebenovýmu diferáku nemusíš mít tak silnou brzdu na reglu,ALE zas nebude mt někdy potřebnou dostatečnou rychlost na nějaký překonání překážek.Je to prostě spíš Crawler,šplhač. AMX spíš obyčejný auto s možností občasný vyšší rychlostí. V dnešní době bych si skoro nevybral model,co by měl jezdit podle mýho.Případně i tak vypadal a fungoval. Jsem rád za základ z Axial AX10,kterej jsem si skoro dovedl k dokonalosti. Sice to vyšlo na skoro 2.5x tolik,coty modely dneska stojí,ale funguje to.
Spíše teda volit AMX.
|
|
Nahoru |
|
|
OndraBM
|
Napsal: ned 11.08.2024 11:54 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 18.7.2024 Příspěvky: 20 Bydliště: Brno-Řečkovice
|
AMX? To mě trochu překvapuje vzhledem k tomu, co jsi psal o kovových dílech a portálech. V průběhu tohoto rozhovoru jsem na to začal koukat jinak, odložil úplně otázku typu náprav a spíš se mi zamlouvá naopak CRX. Protože rozložení hmotnosti, podle toho, co vidím na videích, se mi zdá, že nemá tolik tendenci se převracet zřejmě díky většině hmoty navalené dopředu, i při přejezdech překážek se mi zdá sebejistější. A pokud ho hodnotíš spíš jako crawler, šplhače, tak podle mě taky v pořádku, protože zas to nepovezu jen tak před sebou prostředkem cesty, určitě to potahám po těch kořenech a kamenech, kde asi nebudu úplně nadšen, když to budu muset co chvíli stavět zpátky na kola. (I když s tím samozřejmě počítám, než si osvojím nějakou techniku jízdy ) Má silnější motor i servo, s kovovými převody mimochodem, takže taky supr, náhradní díly jsou všechny, co se snažím si představit, že by mohlo při provozu utrpět, dálkově ovládanou dvourychlostní převodovku to má obojí... Fakt bych momentálně sáhl spíš po CRX, z hlediska zábavy při procházce mi teď přijde lepší. Nebo kecám hlouposti? Popř. unikla mi nebo stále uniká nějaká zásadní přednost AMX před CRX? A co ta rychlost při překonávání překážek? Myslíš to, že když něco nejde pomalu silou, tak si trochu najedu a přeskočím to? Co máš na mysli?
|
|
Nahoru |
|
|
jirkacbx
|
Napsal: ned 11.08.2024 15:00 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 12.6.2006 Příspěvky: 99 Bydliště: Nepomucko u Plzně
|
CRX má tvrdší podvozek,je víc uskákaný. AMX taky nic moc,ale lepší. CRX vcelku dostatečná velikost rychlosti,pocitově AMX jede o něco rychleji.Dovážit bude potřeba stejně obě auta. U AMX je prima odklápěcí kastle proti sponkám u CRX. AMX rám 5ka hliník,CRX 1.5ka plechovej vingl. Ohledně rychlosti.Jo,přesně,někdy je pomalý lezení k ničemu,radši to rozject a skočit.Navíc je A v základu těžší než C,což je výhoda.
|
|
Nahoru |
|
|
OndraBM
|
Napsal: ned 11.08.2024 21:09 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 18.7.2024 Příspěvky: 20 Bydliště: Brno-Řečkovice
|
Áha... Tak teď jsem rád, že jsem se optal, protože tohle jsou věci, které zatím nevidím, zejm. ohledně podvozku. Takže tímto opravdu moc děkuju a jdu objednat, momentálně nemám dalších otázek. Budu ale rád, kdybychom se později mohli zase domluvit ohledně toho dovážení popř. nějakých úprav podle toho, jak se to bude prakticky chovat. Ještě jednou děkuju!
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|