Máš to parádní, jeden by netušil kolik s tím bude práce. Výsledek super. U takhle velkých modelů je jakákoliv manipulace oříšek. I přeprava. Jeden známý si nechával poslat UH60 při cestě domů ze zahraničí, dokonale zabalené, velká dřevěná bedna, proklady. Když to doma otevřel tak malér bylo to hodně poškozené, zřejmě s tím bouchli. Chtěl to opravit, nakonec model prodal. Včera mi psal Scott z NZ že jeho kamarádovi dorazil po třech měsících nelakovaný trup Hughese MD500E ve velikosti 700 z JettTech v HongKongu totálně zničený, přežily dva díly. Sice mu vrátí peníze ale o poštovné přijde. Nejvíc mě zarazilo že mezi HongKongem a Novým Zealandem neexistuje Air Mail jako do Prahy kde to tu bylo snad za týden a ne tři měsíce. Přitom vzdálenosti se liší snad jenom o 400kilomentrů. Pak zjistil že rychleji by to měl doma přes USA.
Kladka pěkná, tam se nesmí moc šetřit. Představa že by to zhuclo je na infarkt. Mě před lety sletěl hotový Hughes z obrovské tiskárny, jenom jsem hrábnul do prázdna a slyšel ty křupance podvozku.... Donutilo mě to udělat ho bytelnější ale hodiny práce navíc.
Ten model stejně skončil špatně, v noci 26. března 2014 jsem chtěl Hughese s novým modulem světel ukázat jenom ve visu pod lampou synovi, aby to viděl pro případ že bych to rozbil dřív než se vrátí ze studií ve Skotsku. Tak viděl oboje, bezva nápad.... Zima, foukalo 5-6m/s. Asi jsem vzal moc za kolektiv, vítr to zespoda podfouknul a najednou jsem byl v osmi metrech vedle lampy. Chtěl jsem se otočit hned vedle ale helina stále zrychlovala, najednou jsem regulérně lítal. Od začátku jsem tušil že to neskončí dobře, na tohle prostě nebylo natrénováno a něco podobného už se mi pak naštěstí už nikdy nestalo.
Jednoduše jsem nedokázal přistát. Hughes pořád na tempu, byl tam tuším Microbeast. Ve tmě jsem nedokázal odhadnout rychlost, přistávací reflektor mě oslňoval ale kdybych ho vypnul, jenom s pozičkama jsem si netroufal letět. Když jsem byl konečně pod lampou, vrtulník letěl příliš rychle a zase mi zmizel do tmy. Dnes bych si s tím poradil dobře, reflektor bych vypnul a stačily by pozičky plus koncová bílá. Přistávat s reflektorem jde ale nesmí to být "na sebe", ten reflektor je prevít. Loni jsem to předváděl bratrancovi za Stodůlkama. Stačilo že koncová bílá kde byl špatný kontakt a proto ty stabilizátory předělávám, hodně rychle blikala. Rozbolely mě z toho oči ale na přistání bokem jsem si netroufal.
Tak jsem s Hughesem šejdroval zleva doprava a zpátky, pořád bez výsledku. Místo stabilizace a sednutí jsem musel zase pryč, za lampou baráky, naproti lesopark, takže jsem musel lítat v jedné ose asi desetimetrovým koridorem s otočkou přes vrtulku zase k sobě. I ve dne by si člověk musel dávat pozor. Nevím kolik těch pokusů bylo, možná dvacet. Postupně se mi zimou a strachem tak rozklepaly ruce že jsem palcoval kniply s největším úsilím, bylo to hrozné. Nakonec jsem nezvládl jednu zatáčku a trefil strom v lesoparku. Mechaniku jsem opravil celkem snadno, trup už nestál za to. Stejně se mi proporčně nelíbil a záhy jsem přešel na tvarově zdařilejší Thunder Tiger, postupně jsem měl resp. mám čtyři trupy, dva lítají, jeden se dá snadno opravit. Švíco mi tehdy trefně napsal že můžu být rád že to někomu neotevřelo lebku, to měl naprostou pravdu. Naštěstí to bylo o půl desáté večer, v tu dobu tady člověk nikoho nepotká ani omylem, je to pustý okraj vilové čtvrti a za tmy do lesoparku nikdo nevyráží.
V noci jsem dal s dalšími modely desítky startů, je to adrenalin a pěkný efekt, jenom jsem vždy 3x kontroloval stav 2S LiFe baterky 2100mAh, která světla napájela. Kdyby to zhaslo tak konečná, ještě tak za velkého šera šance to dostat na zem nebo k sobě. Nakonec jsem přešel na systém napájení z balančního konektoru pohonné baterie.
Člověk asi nesmí chtít moc respektive nad své aktuální možnost. Já byl na světla v modelech ujetý vždycky, jak to nesvítilo tak to bylo o ničem. Vláčky, lodě, auta, nakonec i vrtulníky.
Přílohy: |
IMG_0548.JPG [ 80.41 KiB | Zobrazeno 1611 krát ]
|
IMG_0941.JPG [ 69.81 KiB | Zobrazeno 1611 krát ]
|
IMG_0948.JPG [ 97.4 KiB | Zobrazeno 1611 krát ]
|
IMG_8891.JPG [ 62.9 KiB | Zobrazeno 1611 krát ]
|
IMG_0515.JPG [ 42.96 KiB | Zobrazeno 1611 krát ]
|
IMG_0527.JPG [ 41.3 KiB | Zobrazeno 1611 krát ]
|
|
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|