Pravidla fóra


Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ww2 V1
PříspěvekNapsal: pát 19.05.2023 18:10 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1166
jinak úspěšnost (že to vůbec doletělo) se odhadovala na cca 25% (u pozemně odpálených střel), u střel z He-111, to prý bylo víc - údajně někde okolo 40%


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: ww2 V1
PříspěvekNapsal: pon 22.05.2023 11:02 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 13.10.2022
Příspěvky: 86
Kuba78 píše:
nebud na nej zlej. on chape jak je V1 rizena, ze tam jsou gyrokompasy a drzi smer a vysku, ale proste mu nejde do hlavy, ze letadlo ktere je z podstaty sveho designu takove konstrukce, ktera v zasade NENI autostabilni (stredoplosnik s kratkymi kridly s zadnym vzepetim) je mozne v podelne ose stabilizovat pouze kombinaci smerovky a vyskovky (nedelene). jde mu o to, jake jsou kombinace vychylek v pripade, ze se zacina strela naklanet na jednu ci druhou stranu.

jinak zde je original dobove video s popisem systemu rizeni primo od nacionalnich soudruhu
https://youtu.be/WyidSlJzfmo?t=523


Si jediny, a asi aj posledny co pochopil o co mi ide!

Z tych videii je teda zrejme ze ono to vlastne nevedelo a nemohlo letiet ked sa to dalo vychylit z kurzu, ak by to malo kridelka tak nejaka "tipping" metoda by nefungovala, a urcite neovplynili gyroskopy ale zrejme dostali system vysokym vychylenim zo stabilneho stavu kedy uz vyskovka a smerovka to nedokazala vratit do horizontalnej polohy, ani nemohli ved to nie je mozne!?

To ze to (25%) niekam doletelo muselo byt viac stastia ako rozumu, ale aj na tych 25% to muselo vediet nejako dorovnavat horizontalnu polohu pomocou vyskovky a smerovky, zatial nikto nevysvetlil ako, ani ja neviem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ww2 V1
PříspěvekNapsal: stř 24.05.2023 14:37 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 13.10.2022
Příspěvky: 86
uz mi nikto neodpovie?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ww2 V1
PříspěvekNapsal: stř 24.05.2023 14:46 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
matko33 píše:
kedy uz vyskovka a smerovka to nedokazala vratit do horizontalnej polohy, ani nemohli ved to nie je mozne!?


Jistě?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ww2 V1
PříspěvekNapsal: pát 26.05.2023 7:45 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 13.10.2022
Příspěvky: 86
zdzd píše:

Jistě?


necham sa poucit:

V1 sa naklopila vlavo, co museli urobit smerovka a vyskovka aby sa to zrovnalo?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ww2 V1
PříspěvekNapsal: pát 26.05.2023 8:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2005
Příspěvky: 2388
Bydliště: Doma
Tipuju smerovku doprava a vyskovku pritahnout?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ww2 V1
PříspěvekNapsal: pát 26.05.2023 9:10 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1166
matko33 píše:
uz mi nikto neodpovie?

ne, protože to je marný


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ww2 V1
PříspěvekNapsal: pát 26.05.2023 9:18 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1166
Kuba78 píše:
Tipuju smerovku doprava a vyskovku pritahnout?

Podle mě tomu stejně neuvěří.
Protože žádný letadlo bez křidýlek, podle něj, logicky nejde řídit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ww2 V1
PříspěvekNapsal: pát 26.05.2023 12:18 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 13.10.2022
Příspěvky: 86
Kuba78 píše:
Tipuju smerovku doprava a vyskovku pritahnout?


cize smerovka ho zacne rotovat okolo zvislej osi lietadla v smere hod ruciciek (pohlad zhora) nos lietadla pojde hore a nasledne sa musi vyskovkou stlacit nos dole ako u (737-max), a potom nasledne musi opravit kurz kam leti pretoze sa manevrom zmenil, je jasne ze tento system nebude strukturalne stabilny

vyskusame na simulatore, pripadne poziadam synovca nech to skusi na bublinkovom akrobate

alebo ak niekto co tomu uplne rozumie namiesto mna to moze skusit na simulatore a uploadnut video


Naposledy upravil matko33 dne pát 26.05.2023 12:27, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ww2 V1
PříspěvekNapsal: pát 26.05.2023 12:19 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 13.10.2022
Příspěvky: 86
MPml píše:
Podle mě tomu stejně neuvěří.
Protože žádný letadlo bez křidýlek, podle něj, logicky nejde řídit.


no to si myslim, ak sa jedna o nieco ako V1 alebo symetricky profil kridel uprostred trupu == normalne alebo hore bruchom je to identicke aerodynamicky lietadlo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ww2 V1
PříspěvekNapsal: pát 26.05.2023 12:55 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1166
matko33 píše:

cize smerovka ho zacne rotovat okolo zvislej osi lietadla v smere hod ruciciek (pohlad zhora) nos lietadla pojde hore a nasledne sa musi vyskovkou stlacit nos dole ako u (737-max), a potom nasledne musi opravit kurz kam leti pretoze sa manevrom zmenil, je jasne ze tento system nebude strukturalne stabilny

vyskusame na simulatore, pripadne poziadam synovca nech to skusi na bublinkovom akrobate

alebo ak niekto co tomu uplne rozumie namiesto mna to moze skusit na simulatore a uploadnut video

Hm, podle mě, zjišťovat pomocí bulinkovýho akrobatu 8O proč a jak lze gyrama řídit V1 s pulzačním motorem je poměrně neotřelý :) "nápad".
Btw - a co už konečně začít s tou teorií letu - třeba co to je a jak funguje: "kulička - nožička" :) a další....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ww2 V1
PříspěvekNapsal: pát 26.05.2023 13:21 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 13.10.2022
Příspěvky: 86
MPml píše:
Hm, podle mě, zjišťovat pomocí bulinkovýho akrobatu 8O proč a jak lze gyrama řídit V1 s pulzačním motorem je poměrně neotřelý :) "nápad".
Btw - a co už konečně začít s tou teorií letu - třeba co to je a jak funguje: "kulička - nožička" :) a další....


podla toho co tu pises (nic) rozumies tomu este menej ako sa, radsej prestan pisat ked to ma byt o nicom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ww2 V1
PříspěvekNapsal: pát 26.05.2023 17:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2005
Příspěvky: 2388
Bydliště: Doma
matko33 píše:

no to si myslim, ak sa jedna o nieco ako V1 alebo symetricky profil kridel uprostred trupu == normalne alebo hore bruchom je to identicke aerodynamicky lietadlo


to skutecne neni, nezapomen, ze strela na vzadu motor a tim padem vyse teziste. takze ani z hlediska aerodynamiky ani z hlediska teziste a letu nejsou situace brichem dole - brichem nahore stejne.
ano, takovyto zpusob rovnani nestability bez kridelek zpusobi takovy klikaty let, proto mela v1 na palube gyrokompas, nasmerovany dle mista odpalu presne na londyn, aby az strela vyrovna pricnou nestabilitu tak nabrala opet spravny kurz.

Ano, nejlepe si to vyzkouset na nejakem letadle - skutecne jde (do urcite miry naklonu a samozrejme dle typu letadla) ridit a vyrovnavat pricnou stabilitu pouze ocasnimi plochami.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ww2 V1
PříspěvekNapsal: sob 27.05.2023 8:00 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1166
Kuba78 píše:

to skutecne neni, nezapomen, ze strela na vzadu motor a tim padem vyse teziste. takze ani z hlediska aerodynamiky ani z hlediska teziste a letu nejsou situace brichem dole - brichem nahore stejne.
ano, takovyto zpusob rovnani nestability bez kridelek zpusobi takovy klikaty let, proto mela v1 na palube gyrokompas, nasmerovany dle mista odpalu presne na londyn, aby az strela vyrovna pricnou nestabilitu tak nabrala opet spravny kurz.

Ano, nejlepe si to vyzkouset na nejakem letadle - skutecne jde (do urcite miry naklonu a samozrejme dle typu letadla) ridit a vyrovnavat pricnou stabilitu pouze ocasnimi plochami.

asi tak - srovnávat "cosi" s extravelkou vrtulí vpředu (tj. trup, střed křídel a ocasní plochy ofukované, navíc nesouměrně, na trup působí reakční moment od pohonu viz třeba http://www.rcmodely.com/images/phocagal ... rie_30.jpg ) s symetrickým letadlem, letícím s naprosto jinou obálkou, s asi tak desetinovýma výchylkama, neofukovanýma kormidlama, konstantním tahem a ještě reaktivním pohonem na pylonu (mj. KDE je asi tak umístěný, a JAKÝ má ta vrtule v pulzáku :lol: asi tak gyroskopický moment :lol: že) - to mi hlava opravdu nebere 8O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ww2 V1
PříspěvekNapsal: sob 27.05.2023 8:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2005
Příspěvky: 2388
Bydliště: Doma
Myslim ze gyroskopicky moment “vrtule” pulsacniho motoru muzeme s klidem zanedbat, neb je cista nula :-)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz