Hrom píše:
Rozum radí jít to TRX4, které je pomalejší a s kovovým šasi .... Stampede se mi však jeví "zábavnější" a tím náchylnější k přeměně v trsátka.
Zvaž ještě technický servis, který to autíčko potřebuje ke svému provozu. Ani v jednom případě se totiž nejedná o hračku, jsou to celkem pokročilé modely.
Expediční TRX4 ti ovšem při své pomalé jízdě v terénu odpustí některé nedostatky v seřízení, tedy alespoň jako začátečníkovi.
Rychlé velké modely potřebují ke správnému provozu alespoň následující úkony:1. Vyvážení kol (pořídit vyvažovačku, hmotu na vyvažování). Žádný model ti domů nepřijde už vyvážený.
Nevyvážená kola strašně hážou a model tak spíš poskakuje a je špatně ovladatelný. Vyvážení je nutnost!
2. Zajistit odvod vody z kol po jízdě za mokra (postupy najdeš zde na fóru). Jinak se kola rychle rozváží.
3. Seřízení geometrie (souběhy/rozběhy a pod.)
4. Naučit se opravovat a seřizovat olejové tlumiče (a mít k tomu sadu náhradních dílů, těsnění a speciální olej do tlumičů).
5. Udržovat (čistit) nebo rovnou měnit exponovaná ložiska (nejlépe mít náhradní).
6. Je taky dobré mít k dispozici náhradní plastové díly, které se při tvrdším provozu nebo havárce ničí (takže zjistit co a koupit do zásoby).
Výměna dílu je obvykle rychlá a uděláš ji i v terénu, takže hned jedeš dál. Ale čekání na objednaný díl ti na pár dní zkazí radost z jízdy.