Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10762 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky:266 Blog:Zobrazit blog (3)
Myslím, že by to nebyl až takový problém provozovat. Rozhodně pro někoho, kdo dokáže postavit takový model, je to pak jenom několik drobností při tuhnutí barvy.
Registrován: 28.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
tak po te ukazkove dezintegraci po lehkem pridani plynu se predpokladam k te akci Saab moc nehlasil to je tak kdyz do balsoveho slowflyera nacpes turbinu..
tak po te ukazkove dezintegraci po lehkem pridani plynu se predpokladam k te akci Saab moc nehlasil to je tak kdyz do balsoveho slowflyera nacpes turbinu..
Tam nebyl problém s plynem, tam byl problém se směrovkou, evidentně při vychýlení kormidla ji to "ukroutilo" a následkem prudké rotace došlo k rozpadnutí zbytku. Ovšem konstrukce byla velmi subtilní...
Registrován: 28.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
Coz spolu samozrejme souvisi, ze? Kdyby letel pomaleji, sily pusobily na vychylene kormidlo by byly mensi a nemusely odtrhnout celou smerovku.. kazdopadne mi to pripada celkem nepochopitelne, ta stavba. Kdyz chci postavil lehky obri slowflyer, tak se preci musim smirit ze s tim budu litat opatrne a pomalu, stjne jako ten na druhem videu v hale. Na youtube je spousta krasnYch halovych obrich modelu, od pohledu vypadajicich ze staci trochu vic kychnout a upadne tomu kridlo. Ale kdyz postavim stokilovy zbrdlikolet s turbinou a vypustim to venku a dam tomu rychlost, tak preci musim pocitat s tim ze v prvni zatacce mi na to budou pusobit nejake sily ktere pri te velikosti a hmotnosti nebudou rozhodne male.. bud totalni podceneni takove stavby, nebo to byla sranda stavba kde ucelem byla spektakularni havarie.. odtrzena smerovka byl jen proste prvni impuls, k havarii by doslo tak jako tak casem, mozna o zatacku pozdeji.
Ad Gripen - lze dohledat mj. i video, kde je pohled do trupu a vůbec na celý model před povrchovou úpravou...ta stavba vypadá velmi amatérsky a koneckonců to potvrdil i "rozsyp" modelu ve vzduchu.
_________________ Myšlenka,kterou nelze vyjádřit stručně, nezasluhuje, aby byla vůbec vyslovena.
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky:14
Nezapomeň, že v nožáku je zadek trupu a kýlovka od vychýlený směrovky namáhaná možná nejvíc ze všech letových režimů. I na velkých dopravákách dokázal pilot "ukejvat" kýlovku, že až celá u trupu ulítla. Bylo to v Leteckých katastrofách, jen už nevím jestli to byl Airbus nebo Boeing.
Nezapomeň, že v nožáku je zadek trupu a kýlovka od vychýlený směrovky namáhaná možná nejvíc ze všech letových režimů. I na velkých dopravákách dokázal pilot "ukejvat" kýlovku, že až celá u trupu ulítla. Bylo to v Leteckých katastrofách, jen už nevím jestli to byl Airbus nebo Boeing.
Dokonce se to údajně povedlo i při testech L-410...
Registrován: 5.6.2011 Příspěvky: 768 Bydliště: Odolena Voda Obrázky:4 Blog:Zobrazit blog (9)
akorát že Boeing, nebo ta L-410 asi určitě nebyli v nožáku, jako letí ten Gripen. Tam je vidět, jak ho chtěl srovnat a při natažení mu ta směrovka ulítla.
akorát že Boeing, nebo ta L-410 asi určitě nebyli v nožáku, jako letí ten Gripen. Tam je vidět, jak ho chtěl srovnat a při natažení mu ta směrovka ulítla.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru