|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 7 ] |
|
Autor |
Zpráva |
hanz393
|
Napsal: ned 04.07.2021 21:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.10.2009 Příspěvky: 937 Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna) Obrázky: 1
|
Zdravím, mám karburátor walbro a budu pod něj vyrábět novou přírubu . Motor saje do skříně, tudíž přez klapky. Otázka zní - potřebuje karburátor zkrz čerpání benzínu pouze podtlak ( stačí dírka v přírubě ) nebo si bere podtlak i přetlak ke kmitání membrány přímo ze skříně motoru?
_________________ Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 05.07.2021 9:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Sací klapky a dírka na přírubě spolu moc nesouvisí. Klapky reagují na podtlak v karteru. Ta dírka je pro přivedení pulzování tlaku na membránu palivovýho čerpadla Walbra. Příruba musí být z mimimálně 5 mm tepelně izolačního materiálu (textit nebo jiné s vyšší teplotou odolnosti), jinak teplota motoru příliš ovlivňuje karburátor. Jo a nezapoměň zkouknout, zda dírka v zadním víku je přes přírubu propojená s dírkou na Walbru. Většinou to je o 20-30 stupňů proti sobě pootočený a musí se v přírubě vyfrézovat (vyškrábat, vybrousit) propojovací kanálek.
|
|
Nahoru |
|
|
hanz393
|
Napsal: pon 05.07.2021 12:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.10.2009 Příspěvky: 937 Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna) Obrázky: 1
|
Tím že to má klapky jsem pouze chtěl říct, že tam jsou...že karbec není na válci ( sání řízené pístem ) vím i na co ta dírka je, spíš mne zajímal princip fungování "čerpadla" ve Walbru, zda-li si to bere pouze podtlak - to by stačila dírka v přírubě pouze po klapky sání. Pokud walbro potřebuje pulzy, tudíž podtlak i přetlak, měla by dírka v přírubě lícovat s dírkou v klapkách ( pokud tam je) aby do karbce šel pod/přetlak
_________________ Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 05.07.2021 22:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
hanz393 píše: to by stačila dírka v přírubě pouze po klapky sání. Tak s tím ti neporadím. Motor, kterej potřebuje dírky v přírubě pro klapky sání neznám. Z mých pěti benzíňáků to tak nemá žádnej.
|
|
Nahoru |
|
|
hanz393
|
Napsal: pon 05.07.2021 22:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.10.2009 Příspěvky: 937 Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna) Obrázky: 1
|
Omlouvám se asi to blbě popisuju....mám prostě motor, který saje palivo přez klapky. Klasika. Jen mě zajímá, odkud kam vede ta dírka v přírubě. Kudy vede všude cestička od karbcu zkrze tu přírubu, jestli po klapky, nebo je obchází
_________________ Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...
|
|
Nahoru |
|
|
hanz393
|
Napsal: pon 05.07.2021 22:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.10.2009 Příspěvky: 937 Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna) Obrázky: 1
|
Celeron píše: Tak s tím ti neporadím. Motor, kterej potřebuje dírky v přírubě pro klapky sání neznám. Z mých pěti benzíňáků to tak nemá žádnej. Sklaba komponent mého motoru je karter - klapky - příruba - karbec. Nemyslel jsem díru v přírubě pro klapky, ale po klapky...to znamená jestli karbcu stačí pro pumpování paliva podtlak, který se tam utvoří po otevření klapek. Například motor na fotce má karbec, který nemá klasickou "dírku" , ale má vývod na hadičku a ta vede do karteru. Takže karbec si bere podtlak i přetlak ze skříně. Takže pokud mám karbec s dírkou, tak podle toho jak to má motor na fotce, by měla být dírka jak v přírubě, tak v klapkách. Občas je příruba a klapky vpodstatě jeden kus .
Přílohy: |
7882.jpg [ 82.99 KiB | Zobrazeno 3638 krát ]
|
|
_________________ Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...
|
|
Nahoru |
|
|
hanz393
|
Napsal: úte 06.07.2021 1:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.10.2009 Příspěvky: 937 Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna) Obrázky: 1
|
Tak už mám asi jasno...podle obrázku příruby s klapkama z motoru DLa 58, který je osazen karbcem bez "dírky" ale vývodem na hadičku, která je napojena do příruby a ústí před klapkamy, musí karbec dostávat k pumpování přetlak i podtlak ze skříně...
Přílohy: |
l_dla32-11-admissionvalve.jpg [ 27.14 KiB | Zobrazeno 3633 krát ]
|
|
_________________ Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 7 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|