Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 10.07.2020 19:56 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1420
Bydliště: Chocerady
Nevím podle čeho to měříš ale vypadá to že ty úhly nesedí.
Píšeš že horní křídlo máš už v záporu a stále to potlačuješ. Tam je podle mě něco měřené špatně.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 10.07.2020 21:56 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 6.3.2019
Příspěvky: 22
Bydliště: ČR
Uváděl jsem úhly seřízení křídel vůči VOP (ale vlastně pouze vůči pevné části VOP), která je v mém případě rovnoběžná s podélnou osou letadla a proto jsem použil označení úhel nastavení. Je ale pravda, že potlačením kormidla výškovky při trimování je celá tětiva profilu VOP vlastně vyosená a pak číselné hodnoty úhlů nesedí. Uvedené úhly beru zpět. Pro mě je potěšující zpráva, že se dnes letadlo začalo chovat lépe díky zkušenosti Leona s jeho dvouplošníky .
Všem moc děkuji za rady.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.07.2020 7:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2578
Bydliště: Ústí nad Labem
Leon píše:
. . . Jardo. když jsem to "ladil" tak se psal rok 2009
Já vůbec nerozporuju Tvoje nastavení, naopak, dvouplošníky taky můžu a každý poznatek k nim oceňuji. Upozorňoval jsem jen na ten drobný detail, že se Ti (jen z textu) vytratila nula: a vop taky °. . ., nic ve zlém.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 16.08.2020 22:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 19.5.2009
Příspěvky: 370
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
:-) . . . jo Jardo R pohoda . . VOP v základu 0° . . .
Jinak jsem si loni pořídil ARF, první v životě . . Bü 131 1m85 a 30ccm . . . tak mám hejno zajímavých poznatků . .
A jen se usmívám, když si vzpomenu na pochvalné recenze v zapůjčených RCmodelech na různá jiná éra. .
Já to nedostal na test, já si to koupil . . Ale ano, starty 9 - 12 už O.K.
Na další se začínám těšit . .
Třeba jsem měl pech . . :-)
Asi dám postřehy do "klávesnice" . .
Leon

Příloha:
Bü 131 na  Želí.jpg
Bü 131 na Želí.jpg
[ 49.37 KiB | Zobrazeno 4553 krát ]



Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 21.02.2021 20:47 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 12.6.2020
Příspěvky: 68
Mam dotaz, kdyz vyvazuju benzinak, vyvazuje se s plnou nadrzi, nebo prazdnou? Nádrž je vetsinou pred tezistem,ntak kdyz palivo ubyva, tak se teziste bude menit. Diky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 21.02.2021 21:09 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 6.3.2019
Příspěvky: 22
Bydliště: ČR
Já osobně natankuju cca 1/3 nádrže (to je pro mě stav nádrže pro přistání) a při tomto stavu ladím polohu těžiště. Není nutné tankovat, stačí dát závaží do polohy nádrže o hmotnosti 1/3 paliva v nádrži. Když je nádrž maximálně natankovaná, tak je letadlo těžší na předek, ale to mi nevadí, lepší než aby to bylo při přistání opačně. Když mám více místa v trupu, tak dávám nádrž co nejblíž k těžišti.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.02.2021 9:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.6.2010
Příspěvky: 743
Bydliště: Praha 10
jelensoft píše:
Mam dotaz, kdyz vyvazuju benzinak, vyvazuje se s plnou nadrzi, nebo prazdnou? Nádrž je vetsinou pred tezistem,ntak kdyz palivo ubyva, tak se teziste bude menit. Diky.

Vyvažuje se s prázdnou nádrží. Je lepší počítat s nejhorším scénářem. Nouzák s prázdnou nádrží.
Pat

_________________
Futaba T14SG
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.02.2021 9:53 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 19.5.2009
Příspěvky: 370
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
Souhlas s Patem a i tím druhým . . :)
Ono by pro představu-všeobecně, si stačilo udělat v excellu pomocí jednoduché "množilky" součet momentů pro výpočet těžiště a pak jen v tabulce přepisovat hmotnost nádrže . . Chceme mít T 5% před AS . . natankuju půllitr bezinu a o kolik mm se mi posune T vpřed ??
Nemám po ruce nic vhodnějšího, řeším to jako Pat. U svých výtvorů si spočítám polohu T a s prázdnou překontroluji a pak zálet . . Momentálně mi díky bacilu přeskočilo a tak si chystám elektro . . zkusím přihodit pdf . . ale nevím, jak se to zobrazí . .asi se to bude muset stáhnout ??
Tak jak mi vyjde těžiště ?? :

Příloha:


Asi to bude chtít těžší AKU . . .
Ano, ještě jsem nic neslepil, je to nástřel . .
:mrgreen:
L


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.02.2021 10:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 9322
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Koukám kolego přes les, že máš dvouplochy naštudovaný. Tak co kdybych si Tě pozval až na jaře vytáhnu na zálet tu moji krávu jménem Challenger, co se mi složená nevejde do garáže. :D Nádrže mám naštěstí téměř v těžišti. Ale určitě bude spousta dalších problémů, už třeba ho jen v jednom složit.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.02.2021 10:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 19.5.2009
Příspěvky: 370
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
Nazdar muži přezlesní . . .
Tak se domluvíme s Jardou Ká z Hrádku a vytvoříme expertní tým . . Já osobně jsem na kecy zdatnej . .
V min. týdnu jsme tu měl servisáka na kotel, měl jsem podezření na měření tlaku. mám turbo . . Nahodilá závada
ve startovací sekvenci, tak až 3x v tejdnu a někdy vůbec . . Hoch spekuloval, že by i zapalovací elektronika . .
No nakonec vyměnil nejdřív manostat. Spínací kontakt OK, ale rozepínacímu to někdy trvalo . .
ALE !!
Přiznal se, že je modelář z tam toho vašeho lesního zákoutí. Slušnej a sympatickej hoch.
Tak jsem mu slíbil, že ho budu všude chválit . . . a na psaní faktury jsem ho vpustil do trucovny.
Nějakej Lukáš .... a dělá u fi Nováček . .
L
PS - z velkejch ér mám strach, dělaj kravál a maj velkou vrtuli :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23.02.2021 1:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 19.5.2009
Příspěvky: 370
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
když už jsem to nakousl, ty dvouplošníky . .
Já nezkušený, leč troufalý . .
Bylo tu i vlákno ohledně seřízení dvouplocha . .
podélné seřízení, úhly nastavení .
Celeron mne přinutil hledat v chaotickém archivu . .
Jdu s kůží na trh . . na stará kolena jsem si dopřál vlastně hotový éro
ač jsem si je celej život kreslil . .
Bü 131 od Černýho koně . . manuál a naměřené nastavení . .
Není to prdel, co měření tak odchylky různé, nemám v trucovně rysplotnu a i ta velikost . .
Manuál:
Příloha:
Bü 131 manuál T.jpg
Bü 131 manuál T.jpg
[ 65.07 KiB | Zobrazeno 3480 krát ]



jakýsi plánek po zvětšení je jasný , ,
Příloha:
avia  b 534.jpg
avia b 534.jpg
[ 74.41 KiB | Zobrazeno 3480 krát ]



i dříve se psalo
Příloha:
dvouploch Ing Sekanina nast kř.jpg
dvouploch Ing Sekanina nast kř.jpg
[ 63.82 KiB | Zobrazeno 3480 krát ]



A nakonec z moderního tisku:
Příloha:
Avia 534 seřízení.jpg
Avia 534 seřízení.jpg
[ 138.29 KiB | Zobrazeno 3480 krát ]



A já jsem oproti manuálu výrobce uoravil baldachýn a dal horní křídlo do nuly s vop
Po dvaceti startech srpen září 2020 začínám bejt spokojenej. .
A navíc se domnívám, ze podobné nastavení upřednosťoval Pan Zdenek Bedřich . . .
Ježíšmarjá, to už je hodin . . vzhůru do peřííí
L


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08.09.2021 16:54 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 19.5.2009
Příspěvky: 370
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
Ta dvě křídla nad sebou . . .
Dnes jsme s několika dědky navštívíli firmu HLS Aero na letišti v HK . . Prohlídka, povídání . .
(Hradecká letecká servisní Aero)
Jeden ze spolumajitelů nám pak otevřel i své soukromí . . . Starého klasického hornokřídlého Pipera na papírech
a taky repliku postavenou dle výrobní dokumentace C 104ky . . Již létá ...
No, nedalo mi to a tak jsem položil záludnou otázku:
Jaké jsou úhly nastavení křídel ? Hned začal šahat po dokumetaci, ale poznamenal jsem, že jestli ví, ať nehledá.
Věděl. Horní má o 1° méně . . .
To mi udělalo radost a na vysvětlení proč, jsme se shodli.
Měl jsem v kufru Bückera 131 1m85 tak jsem se drze pochlubil a popsal problémy, kdy tvůrci dali hornímu křídlu skoro +2°. . . .
Spodek byl v nule.
A jak jsem to předělal podle svého.
( no, od lupenkový pilky mne bolej starý ruce a tak jsem dal poprvé v životě přednost ARF od Black Horse . . )
Leon
PS - ale o tom, jak si to nastavení představuji jsem zde psal. Vidím, že jsem se nemýlil. Ostatně posledních skoro 35 startů to potvrzuje.

Příloha:
C 104 replika.jpg
C 104 replika.jpg
[ 110.97 KiB | Zobrazeno 775 krát ]



Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz