|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 5 ] |
|
Autor |
Zpráva |
pj4wd
|
Napsal: úte 16.02.2021 7:32 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 13.2.2021 Příspěvky: 15
|
Moc jsem se snažil najít relevantní již existující diskuzi, ale nenašel nic uspokojivého, proto jsem si dovolil založit toto téma. Podvozek XV 01 (4x4 pohon řemínkem) v základu, místo určení žádné závody, jen amatérské ježdění pro radost, požadadavek: dost síly na dynamické zrychlení z ostrých zatáček, kroutící moment, rychlost není až tak důležitá, ale aby to jelo cca třeba 30 km/h. Zatím jsem zjistil, že na závodech se jezdí nejčastěji 17,5z, já vybral 21,5z střídavý s ohledem na ovladatelnost a taky životnost podvozku, ale odhaduji to pohledem z okna. Neporadil by někdo kdo má zkušenosti, jestli je to málo a raději vyšší výkon na úkor krouťáku? Měl jsem možnost krátce vyzkoušet TT01 s obyč. motorem z krabice, zřejmě ss 27z a přišlo mi to dost silný i zběsilý. Taky jsem nastudoval, že výrobce udává max otáčky na 1V a překvapilo mě, že plánovaný motor 21,5 střídavý za 1500 Kč má menší výkon než ss 27z za 9 dolarů. Nikde ale nemůžu najít hodnoty kroutícího momentu, předpokládám snad správě, že ten střídavý bude efektivnější, tišší, úspornější, bezůdržbovější, bude se méně hřát a hlavně bude mít rychlejší nástup a vyšší kroutící moment? Díky předem za jakoukoli odpověď, spěchám s nákupem motoru, aby už to jezdilo, ale nechci to zase uspěchat na úkor nevhodného výběru.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Koník
|
Napsal: stř 17.02.2021 17:14 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 7.9.2019 Příspěvky: 14 Bydliště: ČR
|
|
Nahoru |
|
|
pj4wd
|
Napsal: stř 17.02.2021 17:43 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 13.2.2021 Příspěvky: 15
|
Díky za námět, regl už mám, motor vybraný taky, šlo mi spíš o potvrzení nebo vyvrácení mojí hypotézy, že střídavý motor má při stejném počtu závitů alespoň stejný, ideálně vyšší kroutící moment a jeho nástup jako stejnosměrný.. Prostě nevím, jak střídavý motor v porovnání se stejnosměrným jezdí, porovnáme-li přibližně stejný počet závitů a max výkon na 1V. Vím, že se to těžko takhle dá popsat, zkrátka např. plechovka Johnson 540 vs SKY ARES střídavý 21,5. Johnsonu udávají 14500 ot při 7,2V, SKY ARES má kolem 13000 ot na 7,4V, vím ale že otáčky nejsou vše, co pocitově kroutící moment, zrychlení, max rychlost, alespoň pocitově, přibližně. Nejde mi o tyto konkrétní dva motory, snažím se srovnat parametry podobných sřídavých a stejnosměrných motorů.
|
|
Nahoru |
|
|
bida
|
Napsal: čtv 18.02.2021 8:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.6.2004 Příspěvky: 501 Bydliště: Olomouc
|
pj4wd píše: Díky za námět, regl už mám, motor vybraný taky, šlo mi spíš o potvrzení nebo vyvrácení mojí hypotézy, že střídavý motor má při stejném počtu závitů alespoň stejný, ideálně vyšší kroutící moment a jeho nástup jako stejnosměrný.. Prostě nevím, jak střídavý motor v porovnání se stejnosměrným jezdí, porovnáme-li přibližně stejný počet závitů a max výkon na 1V. Vím, že se to těžko takhle dá popsat, zkrátka např. plechovka Johnson 540 vs SKY ARES střídavý 21,5. Johnsonu udávají 14500 ot při 7,2V, SKY ARES má kolem 13000 ot na 7,4V, vím ale že otáčky nejsou vše, co pocitově kroutící moment, zrychlení, max rychlost, alespoň pocitově, přibližně. Nejde mi o tyto konkrétní dva motory, snažím se srovnat parametry podobných sřídavých a stejnosměrných motorů. ještě je tu možnost použít oběžku,např tento typ: https://eshop.satria.cz/satria/eshop/44 ... 2-6-2826-6a nebo: https://eshop.satria.cz/satria/eshop/44 ... 7-6-2836-6kde vyměním hřídel aby pasovala na pastorek pr.hř.3.17. u obou motorů je pomalejší odezva na plyn díky koncepci motoru kde se točí plášť.řeším to tak že díky zásobě kroutícího momentu dávám větší pastorek.Potom už je to mnohem zajímavější. Jinak SS motor při potřebě vyššího kroutícího mmnt,musí mít při stejných otáčkách více poolů(5),nebo musí být delší(550/600).. Střídavý 2pool ve stejné váze a přibližně stejných otáčkých(inrunner) bude mít vždy vyšší mmnt ,který se dá zvětšit opět zvýšením počtu poolů(4,6).
|
|
Nahoru |
|
|
pj4wd
|
Napsal: pát 19.02.2021 11:30 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 13.2.2021 Příspěvky: 15
|
Díky za radu, motor je na cestě, tak do toho skočím a uvidím, co se bude dít, ta informace o kr. momentu byla dost podstatná.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 5 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|