Jak radí dudaj. Nakonec je prostě potřeba pořídit něco, co je za víc jak 150 Kč/kus. Serva za 500+ jsou zase asi zbytečná.
Postupně jsem zkoušel levná serva, ale v době učení, kdy člověk "nepřistává" úplně tak jak by chtěl, dostávají serva rázy. Takže plasty odchází. To znamená buď dokoupit hodně náhradních koleček a měnit, nebo pořídit něco odolnějšího. Na Griffina není potřeba rychlá serva, takže spíš pohledat něco aspoň relativně odolného. Možnost dokoupit náhradní převody je výhoda.
Na vrtulník stejné třídy jsem strkal různá HTX, a podobné a nakonec jsem se jednoho krásného dne nas... přiklonil k tomu, že utratím víc a pořídil 3ks dražších
Turnigy, toho času na HK kolem 450-500 Kč za kus (nějaká šikovná kopie
KST?) a od té doby o nich nevím. Ale je pravda, že je to minimálně z půlky tím, že už s tím vrtulníkem tolik netřískám o zem.
Síly jsou podle listů. Pokud jsou to listy, co mají těžiště hodně před neutrálním bodem (stabilní, pro klidnější lítání?), tak síly na vychýlení jsou potřeba větší (zvlášť při prudších manévrech, typicky v krizových situacích), i když většinu obstará pádlo, část síly je potřeba i ze serva (viz pohled na poměr pák, jak se přenáší síly až na list). U listů, které mají těžiště blíž k neutrálnímu bodu jsou pak potřeba síly menší. Co vím, tak ty "druhé" listy jsou označovány jako FBL, fungují i na pádlové hlavě. Výběr je pak otázka ceny. Nějakou dobu lítám na karbonových RotorStar (315mm ~350-450 kč) a nemůžu si stěžovat. Dodávané páry byly dokonce velmi dobře vyvážené.