Ahoj kolegové, delší dobu mi to vrtá hlavou - jaké jsou hlavní výhody bezpádla VS klasický pádlový systém? Chápu výhody pokud lítám akrobacii, že FBL má rychlejší odezvy, větší možnosti nastavení jednotek atd..
Nicméně pokud se bavíme o začátečnících a vlastně učení se létání, co je lepší a proč? Pokud teda pomineme záchranu na FBL systému, která má určitě smysl..
Zhruba nějakou představu mám, ale vlastně jsem nikde nenašel žádný článek nebo tak, kde by toto bylo srozumitelně popsané tak, aby to pochopil i začátečník..
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
Kromě toho má rotor bez padel menší odpor a tedy i spotřebu.
Padla jsou jednodušší na seřízení (pokud jsi mechanicky šikovný) a je-li vše správně tak to funguje jak má. FBL se programuje a tak tam lze zprasit nepřeberně věcí. Zároveň ale také nastavit nepřeberně možností...
Jinak FBL má "vlastní inteligenci" a dost věcí řídí/korigue sama, což překrývá specifika letu vrtulníku.
Padla to nedělají a musíš všechno upáčkovat sám. Jak vis, tak uhýbání v přemetu, rozdílé chování v levé/pravé zatáčce a vůbec všechno..
Ahoj, začínal jsem na pádlovém Hk-450. No s opravdu velkým křížem to šlo, ale bez něj to je divočina. Jako další jsem pořídil na modelbazaru (i teď tam jsou) pádlo T-Rex 500 a to už je jiné kafe. Pokud dodržíš základní nastavení, doladíš ve visu stopu a výchylky, můžeš si být jistý, že zvládne mnohem víc, než si myslíš. Pomalé na reakce to není v prvních dvou létech ani náhodou , teď mám pádlo T-Rex 600N a je to opravdu živé, jednoduché na nastavení. FBL se zatím úspěšně vyhýbám z důvodu nastavení. Ondra
Díky všem za reakce - jen pro upřesnění, mám t-rex 450 PRO FBL se stabilizační jednotkou tarrot. Na začátek jsem musel teda nastavit menší výchylky a expa, ale do začátku je to prima, jen mě prostě zajímalo pro a proti obou variant, ideálně z pohledu obou uživatelů
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky:8
* Možná jsem se nechal strhnout "bezpádla VS klasický pádlový systém" A to co mám na mysli patří jinam ** Oba dva níže uvedené systémy mají oba přes FLYBAR (s jiným principem) řízen úhel náběhu listů rotoru BELL-system Bar with weights on the ends mounted 90° to the main rotor to gyroscopically stabilize it FB-R 90° HILLER-system (Fly)Bar paddles=airfoils Aerodyn. force moves paddles bar into a different position FB-R 45°
*** U levné hračky koaxiálu jsem viděl 2xFB+weights BELL systém První na horním a druhý u dolního rotoru Jaký to má smysl? Jak to funguje? Výhody vs Nevýhody? Stabilita? Jednodušší mechanické řešení? Jde o řešení potíží ke kterým jsou více náchylné menší modely vrtulníků?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru