Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144 ... 183  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 13.11.2020 21:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Zatím jsem na nic nepřišel. Když na tu paměť zapnu jiný přijímač ( R6008HS ) s baterkou a samostatné servo, kanály 1/2/4 normálně chodí. Takže to vypadá zase trochu víc na Spirita. I když gyruje.

Pro zajímavost jsem zkusil jak chodí Raptor na tu paměť 550. Obráceně je kolektiv a výškovka, správně křidélka a směrovka. Směrovka byla velká klika. Být obráceně tak to explodovalo podobně jak jsem to už jednou zažil.

Postupně vyhodnocuju letové dojmy, krom jiného to chce těžiště víc dopředu což není problém. A stáhnout záporný kolektiv na -5 max. Za třetí si vyzkoušet expo na AIL a ELEV + RUD ( pokud tam RUD už není ). To vždycky pomohlo. A stáhnout otáčky, THR křivky jsou 60/70/80 tak to změním na 40/50/60. TREX550 lítá na 35% a je v pohodě.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne sob 14.11.2020 22:32, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 13.11.2020 23:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Asi mě klepne. Chci spárovat ten vyměněný přijímač R7108SB FASST, koukám že návod je na R7008SB a co horšího, i ten přijímač. Takže jsem tam dnes doplatil 570,00 na ten dražší a mám opět to co jsem vrátil, jiný ale stejný kus. Takže pátek třináctého zase zabodoval. Nenapadlo by mě ani ve snu že se tohle povede, navíc jsme s prodavačem probírali auta.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.11.2020 20:50 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
TREX 550 včera neletěl jak jinak než kvůli mojí blbosti.

Vyzkoušel jsem všechny varianty zapnutí, co a kdy se děje, pomohlo to hledat správným směrem. Když jsem zapnul pouze heli bez vysílače, Spirit naběhl stejně jako kdyby vysílač šel. Chvíli pauza, pak poskočí deska cykliky nahoru a dolů a je to ready. Normálně to gyruje, vrtulka kompenzuje. Celkem zvláštní - bez vysílače - ale asi OK. Pak teprve zapnu vysílač, regl zapípá, když odpojím autorotaci tak se roztočí motor. Serva se jako odezva na kniply ani nehnou. Jde jenom regl, nic jiného. Nicméně vazba vysílač – přijímač jasně funguje. Napadl mě poškozený "nebo z jiného důvodu nefunkční S-BUS kabel mezi RX a Spiritem".

Nedávno jsem zjistil vytažený BEC Slave z JIVE do Spirita - neznámo jakou dobu šlo veškeré napájení serv pouze přes S-BUS z přijímače. Je tam taková smyčka, kabel by byl potřeba delší o pár milošů. Už jsem to vytažení jednou před lety řešil, nechtělo se mi dávat na Spirita tavnou pájku. Krásně se oddělí kapičkou lihu ale líh do Spirita ? Radši ne. Tak jako že to jako budu průběžně kontrolovat……

Jenomže jsem ten BEC zacvaknul zpátky nepozorně, asi jsem neměl čelovku a je to schované mezi bočnicemi. Abych se k tomu dostal, vytáhl jsem i S-BUS a bez návodu nebo kontroly jsem zacvakl BEC do pozice pro S-BUS, ten S-BUS pak vedle na okraj do ELE/PIT/AIL. Logicky to chodit nemohlo, naštěstí jsem neudělal ještě větší chybu kdy bych oba kabely zaměnil. To by se ze Spirita zakouřilo a konečná.

Kvůli takové blbosti jsem mohl klidně rozbít Raptora.


Přílohy:
IMG_0173.jpg
IMG_0173.jpg
[ 83.48 KiB | Zobrazeno 2078 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.11.2020 1:17 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2011
Příspěvky: 138
Bydliště: opava
Ahoj,
Koukám na tu fotku .. a musím ti říct .. elektro Spirit .. máš hodně špatně !!! Konektory nejsou zasunuté nadoraz a ani nemohou být .. protože nemají dostatek místa
Koukni do návodu .. musíš předělat konektory za jiné .. a sice .. ty tvoje při pohledu právě z úhlu tvé fotky jsou v horní části rozšířené .. pravděpodobně výrobce tím řeší větší průměry připojené kabeláže .. nebo tím obchází průmyslový vzor .. nevím .. a je to jedno .. podstatné je .. že originál typ futaba je z boku stejně silný .. nemá ten výstupek .. to rozšíření v horní části.. návod Spirit myslím o tom taky píše.
Až to předěláš uvidíš sám tu změnu .. takové to rozšíření .. viz fotka .. zmizí .. a spojení bude bezpečné.

No a až to budeš mít předělané .. tak já .. tavnou pájku bych taky nedělal .. ale já zajišťuji konektory tak .. že je stáhnu dokola tenkou "hrc" páskou a nestalo se mi nikdy že by se jednotlivý konektor vysunul

Tož tak
R

_________________
RP

Trex600 benzín-Airwolf, 450 Airwolf, 450 Hughes, Trex 600 Hughes vel.700 nitro, T-Rex600-benzín


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.11.2020 13:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Díky za koment, juknu na to. Jsou to všechno origo konektory serv Align nebo kabely od Pelikána. Takhle to má možná i Demon. Uvidím jestli by nestačilo plastové objímky lehce zbrousit, nové konektory z GME co mám na krimplování jsou taky širší. To stažení bloku konektorů je dobré, dřív jsem protahoval tenký vlasec napříč skrz kabely hned nad konektorem okolo jednotka. Volnější aby fungovala podložka ale nemohlo to vyskočit. Pásek je lepší řešení, z boku se dá na krajích zajistit tavnou pájkou aby nevyjel nahoru a jde to mimo Spirit.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.11.2020 14:31 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2011
Příspěvky: 138
Bydliště: opava
Máš pravdu .. většina konektorů je špatných.

Já v Hughesovi teď taky měnil .. serva Align

Vyfotil jsem moje řešení .. mně funguje .. mám to z všech svých Heli u jednotky i u přijímače .. prázdné sloty vždycky vyplním prázdným konektorem aby šlo stáhnout pěkně po obvodu

Přeju klidnou neděli
R


Přílohy:
IMG_20201115_142445.jpg
IMG_20201115_142445.jpg
[ 42.94 KiB | Zobrazeno 2025 krát ]


_________________
RP

Trex600 benzín-Airwolf, 450 Airwolf, 450 Hughes, Trex 600 Hughes vel.700 nitro, T-Rex600-benzín
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.11.2020 15:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Dobré řešení, včetně těch slepých konektorů.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.11.2020 23:07 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Letos už nic nepoletí nicméně dorazily náhradní díly z Grand RC z USA. Na celnici Pošta 120 jsem strávil loni v listopadu možná pod dvacet minut, dnes to byly skoro dvě hodiny..... Dvě okénka, max. pět lidí v procesu odbavení a plateb a to jsem byl šestý v pořadí při příchodu. Vřele nedoporučuji. Tušit to, nechal bych balík odbavit českou poštou i když si to něco stálo navíc. Nejlepší je když to tam někdo vystojí a pak ho pošlou na normální poštu dolů kde by byl venku ani ne za deset minut. Chudák ženská, málem tam omdlela.

S clem a poplatkem poště plus poštovné z Grand RC vyšla nakonec cena na 29,46 Kč za dolar.

Můžu opravit mechaniku s pětilistem co tak šikovně spadla, k broušení a stříkání trupu se dostanu nejdřív v lednu. Konečně mám správný přijímač R7108SB, chybu prý udělali už u Pelikána, u Domanského ani já jsme to pak nezjistili.

Raptora zabuduji do trupu ať je aspoň vcelku na poličce byť ji musím rozšířit kvůli raketnicím. Taky jsem našel nesmyslně velký otvor na boku pod předníma dveřmi vpravo, zřejmě na nějaký RC vypínač.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.11.2020 23:50 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Oprava mechaniky co spadla v trupu maďarské policie dostala nečekanou trhlinu. Vyměnil jsme převody a hnací kolo, celé to zkompletoval a upevnil na provizorní podvozek co byl pod Raptorem. Roztočím hlavu v ruce a zírám jak směřuje jeden unašeč snad 5mm dolů, být v něm list tak by to bylo odhadem přes 10cm pod stopou listů. Ohnutá oska, je to ta co schytala naplno pád bokem k zemi. Mám ještě pět kusů z pádu na Bambousku 2019, jeden je drsně ohnutý, tuším že dva byly nepatrně a dva dobré, jde o to je najít, zkusit to prověřit ale taky prověřit všechny stávající. Což je brutálně vytočit ( jsou zalepené přes závit M6, upnout do soustruhu nebo stojanové vrtačky, osadit nějaký měřící kovový kotouč, matici M6 a roztočit.

Naštěstí mám rezervní hlavu v tom Raptorovi ( čímž by došlo předčasně na záměr proč jsem to kromě trupu kupoval ), akorát nevím co bych pak dal do něj :-).

Pan Vorel už další výrobu neplánuje, kámen bude ale v pohodě a možná by se sehnala kovovýroba kde by zvládli vyrobit ty osky, klidně víc kusů.

Orientační fotka o co běží je z roku 2019.


Přílohy:
IMG_0740.JPG
IMG_0740.JPG
[ 44.67 KiB | Zobrazeno 1772 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 25.11.2020 23:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Druhá hlava z Hughese z Olomouce na spodní straně ještě zajišťovací červíky, v MSC by to mohli dodělat. Zřejmě to nechám jak to je, pokud jsou osky kvalitně zalepené nemůže se to podle mě uvolnit. K autu jsem v rc-balík kupoval loni Thread Locker TL-242 který drží opravdu dobře, když se ho dá víc je pak problém to povolit. Do závitu M6 se toho vejde mnohem víc než do M3.

Osky budou nové, jeden kontakt od Roudnice n/Labem mi sehnal dnes Petr PPP :-). Bylo by to do Vánoc.

Po odstrojení táhel jsem to mohl roztočit jak je na tom hlavní hřídel, vypadá v pohodě. Dobře se to pozná na prodloužené osce táhla výškovky srkrz ALU vodítko, jak jezdí je zle. Kloubek na kompenzátoru se zřejmě pádem vymáčknul a sesmekává se, je na výměnu.


Přílohy:
IMG_2149.jpg
IMG_2149.jpg
[ 69.11 KiB | Zobrazeno 1731 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 16.12.2020 0:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Hughes ala Raptor 30 je připravený k letu, chvíli to vypadalo na pondělí ale nestíhačka a než to uspěchat odložil jsem to. Největší patálie jsou se zámky předních oken které stále odpadávají, epoxid na trupu opatřeném nějakým černým polomatným lakem prostě nedrží. Možná to udělám na magnety komplet po celém obvodu a ne jenom vepředu, okna mají manžetu takže se usadí do otvoru sama a vodítka nutně nepotřebují. Horší je že na jakékoliv úpravy a lepení se musí mechanika zase vyndat protože napříč a skrz se k tomu nedostanu, Raptor je prostě jiný. Každopádně osazení mechaniky šlo jako po másle, z toho jsem měl celkem obavy. Moc se mi nelíbí konstrukční provedení stabilizátorů. Ten svislý nemá vnitřní vyztužení a při dotahování šroubů se v těch místech stlačuje, nedrží to dokonale a byl by zázrak pokud nebude vibrovat, o raketnicích mířících každá jinam ( :-) ) nemluvím.

Horší překvápko bylo s baterkou. Měření jsem podcenil, spolehnutí na odhad a praxi s předchozími trupy bylo špatné. Hlavně proto že tahle mechanika má úplně jiné proporce a prostorové rozložení v kabině kde jsou serva hodně vepředu, nad nimi VBar. Když jsem osadil kabinu, zjistil jsem že lože baterky musím zkrátit o 10mm a baterku tam ani tak vůbec nedám. Ne tak aniž bych tlačil na kabinu zevnitř a tím ji postupně poškrábal. Vadily ty dvě vynášecí hliníkové vzpěry. Napřed byl plán je buď obě posunout 2-3 cm dozadu a nechat jim úhel i délku, nebo vyrobit dvě delší a ty dát víc šikmo. Vyndal jsem tu na levé straně abych zjistil jak moc se to rozvolní a ---- bylo vyřešeno. Kombinace hliníkového profilu 10/10 dole a kovového rámu udělala svoje, i bez této vzpěry se plato na baterku ani nehne takže jsem to nechal jako finální stav. A baterka se vkládá ještě líp jak u TREXE. Akorát se tam nevejde ta původní k Heli ( 2x 3S LiPO Gens 5500mAh ). Kapacita by byla dobrá ale ta obří délka, ani náhodou.

Dobrý bonus je těžiště, vůbec nic na trubku dozadu dávat nemusím a s baterkou co nejblíž těžišti = vzadu je to akorát, případně můžu jít dopředu a vytvářet rezervu s těžištěm víc na předek.

Hughes je skoro černý, kvůli raketnicím musím předělat horní poličku aby se tam vešel. Chybějící zadní okna jsem nahradil plastem s nějakého obalu světel IKEA stříknutého sprejem Smoke od Tamiya. Nic úžasného, na heli je zatmavení černomodré a hodně tmavé, já mám trochu do hněda ale jak je trup plný věcí není vidět skrz. Diody jsou zapojené tak bude něco jako vánoční stromek :-).

V neděli a pondělí si zalítala aspoň zánovní 550V2 koupená v Orlové. Napřed problémy s nastavením Spirita, pak jsem si pořádně prošel návod a nastavil banky i celou mechaniku znovu. Letí pěkně, akorát to bude chtít listy 520mm a ne 550mm co tam jsou. Zbytečně to žere baterky které nejsou už Topp, nechal jsem původní konektory XT-90 a vyrobil si k tomu nabíjecí kabely. Regl HobbyWing 100A a jeho govenor buď nestíhá větší nebo plný kolektiv případně záchranu nebo je to na vrub starších baterek. Jako rezervní stroj nebo letuschopná zásobárna dílů je to fajn i když moje 550 s motorem X-Nova, reglem JIVE80+LV a větším podílem upgrade dílů, silnější bočnice a výztuhy plus baterky v lepší kondici jsou znát, letově je příjemnější. Tahle má zase lepší uhlíkové táhlo na vrtulku. Jinak jsou skoro k nerozeznání.


Přílohy:
IMG_0192.jpg
IMG_0192.jpg
[ 115.8 KiB | Zobrazeno 1392 krát ]

IMG_0196.jpg
IMG_0196.jpg
[ 101.76 KiB | Zobrazeno 1392 krát ]

IMG_0197.jpg
IMG_0197.jpg
[ 100.37 KiB | Zobrazeno 1392 krát ]

IMG_0202.jpg
IMG_0202.jpg
[ 65 KiB | Zobrazeno 1392 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 16.12.2020 18:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Polička hotová, Hughes zmizel ze stolu. Až bude trochu volno jde mechanika potřetí ven. Zítra budou neodymové magnety do oken, zámečky co nedrží jsou na dvě věci a 6-7 magnetů 12//x7x2mm s magnetickou silou 1,3kg bude v pohodě, případně se část zdubluje jako teď kdy jsou tam válečky 6x3mm. A dám větší přeložené plíšky lepené tavnou pájkou. Více plechu bude větší síla magnetů.

Odstraněním levé vzpěry se otevřela cesta jak přece jenom využít tu 19cm dlouhou složenou baterku 2x 3S předchozího majitele. Spodní baterka vyjde na plato se zipem s rezervou 5mm, horní se zasune dozadu směrem k těžišti. Sice bude celková váha vyšší ale je to plně provozuschopné a vyšší kapacita ( 5500mAh ).

Znaky žlutého štítu s černým šikmým pruhem a koňskou hlavou pochází už z jednotky ve Vietnamu kde to měly UH-1 C a B. Ten symbol se v US armádě udržel a některé jednotky ho měly ještě i v Afganistanu 2019. Akorát se jednalo o klasicky vojensky zabarvené stroje a ta modrofialová tmavá metalíza bude nejspíš dost úlet s cílem o něco vysloveně netradičního. A znak mohl mít - když už - jinou podobu s bleskem.

Raketnice jsem srovnal podložkama podélně, hned to vypadá líp. Horší je horizont, ta levá letí na předku snad 7 stupňů nahoru, na jedné z fotek je to vyznačené oranžovou čarou. Zvažoval vyhodit raketnice i s pylonama, uvidím až jak to bude vypadat ve vzduchu. Otvory po pylonech by byl ale oříšek a navíc jsou zdá se zalepené... Už kdysi Obalrada je měl na tom zeleném Hughesovi, nechal je bez zaplnění a hned se poznalo že je to původně vojenský tmavě hnědozelený trup. Pouzdra jsem nakonec využil k rozepření a upevnění mezidesky proti vibracím ale nepomohlo to, ten trup byl hrozně subtilní, asi šetřil číňan materiálem a nakonec mi to na vibrace bohužel i spadlo.


Přílohy:
IMG_0087.jpg
IMG_0087.jpg
[ 31.46 KiB | Zobrazeno 1352 krát ]

IMG_0097 (2).jpg
IMG_0097 (2).jpg
[ 47.66 KiB | Zobrazeno 1352 krát ]

1CDCS_W.JPG
1CDCS_W.JPG
[ 59.07 KiB | Zobrazeno 1352 krát ]

1CDCS_H.JPG
1CDCS_H.JPG
[ 18.06 KiB | Zobrazeno 1352 krát ]

IMG_7778.JPG
IMG_7778.JPG
[ 79.85 KiB | Zobrazeno 1352 krát ]

IMG_3198.JPG
IMG_3198.JPG
[ 53.6 KiB | Zobrazeno 1352 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17.12.2020 23:27 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Broušení dokončeno, večer jsem stříknul barvu ( je to nějaký odstín na Fiat ) včetně vzorku na kterém budu zkoušet zítra dvousložkový lak. Zkušenosti mám s jiným typem laků a výhradně plochými předměty. Tohle to může zlobit, téct, nerovnoměrný nástřik okolo nohou, jak matnější místa tak příliš lesklá. Oni to stříkli samozřejmě dokonale a musím jít na co nejvyšší lesk i za cenu rizika že to může začít téct. Zítra ještě zajdu do dílny na výzvědy jak silný má ten lak tixotropní charakter a na co si dát pozor. Taky v jaké fázi strhnout tu maskovací pásku po obvodu, někdy se to dělá brzy, jindy až po zaschnutí. Tak potom tvrdne dost dlouho, tehdy to trvalo možná 2-3 týdny. Pak jestli to nestříkají ve dvou vrstvách a podobně. Modrá barva šla moc pěkně, pistole Colani a 2Atm byly tak akorát ale proti laku je to co se týká náročnosti čtvrtá liga dorostenci :-).

U raketnice je to podle měření ještě víc jak těch 7 stupňů a bude to na radikální zásah. Na fotce je vidět jak je to řešené a že se to bez většího broušení a změny profilu s doplněním neobejde. Na pylonu který nelze měnit to už snad tolik vidět nebude.


Přílohy:
IMG_0212.jpg
IMG_0212.jpg
[ 96.23 KiB | Zobrazeno 1304 krát ]

IMG_0217.jpg
IMG_0217.jpg
[ 54.69 KiB | Zobrazeno 1304 krát ]

IMG_0222.jpg
IMG_0222.jpg
[ 94.03 KiB | Zobrazeno 1304 krát ]

IMG_0209.jpg
IMG_0209.jpg
[ 66.27 KiB | Zobrazeno 1303 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 18.12.2020 22:47 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Nastříkáno, výsledek ujde ale nadávám si i tak. Ráno jsem se stavil v lakovně, trup s sebou kdyby se to vyvinulo jako že to stříknou - někdy. Hned bylo vidět že kluci mají drsné tempo, rady jsem dostal a nashle. Krycí pásku 3M poradili přehnout asi 2-3mm a ohybem jí dát k hranici nástřiku, tu předsadit asi 1mm přes barvu. Aby tam nebyla ostrá hranka ale klínek. Stříknout 2-3 vrstvy s odstupem 10-15 minut, pocitovka podobně jako kdy sundat pásku. Vymytí pistole acetonem, na zpracování je dost času na jednu várku pro dvě vrstvy, nemusí se míchat pokaždé nová.

Nechal jsem to na večer, přitopil v místnosti na 16-18st. Páska se mi bohužel neosvědčila ani s přehnutím 1-2mm. Asi tím jak je to oblé a ještě v mírném oblouku, přehnutí dělalo vlnky ( snímek ) kam by lak podtékal, výsledek by byl ještě horší než páska ostře hranou. Rozdělal jsem lak v injekční 10ccm stříkačce, 3+1ccm, do skleničky, promíchat netřepat :-). Tím skončila legrace.

Už při smíchání mi bylo jasné, že proti barvě je to "sirup" a je otázka, jestli to pistole Colani s charakterem na americkou retuš vůbec dá i když zvednu tlak nad 2 Bary. První zkouška - vůbec nic. Chtěl jsem to zabalit a lak po retuši štětcem u stabilizátorů a špičce kabiny vyhodit. Pak mě napadlo že to možná jenom přischlo v trysce. Lak ven, prostříknout acetonem, vysušit a znova. To už se Colani chytla. Zvedl jsem tlak na 4 bary a stříknul vzorek. Chtělo to docela zblízka aby se to slilo, vypadalo to skoro že jedna vrstva bude stačit a přišlo mi že to dopadne možná líp než jsem čekal.

Laku bylo málo tak jsem radši namíchal další 3+1 a šel na trup. Jenomže se něco změnilo. Buď zase lak v trysce a taky jsem nemohl jít tak blízko ( nohy podvozku ). Po první rovnoměrné vrstvě kdy jsem hlídal víc rovnoměrnost a nevynechávat než okamžitý nástřik většího množství aby se to hned slilo jako u vzorku. Místo slité plochy jsem měl krupičkovitý, pohledově mnohem matnější povrch než vzorek. Chvilku jsem váhal jestli to nezabalit, opatrně umýt acetonem, zítra celé znova i s barvou nebo proč jsem to nenechal na leden a na lakovnu......

Představa co to bude za hnusnou práci s rizikem zatečení acetonu na nezasaženou část trupu zafungovala rychle a rozhodl jsem se naopak přidat lak i za cenu, že ho bude nejspíš celkově už víc a tu krupici snad zaliju nikoliv už ve dvou ale v jediné vrstvě.

Další namíchaný lak 3+1 to sice vylepšil, nicméně konečný dojem je daleko za tím jak to suprově stříkli v lakovně. V to jsem samozřejmě nedoufal ale o něco lepší to být mohlo. Možná to chtělo stříknout SI víc vzorků.

Barva se celkem trefila, i když mi přijde trochu světlejší. Lak nic moc. Je to vidět na detailu celkového snímku na přechodu odrazu bílé pásky kde není povrch tak dokonale rovný jako nahoře, je tam lehké zvlnění způsobené tou první krupicí. Za letu nebo zběžném pohledu to vidět nebude, vědomí že to mohlo dopadnout líp mě štve.

Oni mají navíc dokonale bezprašné prostředí a na laku už teď vidím řídce nepatrná jemná smítka. Přechod lakování ujde, tam jsem to čekal horší. Trup jsem přikryl 0,7mjú folií a pustil znova el. topení, Pavel mi psal že laky s tužidlem nemusí v příliš nízké teplotě ( cca 10 st. ) dobře vytvrdnout nebo ani uschnout. Teď to bude 14 dnů někde v podkroví na čerstvém vzduchu vytěkávat, dřív si to do pracovny vzít nemůžu. To už jsem si zažil :-).

Tak aspoň že mám opraveno.


Přílohy:
IMG_0225.jpg
IMG_0225.jpg
[ 40.87 KiB | Zobrazeno 1259 krát ]

IMG_0228 (2).jpg
IMG_0228 (2).jpg
[ 87.06 KiB | Zobrazeno 1259 krát ]

IMG_0228.jpg
IMG_0228.jpg
[ 77.48 KiB | Zobrazeno 1259 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 19.12.2020 10:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Lak schne pěkně, můžu se pustit do opravy napětí pro levou červenou pozičku kde jsou měděné pásky na noze zevnitř, část se utrhla. Navrch barva a lak - retuš. Hlavně aby to fungovalo a nenašel jsem nějaké vnitřní přerušení po tom pádu.

Tu hlavní plochu opravy jsem v nástřiku nezvládl dobře a zažitý grif být minimálně 30cm dál od stříkané plochy ( což je nezbytné u obrazů ) se mi vymstil. Jenomže takové laky jsou mnohem řidší a na jiné bázi, terpentýn nebo lakový benzin. Stříkaný vzorek a začátek vzadu za lemů nohy podvozku dopadly ještě pěkně, pak bohužel už krupice, kterou se nedalo zamaskovat ani větším množstvím laku. Tím že nesedí úplně barva, je světlejší a nemá takovou hloubku, je to tak trochu jedno. Stejně se to dá najít. Klika že je ten defekt směrem dolů a horní přechod překryje bílá linka, spodek je dost mimo pozorovací úhly. Být to bok nebo nahoře musel bych to určitě předělat resp. nechat na lakovnu.

Dám tam dvoulist a tedy mechaniku s VBarem. Čepy na pětilist se budou vyrábět v Roudnici, potrvá to a stejně jsem mechaniky chtěl zaměnit. Bude to dost práce s elektronikou, ta mechanika ještě nemá osazenou řídící jednotku osvětlení ani další vypínače na bambi vak a reflektor včetně rozbočování do tří větví ze sedmého kanálu přes který to všechno jede. Je tam pouze jeden kabel k servu na ovládání bambi vaku. Zrada jsou vypínače. Nebylo moc na výběr, koupil jsem jeden typ od Pelikána. Přerušuje se pouze jedna větev což je špaténka, potřebuju přerušit dvě.- Jak napětí tak signál aby to nedělalo binec. To minule zlobilo a Zdeněk z Klecan mi vysvětlil čím to je. Prostě přerušit i signál je základ. Nebo když už jenom jeden, možná hlavně signál.

Nakonec vyrobit nový pátrací reflektor a sehnat malé samořezné šroubky na kabiny, ty jsem zkanibaliroval do Hughese s Raptor mechanikou. Magnety do oken z Unimagnetu u letiště už mám, odpadávající zámky jdou pryč a zřejmě u všech modelů, už mě nebaví to dokola lepit znova a znova.


Přílohy:
IMG_0103.jpg
IMG_0103.jpg
[ 51.93 KiB | Zobrazeno 1238 krát ]

IMG_0102.jpg
IMG_0102.jpg
[ 60.76 KiB | Zobrazeno 1238 krát ]

IMG_0101.jpg
IMG_0101.jpg
[ 56.22 KiB | Zobrazeno 1238 krát ]

IMG_0112.jpg
IMG_0112.jpg
[ 58.75 KiB | Zobrazeno 1238 krát ]

IMG_0026.jpg
IMG_0026.jpg
[ 69.67 KiB | Zobrazeno 1238 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144 ... 183  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz