Autor |
Zpráva |
Woita
|
Napsal: stř 24.06.2020 15:43 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Díky všem moc za rady, dal jsem si všechny informace dohromady a vyšlo mi, že ten velký motor je na tento model moc, navíc nízké kV by mi nutilo vrtuli, kterou bych tam díky podvozku nedostal. Takže Piper dostane motor AXI 4130/16 (váha 410g, výkon 1780W) s vrtulí 16x8 nebo 16x10, a bude to v souladu s tím co zde radíte. Motor je objednaný, čekám ho možná zítra, tak se těším až ho tam napasuju Ten velký AXI 5320/28 zkusím prodat nebo časem dám do něčeho kam bude vhodný.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Woita
|
Napsal: sob 27.06.2020 9:23 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Hanku, můj Piper je přesně ten cos konvertoval, od Hangar 9. Takže se už můžu těšit na let. Teď bohužel čekám na motor AXI4130/16 a vrtuli, Zásilkovna to nějak nezvládla a obchod mi ho posílá podruhé. Tak za týden možná bude zálet.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: úte 30.06.2020 17:29 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Hank píše: Já jsem před časem elektrifikoval Pipera r. 2150mm od Hangar 9. zde http://hankovystranky.cz/2015/10/10/piper-j3-konverze-ze-4-taktu-na-elektropohon/a zde http://hankovystranky.cz/2015/10/11/piper-j3-cub-uspesne-zaletan/Model byl s touto pohonnou jednotkou dost přemotorovaný, ale létal nádherně. Příloha: 20151011_130954.jpg Hanku, mohl bys mi prosím napsat těžiště toho Pipera? Mám ho z druhé ruky, dokumentace žádná.... A třeba ještě nějaký postřeh k vyosení motoru? Odhaduju cca trochu doprava (podle citu a dle zkušeností s podobným modelem, který s velkou vrtulí táhnul po startu pekelně doleva. Pomohlo dosti velké vyosení doprava. A mám tendenci dát dost velké vyosení dolů, je to OK? (Dávám tam právě AXI 4130/16 s relativně velkou vrtulí, 16x8" - asi dám pro zálet trochu větší kolečka a pak se uvidí.. Myslím že ta velká vrtule to bude dost vychylovat do strany) Díky!
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Hank
|
Napsal: úte 30.06.2020 18:20 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 12.10.2008 Příspěvky: 158 Bydliště: Hořovice, CZ
|
Ahoj Woito. Když jsem Pipera zalétával ještě se čtyřtaktem OS Max 70 FS, tak jsem měl těžiště cca ve 30% hloubky křídla, ostatně tak, jako téměř na všech mých modelech. Vzpomínám, že v tomto případě jsem se při prvním letu docela zapotil, neboť Piper byl strašně lehký na čumák a tím i velice špatně řiditelný. Po přistání jsem změnou polohy RX baterek (5S Nicd 1700 mAh) posunul těžiště asi na 25% hloubky křídla. Model se zklidnil a létal již bez problémů. Takhle jsem následně létal i s elektropohonem. Takže bych začal s těžištěm na max. těch 25% a pak uvidíš, jak se bude chovat. Vyosení motoru jsem měl cca 2° doprava a 3° dolů. Vrtuli jsem létal 14/6. S tou větší, bych na každou stranu vyosení přidal tak 1°. Vyosení motoru na rozdíl od polohy těžiště však není kritické. Hodně zdaru při záletu a pak dej vědět Ještě jsem našel manuál - těžiště strana 32 https://www.horizonhobby.com/pdf/HAN4350_Cub-LoRes-Manual.pdf
_________________ Letadla, lodě a taky vlaky :-) www.http://hank61.rajce.idnes.cz/ https://hankovystranky.eu
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: úte 30.06.2020 20:29 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Super Hanku, díky moc!!! Po záletu dám vědět.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: stř 08.07.2020 13:51 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
To není špatný tip, ale s tím Axi mi vychází těžiště akorát i s tou velkou baterkou, která je taky vepředu. Co bych určitě ocenil, by byla ta menší vrtule, tahle velká 17" mi pojede proklatě nízko nad zemí. Ani nevypadá k tomu éru moc dobře, to jsem si uvědomil až když jsem jí tam narouboval Jestli to bude hodně silné, tak pak možná dám o palec menší.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Hank
|
Napsal: sob 11.07.2020 6:20 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 12.10.2008 Příspěvky: 158 Bydliště: Hořovice, CZ
|
Ekvivalent motoru co tam dáváš - jen zn. Hacker jsem měl v akrobatu Angel od Sebartu a létal jsem s vrtulí 16/8. Vůbec bych se nebál do toho Pipera dát k motoru AXI4130/16 vrtuli 15/8 - 15/10. I tak tam bude výkonu dost a budeš létat s odběrem do 30A.
_________________ Letadla, lodě a taky vlaky :-) www.http://hank61.rajce.idnes.cz/ https://hankovystranky.eu
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: ned 12.07.2020 12:49 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Dnes proběhl zálet Přeci jen jsem po pečlivém vyvážení přidal pár gramů závaží na ocas, takže bych mohl použít např. menší baterku, řekněme 6s 3000 mAh - bylo by to zase o něco lehčí. Ale takto s 4000 mAh jsem taky spokojený. Na Hankovu radu jsem dal těžiště do 25%, je to akorát a už ho tak nechám. Vyosení: 3°doprava, 4°dolů. Po záletu ještě přidám jeden stupeň dolů. Zálet: všechno jako z učebnice, letadlo nezáludné, odlepení od země předpisové, letový projev velmi příjemný. Dal jsem malé výchylky dle manuálu (děkuju Hanku), takže to nebylo splašené, ale důstojné. Mile mne překvapila spotřeba, proud jsem zatím neměřil, ale nejsem schopen vylítat baterku Po třech startech a docela dlouhých letech mi to pořád hlásilo pod plynem 22,4V. Nechápal jsem Zatáčky krouhá velice hezky, jako po kolejích, ochotně to lítá i bez motoru - zkoušel jsem to vydojit velmi pomalu a když ztratí rychlost už s plně přitaženou výškovkou, pořád letí rovně a nepadá po křídle. Teeedaaa... noooo, ehm..., mám tam stabilizaci, no... ... Díky ní působí éro dojmem velkého letadla, nestane se že by se nějak klepalo či uhybalo podle větru. Pokud mohu posoudit, tak ale neztratilo nic ze svého přirozeného projevu. Jíná letadla co jsem zkoušel se stabilizací tak byla poněkud "robotická", tohle je pořád charakteristický Piper s krásným projevem. Při pozjíždění se dá krásně řídit jako autíčko, po odlepení ocasu při startu neuhýbá zběsile do strany, jak jsem zažil u jiných letadel s dvoukolovým podvozkem (stabilizace...). Jsem fakt spokojený. Asi vyzkouším o palec menší vrtuli, tady u té se maličko bojím abych při přistání neškrtnul o trávu. Výkonu je dostatek,za celou dobu jsem nedal plný plyn. Při průletech pod malým plynem to má skvělý šustivý zvuk. (A to ještě mám do něj připravený zvukový modul!) Kamarád točil na kameru, přistával jsem k němu velice natěsno, byla zábava - pak sem dám krátkě videjko. VŠEM MOC DĚKUJU ZA NEZIŠTNÉ RADY, zálet dopadnul na jedničku i díky Vám!!!Příloha:
IMG_2288.JPG [ 143.52 KiB | Zobrazeno 2560 krát ]
A tady jedna fotka specielně pro Hanka: Není ti tohle letadélko povědomé? The Kid dnes dělal předjezdce:
Přílohy: |
IMG_2305.JPG [ 101.11 KiB | Zobrazeno 2561 krát ]
|
|
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Hank
|
Napsal: ned 12.07.2020 18:31 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 12.10.2008 Příspěvky: 158 Bydliště: Hořovice, CZ
|
Woita píše: Dnes proběhl zálet A tady jedna fotka specielně pro Hanka: Není ti tohle letadélko povědomé? The Kid dnes dělal předjezdce: Díky. JJ. To bylo cca před 10 lety moje období historických modelů. Jsem rád, že ti stále slouží A také gratuluji k záletu E-Pipera Ještě malé doporučení. Bohužel to nemám na fotkách, ale já jsem si na Piperu mírně upravil ten horní dekl na trupu mezi křídly. Intstalace na 4 vruty mi přišla dost nepraktická. Upravil jsem jej tak, že jsem na jeho přední stranu zespoda nalepil 2 lišty, které tvořily takový schůdek, který se zasouval pod přední část rámečku. Na zadní část toho deklu jsem dal klasický pružinkový uzávěl kabiny a mírně pro něj upravil zadní část rámečku deklu. Myslím, že jsem ten dekl ještě vyztužil na spodní straně dvěma lištami upravenými do ohybu toho deklu. Instalace křídel na letišti, byla pak otázkou pár minut. Rovněž tak přístup k nabíjecímu a balančnímu konektoru Lipolek.
_________________ Letadla, lodě a taky vlaky :-) www.http://hank61.rajce.idnes.cz/ https://hankovystranky.eu
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: ned 12.07.2020 19:29 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Hank píše: ...........já jsem si na Piperu mírně upravil ten horní dekl na trupu mezi křídly. Intstalace na 4 vruty mi přišla dost nepraktická. ... No jasně že jsem to taky už pořešil. Dal jsem tam takové plastové zácvaky, jako patentky. Něco jako se používá na tapecírunky u aut, ale menší, průměr 4mm. A stejně tak u čelního skla, takže mám rychloupínání toho horního deklu i předního skla. Takže tam můžu vrazit obě ruce, je to pohodlíčko
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
hrst
|
Napsal: čtv 03.09.2020 9:11 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 17.6.2019 Příspěvky: 277 Bydliště: Země Obrázky: 6
|
I když nejde přímo o zde probíranou verzi, vloudím se sem s dotazem. Jde mne o konkrétní a reálné zkušenosti s konverzi na elektro pohon u Piper J-3 Cub 40 od Great Planes viz. http://manuals.hobbico.com/gpm/gpma0160-manual-v3.pdfProbírám se tím horem-dolem zde i ve světě, ale moudrý z toho vůbec nejsem, spíše naopak. Původně tam byla MVVS 10 ccm s dostatkem výkonu, tak bych chtěl nějakej obdobný elektro pohon, pro pomalé ale bezpečné polétání pořád začátečníka. Najde se někdo s takouto konkrétní konverzi na elektro pohon? Jde mne o zkušenosti (pokud nebudou, pak doporučení) s konkrétní sestavou motor-vrtule-regulátor-baterie.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: čtv 03.09.2020 9:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Jakou máš verzi křídel? 1945 nebo 1560mm?
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|