Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Mvvs 3.5 příliš těsný výbrus
PříspěvekNapsal: ned 28.06.2020 19:00 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
zdzd píše:
Důvod je. A nejméně dva.

První je kompresní tlak v hlavě, který vložku sice málo, ale přece jen roztáhne a tím drobet uvolní píst.

Druhý, hlavní, je ten, že kompresní tlak vytláčí píst zpět. Tím zmenší namáhání ojnice na tah. Ta na to není konstruovaná a "vyrvání" skřípnutého pístu z vložky natahuje ojniční oka.

Další věc je, že takto rvaný píst může u ABC motorů strhnout pochromovaní.



Ano, tomu rozumím , díky.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Mvvs 3.5 příliš těsný výbrus
PříspěvekNapsal: ned 28.06.2020 21:17 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
AK JE TO ABC ... co asi bude, alebo este horsie AAC, NIKDY nepretacat kym nie je zabehnuty. Bez sviecky ani nahodou. Nastartuje sa po podstreknuti (ak to nejde inak tak vybrat sviecku a cvrknut priamo na nu a kvapku na piest - ale nepreliat, to rozpusti olej na stenach) brnknutim v protismere. Ak je clovek lenivec ze to musi nutne tyrat starterom, lebo sa mu nechce podstreknut, tak je mozno lepsie povazovat motor za zabehnuty :mrgreen: ... proste namontovat a lietat na primerane (pozri nizsie) bohatu zmes pri nizsom vykone

Ak je motor v popisovanom stave, pridal by som aspon 5% synteticky olej do toho RICINOVEHO FAI paliva. FAI palivo nie je zabehove palivo a mala kubatura potrebuje v takomto stave aspon tych 25%

Este pridam pre istotu ... nezabieha sa na stiahnuty plyn ani na bohatu brblajucu zmes ako si mozes precitat v starych navodoch napisanych pre liatinove piesty alebo kruzky. ABC AAC ABN sa zabieha na vysoke otacky a bohatu ale nie hlboko tarokujucu zmes (bohaty ale cisty az jemne vynechavajuci ton) a to kratkymi behhmi (nie nechat bezat pol hodinu prdkajuce pri garazi). Proste prehriat a vypnut, nechat vychladnut a znova - tie prechody je to o co tu ide. Niekde tu bude v historii navod.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mvvs 3.5 příliš těsný výbrus
PříspěvekNapsal: ned 28.06.2020 21:26 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
igorb píše:
Niekde tu bude v historii navod.


Ale jo:

Jak zabíhat motor a ABC výbrusem:

Magnum 2 takt bude true ABC, s tym by problem nemal byt, proste to hod na dosku, daj tam odporucanu vrtulu na zabeh (ale kludne moze byt aj "normalna" s ktorou budes lietat), nakopnes a na plne otvoreny karburator nastelujes vysoky tarok

- ak sa bude tarok mat snahu cistit a samovone zvysovat otacky, zhasnes motor a nechas vychladnut, a zopakujes

- az pojde ciste, nechas ho nejaku minutku bezat a zacnes pripchavat ovzdusnenie nadrze, motor musi zvysit otacky, hned odopchas ovzdusnenie a motor sa musi vratit - ak sa to deje je to v pohode, nastavis co najvyssie otacky ale stale v taroku a nechas takto vybehnut nejake 2-3 nadrze ale v max 5 minutovych behoch - vzdy nechas vychladnut

- potom zacnes privierat (staci aj tym pripchavanim) aby motor bezal na cisty ton, ale vzdy s navratmi do taroku - proste zahukas s nim a nechas v taroku vychladit - ak nema problem vracat sa, vybehnes este nejaku nadrz dve privrety na cisty ton ale stale bohaty

-das ho do modelu a vyskusas ci to iste dobre funguje aj v modeli, ak ano, lietaj s nim par letov na bohate nastavenie ale v cistom tone

- az toto absolvuje, VYMEN SVIECKU a mozes privriet na optimum a zacat stelovat karburator na prechody

NENECHAJ ho bezat na nizke otacky studeny (privrety karburator, velmi bohata zmes), netoc nim zbytocne kym ho prvy krat nakopnes, nepremyvaj ho pred zabehom ak nevies co potom s nim a ako ho namazat a aj start urob radsej menej podliaty ako preplaveny - podlej nadpiest ak je to len trochu mozne (aj za cenu vymontovania sviecky) - nove ABC potom obycajne chyti na prvy drc.

Autor: IGOR http://www.mojehobby.cz/userInfo.php?udid=3964


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mvvs 3.5 příliš těsný výbrus
PříspěvekNapsal: ned 28.06.2020 21:30 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
Vdaka, kukam ze ti ide googlenie este lepsie ako gutcharovi :- )))))))))))))))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mvvs 3.5 příliš těsný výbrus
PříspěvekNapsal: ned 28.06.2020 21:31 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
To není google, to je hlava.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mvvs 3.5 příliš těsný výbrus
PříspěvekNapsal: pon 29.06.2020 4:57 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1166
igorb píše:
AK JE TO ABC ... co asi bude, alebo este horsie AAC, NIKDY nepretacat kym nie je zabehnuty. Bez sviecky ani nahodou. .

To samozřejmě platí pro jakýkoli modelářský motor s výbrusem bez kroužků - a to i včetně klasického "černého" výbrusu. Prostě NIKDY netrápit nový motor protáčením bez svíčky (protipístu).
Nejhorší , co lze motoru provést - absolutní jistota :roll: .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mvvs 3.5 příliš těsný výbrus
PříspěvekNapsal: pon 29.06.2020 5:30 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1166
blembondo píše:
Původní 3.5 s černým výbrusem na záběh spotřebovala jednu ojnici.Natáhlo se spodní oko.Modernizovaná ABC už na tom byla lépe ale protáčení rukou není dobré.V provozu se počítá s tím že při startu a běhu se mírně nafukuje horní část válce tlakem plynů a na to je dělaná vůle/kuželovitost/.Tedy za studena je ta vůle menší..Takže v klidu nastartovat a zabíhat.

To, že se natahovaly ty ojnice ovšem bylo tím, že když ten motor vznikal, tak jaksi komusi nedošlo, že ojnice u původní K&B .21 (z níž ta stará třiapůlka vychází) je z úplně jiného materiálu (kvalitativně) než byl tehdy za hlubokého socialismu schopný dodat Děčín. Takže cca stejné rozměry v kombinaci s těsným výbrusem (ta původní třiapůlka - ta první, s tím karburátorem na dva šrouby a plochou přírubou - skoro identická s tím Torpedem) - absolutní jistota problémů.
Proto se taky ten motor poměrně rychle celý předělal - protože to v serií, v socialismu, z socialistických materiálů, socialistickou technologií, zrovna moc nešlo vyrábět.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mvvs 3.5 příliš těsný výbrus
PříspěvekNapsal: stř 01.07.2020 19:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Souhlasím s tím, že moderní motory se nemají v žádném případě zabíhat nastudeno (ať už startérem, nebo vrtačkou či v soustruhu). O této operaci jsem četl v knížkách o modelářských motorech psaných v 50. letech minulého století, nebo ještě starších. Ale už v 70. letech to absolutně nikdo z motorářských bardů nedoporučoval. Ano, ty motory tehdejších konstrukcí se takto před-zabíhaly, jenže měly valcový tvar vložky válce (tedy ne-konický), většinou černý výbrus (ocelová vložka a litinový píst, nebo z hliníkové slitiny s litinovými kroužky), a ojnici z oceli s bronzovými pouzdry.
A jak už bylo řečeno, dnes mají motory konickost vložky a s pokrytím vrstvičkou chrómu, niklu, nebo nikasilu, případně i různé keramiky. Přesnost výroby je taková, že nutné opotřebení v záběhu je minimalizováno. No a lícování součástek (výbrusu) je navrženo tak, aby vůle/těsnost byla optimální právě při pracovní teplotě, rozhodně ne za studena. Takže je třeba zapomenout i na ty postupy při horkém zabíhání doporučovanými v 60-80. letech v návodech k motorům MVVS, kdy se o ABC ještě málokomu zdálo. Ten návod, co tady uvedl Zdeněk (vlastně Igor), tím je potřeba se řídit a basta. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mvvs 3.5 příliš těsný výbrus
PříspěvekNapsal: pát 10.07.2020 21:29 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 16.3.2020
Příspěvky: 23
Chlapi záhada objasněna:)), v palivu (20 litrů) koupeném z druhé ruky jaksi nebyl olej ani po promichaní... Prodávající se dušoval, že je to 80/20 klasika s ricinem, kterou sám míchal...... Koupil jsem tedy čerstvých 40 litrů metylu a 10 litrů ricinu.... Motor super chytil na druhé klepnutí....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mvvs 3.5 příliš těsný výbrus
PříspěvekNapsal: sob 11.07.2020 5:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
KamilK píše:
...... Koupil jsem tedy čerstvých 40 litrů metylu a 10 litrů ricinu....

Kde?

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mvvs 3.5 příliš těsný výbrus
PříspěvekNapsal: sob 11.07.2020 6:42 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
KamilK píše:
Chlapi záhada objasněna:)), v palivu (20 litrů) koupeném z druhé ruky jaksi nebyl olej ani po promichaní.


Klasika zdejších dotazů :lol: .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mvvs 3.5 příliš těsný výbrus
PříspěvekNapsal: sob 11.07.2020 22:40 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
musis kupovat palivo len od dobrej firmy :mrgreen:


Přílohy:
fuel.jpg
fuel.jpg
[ 36.72 KiB | Zobrazeno 2464 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mvvs 3.5 příliš těsný výbrus
PříspěvekNapsal: pon 13.07.2020 13:34 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
KamilK píše:
Chlapi záhada objasněna:)), v palivu ... jaksi nebyl olej ani po promichaní...

Sakra, to nedovedeš poznat zda v té tekutine je nebo není olej? :o Navíc když by ho tam mělo být podle tvrzení prodávajícího až 20%. Kápneš na prst, počkáš až vyschne a zbyde mastnota. Tohle přece poznám i u paliva pro benzínové 2-takty, kde oleje bývají jen 2-4%. Tvůj motor měl opravdu obrovské štěstí, že jsi ho na ten, asi čistý, metyl netýral déle, jinak by bylo po něm a už by tu vzniklo nové téma "Nemá někdo z vás nový výbrus na třiapůlku MVVS?" :P

Jinak ale, dle fotky se ani mně nezdá, že by to byla fabrická, neupravovaná třiapůlka. :roll: Ta skutečně měla odlévanou hlavu. Do stejného karteru se pak vyráběly MVVS 4,0 a 4,6. Dvě 4,6-ky mám, ale ty mají hlavu modře eloxovanou. Jak ale vypadala čtyřka - nevím. :? Mám dojem, někde jsem to viděl, že tam byla hlava eloxovaná načerveno. Ale frézovaná neeloxovaná hlava, s tím jsem se u třiapůlek nesetkal.
Ono je docela možné i to, že po nějaké havárii se ta původní odlévaná poškodila a majitel pak vyrobil novou s frézovanými žebry. :roll: Stejně jako jsem to udělal já na své MVVS desítce, kde se mi na té odlévané ulomilo jedno žebro. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz