Autor |
Zpráva |
KamilK
|
Napsal: ned 28.06.2020 14:08 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 16.3.2020 Příspěvky: 23
|
Ahoj chlapi! Ve starém modelu jsem koupil neběhanou triapůlku, chtěl jsem zaběhnout na fai palivo (20% ricinu) ale horní půlka úvratě jde moc ztuha, dost vrže, a rukou nejde nastartovat. Sundal jsem hlavu - válec ok nepodřený, zjevně nejetý motor. Co s tím? Zalapovat? Jak a čím? Případně kdo by měl na prodej nepoužitý výbrus.. Díky za rady!!
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
KamilK
|
Napsal: ned 28.06.2020 14:16 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 16.3.2020 Příspěvky: 23
|
Nemá žebrovani okolo kliky... Je to fakt 3.5? Mám Brno 2.5 i 6.5, tento je velikostně přesně mezi nimy, označení kubatury na motoru není
Přílohy: |
15933498075813057545752080389404.jpg [ 79.24 KiB | Zobrazeno 5128 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: ned 28.06.2020 14:16 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
POkud je to ABC motor tak nic neřešit a nastartovat. Tak to má být.
|
|
Nahoru |
|
|
Paris Ivan
|
Napsal: ned 28.06.2020 15:00 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 21.1.2011 Příspěvky: 524 Bydliště: Ostrava-Poruba ČR
|
Odlitek je minimálně 3,5 Do stejné skříně se ale dělaly tuším ještě 4,7ccm. 6,5 měly už větší odlitky a u výstupu výfuku nebylo žebrování. Doplň si bydliště, možná najdeš spřízněnou duši. Ivan
|
|
Nahoru |
|
|
KamilK
|
Napsal: ned 28.06.2020 15:05 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 16.3.2020 Příspěvky: 23
|
Už jsem serfoval, bude to Brno 3.5 nový model, jsem Roudnice, motam se aji v Prahe a v Chomutově
|
|
Nahoru |
|
|
Paris Ivan
|
Napsal: ned 28.06.2020 15:20 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 21.1.2011 Příspěvky: 524 Bydliště: Ostrava-Poruba ČR
|
Myslím že to bude spíše ta 4,7 . 3.5 měly hlavy odlitky, tento motor jí má frézovanou. napovídá tomu i odstranění kubatury. Jestli tě to moc zajímá, sundej hlavu změř průměr válce a zdvih motoru, trochu násob a je to.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: ned 28.06.2020 15:30 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
KamilK píše: Ahoj chlapi! Ve starém modelu jsem koupil neběhanou triapůlku, chtěl jsem zaběhnout na fai palivo (20% ricinu) ale horní půlka úvratě jde moc ztuha, dost vrže, a rukou nejde nastartovat. Sundal jsem hlavu - válec ok nepodřený, zjevně nejetý motor. Co s tím? Zalapovat? Jak a čím? Případně kdo by měl na prodej nepoužitý výbrus.. Díky za rady!! Z toho jak motor vypadá, bych neřekl, že neběhal. Pravděpodobně vyměnil vložku válce a píst. Je otázka, jestli obojí a správně. To že motor se ti nedaří nastartovat, nemusí být o jeho těsnosti. Pokud ho protočíš bez hlavy, musí jít nastartovat. Píšeš, že máš 6,5 ku, takže zkušenosti předpokládám máš. já bych ho promazal a protočil startérem se sundanou hlavou. Teprve potom našrouboval hlavu a zkusil startovat.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: ned 28.06.2020 16:14 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
dudaj píše: já bych ho promazal a protočil startérem se sundanou hlavou. Teprve potom našrouboval hlavu a zkusil startovat. To rozhodně ne - může ho zničit.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: ned 28.06.2020 16:53 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
zdzd píše: To rozhodně ne - může ho zničit.
zkus rozepsat proč. Neříkám, že nemáš pravdu, ale důvod nevidím. Jediný, co se změní je, že píst nebude mít navíc odpor tlaku vzduchu a mazivo by se dostat do kluzných ploch mělo.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: ned 28.06.2020 17:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Uz nevim, kde jsem k té informaci přišel, ale motory s ABC by se neměly protáčet bez svíčky, aby nedošlo k poškození funkčních ploch válce. A tohle je v podstatě stejné.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
f4u
|
Napsal: ned 28.06.2020 18:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.1.2016 Příspěvky: 355
|
dudaj píše: zkus rozepsat proč. Neříkám, že nemáš pravdu, ale důvod nevidím. Jediný, co se změní je, že píst nebude mít navíc odpor tlaku vzduchu a mazivo by se dostat do kluzných ploch mělo.
Může se tam kousnout... ten píst.
_________________ Jeti DC-16 F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51
|
|
Nahoru |
|
|
blembondo
|
Napsal: ned 28.06.2020 18:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.12.2008 Příspěvky: 1714 Bydliště: Lysice,Brno. Obrázky: 12
|
Původní 3.5 s černým výbrusem na záběh spotřebovala jednu ojnici.Natáhlo se spodní oko.Modernizovaná ABC už na tom byla lépe ale protáčení rukou není dobré.V provozu se počítá s tím že při startu a běhu se mírně nafukuje horní část válce tlakem plynů a na to je dělaná vůle/kuželovitost/.Tedy za studena je ta vůle menší..Takže v klidu nastartovat a zabíhat.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: ned 28.06.2020 18:27 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
DAF píše: Uz nevim, kde jsem k té informaci přišel, ale motory s ABC by se neměly protáčet bez svíčky, aby nedošlo k poškození funkčních ploch válce. A tohle je v podstatě stejné. Pokud jsem motor uchlastal, tak nejrychlejší bylo svíčku sundat a motor protočit starterem. Dělal jsem to i v případě, že jsem měl podezření, že do motoru nejde palivo a takto jsem to nejrychleji zjistil. Nikdy jsem s tímto postupem neměl problém. Při sundané hlavě lze opticky zkontrolovat i stav , jak se to maže a přimazávat.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: ned 28.06.2020 18:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Pokud už motor běhal, je sestava válec - píst už o něco volnější. O tom "nafukování" válce jsem taky slyšel. Jinak při uchlastání to vylévám třeba vyfukem.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: ned 28.06.2020 18:53 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
dudaj píše: zkus rozepsat proč. Neříkám, že nemáš pravdu, ale důvod nevidím. Jediný, co se změní je, že píst nebude mít navíc odpor tlaku vzduchu a mazivo by se dostat do kluzných ploch mělo.
Důvod je. A nejméně dva. První je kompresní tlak v hlavě, který vložku sice málo, ale přece jen roztáhne a tím drobet uvolní píst. Druhý, hlavní, je ten, že kompresní tlak vytláčí píst zpět. Tím zmenší namáhání ojnice na tah. Ta na to není konstruovaná a "vyrvání" skřípnutého pístu z vložky natahuje ojniční oka. Další věc je, že takto rvaný píst může u ABC motorů strhnout pochromovaní. Mnohem víc by k tomu mohl říct igorb, má s tím bohaté zkušenosti.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|