|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
PeZet
|
Napsal: úte 23.06.2020 11:32 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.2.2005 Příspěvky: 357 Bydliště: ČR, Praha 13 Obrázky: 9
|
Ahoj, po delší době jsme se dostal k odložené stavebnici Aichi M6A1 Seiran 1:12 od Horrido (1,09m rozpětí, cca1,1kg). Původně byl model určen na combat, tj. bez podvozku resp. plováků na spalovák 4 ccm. Křídlo má polystyrenové jádro polepené 1mm dýhou (balsou?). Chtěl bych jej upravit do přibližně elektro čtvrt makety a dodělat podvozek (i pozemní verze existovala viz Wikipedia). No a zde je můj problém, jak ukotvit drát podvozkové nohy do křídla.
Moje představa je zatím taková, že do obou polovin křídla vyříznu a vypálím kapsu na bukový hranol (zalepím epoxidem), ve kterém bude ukotvena drátěná noha ohnutá do tvaru Z, kdy konec bude zastrčen do díry v hranolu (ve středu křídla) a u druhého ohybu bude třmen přišroubovaný dvěma vruty do hranolu jako je odpružení torzní tyčí. Myslím, že nějak tak se to dělávalo u větších motoráků. Křídlo bude ve finále ještě potaženo dvěma vrstvami Viesu křížem.
Nechám si ale poradit i jiné, ale hlavně osvědčené řešení. Díky všem předem za radu.
Letu zdar!
_________________ PeZet
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
SKAY
|
Napsal: úte 23.06.2020 12:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
Tak nejak podivejse na starsi planky akrobatu a zkopcito.
|
|
Nahoru |
|
|
jirinovo
|
Napsal: úte 23.06.2020 12:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.6.2011 Příspěvky: 768 Bydliště: Odolena Voda Obrázky: 4
Blog: Zobrazit blog (9)
|
můžeš tam ještě udělat ploložebra a hranol do nich přilepit, akorát si rozřežeš křídlo, to namáhání se rozloží na větší plochu. Pokud to bude ale lehký éro, tak je to asi zbytečný a stačí to udělat jak píšeš.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 23.06.2020 12:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Standardně se to dělá tak, že se do křídla vlepí položebra, v nich je výřez pro trámek z tvrdého dřeva, který má vyfrezovanou drážkou. Po členění do křídla se pak lepí potah, co v tvém případě bude malinko problém. Noha pak má tvar W, kdy drát je vložen do drážky, jeden ohnutý konec je zastrčen do otvoru vyvrtaného skrz drážku. Drát je přišroubován přes pásky. Vznikne tak torzní odpružení. Druhy konec dratu je vlastní podvozková noha. Když projde na rc revue nabídku reedice plánků Modelář, myslím, že bys tam mohl inspiraci najít. Nebo si najdi přímo plánek Faraon, je to sice balsové éro, ale když si tam přimyslíš ten PS, tak to bude ono.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: úte 23.06.2020 14:55 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Torzní drát docela pruží. Takže záleží na uložení u kola a spíš na tlaku při tvrdém přistání, než na vylomení. Na druhé straně od kola o vylomení už ani nemůže být řeč. Prostě tam ty síly nejsou. Když ten hranolek pořádně vlepíš a já bych spíš místo epoxidu použil vypěňovací lepidlo, tak bych položebra nedělal. Spíš bych přelaminoval proužkem balsový potah a hranolek. Aby to tam nepraskalo. Když se do polystyrenu to pořádně zalepí , aby se to opíralo celou plochou, tak ten polyš udrží hodně.
|
|
Nahoru |
|
|
PeZet
|
Napsal: stř 24.06.2020 5:44 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.2.2005 Příspěvky: 357 Bydliště: ČR, Praha 13 Obrázky: 9
|
Díky všem za názory a rady. Půjdu cestou zalepení trámku z tvrdého dřeva a torzního uchycení podvozkové nohy. Lepit budu Purexem a trámek přelaminuji stejně jako spoj středu křídla.
Letu zdar!
_________________ PeZet
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: stř 24.06.2020 13:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
V dobách, kdy bylo běžné stavět, nikoliv jen sestavovat, se prodával polotovar takového podvozku, lišty s drážkou a naohýbané dráty. Dnes se víc sestavuje a nemá cenu pro těch pár zatvrzelců to vyrábět. Kdybys měl problém se sehnáním či výrobou té lišty s drážkou, ozvi se. Jsi z Práglu, byť druhého konce, ale to by nebylo nepřekonatelné.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
PeZet
|
Napsal: čtv 25.06.2020 10:17 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.2.2005 Příspěvky: 357 Bydliště: ČR, Praha 13 Obrázky: 9
|
Díky DAFe za nabídku, možná se na Tebe nebo na Pepina, který se také ozval, obrátím. Já mám také cirkulárku, ale s kotoučem se širokými zuby. Drážku bych potřeboval max. 3 mm. Ještě dotaz, jak dlouhý špalík byste navrhovali? Vzdálenost podvozkové nohy od středu letadla je 225 mm (cca maketově při rozpětí 1090 mm).
Letu zdar!
_________________ PeZet
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: čtv 25.06.2020 14:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Bavme se o takových asi 8 cm v křídle. Pro inspiraci se podivej třeba na plánek Tony - http://eshop.rcrevue.cz/planky-modelar/ ... -130s.html . Ten model je přibližně stejne velký (a těžký) a bylo možno ho postavit jak s klasickým konstrukčním křídlem, tak s křídlem z PS, a u obou byla ještě možnost vestavby podvozku právě výše popsaným způsobem.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
PeZet
|
Napsal: čtv 25.06.2020 16:42 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.2.2005 Příspěvky: 357 Bydliště: ČR, Praha 13 Obrázky: 9
|
DAFe to je přesně ono, jak to má ten Tony, to je výborný příklad, i umístěním blízko náběžky to sedí. Ještě jednou díky.
Letu zdar!
P.S. Kolová verze M6A1-K se nejmenuje Seiran, ale Nanzan.
_________________ PeZet
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|