Autor |
Zpráva |
tompilot
|
Napsal: pon 27.04.2020 22:39 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 27.4.2020 Příspěvky: 13
|
Zdravím vás kolegové. Po asi 8 letech pauzy s vrtulníkem,jsem si ted řekl,že bych mohl znova začít.Měl jsem Trexe 600 Nitro.Nebylo to u mně žádné tvrdé 3D létání,ale spíše rekreační.Vypadnout za město na pole,pročistit si hlavu a odpočinout si od ženské Určitě to aspon pár z nás zná.Koukat se na to,jak se z výfuku valí bílý dým a krásně to voní.Po 5 letech jsem se naučil rozebrat,složit,vyměnit téměř vše.Naprogramovat Auroru 9 s GY 401.Nebylo to problém.Ale o tomhle nechci mluvit.Zatím,co jsem "spal" se toho změnilo hodně.Bezpádlové hlavy,různé systémy stabilizace atd.Dokonce jsem ted objevil i levnější provoz spalováku v podobě OS Max GT 15hz. Ale tohle všechno je technika,o které je tady toho napsáno pár témat.Co jsem však nenašel,je jak na samotné létání.Je mi kluci opravdu trapně,ale zjistil jsem,že na to asi už možná nemám.Ve skříni jsem objevil Phoenix 4 a starý ovladač.Taková ta vzpomínka a říkal jsem si,že to zkusím.A tady je kámen úrazu.Moje ruce si už úplně neví rady,jak různě kombinovat pohyby kniplů,aby to na obloze vypadalo hezky. Takže jsem si říkal,když vytvořím nové téma na styl:JAK LÉTAT? JAK ZALÉTNOUT OSMIČKU,JAK SE ZBAVIT STRACHU A CO DĚLAT S LÉTÁNÍM PROTI SOBE?A tak dále a dále.Pokud to není tajné jako recept na Jack Daniels,tak některé rady pro ZAČÁTEČNÍKA JSEM MŮŽETE DÁT 1. Problém:létání proti sobe -vždy se snažím malinko vytočit hlavu bokem a představit si vrtulník (při dopředném letu proti sobe) jako kdyby z boku.Malinko to pomůže.Někdo mi taky říkal,že si to představuje,jako by seděl vevnitř. 2. Problém:dokonale zalétnutá osmička -vrtulník mi letí kupředu,malinko zklopím křidélka a zatočím ocasem(po dokončení manévru opakuji manévr opačně na dokončení osmičky).Mnohdy jsem tohle ještě kombinoval s výškovkou,Ale to jsem vždy přetáhnul a vrtulník se mi zastavil a osmička to nebyla.Dělám tohle dobře? Protože ne vždy se povede.Jak létáte osmičku vy? Říká se,že tyhle pohyby ve mně musí zůstat,ale začínám byt po 14 dnech malinko nervozní.Úplně se mi totiž nedaří.Vím,že sim není úplně reálný.Ale nechci se vrátit mezi vás a být za úplného blbce,8 let mimo je fakt dost.A i když nejsem úplný začátečník,vím jaké to bylo na samotném začátku.Strach a nevědění,nechut a zklamání.RÁD BYCH SE VRÁTIL ZASE ZPÁTKY DO RODINY a toho Jacka si někde vypil na srazu s vámi.Jako třeba kdysi v Kroměřiži kluci.... PS:přiložil jsem jednoduchý obrázek.Složité věci se nedají nakreslit,ale aspon základy.
Přílohy: |
let 8.png [ 82.14 KiB | Zobrazeno 11023 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
BoŠ
|
Napsal: úte 28.04.2020 0:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Když jsem začínal s helinama v roce 2013, dostal jsem několik užitečných rad. Jedna z nich byla, že je třeba postupovat krok za krokem, nepouštět se do něčeho, co nezvládám. Doporučuji na začátek klasiku - visy, nejprve ocasem k sobě, pak z boku, pak proti sobě, přesuny, nejprve ocasem k sobě, pak bokem, nakonec čelem k sobě, potom nácvik čtvrt zatáčky, půlzatáčky, celou zatáčku, potom třeba osmičku. Potom totéž v invertu, couvané a v invertu couvané. Jinak video školy létání s helinou jsou na trubce. Ať to létá!
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: úte 28.04.2020 0:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Také záleží na tom, jestli létáš pádlo nebo bezpádlo. Většina obratů je s bezpádlem jednodušší, není třeba kompenzovat gyroefekt páčkováním.
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
Troll
|
Napsal: úte 28.04.2020 6:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
|
To chce jenom dvě věci : trpělivost a simulátor . Simulátor nemusí mít dokonalý fyzikální model Tvého vrtulníku, ale páčkovat Tě naučí spolehlivě . Na simu musíš lětět cokoli chceš zcela bez přemýšlení co máš kdy dělat. A to po čase nadřeš . To se neboj. No a s tím souvisí ta trpělivost. . Existuje ještě jedna cesta - kamarád co Tě vezme na kabel , ale ten SIM je snadnější , pohodlnější a taky bezpečnější . Lítat s vrtulníkem se dříve nebo později naučí i cvičená opice , tak neměj obavy a vydrž .
|
|
Nahoru |
|
|
tompilot
|
Napsal: úte 28.04.2020 7:51 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 27.4.2020 Příspěvky: 13
|
Dobré ráno kluci.Tak určitě máš pravdu.Chce to trpělivost a trénink.Jen jsem nečekal,jak moc může člověk zapomenout za 8 let.Tak jsem z toho tak trošku rozladěn.Nejake ty reakce mi zůstaly.Jen pro pořádek.Kdyby někdo chtěl a měl zájem,jsem z orlickoustecka.Rad bych se třeba podíval na umění někoho jiného a třeba někoho poznal z okolí,kdo se tomuhle věnuje.Nemam problem i někam prijet.50 km pro mě není urcite problém.Tak dejte kluci vědět.V mě blízkosti nikoho neznám.Kazda rada dobra
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: úte 28.04.2020 15:59 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3757 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
Jestli máš doma Phoenix, tak jsem byl celkem překvapený, že T-Rex 450 (jehož slušný klon lítám) se chová poměrně věrně. Takže za mě Phoenix a lítat, jak píšou ostatní. A pak, když se člověk snaží, tak v očích ostatních rozumných lidí nemůžeš být za blbce. Od nerozumných ti to může být jedno.
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
tompilot
|
Napsal: úte 28.04.2020 17:18 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 27.4.2020 Příspěvky: 13
|
Klony Align znám.Nejznámější je myslím Hk.Pokud se mýlím,popřípadě mě opravte.Kdyz jsem končil s kniplem,tak už to bylo na světě a jeden kamarád s tím létal.Ale pokud si dobře vzpomínám,kvalita zpracování nebyla úplně dobrá.Treba se to to někam posunulo.Takze říkáš 450 je věrohodná?Jeste nerozumím úplně přesně položce RYCHLOST SIMULACE.Co znamená 100%?Jako realitu?Já měl za to,že se tohodle docílí nastaveni zisku cikliky-na parku jsem létal s 70% ziskem.Nebo to píší nějak úplně špatně.Cim větší vychylky,tím větší rychlosti a reakce
|
|
Nahoru |
|
|
tompilot
|
Napsal: úte 28.04.2020 17:19 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 27.4.2020 Příspěvky: 13
|
Překlep...neletal jsem na parku ale padlu
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: úte 28.04.2020 22:31 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
tompilot píše: Jeste nerozumím úplně přesně položce RYCHLOST SIMULACE.Co znamená 100%?Jako realitu?Já měl za to,že se tohodle docílí nastaveni zisku cikliky-na parku jsem létal s 70% ziskem.Nebo to píší nějak úplně špatně.Cim větší vychylky,tím větší rychlosti a reakce rychlost simulace je rychlost děje. Takže můžeš vše zpomalit a lépe se učit obraty.
|
|
Nahoru |
|
|
ujovko
|
Napsal: úte 28.04.2020 23:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 31.3.2015 Příspěvky: 449 Bydliště: Košice, SR
|
Ahoj, ja sa vrátim k skutočnému letu. Pekne si nakreslil ako to ovládaš v jednotlivých fázach letu, ale nie je to pravda. V priamom lete stroj klopíš dopredu, akákoľvek zátačka je prácou VŠETKÝCH kormidiel aj PLYNU. A platí to pre vrtuľníky aj lietadlá. Miera závisí od rýchlosti a dynamiky letu. Aj simulátor je dobrý, ale nemáš 3D vnem, nevidíš vzdialenosť. Z vlastnej skúsenosti: najlepšia príprava na vrtuľník je koptéra. Lieta rovnako ako vrtuľník a škoda pri havárii je neporovnateľne menšia. Samozrejme, musíš lietať v akro režime, bez zásahov elektroniky. Najlepším základom je lietanie s normálnym lietadlom a dokonalá koordinovaná zátačka všetkými ovládacími prvkami, žiadne vetrone a stroje bez smerovky, s ušami na stabilizáciu ..... Alternatívou v neistote sú 3gyrá so záchranou, ale na to si sa nepýtal
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 29.04.2020 8:27 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
ujovko píše: Ahoj, ja sa vrátim k skutočnému letu. Pekne si nakreslil ako to ovládaš v jednotlivých fázach letu, ale nie je to pravda. V priamom lete stroj klopíš dopredu, akákoľvek zátačka je prácou VŠETKÝCH kormidiel aj PLYNU. ) jednak nevylučuje práci s plynem - ta je automatická pochopitelně neustále. Za druhý v přímém letu neklopíš stroj do předu. Prostě ho naklopíš na začátku a vrátíš páku. Ten režim jemně udržuješ, ale je to jako kdybys chtěl klesat s letadlem a držel výchylku neustále dolů. Uděláš obrácený přemet. A ostatní kormidla popsal. No a učit se na kopteře před helinou je taky nesmysl. Teoreticky se to v některých věcech podobá, ale ne zcela. Prostě koptera na helinu nepomůže. Základ je naučit se vis od sebe, bokem a čelem a perfektně držet nekompromisně výšku. Na simulátoru se naučit přechod z dopředného letu k zastavení do visu. To zrychlovat a soustředit se na práci s plynem - udržení letové hladiny a přistání. Potom to trénovat na helině. Po získání jistoty těchto manévrů už dělat kola na obě strany a normálně lítat. Lítání osmiček už je po naprosté jistotě orientace v prostoru a schopnosti držení výšky. Kdo se pouští do osmiček už by měl v pohodě lítat s jistotou kousek nad zemí okruhy a přistávat proti sobě plynule k "noze".
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: stř 29.04.2020 10:26 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 3.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Kolego dudaji, ve spoustě věcí s Tebou nesouhlasím. Koptéra se mi po přepnutí do módu bez stabilizace podobná vrtulníku docela jeví, naopak je u toho horší uhlídat orientaci koptéry, která nemá ocas. Víc ale nesouhlasím s těma osmičkama, Ty je řadíš do výcviku až po zvládnutí okruhů kousek nad zemí (!!??) a přistávání proti sobě k noze? Pravděpodobně jde o nedorozumění, lítat osmičky se zatáčkama od sebe je na začátku rozhodně bezpečnější než okruhy a vše ostatní výše napsané. Tolik moje osobní zkušenost.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: stř 29.04.2020 11:11 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Nehádejte se, tu to máte.
|
|
Nahoru |
|
|
tompilot
|
Napsal: stř 29.04.2020 12:18 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 27.4.2020 Příspěvky: 13
|
Tak já vám moc děkuji všem za odpovědi a snahu mě vrátit zpět mezi poletavce...zkusím tomu ještě dát více času a pozdeji se poohlédnout po nějakém stroji.Je vidět,že je tady fajn parta.Diky kluci.A díky za příručku,opravdu moc uzitecne
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: stř 29.04.2020 12:36 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3757 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
tompilot píše: Klony Align znám.Nejznámější je myslím Hk.Pokud se mýlím,popřípadě mě opravte.Kdyz jsem končil s kniplem,tak už to bylo na světě a jeden kamarád s tím létal.Ale pokud si dobře vzpomínám,kvalita zpracování nebyla úplně dobrá.Treba se to to někam posunulo.Takze říkáš 450 je věrohodná?... No, mám 450ku pádlo od CopterX a PhoenixRC Align T-REX 450 fakt lítá hodně podobně. Vedle toho je v tom simu třeba E325 Mini Titan, který je proti Alignu citelně agilnější. Reálnou zkušenost s Mini Titanem nemám. Dneska je asi lepší sáhnout po nějaké té 500-ce. Jsou větší a většinou lépe udělané. Větší (650-700) pak znamenají minimálně výrazně dražší baterky. Jestli pádlo nebo bezpádlo je otázka. Třeba kvůli složitosti a opravám bych sáhl po bezpádle. U bezpádla je pak kritickým bodem elektronika. Opět nemám zkušenosti, ale přemýšlel jsem tu 450-ku "odpádlovat" a více méně jsem se rozhodl pro elekroniku Spirit.
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|