Autor |
Zpráva |
sramy
|
Napsal: ned 26.04.2020 11:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.1.2009 Příspěvky: 1048 Bydliště: ČR
|
martinni píše: Jinak podotýkám, že i při ladění se daly většinou zalétat 3 minuty, nejvíc 4:40, vše okolo sedmé večer, moc termiky myslím nebylo.
Lépe se modely ladí brzy ráno 6-7h, kdy nefouká a opravdu není termika, než se vše prohřeje, vyzkoušeno dnes ráno. Večer se také dobře ladí, ale je třeba počítat s ovlivněním termiky nebo jen prohřátého vzduchu, před večerem vzniká tzv. večerníček, kdy lze "bez termiky" zalétat dobré časy. Ještě je dobré mít pro porovnání kolegu, který má stejný nebo podobný model, můžeš porovnat zda zlobí vzduch nebo model a zda se letové časy podobají nebo přibližují. Dnes ráno jsem se např. rozcházeli v letových časech o cca 10-15s. Když nastoupila později termika, už to bylo o rukách a trochu i o štěstí.
_________________ Q X7S,Bolero,Q10,Rival,Limit,FW190,Flash,SK450,Viking2E,PikePerfect,Bf109,Aladin www.lmkchotebor.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Grugh
|
Napsal: ned 26.04.2020 12:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
zdzd píše: Jsi si tím jistý? Tím, že to tímto přístupem (trim vyškovky při dive testu a pak pouze posun težiště) nepůjde seriózně naladit? Zcela jistě. Jaké bude nastavení výškovky při ladění dive testem? Možná, že žádné seriózní nepůjde najít. Dive test sníží (ale neodstraní) vliv těžiště a naopak zvýší vliv rychlosti. Ale jaký bude výsledek při těžišti extrémně v předu? Nízká rychlost bude vyžadovat brutální přitažení, vysoká naopak vyrovnání až téměr do "neutrálu"? Ale výsledek je nepředvídatelně někde mezi. Vzít tento výsledek a už na něj nikdy nesahat je prostě chyba! Klasická metoda dive testu (1) trim při vodorovném letu, 2) dive test na zjištění vlastností po zvýšení rychlosti, 3) posun težište 4) opakování bodu 1, ... ) s tímto nešvarem právě bojuje. Nespoléhá se na nějakou jednu ne úplně stabilně nalezenou hodnotu trimu výškovky. Ale iterativním postupem ji úpřesňuje, stejně jako těžiště. @Zelkar Tvoje zjednodušená metoda může fungovat, jen pokud jsi na začátku snažení již blízko výsledku. Jinak s tebou v mnoha věcech souhlasím a oceňuji kvalitu příspěvků.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: ned 26.04.2020 14:08 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Grugh píše: Tím, že to tímto přístupem (trim vyškovky při dive testu a pak pouze posun težiště) nepůjde seriózně naladit? Zcela jistě. Já taky. V dive testu si může jen ověřit, zda vytrimování a těžiště z kluzu není blbě. Ale nic při něm nastavovat nemůže, protože to není režim pro létání. P.S. Ta má reakce měla být na stejný příspěvek jako ta tvoje, ale nějak blbě jsem to zavěsil...
|
|
Nahoru |
|
|
StrycAlois
|
Napsal: stř 29.04.2020 13:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.6.2010 Příspěvky: 640
|
Pánové, promiňte, ale má stará hlava některé věci nepobere tak rychle jako vám.
Proto bych vás chtěl úpěnlivě požádat, zdali byste mohli stručnou avšak srozumitelnou formou objasnit pojmy, týkající se vlastností větroňů:
1. Pronikavost
2. Klouzavost
3.Opadání
Smyšlený příklad: Pronikavost je vzdálenost, kterou model proletí, je-li vypuštěn z definované výšky. Přidáte-li k tomu nějaký matematický vztah ve smyslu: Pronikavost = Cy/Cx, to přivítám. Ale jenom vzorečky bez slovního vysvětlení mi budou k ničemu.
Všem již předem děkuji.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: stř 29.04.2020 13:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
StrycAlois píše: 1. Pronikavost
2. Klouzavost
3.Opadání
Smyšlený příklad: Pronikavost je vzdálenost, kterou model proletí, je-li vypuštěn z definované výšky. Přidáte-li k tomu nějaký matematický vztah ve smyslu: Pronikavost = Cy/Cx, to přivítám. Ale jenom vzorečky bez slovního vysvětlení mi budou k ničemu.
Všem již předem děkuji. No a to je práve tá kĺzavosť udávaná 1:X (m)
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: stř 29.04.2020 15:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
Prenikavosť je odolnosť voči vetru /malý odpor/. Nejaký model v silnom vetre letí ako šarkan, iný brázdi oblohu proti vetru ako nič. Kĺzavosť - najviac uletených metrov z danej výšky. Opadanie - čas, kým model nedosadne na zem z danej výšky.
|
|
Nahoru |
|
|
JiriB
|
Napsal: stř 29.04.2020 22:01 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 28.10.2012 Příspěvky: 101
|
StrycAlois píše: Pánové, promiňte, ale má stará hlava některé věci nepobere tak rychle jako vám.
Proto bych vás chtěl úpěnlivě požádat, zdali byste mohli stručnou avšak srozumitelnou formou objasnit pojmy, týkající se vlastností větroňů:
1. Pronikavost
2. Klouzavost
3.Opadání
Smyšlený příklad: Pronikavost je vzdálenost, kterou model proletí, je-li vypuštěn z definované výšky. Přidáte-li k tomu nějaký matematický vztah ve smyslu: Pronikavost = Cy/Cx, to přivítám. Ale jenom vzorečky bez slovního vysvětlení mi budou k ničemu.
Všem již předem děkuji. Pronikavost jako exaktní pojem je nesmysl.... Ostatní je moc pěkně ukázano zde: https://sites.google.com/site/paraglidi ... letani/let
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: čtv 30.04.2020 8:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
JiriB píše: Pronikavost jako exaktní pojem je nesmysl....
Tak. Vymyslený modelármi...
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: sterkar a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|