takhle nějak to bude vypadat..manipulační otvor, vyvedený antény v místě , kde to nemá co rušit , na komplexním platu Vikose.. ..až na pohon je to už vyřešený Myslím, že Dalibor upřesní tento systém, který mě byl vzorem těchto laborací
Ano, to je z hlediska rušení asi ideální. Ale chtěl jsem se tomu vyhnout kvůli zranitelnosti antén i vzhledu a dát to dovnitř. Také nevím z čeho ty fousy, ke kterým jsou antény připevněny děláte. Koupil jsem starší větroň a předchůdce měl antény protažené ven a zvenku přilepené podél trupu z obou stran páskou. To by šlo, ale problém je, že pod nimi jsou karbonové pásnice trupu.
Ano, to je z hlediska rušení asi ideální. Ale chtěl jsem se tomu vyhnout kvůli zranitelnosti antén i vzhledu a dát to dovnitř. Také nevím z čeho ty fousy, ke kterým jsou antény připevněny děláte. Koupil jsem starší větroň a předchůdce měl antény protažené ven a zvenku přilepené podél trupu z obou stran páskou. To by šlo, ale problém je, že pod nimi jsou karbonové pásnice trupu.
Tady jde o stínění uhlíkem..u skla se to řešit nemusí. Tento vývod antén je taky kvůli místu pro přijímač, který nemůže být klasicky v kabince, pro úzký trup těchto F3Beček. Vývody v tomto místě jsou právě nejvíc v bezpečí..už jsem to párkrát taky řešil..vzhled neřešil..přilepil jsem to páskou a nic se nedělo, ani v uhlíku...příjem jako prase Ale u trošku dražších strojků to chce maličko promyslet Já to samozřejmně budu řešit u Vikose individuálně, a Graupovy systémy v těchto speciálních úzkých trupech jsou inspirace..a myslím,že pro všechny ..jen co vyřeším pohon..viz příspěvky výše Potom zde bude detailně představena pakárna, jak by se to dalo přibližně udělat
No musím se přiznat,že poslední dobou se s tím zase tak až neseru. Vytahuji anténky ven, to jo (je to kvůli -když pan buh dá) nezkrácenému dosahu,rozladěním dipolu antény (když je připláclá přímo k trupu). Ale ty křidélka už tam ani nedávám. Jen anténku od Rx prostrčím do silikonové trubičky a tu vetknu do trupu. Evidentně to stačí a je to pružné. Nic se neulomí,když to vozím ve futrálu.
Re..tvůj pohon. Vzhledem k tomu,že máš už nadesignované baterky (Pohoné i rx) tak jsi se pro pohon už vlastně rozhodl. Né ???
Re..tvůj pohon.Vzhledem k tomu,že máš už nadesignované baterky (Pohoné i rx) tak jsi se pro pohon už vlastně rozhodl. Né ???
Baterky předělat, upravit nebo udělat nové není vůbec problém.. na ten zamýšlenej Jeti pohon může být jak 6S, tak 4S. Jestli ale stejným způsobem zastavím čtyřčlánek, zbyde tam místa pro regulaci dost, i s posunem akku kvůli ideálnímu CG.. A možná tam nějakej ten Fázor dostanu ano, bylo to zamýšlený na šestičlánek..a Jeti power...ale rozhodnuto asi ještě úplně není
Registrován: 21.12.2004 Příspěvky: 205 Bydliště: Praha
soarman píše:
..from Graup
Příloha:
G1.JPG
takhle nějak to bude vypadat..manipulační otvor, vyvedený antény v místě , kde to nemá co rušit , na komplexním platu Vikose.. ..až na pohon je to už vyřešený Myslím, že Dalibor upřesní tento systém, který mě byl vzorem těchto laborací
Dovolím si upozornit na velikost a umístění větracího otvoru na fotce. Na modelu asi není místo, které by bylo více namáháno při přistání a ani v letu to není o moc lepší. Trupy se v tomto místě velmi často lámou během přistání a stačí někdy jen nepatrný zákmit. Je díra v tomto místě nutná? Co vlastně chladím a kde můžu vypustit vzduch ven, pokud se mi do trupu už dostane? chladím motor, regl, baterky zavřené v uhlíkovém boxu? To mě jen tak napadá. Chlazení a průtok vzduchu je všeobecně veliká výzva. Pokusil bych se toto nějak optimalizovat. Ať to klape.
Chápu, že jakékoliv kompozitní oslabení trupu je riskantní, ale předpokládám, že přistání s těmito modely na klapky alias buterfly je tak nádherně ladné a měkoučké..a v případě rekreační poletuchy bych se bál použít výraz "rozlámat" ..samozřejmě v případě silně namáhaných soutěžních brusů to může být tak, jak píšeš. Ten otvor není spíš míněn jako větrací..výstup vzduchu je na konci trupu....je to pinzetózní manipulační otvůrek pro obsluhu konektorů přijímače, umístěného v zadních částech trupu.. Projekt Vikos 2020 je neustále podrobován studiím, a kromě základní desky a již avizovaného osazení křídel MKS6130 s podporou, bude upraven, včetně pohonu, který ale zůstane pod taktovkou Jeti. Sousední projekt Avalon DP jde do finále, takže se chci věnovat během května více Vikosárně budeme se s tím mazlit a zkrášlovat to.. Navíc už nespěchám..už nejsem vyletadlovanej...abych mohl lítat a v klidu dodělávat oba modely, pořídil jsem jetýho Storka, takže si užívám luft …né tak úplně jako profesor Graup…ale ty kondoři v tom teplým vzduchu jsou majestátní
Registrován: 21.12.2004 Příspěvky: 205 Bydliště: Praha
Pokud bude díra v trupu jen pro montáž konektorů do přijímače a ne pro odvod vzduchu, zamyslel bych se, jestli je to vůbec nutné. Konektory od motýla a napájení zapojíš venku před montáží a klapkové s křid. to se dá zvládnout, když budeš usazovat desku na místo a do přijímače zasuneš 4 konektory od MPX (Kl+Kř) dírou na spojku. Případně se nemusí to celé realizovat přes díru pro spojku ale připravit vodiče pro Kl+Kř s MPX zasunout do přijímače vše venku a ty MPX zalepit v trupu při uložení desky do trupu. Mezi přijímač. bat a lion bude mag. vyp? Nabíjecí kabel pro Lion bude protažen až do kabiny? To jen tak na zamyšlení. Filip
pánové, prima nápady, vidím, že nejen Dalibor má při osazování gynekologické postupy složité, pracné, ale v konečném pak úžasné řešení! těším se na další fotky ze stavby! Petr
Ahoj, jsem neskutečně vytížen ...Škoda lásky ...musím se ale přinutit pokračovat Pohnu Vikosem..vlepuju a seřizuju serva a konektor-kabel management.
Příloha:
1.jpg [ 143.09 KiB | Zobrazeno 2038 krát ]
Příloha:
2.jpg [ 100.41 KiB | Zobrazeno 2038 krát ]
Příloha:
3.jpg [ 119.21 KiB | Zobrazeno 2038 krát ]
a trochu off topáčku.. .. zhledávám na sobě i prvky pohodlnosti, páč jestli mám trochu času, jdu letět s již zmíněným Storkem..místo abych makal na modelech Docela mě tenhle relax chytil...mám takový fly kufr
Příloha:
4.jpg [ 75.06 KiB | Zobrazeno 2038 krát ]
se kterým jdu za barák na ty naše nekonečný náhorní pastviny..a šup tam s ním
takových je nás víc. Důležité je, že si to nakonec zvládl. tak to s Tebou ještě není tak zlé. Pěkné video, takové mám rád. Pohoda polétání s pěkným strojem. Gratuluji a přeji hodně úspěšných letů a přistání.
Vikos elektro objednán .... Část výbavy jsem měl, část jsem dokoupil a aby mě ten měsíc do dodání uběhl, tak si to zapojím na desku mimo. Nemám žádnou zkušenost s "ex" verzemi přijmačů, resp. všechny přijmače jsou z počátku duplexu a ... makají, ale do nového era jsem koupil i nový přijmač. No a pak budu pípat, resp. v těch letových režimech mám stále "hokej" a tak požádám zdejší borce o pomoc, sám se s tím "jebat" nebudu, to pípání mě moc nebaví. Až zalétnu, napíšu .... ahoj J.
Vítej v klubu To je správný, že můžeš trénovat a připravovat se ten měsíc do dodání modelu ..ale bacha, Radek dokáže bejt hodně rychlej, aby z toho měsíce nebylo čtrnáct dní Takže vždy ve střehu. Tady můžeš samozřejmně prezentovat a ventilovat cokoli z tvoji realizace...tak ať se daří.
Já jsem dokompletoval křídla.. Vlepeny rámečky..
Příloha:
1.jpg [ 85.24 KiB | Zobrazeno 1695 krát ]
..do nich se kompletní servo s čepem podpory vsune do ložiska
Příloha:
3.jpg [ 94.36 KiB | Zobrazeno 1695 krát ]
Příloha:
IMG_20200524_121350.jpg [ 52.24 KiB | Zobrazeno 1695 krát ]
Dokončena kabeláž a MPX konektory..budou přesně zalepeny napasováním s trupem.
Příloha:
4.jpg [ 119.07 KiB | Zobrazeno 1695 krát ]
Příloha:
5.jpg [ 65.83 KiB | Zobrazeno 1695 krát ]
Teď se budu zabývat dokončením trupu a instalací pohonu
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru