zdzd píše:
Tím 3S LiPol to bez problémů nastartuje..t.
Jazdím pomerne málo a súčasné autá s množstvom elektroniky autobatériu po niekoľkých dňoch dostanú do stavu, že je so štartovaním problém.
Rovnako, ako píše Zdeněk (aj iní) používal som 3S LiPolku. V pohode motor naštartoval.
Ale raz v zime, bol olej v motore stuhnutý a 2-litrový dízel nemal chuť naštartovať ani s touto 3S LiPolkou.
Možno to bolo trochu aj tým, že nebola/neboli, (4 paralelne spojené 2200mAh) nabité naplno, pretože pochopiteľne (obzvlášť v zime) držím LiPolky v STORE stave.
Boli dve možnosti:
- asi pol hodinu počkať, pokým sa batérie nabijú
- alebo skúsiť niečo iné
A keďže mi manželka "pílila uši", že kedy už konečne pôjdeme, tak som TO skúsil.
Namiesto štyroch 3S 2200mAh som vzal štyri
4-článkové 2650mAh, ktoré boli tiež v Store stave.
Trochu som tŕpol, čo to asi urobí. A ono aj urobilo: Úplne perfektne naštartovalo!
Ak teraz niekto prevracia oči, že aký "záhul" som týmto spôsobom dal LiPolkám a aký autobatérii, tak poďme na to:
- autobatéria mala (bez pripojenia LiPoliek) asi 12,2V
- po pripojení skočilo napätie tesne nad 14V
- tesne po pripojení LiPoliek z nich tiekol prúd necelých 15A
- po 3 sekundách cca 12A
- po asi 10 sekundách 10A
- po minúte asi 5A (ale za normálnych okolností by som medzitým dávno naštartoval)
Nemyslím, že by takto dostali "záhul" LiPolky a ani autobatéria.
Navyše takéto 4-článkové LiPolky mám v STORE stave vždy pripravené a nemusím mať výčitky svedomia, že dlhodobým udržiavaním 3-článkových v nabitom stave im pomaly ale isto zvyšujem vnútorný odpor (čo je nepopierateľné).
A tiež nemusím tŕpnuť, že či naštartujem na 3-článkové LiPolky, ktoré nie sú plne nabité.