Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: nádrž + seřízení motoru
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 11:28 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 11.12.2017
Příspěvky: 178
Bydliště: Krnov
prosím o radu: -
1, - dostavěl jsem u-akrobata Legasy od Brodaka, motor Brodak 40 uložen hlavou dolů, nádrž cca 80 kubíku. Po nastartování motor běží cca 3 -3,5 minuty a zhasne. V nádrži zůstává cca 30 kubíku paliva. Jehla je otevřena na 4 otočky. Nádrž je uložena dle fota ( z trubičky z prava : - do motoru, tankovací, odvzdušňovací.
nádrž jsem dal takhle, abych nemusel při tankování obracet model. Nevíte někdo kde je problém ? ( pravděpodobně u mě ). Model ještě neletěl, takže jsem to nezkoušel za letu- ( možná to bude ok )

2, - jak seřídit tento motor ( má venturi ) na chod 4-2-4. Překládal jsem origoš návod přes gugl a není to vono


Přílohy:
IMG-20200315-WA0000.jpeg
IMG-20200315-WA0000.jpeg
[ 38.74 KiB | Zobrazeno 8594 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: nádrž + seřízení motoru
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 11:45 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4785
Bydliště: SK Bratislava
1/ Mas to spravne, vybehne to len polku nadrze pretoze trubka do motora je v pol vysky nadrze, takze za letu ti to vytiahne skoro vsetko (odstrediva sila)

2/ proste to nechas bohate, vrtulu musis vybrat tak, aby v rovine stacil hohaty chod ... proste si tipnes vrtulu, najdes nastavenie ihly aby ti letel tak rychlo aby to slo dobre riadit (5.3s) a ked je ihla prilis zavreta, bud mensiu vrtulu alebo vecsie stupania (radsej sa hraj s priemerom) alebo ak je prilis otvorena tak naopak. Ono to nastavenie aby bolo spravne je trochu alchymia a treba sa hrat nie len s vrtulou, ale aj s % nitra, % oleja (toto je dost podstatne), priemerom karburatoru, primerom trubky vyfuku, ale na zaciatok by som sa s tym ako zaciatocnik nevybavoval (teda okrem toho oleja).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nádrž + seřízení motoru
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 11:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
To je plechova nadrz? Zatial som sa stretol s privodom do motora vzdy v "strede" nadrze a s bimbatkom aby vzdy nasavanie sledovalo kde je palivo, vobec to nespominas

Ako vyzera to nasavanie vo vnutri nadrze?

A to odvetravanie nema byt zapojene na vyfuk a je to tlakovanie nadrze aby bol prisun paliva?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nádrž + seřízení motoru
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 12:02 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 11.12.2017
Příspěvky: 178
Bydliště: Krnov
sky59 píše:
To je plechova nadrz? Zatial som sa stretol s privodom do motora vzdy v "strede" nadrze a s bimbatkom aby vzdy nasavanie sledovalo kde je palivo, vobec to nespominas

A to odvetravanie nema byt zapojene na vyfuk a je to tlakovanie nadrze aby bol prisun paliva?
.

Nádrž je origoš Brodak, motor Brodak 40 s origoš výfukem. Dle vyjádření Brodaka se tlakovat nemusí, ani tam není žádná dírka pro tlakování


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nádrž + seřízení motoru
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 12:09 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4785
Bydliště: SK Bratislava
Nespekulovat, je to spravne

to ovzdusnenie je lepsie urobit pevnou trubickou do smeru letu, ale na prve pokusy to bude fungovat .. plniaca trubka samozrejme zapchata.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nádrž + seřízení motoru
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 12:09 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 11.12.2017
Příspěvky: 178
Bydliště: Krnov
igorb píše:
1/ Mas to spravne, vybehne to len polku nadrze pretoze trubka do motora je v pol vysky nadrze, takze za letu ti to vytiahne skoro vsetko (odstrediva sila)

2/ proste to nechas bohate, vrtulu musis vybrat tak, aby v rovine stacil hohaty chod ... proste si tipnes vrtulu, najdes nastavenie ihly aby ti letel tak rychlo aby to slo dobre riadit (5.3s) a ked je ihla prilis zavreta, bud mensiu vrtulu alebo vecsie stupania (radsej sa hraj s priemerom) alebo ak je prilis otvorena tak naopak. Ono to nastavenie aby bolo spravne je trochu alchymia a treba sa hrat nie len s vrtulou, ale aj s % nitra, % oleja (toto je dost podstatne), priemerom karburatoru, primerom trubky vyfuku, ale na zaciatok by som sa s tym ako zaciatocnik nevybavoval (teda okrem toho oleja).


s tou nádrží jem si to myslel, ale chtěl jsem mít jistotu.
2 - Brodak doporučuje : 10 procent nitra, 11,5 procent full syntetika, 11,5 procent ricin oil vrtule 10/5
mám : 12 procent nitra, 18 procent full syntetika, vrtule 10/6

Tak to je on, mého srdce šampion :D


Přílohy:
IMG_20200310_194018.jpg
IMG_20200310_194018.jpg
[ 102.92 KiB | Zobrazeno 8540 krát ]



Naposledy upravil David Krnov dne ned 15.03.2020 12:25, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nádrž + seřízení motoru
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 12:16 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4785
Bydliště: SK Bratislava
To s tym palivom sa mi nezda, vsadil by som ze ti niekde uslo aspon 10% ricinu :- ))))

takze v tvojom pripade by som pridal tak 4% ricinu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nádrž + seřízení motoru
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 12:24 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 11.12.2017
Příspěvky: 178
Bydliště: Krnov
igorb píše:
To s tym palivom sa mi nezda, vsadil by som ze ti niekde uslo aspon 10% ricinu :- ))))

takze v tvojom pripade by som pridal tak 4% ricinu


jo máš pravdu, brodak říká ještě 11,5 procent ricinu ( musím to tam dodat )

kde se dá sehnat nějaké rozumné balení ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nádrž + seřízení motoru
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 14:38 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
igorb píše:
1/ Mas to spravne, vybehne to len polku nadrze pretoze trubka do motora je v pol vysky nadrze, takze za letu ti to vytiahne skoro vsetko (odstrediva sila)


Nerozumiem aka odstrediva sila natlaci dolnu polovicu do motora? Ako to vyzera vnutri v nadrzi?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nádrž + seřízení motoru
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 15:23 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11191
Bydliště: Břeclav, ČR
sky59 píše:

Nerozumiem aka odstrediva sila natlaci dolnu polovicu do motora? Ako to vyzera vnutri v nadrzi?


Je to celkem prosté. Díky odstředivé síle se u upoutace za letu stává dnem vnější strana nádrže. Ta bývá tvarována do tvaru V, neboli korýtka. A tam se palivo odebírá. V klidu je to polovina výšky nádrže.

http://vekamodel.cz/soubory/navody/umodelar/cani006.jpg


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nádrž + seřízení motoru
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 16:32 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4785
Bydliště: SK Bratislava
David Krnov píše:

jo máš pravdu, brodak říká ještě 11,5 procent ricinu ( musím to tam dodat )

kde se dá sehnat nějaké rozumné balení ?


netusim kde sa to teraz kupuje, odkedy lietame elektriku uz sa tym nezaoberame :- )))

Za onych casov sa dal kupit ricin pre 2T motory na metyl od castrolu alebo fuchsu. este za starsich casov sme to v nudzi kupovali v lekarni, ale nie je vobec iste ci to co kupis v lekarni ma nieco spolocneho s ricinom do motora :- ))) moze to by az uplne nevhodne (mozu v tom byt zivice, guma). Ak vsetko zlyha, pridaj aspon syntetiku na aspon 20%

urcite po pridani ricinu je treba palivo nechat odstat aby sadlo na dno vsetko co sadnut ma (syntetika to nerobi).

a ak zlyha uplne vsetko, skus tych 18% ale nebude to uplne ono


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nádrž + seřízení motoru
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 16:34 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4785
Bydliště: SK Bratislava
zdzd píše:

Je to celkem prosté. Díky odstředivé síle se u upoutace za letu stává dnem vnější strana nádrže. Ta bývá tvarována do tvaru V, neboli korýtka. A tam se palivo odebírá. V klidu je to polovina výšky nádrže.

http://vekamodel.cz/soubory/navody/umodelar/cani006.jpg


takto to zhruba vyzera vnutri, ale robili sme to trochu zlozitejsie, toto je nejake beginerska

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nádrž + seřízení motoru
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 16:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
Aha, to je to co lieta do kruhu
A je uplne jedno ci je privod do karburatora od centra otacania alebo zvonku "kruhu"?
Preto asi nema ani tlakovanie z vyfuku


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nádrž + seřízení motoru
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 17:35 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 11.12.2017
Příspěvky: 178
Bydliště: Krnov
ještě se dovnitř dávala dírkovaná přepážka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nádrž + seřízení motoru
PříspěvekNapsal: ned 15.03.2020 17:58 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11191
Bydliště: Břeclav, ČR
David Krnov píše:
ještě se dovnitř dávala dírkovaná přepážka


Tu je vidět na plánku, co jsem sem nalinkoval.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz