Autor |
Zpráva |
gul halmhat
|
Napsal: čtv 20.02.2020 17:43 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 13.3.2018 Příspěvky: 195
|
100% ne, jeste to radeji presne dohledam a eventuelne zkoriguju pokud se pletu.
Skorigovano, ale jeste radeji dohledam vecer az budu mit vic casu dohledat presny detaily.
GH
Naposledy upravil gul halmhat dne čtv 20.02.2020 21:19, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
hrst
|
Napsal: čtv 20.02.2020 17:56 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 17.6.2019 Příspěvky: 277 Bydliště: Země Obrázky: 6
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: čtv 20.02.2020 18:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
gul halmhat píše: Otazkou je, jak resit litani treba na svahu.
Vidím, že svahové lietanie je ďalšia tvoja neprebádaná oblasť. V Čechách nemáte svah, ktorý by mal výtlak 120m+. 120m nad svah sa dá nastúpať iba mimo svahu v termike. A na to nie je dôvod. Pretože aj keby si robil akrobaciu tak ti stačí lietať do 50m nad úroveň očí a môžeš blbnúť celý deň. Najväčší bonus lietania na svahu je to, že lietaš vo výške očí, vidíš na model a cítiš na kniploch každý jeho pohyb. Svahy na Slovensku (tie zaujímavé na lietanie) sú zaevidované a čakajú spolu s modelárskymi letiskami (plochami) na zanesenie do máp.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
gul halmhat
|
Napsal: čtv 20.02.2020 18:35 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 13.3.2018 Příspěvky: 195
|
Neni - otevrene priznavam. Pokud bys byl v US na kopci s dobrym signalem, tak by ti treba ta kupole 120 metru vyhovovala Debatoval jsem chvili s klukama co litaj DS. Na kopci signal nula, a pri rychlostech pres 800km/h je 120 metru zoufale zoufale malo btw. 877km/h to musi bejt strasnej rachot lebek ... a to litadlo ma myslim i nejaky casti laminovany u nas v Cechach GH
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: čtv 20.02.2020 18:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
gul halmhat píše: Neni - otevrene priznavam. Pokud bys byl v US na kopci s dobrym signalem, tak by ti treba ta kupole 120 metru vyhovovala Debatoval jsem chvili s klukama co litaj DS. Na kopci signal nula, a pri rychlostech pres 800km/h je 120 metru zoufale zoufale malo btw. 877km/h to musi bejt strasnej rachot lebek ... a to litadlo ma myslim i nejaky casti laminovany u nas v Cechach GH Myslíš, že lietajú 120m nad kopec? https://www.youtube.com/watch?v=hFPJ6DUAY10https://www.youtube.com/watch?v=MoaWlKC3wIM
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
gul halmhat
|
Napsal: čtv 20.02.2020 18:49 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 13.3.2018 Příspěvky: 195
|
Nad kopec ne, ale na vzdalenost 120 metru od mista pilota kde ma byt RID zarizeni pripojeny na internet se myslim dostavaj jen na zlomky sekundy GH
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: čtv 20.02.2020 18:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7424 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
LV píše: Vidím, že svahové lietanie je ďalšia tvoja neprebádaná oblasť. V Čechách nemáte svah, ktorý by mal výtlak 120m+. 120m nad svah sa dá nastúpať iba mimo svahu v termike.
Teda nechci ti do toho kecat, ale je to blbost. V neděli žádná termika nebyla, byl jsem lítat na kopci co má převýšení sotva 50m a ten tvůj výtlak byl v pohodě víc než 120m Akorád,že to chce F5J a né F5B A věř mi,že termiku poznám perfektně..to aby jsi mi netvrdil,že to lezlo v bublině. PS...jsem zvědavý ,kdy mi to JirkaA zase smaže...
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: čtv 20.02.2020 19:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
graup15 píše: V neděli žádná termika nebyla, byl jsem lítat na kopci co má převýšení sotva 50m a ten tvůj výtlak byl v pohodě víc než 120m
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: čtv 20.02.2020 20:09 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6896 Bydliště: Moravský kras
|
gul halmhat píše: No ja ne, ale je to dulezita informace pro toho kdo se k onomu svahu blizi, nehovoric o tom ze tyhle pohyby chce mit legislativa pod kontrolou v ramci prehledu o letovem provozu. EASA, Eurocontrol a ICAO tomu rikaj e-identifikace, za velkou louzi se to zavadi jako RemoteID - respektive bezi lhuta pro pripominkovy rizeni. RemoteID je zatim pro tenhle pripad (RID na zemi a ne v modelu) jen ve variante strasne malyho valce ve kterym se smi litat. Navic je to postaveny na tom ze si tenhle valec online po internetu modelar zazada k vyhlaseni a system ATM by to mel automaticky vyhodnotit a bud prostor vyhlasit nebo zadost zamitnout. Takze informace nebezi V2V (vehicle to vehicle) ale po netu nekam do systemu, kde by se mel online objevovat v digitalnim prehledu vzdusnyho prostoru. Reakcni doba toho systemu, je velmi diskutabilni, hlavne v pripade, ze budes chtit letat treba na svahu kde je mobilni signal slabej a trpi na dlouhy odezvy. V pripade ze mobilni datovej signal neni vubec tak smolik - a ve Statech jsou lokace pro modelarsky litani "in middle of nowhere" velice popularni - hlavne mezi svaharema. Proto jsem od zacatku RemoteID daval jako priklad jak blbe by to mohlo dopadnout pokud se tohohle chytej i v Evrope. Proto za velkou louzi pisou modelari tisice pripominek k RemoteID a snazi se na posledni chvili vyvoj timhle smerem zvratit. ... jo a i kdyby to chodilo se signalem perfektne ... ten valec ma jestli se nepletu 100 stop polomer a 50 stop vejsku... a to mi prijde maly i na upoutanec Oprava - sorry kecal jsem polomer je 400 stop, vejsku jsem takhle narychlo nenasel, je mozny ze to je vrchlik ... takze 120 metru. Obrazovy prehled RemoteID na linku: https://www.aopa.org/-/media/Images/AOP ... 5D8E28EBEAProsim neplasit ze je tam popis drone - stejne jako v budouci legislative, jsou modely letadel i v US podskupinou dalkove rizenych letajicich prostredku, pro ktery se pouziva modni vyraz dron. GH Ale to se zase vracis do situace, kdy v ubastlenym modelu potrebujes high reliability zarizeni na kterem zavisi bezpecnost leteckeho provozu a to v tom proste nejde zarucit ani kdyby sis prst v zadnici zalomil. To je proste nesmysl.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
gul halmhat
|
Napsal: čtv 20.02.2020 21:16 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 13.3.2018 Příspěvky: 195
|
Jirko ja ti rozumim. A vzhledem k tomu ze jsem nejen leteckej obor dost dlouho studoval ale se i motal par let kolem pilotovanyho litani (nez Rakusaci zlomili Blanika, aby ho bylo mozny uzemnit a nahradit ho svyma kelimkama), tak s tebou svym zpusobem souhlasim.
Fakt ale je ze pokud se bude vyzadovat "certified aerospace grade" tak zadny drony litat nebudou - a tim padem legislativcuv vytvor nebude odpovidat spolecenskymu zadani. Proto vzniknul koncept VLL. tzn. prostoru pod spodni hranici VFR podminek pilotovanyho litani, kam se ma celej automatizovanej provoz presunout a to vcetne modelaru - samozrejme az na vyjimky - armada, pseudosatelity at uz plosniky nebo aerostaty a podobny. VFR je 150m (mezinarodne ICAO imit 500ft) a k tomu se bouchla 30m separace (100ft).
Minulej tejden jsem si sjel konferenci ICAO k celosvetovy harmonizaci pravidel pro budouci bezpilotni provoz v Kanade (x-hodin) a tam jasne zaznelo ze stadartizovana certifikovana uroven vybaveni bude nutna jenom na strojich v kategorii certified - coz by mely bejt stroje pravidelne se pohybujici v prostoru s velkejma erama (treba pseudosatelity a podobne) a stroje ktery sice nebudou pilotovany ale budou mit lidi na palube (zni to scifi, ale uz davno lita spousta pilotovanych stroju s vrozenou nestabilitou a kdyby se z ridiciho retezce vytahlo pocitadlo tak to taky padne jako svestka).
Navrh na nejaky odpovidac byl napad v ramci snahy o vytvoreni moznosti naky vyjimky pro modelare, s tim ze by se treba mohlo prejit castecne do specificky, kde by pro obcasny vylety nad hranici VLL snad mohlo projit pouziti a klidne i certifikovanyho odpovidace ale v necertifikovanym modelu - treba prave diky maly cetnosti, provozu v oblastech s minimalnim rizikem protoze provoz je vetsinou uz par kilometru za mestem velmi ridky. Navaznost na bezeskodny prubeh provozu modelaru za x desitek let by mohla k necemu takovymu jenom pomoct. Je to proste napad si vyrobit moznost mit nejake vyjimky, pro discipliny ktery treba tu vetsi vejsku potrebujou.
Kdyz se do toho ale pustime s tim ze zadny "zradlo" ani legislativci ani komercialovi nenabidnem, tak nas sfouknou jako svicku, protoze prolomit hranici VLL nebude vubec jednoduchy - prekvapive komercialove s tim alespon u nas maji asi nejmensi problem - tady bude asi trosku slozitejsi se dostat pres EASA, ICAO a Eurocontrol - protoze ty logicky nejvic tlaci rizika pro pilotovany letani. Komercni sfera v U-Space na tom vlastne bude legislativne lip nez modelar - protoze ve meste ( kam je posazenej v ramci U-Space nejvetsi kus autonomniho litani) se zveda spodni hranice VFR na jeslti se nepletu 300 metru.... mimo mesto kde litaj modelari je spodni hranice VFR porad stejnych 150m - tzn. se separaci jsme furt na tech 120 - obdobne jako ve statech - protoze je to mezinarodne uznavana hranice kterou se ICAO snazi udrzet.
GH
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: pát 21.02.2020 6:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Takový dotaz - proč tady nezaznělo v souvislosti se zpřísněním pravidel v USA (jako možného cílového stavu i v EU), že v USA platí i tohle: "Remote pilots have 12 months to suggest areas where drones can operate without Remote ID. " ?
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
gul halmhat
|
Napsal: pát 21.02.2020 7:36 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 13.3.2018 Příspěvky: 195
|
Protoze jsme tu staty neprochazeli uplne do detailu.
Tyhle mista jsou analogii evropskyho draftu. Registrovane kluby maji nahlasit letiste kde chteji litat bez RID aby vznikly vyhrazeny prostory - viz treti varianta uplne vpravo na obrazku ktery jsem zde linkoval. Lhuta 12 mesicu uz nejakej patek bezi. To co kluky ve statech rozciluje je to, ze po teto lhute nema byt moznost do fixni strutury uz zasahovat. To je samozrejme v systemu kterej ma bejt dynamickej totalni nesmysl, a modelari si to ve statech vykladaji jako pokus o to aby letiste ktera se budou muset treba prestehovat postupne zanikala - coz matematicky vede k tomu ze letist s modelari bude ubyvat, do te doby nez modelari pry postupne vymrou... co je na tom pravdy jeslti je to ucel hry tezko rict, nedivil bych se nicemu. Klidne to ale muze bejt nedokonalost navrhu, a nebo tvrdy vstup do "konskyho handlu" aby FAA mohla pri vyjednavanich mit kam ustoupit.
Takze pozor nejedna se o to ze si jen tak nekdo nahlasi plochu kde chce litat a ta mu bude v systemu vyhrazena. Jedna se pouze o modelarske letistni plochy registrovanych klubu u FAA.
GH
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pát 21.02.2020 8:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
gul halmhat píše: ...viz treti varianta uplne vpravo na obrazku ktery jsem zde linkoval. Tam sú iba drony, čo s tým majú modelári?
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
gul halmhat
|
Napsal: pát 21.02.2020 8:39 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 13.3.2018 Příspěvky: 195
|
viz poznamka u linkovanyho obrazku: Obrazovy prehled RemoteID na linku: https://www.aopa.org/-/media/Images/AOP ... 5D8E28EBEA Prosim neplasit ze je tam popis drone - stejne jako v budouci legislative, jsou modely letadel i v US podskupinou dalkove rizenych letajicich prostredku, pro ktery se pouziva modni vyraz dron. GH
|
|
Nahoru |
|
|
MaPaCZE
|
Napsal: pát 21.02.2020 15:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2012 Příspěvky: 863
|
Už tomu začínám pomalu rozumět. Při narození každý dostane svého osobního drona s odpovídačem a hned bude na mapě jasné, kde se kdo kdy nachází.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Igor659 a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|