Autor |
Zpráva |
haas
|
Napsal: čtv 16.01.2020 15:51 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
Jj, jasně.Koukám na ten manuál co k tomu je. Vstup na přijímač bych tedy nepoužil, z výstupu PB pro serva bych jen natahal kabel do spirita s napájením.
To budu mít společné napájení serv i spirita, vždycky jsem to kvůli možnému rušení od serv nápajel samostatně.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
haas
|
Napsal: ned 19.01.2020 22:46 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
|
Nahoru |
|
|
haas
|
Napsal: ned 19.01.2020 22:52 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
pkotatko píše: Vysoke vibrace (velka amplituda) od mechaniky je neco jineho nez vysokofrekvencni vibrace od turbiny. Netvrdim ze Spirit nebude fungovat. Jen bych si to dukladne overil.
Ověřeno a závěrem je že spirit s tím nemá problém.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pon 20.01.2020 5:44 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Tak to je dobre. Netvrdil jsem ze ma, ale za zeptani to stalo.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
haas
|
Napsal: úte 04.02.2020 19:09 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
Po kratší pauze pomalu pokračuji s mechanikou. Každý model a výrobce má své mouchy, ale co je vario za mrchy jsem netušil. Za cenu x stovek tisíc kvalita a zpracování samotné mechniky naprosto neodpovídá.
Včera jsem začal se sestavováním a u ozubeného kola do kterého je vložený náboj nepasují díry pro spojení náboje a ozubeného kola.Jelikož to už bylo sestavené tak pro jistotu jsem to chtěl sám znovu rozebrat a zalepit loctittem na závity, kdyby náhodou to vario neudělalo. Díry vůči sobě nepasují o několik desetin.Po vyšroubování se vysypala hromada špon ze závitu.Navíc hlava šroubu je osoustružená aby se vůbec dal šroub zašroubovat, jelikož je hlava šroubu příliš blízko náboje.Navíc ten šroub chytli přímo za závit do sklíčidla na soustruhu a krásně ho pomačkali.
Hned po té jsem chtěl složit hřídel a na ni ozubené kola, které se mají zajistit na hřídeli červíkem.Na hřídeli byla prasácky vybroušená ploška jako by to brousili v ruce na stolní brusce.Každá drážka jiná a navíc o rovině kde má dosednout čelo červíka se nedá mluvit.Místo plošky tam byl vybroušený rádius od kotouče.
Drážky na hřídeli jsem musel přefrézovat.
Že některé bočnice mechaniky jsou eloxované a některé jen tak bez eloxu obouchané to bych ještě přežil.
Už jen ty hřídele se dělají na každý model, liší se jen délka hřídele a průměr.To takhle dělají všude?To jsem neměl ani na modelu z číny.
Jsem hluboce zklamán firmou VARIO.
Máte někdo podobné zkušenosti?
|
|
Nahoru |
|
|
haas
|
Napsal: úte 04.02.2020 19:09 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: stř 05.02.2020 7:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Tak to je tedy hodně smutná zkušenost. Každopádně nejsi asi první. Z minulosti vím, že občas má Vario obrovské přešlapy a dodává nesmyslné díly (vůbec to neodopovídá do zamýšleného konstrukčního uzlu), no a až holt po takové výrobní prasárny.
No ale co se vůbec nabízí za řešení? Reklamace?
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: stř 05.02.2020 8:20 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Ty fotky jsou hodne smutne. K tomu neni co dodat.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
kraro
|
Napsal: stř 05.02.2020 10:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.7.2009 Příspěvky: 1007 Bydliště: EU
|
Ohledně té drážky na hřídeli, tak pokud si koupíš samotnou rozloženou mechaniku je v návodu, že si pak máš na hřídeli, kde je styčná plocha udělat plošku bruskou. Ale to ostatní není dobré ...... nafoť to a napiš přímo šéfové .... Kirsten Zodtner. Jinak je zajímavostí, že hodně lidí co má velké trupy od Varia používá úplně jiné mechaniky jak na elektro, tak i na turbínu. Je tu pár malých výrobců, co dělají kvalitní produkci za podobné peníze jako Vario. Myslím však, že by sis mechaniku udělal sám. Díly použiješ z Varia, bude jednoduší, vše vychází ze stejného základu.
Naposledy upravil kraro dne stř 05.02.2020 11:09, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: stř 05.02.2020 10:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Ahoj, nějakou dobu jsem Tvoje vlákno nečetl, dneska jsem si pročetl, co od té doby přibylo. Problémy s mechanickými díly od Varia mě docela šokují. Četl jsem i o úvahách jestli je vhodné použít FBL Spirit. Mám se Spiritem několikaleté zkušenosti, do určité doby jen dobré, ale pak už si nejsem jistý, poslední zkušenosti nejsou moc optimistické. Jestli se Ti bude chtít, podívej se na moje poslední příspěvky ve vláknu o mojí maketě Hughes (Stavba trochu většího Hughese 500). Tam jsou popsané potíže, které jsem poslední měsíce života téhle heli řešil. K tomu, co jsem ve vláknu popsal dodám, že šlo o obyč. Spirita, nikoliv verzi Pro. V době, kdy jsem své 2 Spirity kupoval, myslím ani verze Pro ještě nebyla k mání.
P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
haas
|
Napsal: stř 05.02.2020 12:09 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
pavel123 píše: Ahoj, nějakou dobu jsem Tvoje vlákno nečetl, dneska jsem si pročetl, co od té doby přibylo. Problémy s mechanickými díly od Varia mě docela šokují. Četl jsem i o úvahách jestli je vhodné použít FBL Spirit. Mám se Spiritem několikaleté zkušenosti, do určité doby jen dobré, ale pak už si nejsem jistý, poslední zkušenosti nejsou moc optimistické. Jestli se Ti bude chtít, podívej se na moje poslední příspěvky ve vláknu o mojí maketě Hughes (Stavba trochu většího Hughese 500). Tam jsou popsané potíže, které jsem poslední měsíce života téhle heli řešil. K tomu, co jsem ve vláknu popsal dodám, že šlo o obyč. Spirita, nikoliv verzi Pro. V době, kdy jsem své 2 Spirity kupoval, myslím ani verze Pro ještě nebyla k mání.
P. Ahoj, četl jsem jen pár tvých posledních příspěvků ve tvém vlákně, až bude čas večer podívám se důkladněji. Co bys tedy doporučil pro tuto heli?Daemona ? Já mám na Spiritovi (klasickém ne PRO) už 3 heliny.Spirity jsou z roku 2015, 2017 a 2019.Nikdy nic neaktualizuji vše je tak jak jsem koupil. Ty jsi aktualizoval? Daemon je německy nebo anglicky a já už jsem si zvykl na české nastavení a hledat jak co nastavit v nové jednotce se mi moc nechce se přiznám. Má někdo z tvého okolí Daemona? Já chodím na akce do Budkovic letiště CZECH HEAVEN, tam s takto velkými helinami létají většinou Daemona. Daemon pro heli stojí cca 5000 ale bez záchrany se záchranou cca 8000 kč, což spirit stojí půlku a má vše. Trochu jsi mě znejistil teda.
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: stř 05.02.2020 12:29 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Nechci šířit poplašné zprávy, ale na druhou stranu kdybys pak měl nějaký problém, neměl bych dobrý pocit, že jsem si to nechal pro sebe... trošku dilema, jestli upozornit a nebo neupozornit.
Jakou jinou FBL jednotku použít nemůžu doporučit na základě nějakých svých zkušeností. Ale mně osobně jeden kolega vrtulníkář doporučil V-Bar Neo. Jiný kolega ho nedávno koupil, trochu si užil při licencování, ale už s ním letěl a snad dobrý. Já osobně mám zkušenost pouze se Spiritem a nebo před ním s Microbeastem. Popravdě bych do nového Hughese pořídil nejradši Spirita PRO, protože znám nastavení, můžu to dělat už bez návodu, je to jednoduché a přesně jak píšeš, je to nejlevnější řešení. I když zrovna V-Bar Neo taky není astronomicky drahý, myslím že s doplňující licencí pro možnost záchrany vyjde cca na 7500,-. Bohužel ale nevím, jestli bych Spiritu Pro mohl věřit na 100%. Moje osobní domněnka je, že za všemi problémy byly vibrace od motoru, tedy vysokofrekvenční. A nepříjemný je, že zrovna tenhle typ vibrací není nijak výrazně vidět, takže pokud by se v maketě během provozu stalo cokoliv, co by způsobilo generování vysokofrekvenčních vibrací, majitel to nemusí poznat a může být zaděláno na problém.
Ještě k Tvojí otázce o aktualizacích - ano, bohužel jsem aktualizoval, ačkoliv je mi to z principu protivné, ale bohužel se mi nechtěně aktualizoval pro Spirita SW v telefonu, takže jsem pro jeho obnovení aktualizoval Spirita. A hned následující let se poprvé ukázaly problémy, nejdřív jen s vynechávajícím gyrováním vrtulky. Nicméně výrobce jakoukoliv souvislost s aktualizací vyloučil.
A ještě poslední věc - četl jsem o úvahách čím napájet palubní systém. Nikomu nic nevnucuju, ale osobně jsem zastáncem názoru, že čím míň složitých komponent v instalaci je, tím míň se jich může po... . Já používám na palubní elektroniku napájení čtyřmi články NiCd 3000mAh Sanyo (nebo Panasonic-Sanyo, teď z hlavy nevím).
P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
haas
|
Napsal: stř 05.02.2020 12:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
Také jsem měl dřív Microbeasta ale jen chvilku.
Je divné že hned po aktualizaci vznikali problémy, to přímo vybízí že to s tím souvisí.
Jak zde bylo výše zmíněno turbína může vytvářet takovéto vysokofrekvenční vibrace. Nicméně na můj dotaz na spirit foru bylo odpovězeno pozitivně-vše ok mělo by fungovat. Spirit by měl zvládat vibrace 39khz a mě vyšlo že při nějakých 170 000 -200 000 otáčkách turbíny je frekvence cca 3 khz (přesně už nevím).
Jinak s tím napájením jsem rád že jsi napsal.Já už jsem rozhodnut požít jednu baterku LiFe a vše napájet napřímo.
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: stř 05.02.2020 14:45 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Jakoukoliv souvislost v aktualizací výrobce vyloučil, ale těžko říct, třeba to vliv mělo. Sám nevím, jak se k tomu mám postavit, tedy jaký FBL koupit.
P.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
haas
|
Napsal: stř 05.02.2020 15:14 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
To je dilema no. Před hodinou mi UPC přivezlo turbínu SPH 5, koupil jsem ji raději přímo od JET CAT ne přes vario.Ikdyž vario má úplně stejné ceny. Teď jsem koukal na youtube na Demona Axon pro heliny, nastavení vypadá velmi jednoduše.Všechno je tam ale německy.Nevíte někdo jestli se to vše dá přenout do angličtiny? Spirita mám už doma tak popřemýšlím, ale demon se tváří přívětivě.v popisu má vhodnost pro turbínové modely.
Přílohy: |
17E12EB7-18B7-4405-BA85-6E473AD94198.jpeg [ 69.68 KiB | Zobrazeno 3307 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|