Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Není borax jako borax?
PříspěvekNapsal: stř 08.01.2020 18:02 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 294
Koupil jsem borax kdesi v prodejně svářecích potřeb a teď jsem zjistil že mi špatně funguje při pájení stříbrem nerezového plechu (aspoň myslím že je to nerez), mám ještě další borax "který funguje" s jemnějším zrnem ale toho mám už jenom špetku. Kromě té zrnitosti nevím jaký je mezi nimi rozdíl, měl jsem za to, že je to fuk který se použije. Nemám s tímhle zkušenosti, poradí někdo?

Ten blbý borax je možná blbý ale při pájení dvou ocelových drátů normálně funguje, nerozumim tomu :roll:
Nekoupil si náhodou sůl místo boraxu? :lol:

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Není borax jako borax?
PříspěvekNapsal: stř 08.01.2020 19:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 10080
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Jaký je v těch tvých boraxech rozdíl nevím, ale pokud vím tak borax je vhodný spíš pro měkké ocely, protože má pracovní teplotu 750°C až 1100°C. Já na pájení nerezu stříbrem používám pastu od Castolinu: http://www.az-svarecitechnika.cz/castolin/castolin-ag-flux-6000-fp-200-g Je rozpustná ve vodě, takže se i snáz odstraňuje, ale je trochu dražší.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Není borax jako borax?
PříspěvekNapsal: stř 08.01.2020 19:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 294
Funguje to i s plamenem?

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Není borax jako borax?
PříspěvekNapsal: stř 08.01.2020 19:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 10080
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Asi hlavně s plamenem. Na tvrdé pájení stříbrem (doma) to bez plamenu asi moc nejde. :lol: Problém vidím v té pracovní teplotě. Stříbrné pájky mívají pracovní teplotu 600 až 700°C. Ten borax je vhodný spíš na pájení mosazí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Není borax jako borax?
PříspěvekNapsal: stř 08.01.2020 19:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 294
No jenom se ptám, jsem v tom zelenáč, ještě jsem neviděl naživo používat pastovitý tavidlo a plamen. Děkuji

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Není borax jako borax?
PříspěvekNapsal: stř 08.01.2020 19:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 10080
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Ona je to spíš taková kašička a pracuje se s tím úplně stejně jako s boraxem. Prostě do toho namočíš drát, nebo nějakým klacíkem potřeš pájené místo, což je i úspornější, protože to nestéká a naneseš jen nepatrné množství. Borax taky obsahuje vodu a po nahřátí napění.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Není borax jako borax?
PříspěvekNapsal: stř 08.01.2020 20:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.5.2003
Příspěvky: 1042
Bydliště: Praha 5 Lužiny
Obrázky: 0
Na pajení nerez ale i měd,mosaz máš nejlepší koupit https://www.pajky.cz/obalovana-pajka-45 ... iso-17672/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Není borax jako borax?
PříspěvekNapsal: čtv 09.01.2020 8:42 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2454
Bydliště: Ústí nad Labem
Borax je vždy borax (tetraboritan sodný). Konkrétní tavidla pro tvrdé pájení ho sice obsahují, ale podle určení i ledacos jiného. Že se tomu stejně obecně říká "borax" je trochu zavádějící.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Není borax jako borax?
PříspěvekNapsal: čtv 09.01.2020 18:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8323
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Pro pájení nerezu stříbrem používám pastu Saldflux F16. U nás to prodává Chobola jako AG4 pastu. Kašička do který se holej drát namáčí, ředí se to destilkou. Zkoušel jsem pájet nerez mosazí s AG4 pastou a taky to šlo ale nerozlejvá se to tak krásně jako stříbro.
Obojí přetryskovanej acetylénovej hořák, propanbutan/kyslík. Taky jsem vyzkoušel že jde použít místo čistýho kyslíku potápěčskej Nitrox 50, což je směs 50% O2 a 50% N2. Plamen sice není tak horkej a ostrej ale železo mosazí s tím pájet jde. Zase to nafouká do flašky skoro každá potápěčská plnírna.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz