Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky:88
JJ, asi koupím rovnou dva
Jinak ten Punkair se pěkně rozjel brzy můžeme očekávat další vrchlíky mino Psycho Hammer, Eagle, BEO, Sir Edmund 1.0 Jediné co trochu zůstalo zapomenuté je Cross Alps 2,8 DS který je uveden i v katalogu a není o tom vrchlíku pomalu žádná zmínka.
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
zdzd píše:
Jinak pilot na krosně má roztažené ruce, což je dobře, protože na ně napadá a neničí tím serva. Na druhou stranu je to komplikace v motorovém letu, protože reakčním momentem vrtule se pilot naklání doleva a tím tam pak jde celý padák. Zatočit doprava pod vyšším plynem je problém. Řeším to mixem plynu do rukou. Už je to mnohem lepší, ale pořád je to ještě cítit. Honza to řeší tím, že před zatáčkou doprava ubere plyn, padák nakloní doprava a přidáním plynu ho následně "oběhne" ve správném směru.
Napadlo mi udělat změnu závěsů na krosně. Originál má velké karabiny ukotvené v úzké rozteči a nízko na krosně. To je náchylné na kroucení reakčním momentem vrtule. Udělal jsem tady nástavce na závěsy takové, že když se do nich dají klasické krátké U třmeny tak jsou popruhy chycené ve stejném bodu v prostoru, ale třmen je kratší, přičemž pevná konstrukce krosny o to delší. Tím se pevný bod posunul a je cca. 3 cm výše nad těžištěm a rozteč se rovněž zvětšila asi o 3 cm. Tím pádem je k náklonu krosny nutná větší síla a na větším ramenu.
Dnes jsem dal dva testovací lety a funguje to. I bez mixu se dá pod plným plynem točit vpravo, s polovičním úplně v pohodě. Takže úspěch.
Udělat ty nástavce ještě o cenťák delší, a pak o to uvolnit řidičky, tak už mix vůbec není potřeba...
Přílohy:
Poznámka: Původní kývací oválná karabina. karabina.jpg [ 60.44 KiB | Zobrazeno 5720 krát ]
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky:88
Je zajímavé že sám výrobce tento problém neřeší, při tom o něm ví a odstranění nebylo podle všeho zas tak složité. Němci dávali přes karabinu u postroje Evo smršťovací bužírku, aby se to vůbec nehýbalo. Punkair vymyslel ten jejich závěs bez karabin, už jsem o něm přemýšlel, ale moc mě to nepasuje skrze speed. Předevčírem jsem letěl noční let s tím novým osvětlením a je to luxus. Svítí to o polovinu více než předešlé ledky, takže maximální spokojenost. Co se týká toho přehřívání, tak po běžném letu nebyly ledky vůbec teplé, prostě úplně studené.
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Mají to pěkné, ale tak nějak jsem si představoval, že to bude něco o dost jiného. Tohle mi připomíná spíš novou várku oblečků a doplňků pro Barbie a Kena..
Mají to ti výrobci těžké, každý rok uvést na trh nějaké novinky.
Registrován: 22.4.2006 Příspěvky: 1409 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Hezký to je , a přesně jak píšeš přicházet každý rok s nějakou novinkou není žádná sranda . Jinak v pondělí o st. svátek jsem se byl podívat za klukama v Kralupech. Letiště na rovině okolo políčka zoraná a občas tráva. No prostě paráda. Při pohledu nad zemí bylo krásně vidět, jak se vzduch tetelí nad zemí. Dal jsem va lety s CrosAlpem a maximální spokojenost. Termika byla, ale musela se hledat. Dva zhruba 40 min lety při 20 min motorového letu na každý start. Úplně stačily k uspokojení modelářské dušičky
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky:88
martin z píše:
Mají to pěkné, ale tak nějak jsem si představoval, že to bude něco o dost jiného. Tohle mi připomíná spíš novou várku oblečků a doplňků pro Barbie a Kena..
Mají to ti výrobci těžké, každý rok uvést na trh nějaké novinky.
Jasně mají i nové oblečení, ale v podstatě představily 3 nové sedačky ve velikosti XL a jeden celí komplet včetně tříkolky ve velikosti S. To mi úplně nepřipadá jako jenom nějaké doplňky, zajímavé je to řízení změnou těžiště, ale nevím co na to budou říkat serva při nějakých prdách do vrchlíku.
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Tak se musím přiznat, že jsem předtím studoval jenom obrázky a nepřeložil si popis. Způsobu řízení a uchycení za bicepsy jsem ale úplně neporozumněl. Trochu mi to připomíná systém, když dřív měl větroň mechanicky spřaženou směrovku s křidélkama.
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky:88
Princip je velmi jednoduchý a prostý jakmile zatáhneš za řidičku zároveň se přenese i hmotnost na jeden popruh, takže reálně bude stačit menší výchylka stažení řidičky a tím bude více snížen odpor v zatáčce. Jsem ale opravdu zvědav jak se bude chovat ta lehačka i s motorem.
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Nový pilot od Opale, ten co ohýbá ruce, lze mu připnout na nohy kokon, přidělat další serva na stahování uší, osadit záložní padák atd. Z návodu se okoukat provedení ohýbacích rukou dá, oproti svému paragánovi na klasický parašutismus to vylepšili použitím ložisek a vidliček s kul. kloubky.
Registrován: 22.4.2006 Příspěvky: 1409 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Včerejší neděle se z pohledu RC paglidisty vydařila. Po dobrém obědě, jsem se podíval z okna vyhřátého bytu a začal koketovat s myšlenkou, že bych mohl jít provětrat CrossAlpa. Pro jistotu jsem ještě na mobilu zkontroloval sílu a směr větru. Na meteoradaru případné srážky. Vše OK, tak hurá nabíjet. Po 30 minutách jsem se dvěma nabitými 5000mAh baterkami a s batohem na zádech odcházel do auta . Po příjezdu na místo jsem vybalil vše potřebné , zapnul co se má zkontroloval šňůry a šup do vzduchu. Asi po 10-ti minutách, jsem začal pociťovat mírný chlad v prstech obou rukou. Vál vítr o rychlosti zhruba 4m/s. Tento ale při teplotě kolem 6-ti st. C. se začal jevit jako dost nepříjemný. CrossAlps je výborný vrchlík a na svahu se s grácíí a elegancí jemu vlastní proháněl sem a tam. 2x jsem vystoupal do výšky 250m a vyzkoušel si spirálu . Rychlost klesání ve spirále 10,3m/s se mi líbila. Po 35 minutách letu telemetrie na vysílači ukázala 3000mAh spotřebované energie. To u baterek 5000mAh nabitých na 4,105V na článek dalo po přistání 3,72V na článek, tak že luxus. Chvilku jsem si ohřál ruce v kapsách a za 5 minut už byl vrchlík zase ve vzduchu. Musím se přiznat zhruba po 20 minutách už jsem tlačil čísla ne telemetrii k číslovce 3000 docela dost rychle. Zima byla hodně nepříjemná, ale co krásně jsem si zalítal. 60 minut v listopadovém povětří má také své kouzlo, ale už se těším na teplejší počasí. Tak letu zdar
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Mám rád, když model má nějakou aspoň obecnou reálnou předlohu - je to mimo jiné argument jak zavřít hubu různým jízlivým chytrákům. Proto jsem byl rád, když jsem před časem někde našel video, kde skutečný živý pilot na krosně letí se singleskin vrchlíkem a stejně tak jsem rád, že jsem v čase vánočního přežírání a válení se, našel někoho lítat v lehačce se sklopkou vzadu. Stránka je už několik let bez aktualizace, přesto je to pro mě projekt zajímavý i technicky (změna vyosení motoru v průběhu letu - asi taky bojoval s motorovým vzpínáním na plný plyn atd.). 12.500 EUR je samozřejmě příšerná cena, ale třeba jednou přijde doba, kdy podobný koncept bude jako výtah do termiky používán aspoň jako občasná alternativa mnohem širší základnou paraglidistů, kteří nemají poblíž kopec ani odviják.
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Ještě přihodím foto konkurenčního výrobku stejné koncepce od firmy Skywalk, který je ale u ledu taky. Tady už je použita vyloženě skoro "naše" modelářská sklopka. Jako předloha a inspirace rozhodně dobrý.
Přílohy:
teaserbox_2440571873.jpg [ 112.41 KiB | Zobrazeno 3985 krát ]
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky:88
Mě by zajímalo proč se u té první varianty sklápí vrtule směrem k pilotovy, už jsem to tak vyděl i jinde. Jedinou výhodu vidím v tom že je disk rotující vrtule dále od pilota,jinak to musí mít jenom samé nevýhody. Já zas dneska objevil RC paraglide 1:1, tato myšlenka mě už také napadla, ale vyděl jsem problém v řízení a tady to mají vyřešené velmi jednoduše.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru