Autor |
Zpráva |
dub
|
Napsal: sob 20.07.2019 12:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2006 Příspěvky: 1409 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (6)
|
Příloha:
IMG_20190720_101014.jpg [ 241.72 KiB | Zobrazeno 7195 krát ]
Příloha:
IMG_20190720_090609.jpg [ 270.24 KiB | Zobrazeno 7195 krát ]
Příloha:
IMG_20190720_093405.jpg [ 141.22 KiB | Zobrazeno 7195 krát ]
Příloha:
IMG_20190720_093921.jpg [ 167.45 KiB | Zobrazeno 7195 krát ]
Jsem byl dneska dopoledne a maximální spokojenost
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
martin z
|
Napsal: sob 20.07.2019 20:30 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Byl jsem lítat dnes odpoledne, ale až tak spokojenej jsem nebyl, podmínky se zdály být ideální, ale vario mi pípalo jen občas a termika spíš jen prodlužovala kluz - žádný vysněný vykroužený stoupák se nekonal ani tentokrát. Aspoň mám na kameře několikaminutovou situaci, kdy jsem si během marného termického snažení najednou všimnul, že několik set metrů nad modelem krouží skutečný větroň. Tahle situace se mi za ta léta stala už podruhé (poprvé to bylo s elektrovětroněm Laguna), taky jsem se motal na jednom místě. Možná se nechali napálit a přilítli paběrkovat nad model Na fotce z dneška toho moc vidět není, je to výřez z akční kamery na čepici.
Přílohy: |
větroň pod stejným mrakem.png [ 749.27 KiB | Zobrazeno 7146 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: sob 27.07.2019 21:37 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Nepotřebuju to k životu, ale stejně jsem si to objednal: https://aerobtec.sk/altis-gps/Po celý evropě to momentálně nikde nemají skladem, ale nakonec jsem to objevil v nějakém maďarském rc shopu, měli evidentně taky poslední kus. Využít to můžu dvěma způsoby, buď jako gps záznamník nebo při spojení s Hott systémem Graupner(to mám třeba ve vrtulníku či el. větroni) jako telemetrii. Záznam lze zobrazit v google 3D mapách atd., hezký obrázky z poletování z toho jsou. Je to maličký, už vím kam za hlavu paraglidisty to oboustrankou na gondolu připlácnu a budu to používat jako ten gps záznamník bez telemetrie. Tady v rcmanii jsem našel příspěvek několik let starý, že to někdo používá ve spojení s jeti místo jeti gps modulu. Jám mám doma k Hott jejich GPS/vario čidlo a to můžu s odstupem let diplomaticky ohodnotit jako "nevyhovující" (je to už tak 6-7 let, měl jsem to v el.větroni Sirius), tenhle Altis má přece jen výrazně lepší reference.
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: úte 22.10.2019 18:09 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Ahoj, poradil by někdo jak pojmout a realizovat snahu o rozumně malý tlumič kmitů?
Nastíním situaci - s vrchlíkem CrossAlps 2.8 si můžu dovolit lítat i v celkem větrném počasí, dost často se ale stane, že gondola pod ním různě skáče, doleva, doprava atd.. Váží jen 3kg, oproti cca 5,5 kilové krosně (pod vrchlíkem s větší plochou), kde se toto téměř neděje. Ale takhle gondolu zatížit není všelék, závaží do větru samozřejmě přidávám. Snad by pomohlo vřadit mezi hrazdu gondoly a upínací popruhy nějaký pružný či spíš tlumící prvek, nechci to vlivem nějaké gumičky nebo pružiny ještě víc rozskákat a rozhoupat. Třeba olejové tlumiče do RC aut asi dělají službu jakou mám na mysli. Jenže nejsou zrovna nejmenší a hlavně fungují opačně, tedy tlumí při stlačení a já potřebuju tlumit kmit při roztažení/vytažení tlumiče. Teď mě napadlo, že pokud bych u takového tlumiče vyměnil tlačnou pružinu za tažnou, tak by to mohlo fungovat jak je potřeba. Jak a za co takovou opačnou pružinu na tlumiči upevnit? To už je na úplně novou konstrukci tlumiče... A co ten olej, hrozí vytečení a ušpinění tkaniny drahého vrchlíku. Hm, tak to radši přestanu za silnějšího větru lítat. Ale je to škoda.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: úte 22.10.2019 18:20 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
martin z píše: Jenže nejsou zrovna nejmenší a hlavně fungují opačně, tedy tlumí při stlačení Jsi si tím jistý?
|
|
Nahoru |
|
|
johnf56
|
Napsal: úte 22.10.2019 19:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.10.2015 Příspěvky: 538 Bydliště: Spišská Nová Ves Obrázky: 0
|
[quote="martin z"]Ahoj, poradil by někdo jak pojmout a realizovat snahu o rozumně malý tlumič kmitů?
Ked to mysliš važne tak skus tlumič z RC auta na benzin ten by to mal zvadnuť.
|
|
Nahoru |
|
|
dub
|
Napsal: úte 22.10.2019 19:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2006 Příspěvky: 1409 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (6)
|
Možná hloupost, ale co zkusit něco jako jsou křížové popruhy ve velké sedačce na paragliding. Jen mě to tak napadlo
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: úte 22.10.2019 20:26 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Znovu jsem si nalistoval příslušný obrázek křížových popruhů v učebnici pro paragliding, ale ani dnes nepochopil jak to vlastně funguje. Pak je tam řeč o ABS systému, což jsou nějaké všité pružné popruhy. Jak něco z toho aplikovat do modelového použití nevím.
|
|
Nahoru |
|
|
MartinMartin
|
Napsal: úte 22.10.2019 20:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky: 88
|
S těmi křížovými popruhy máš pravdu, ale nevím jestli něco řeší u modelového paraglidingu kde máš pevnou hrazdu. Martin Z, počítám že ti kmitá ta lehačka, což je podle mě běžné, prostě je tato konstrukce daleko víc náchylná na takové jevy. Ten tlumič z auta si neumím moc představit, já si stejně myslím že to kmitá spíš v podélné ose.
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: ned 27.10.2019 18:18 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Při včerejším krásném létání v mírném větříku jsem si ujasnil, jak se moje gondola (nebo lehačka jak kdo chce) vlastně kymácí (když se někdy kymácí, není to většinu letu). V podélné ose (jako mávání křidélkama) to ale není. Je to kymácení okolo svislé osy (jako střídavé bočení směrovkou). Musím uznat, že na to nějaké pasivní tlumiče kmitů opravdu asi zásadně nepomůžou (vlastně jsem včera měl popruhy vrchlíku místo šroubů do závěsů pokusně přivázané leteckou gumou, pár cm to docela pružilo). Mít gondolu tvarovanou s velkým placatým ocasem pomůže směrově stabilizovat asi spíš ve větších rychlostech (viz tvary některých skutečných závodnických lehaček). Takže nejvíc smysluplný mi vychází princip aktivní stabilizace gyrem. Nejblíž této situaci jako příklad je gimbal s kamerou na koptéře (klasické užití ve vrtulníku a plošníku je jiná situace, tam to hýbe řidícími plochami které jsou ofukované nebo tvoří tah). Takže s čím doproti kyvům od vrchlíku hýbat, aby to ty největší kyvy vyrušilo? Možná by na to stačil střídavý pohyb závěsů popruhů směrem dopředu-dozadu. Stejně ty závěsy jsou z důvodu stability na ramenech delších i víc než několik centimetrů (v závislosti na velikosti modelu), takže by to ty výchylky do cca 45 stupňů na každou stranu pokrylo.
Zima za dveřma, nyní už nevyužitých gyr z vrtulníků od laciného po kvalitní gy401 v šuplíku taky najdu nejmíň dvě, tak snad na nějaký pokus s prkýnkem zavěšeným na dvou šnůrkách dojde, to se dá simulovat i doma. Do větší lehačky by se tohle řešení pak už vešlo.
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: ned 27.10.2019 21:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7119 Bydliště: Vsetín
|
Myslím že by tomu pomohla větší rozteč závěsu, nebo větší hmotnost krosny.
|
|
Nahoru |
|
|
Ing.Robinsson
|
Napsal: pon 28.10.2019 10:44 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.7.2015 Příspěvky: 234
|
Křížový popruh stahuje volný konec aby částečně rušil reaknční moment od motoru a nemusel jsi tolik při motoru korigovat řidičkama. Myslím, že k tvému problému ti to asi nijak nepomůže. Pokud píšeš že se to kymací jako při bočení směrovkou, tak je to pohyb kolem svislé osy a tam prakticky nemáš šanci to nijak korigovat
Přílohy: |
Behz názvu.jpg [ 72.37 KiB | Zobrazeno 6134 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
MartinMartin
|
Napsal: pon 28.10.2019 16:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky: 88
|
Podle mně, nejvíc toto kmitání kolem svislé osy ovlivňuje rozložení hmoty v sedačce. Ideální stav je mít celou, největší hmotnost přímo v těžišti. Motor je prostě umístěn moc v předu a ten to celé svojí hmotou rozkymácí. Lepší řešení bude určitě ten tlačný motor s prodlouženou hřídelí.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|