Ahojte,
Blížím se do finále se stavbou svého prvního expedičního vozidla. Ono se jedná celkově o první stavbu typu RC. Do teď jsem měl zkušenost jen s plastovými modely a s takovou tou prací co se člověk dostane běžně do styku. Vrtačka, flexa, pájka, atd...
1.Rám alá Axial SCX - Měl by být karbon/ocel, zkusil jsem vryp, zda-li se nejedná jen o karbon přelepku, a nejedná
K podvozku, jsem dostal následující - věže na tlumiče, plato na baterku, skid plate, a držáky pro nárazníky, bylo to již namontované (jen jsem si upravil držáky tlumičů pro můj rozvor)
2. Motor+Régl - Tady mě to sakra potrápilo, pro mě asi nejtěžší věc, najít správnou kombinaci. Aktuálně čekám na régl HW QuicRun 1080 Crawler (80A) a k tomu motor Konect Crawler 5pól 16záv 1.900KV - Až dorazí, doplním pocity
3. Servo - SPT5425-LV-W 25kg - klasika 90ti stupňové - Mělo by být waterproof, ale nezkoušeno
4. Tlumiče kov- Mám tam olej 300 a origo pružiny co tam jsou a přijde mi to tvrdý
Mám naplněno podtlakově, ale stejně nic moc, tady budu muset zapracovat.
Jinak 1 ze 4 tlumičů neměl v tom silonu co tvoří pohyblivé dno díru pro průtok oleje, takže jsem odměřil průměr a pozici díry z ostatních tlumičů, koupil vrtáček a doděla, maká to
5. Linky kov 313mm
6. Převodovka alá Axial - Komplet kov, trošku větši vůle u zubů v hrušce, sám jsem byl překvapenej že to nemá žádnej zásadní vliv na jízdu. A pak už jsem čekal nové drážky (s předního pohledu to vypadá jako turbína - určitě se to nějak jmenuje ale já nevím jak) já mám vše rovné
7. Baterie 2S 5800mAh
8. Kardany kov - Kluci z číny namáčí do chromové lázně, ale asi pozapomněli zvětšit otvory, jelikož jsem všechny otvory pro cerviky musel protáhnout závitníkem a dosedací plochy na rozvodku jsem musel trošku zbrousit, nešlo to tam ani za mák nasadit
10. Disky a pneu - gumy 1.9 Super Swamper - měkká směs, spokojenost. Disky plast, jsou strašne lehký, budu muset investovat do železa. Prozatím vyřešeno závažíčkama z pneuservisu
11. Nápravy kov - Přišla mi že v hrušce jsou větší vůle, překvapivě to nemá vliv na jízdu, připraveno na 4linky a s držákem serva
12. ABS Kastle alá Killerbody - přišlo rozmontováno na díly, nelakované. Příprava na osvětlení byla hotová, jen osadit, interiér a samolepky přiloženy
Musel jsem nastříkat, osadit skompletovat, na okna jsem dal fólie - bohužel ten kdo mi dělal přední, na to musel brutálně tlačit, až mi to přední okno srovnal a nelícuje, při pokusu o srovnání, v tom lehce prasklo, takže jsem toho radši nechal. Všechny okna jsem podlepil a nalepil. Ale moc se mi to nelíbí, časem asi půjdu do tavící pistole, protože, nevím proč teda, ale modelářské lepidlo na plasty skončilo fiaskem. Jestli kvůli barvě (nebo spojovaným materiálům ABS a PC, fakt nevím) a oboustranná páska to neudrží, tolik místa tam není, aktuálně je to podlepené tou pěnovou oboustrannou páskou
Rám - 1.923,-
Rozvodka - 991,-
Servo - 589,-
Motor+Régl - 1.890,-
Disky+Pneu - 621,-
Tlumiče - 806,-
Kardany - 514,-
Nápravy - 2.073,-
Linky - 548,-
Držák ESC - 101,-
Kastle - 2.010,-
Baterka 2S - 794,-
CELKEM - 12.860,-
Spotřební zboží nekalkuju (barvy,laky,mazání,pásky na baterky, spony, atd...)
Jednou mi doměřily CLO 609,- , bylo to u náprav, jelikož mi rovnou přišel papír abych zaškrtnul jestli to končí u mě, nebo to budu přeprodávat, žádná možnost zaškrtnout GIFT. A že to u nich dokud se to nevyřeší. Argumentovali váhou, mělo to 1.3Kg. Podle mě to prošlo rentgenem a bylo hotovo, ale je to jen moje domněnka.
A pak je třeba započítat vysílačku, příjmač, nabíječku - kdo to nemá
Dostávám hodně otázek jestli se to takhle vyplatí a jestli bych do toho šel znovu. Já odpovídám že na celkovou cenu nekoukám, jelikož to kupuji po částech (tenhle projekt trval cca 1/2roku, určitě by to šlo rychleji, ale člověk musí do práce, s přítelkyní něco, do toho stavím barák, takže modelařina byla až mezi posledníma věcma pokud vyšel nějaký čas) A jestli bych šel do toho znovu - Já ano, pac me bavi stavba a ty veci okolo, ale je to strašně individuální.
A po tak krátké době, nemůžu hodnotit výdrž komponentů.
Dneska je spoustu modelů na bazaru, za slušný peníze, pokud chce člověk jezdit hned, doporučuji tuhle cestu a postupně tunit
Touhle cestou jsem šel u svého dalšího projekt Maverik Strada DC, koupil jsem jetýho a postupně tunim (jasně není to neějakej superspeciál na drifty, ale má stejnej základ jako HSP 10kové řady, takže možnost tuningu tu nějaká je) a udělal jsem to hlavně proto, protože jsem chtěl jezdit hned.
SMT10 už zase stavím od píky, jelikož chci modifikovat zadní nápravu a auta na ježdění mám, takže nikam nespěchám. Ve finále to nebude úplně moster, ale takový speciál do terénu na blbnutí, víceméně auto které se dá vytáhnout i pro obyčejnou návštěvu.
Přikládám odkaz na galerii na rajčeti.
Fotky ještě budou přibývat.
http://www.jehloun.rajce.idnes.czTerénu ZDAR!