Autor |
Zpráva |
rakos
|
Napsal: úte 03.09.2019 13:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.1.2008 Příspěvky: 1354 Bydliště: Praha
|
Zdravim, tento regulátor asi budou znát spíš autíčkáři. Před časem jsem si ho pořídíl do lodě. Má napájení dvojité, pro 2 ks bat. 7,2 V. a dvakrát vývod na dva motory. Připojil jsem jednu baterii a regl ani nepípnul. To jsem ještě nevěděl, že musí být připojené OBĚ baterie po 7,2 . Když jsem připojil obě, tak regl krásně funguje. ALE překvapilo mě, že na zátěži (zatím žárovky 12V/21W) je při plném otevření reglu združené napětí obou baterek t.j. plných 14,4 V - s tím jsem nepočítal. Takže vyměnit motory za 12 - 18 Voltové nebude problém. Ale jak je to s proudovou zátěží? Píší 22 A trvale. To platí pro každou větev z baterky a každý motor zvlášť, nebo se to musí rozdělit do obou zátěží po 11-ti amperách ? To by pak bylo teda nic moc. Ještě by mě zajímalo, zda by nešel propojit jeden plus a jeden mínus z napájecích dvojic kablíků, a na zbylé plus a mínus připojit rovnou 14,4 V. Nechci to zkoušet, aby to nebyl muj poslední pokus... nemá s tímto reglem někdo zkušenost? Příloha: Přidám přiložený popisek. Regulator jizdy der nové serie. Díky velice modernímu tranzistoru MOSFET nemá tento regulátor výkonu problém s žadným motorem. Hliníkový chladič poskytuje spolehlivý odvod tepla. Vlastnosti: Eloxovaný hliníkový chladič Pro 2 motory Designové pouzdro karbonového vzhledu Přiloženo k dodávce: Regulátor jízdy Návod. Vybavení: Automatická detekce neutrálního nastavení Triple-Security-System (vypnutí při zkratu, přetížení a přehřátí) 2-barevná LED indikace. Zásuvný systém: akumulátor: 2x Tamiya, dálkové ovládání: JR / Futaba, motor: 2x 4 mm kulatý konektor. Parametry: Rozměry: (d x š x v) 56 x 45 x 28 mm Vpřed/vzad/brzda: Ano / Ano / Ano Provozní napětí (počet článků NiCd/NiMH): 2x 6 Údaje BEC: 5 V / 1 A Rozměr, šířka: 45 Provozní napětí (text): 2x7.2 V Zásuvný systém: JR/Futaba Provedení: Double Twin (2 motory / 2 akumulátory) Rozměr, délka: 56 Zatížitelnost (1s/30 s/5 min): 75 A / 30 A / 22.5 A Hmotnost (hodnota): 136.5 g Rozměr, výška: 28 mm Taktovací frekvence: 1.0 KHz Limit otáček motoru: 19 T (14.4 V) Trvalý proud: 22.5 A
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
guchar
|
Napsal: úte 03.09.2019 20:28 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7452 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
rakos
|
Napsal: úte 03.09.2019 20:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.1.2008 Příspěvky: 1354 Bydliště: Praha
|
to guchar - dík za odpověď, ale tohle v podstatě vím. Ptal jsem se spíš, jak je to myšleno s tím zatížením, jestli pro každý motor zvlášť nebo celkově pro oba motory. A za druhé, zda by se dalo vyhnout tomu napájení dvěma baterkama po 7,2 V a nahradit ji rovnou jednou 14,4 V, když stejně do každého motoru jde naplno oněch 14,4 V.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: úte 03.09.2019 21:40 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
pokud tam není napsáno trvalý proud 2x 22A předpokládal bych , že se jedná o součet odběrů obou motorů. Protože autíčkový baterky jsou běžně dvoučlánky, proto regl je pro dvě baterky - aby bylo k dispozici větší napětí pro motory.
osobně bych neviděl žádný smysl dvě baterie a dva motory a "dva regly" v jedný krabičce. Když se motory ovládají současně. Pokud máš motory připravený na poloviční napětí, není problém je připojit v serii. Řekl bych, že výstupy pro motory jsou vzájemně propojené paralelně. Netuším co máš za loďku, ale já mám v serii dva 700 speed motory na stařičkým reglu 22A trvale a na 3čl to tlačí 115cm dlouhou výtlačnou loď velmi svižně. (cca 250 W příkonu) ty budeš mít 325 W trvale .
|
|
Nahoru |
|
|
rakos
|
Napsal: úte 03.09.2019 22:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.1.2008 Příspěvky: 1354 Bydliště: Praha
|
to dudaj - no jistě, že tam není proud 2x22 A (viz ten návod výše) Samozřejmě není problém se s tím nějak poprat, motory do série dávám nerad, jeden se přibrzdí (z jakéhokoliv důvodu) a na druhý se "přenese" víc napětí... Jinak ty výstupy nejsou paralelní, nejsou spojený, akorát se "propískne jeden mínus s jením plusem na výstupech, takže toť otázka, jak je to tam zapojené, spíš nějaký můstek bo co? Mně nedělá problém tam dát dvě baterky 2S1P lipo po 5 Ah, ale ty motory raději koupím 775-tky na vyšší napětí a dám je paralelně. Lodí mám několik a reglu jiných taky, ted mi šlo o to zprovoznit tenhle konkrétní regl a narazil jsem na ty otázky, co jsem psal.
Naposledy upravil rakos dne úte 03.09.2019 22:21, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
rakos
|
Napsal: úte 03.09.2019 22:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.1.2008 Příspěvky: 1354 Bydliště: Praha
|
Příloha:
Prezentace třech lodí 038.JPG [ 279.61 KiB | Zobrazeno 4587 krát ]
...jen na kouknutí na moje lodičky
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: úte 03.09.2019 22:29 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7452 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@rakos Že ESC je na Nixx a ne na Li-xx (nehlídá Umin) jsi v návodu všiml?
|
|
Nahoru |
|
|
rakos
|
Napsal: úte 03.09.2019 23:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.1.2008 Příspěvky: 1354 Bydliště: Praha
|
to guchar - samozřejmě jsem si všiml. Myslím, že dva Li-Po články 2S1P to snese a hlídání poklesu napětí regulátorem neřešim. To si ohlídám přes telemetrii, nehledě na to, že s dvěma 5000 mAh baterkami to hned tak nevyjezdim. Jinak v lodi mám i W-metr, takže vím, kolik toho asi motory sežerou za hodinku střídavé jízdy. Nejedná se o žádné závodění ale jen rekreační pojezdění.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 04.09.2019 15:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7452 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@rakos "hlídám telemetrií" Tomu rozumím. Ten ESC mne zajímá jako takový. Možná by se mi hodil. Když jsi psal "musí mít obě baterky", tak jsem si myslel potřebuje vyvedený střed halfbridge = polo-mosty. To ale nesedělo na tvoje "plný plyn = na žárovkách 2 x 7.2V = 14.4 V. Zjevně dělají víc variant pro různé počty závitů vinutí motoru (turns). A taky 2 nebo 1 motor, 2 nebo 1 accu. Pomocná info: Liší se taky váhou Význam toho posledního sloupečku (+1) (99.99) jsem neobjevil 20 Turns - 35A50-6636 11.88 -- Suitable for chassis EP-250B, EP-250MT 20 Turns - 25A50-6637 10.53 -- (380-series motors) 38 Turns - 35A50-6638 14.91 -- Twin (2 motors) 19 turns - 22.5A50-6639 22.17 -- Double Twin (2 motors / 2 batteries) 15 turns - 75A50-6640 15.72 10turns - 200A50-6641 40.25 Robotics - (MODELCRAFT) - Carbon Series Speed Controllers https://manualzz.com/doc/11741513/robotics- Podle počtu vývodů na odkazu zaslaného obrázku to musí být Tamiya style battery connector• JR/Futaba reciever connector• 4mm motor connectors 19 turns, Double Twin (2 motors / 2 batteries), 50-6639, Weight: 136.5g Vede tam však jen jeden "servo konektor" s řídícími pulsy. Jak se ten který motor točí pro různé různé délky pulsů? Kde je neutrál? Uprostřed, nebo na jednom konci? -- V produktech PUHY nabídky jsem se našel jen levnější Kód: c_207368 a dražší Kód: c_209074 ==edit02 PUHY Kód: c_207371, Pro 2 motory, bohužel neumíme momentálně dodat v rozumném termínu Regulátor otáček Modelcraft Carbon-Series, 7,2 V/DC, 19 závitů, pro 2 motory https://www.puhy.cz/regulator-otacek-modelcraft-carbon-series-7-2-v-dc-19-zavitu-pro-2-motory-88149.html
|
|
Nahoru |
|
|
rakos
|
Napsal: stř 04.09.2019 16:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.1.2008 Příspěvky: 1354 Bydliště: Praha
|
to guchar - neutrál se nastaví sám automaticky, jakmile se zapojí regl a na zapnutém vysilači je páka v poloze neutrál. To funguje bezvadně. (Kdyby byla páka pohonu v jiné poloze, tak se ustaví neutrál tam) Jinak platí co jsem psal. Napájení dvojité, obě baterky musí být připojeny - a na zátěži se objevuje napětí do těch 14,4 V. v obou polaritách (reverz) Variant je víc, to jsem taky viděl, tahle je ta "nejtěžší, asi 130 g. Takže napájet to z vnějšku rovnou 14-ti V se mi napodařilo i když jsem to různě prohazoval ty přívodní dráty, pouze když bylo 2x 7,2 V to makalo... ---- jojo, ten poslední tvuj odkaz, to je on.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 04.09.2019 18:19 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7452 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@rakos Tvoje odpověď - BON. Jak se mění proud (jas žárovek / otáčky motoru) když se mění délka řídícího pulzu od neutrálu ke krajní délce? Skokem? Plynule? Výchylka kniplu jedním směrem oba motory shodné otáčky? Výchylka druhým směrem taky shodné a obrácené? - Neleze mi do palice 2x ESC jen jedno-kanálové řízení. Dva "špagáty" s 2 servo konektory dávají víc možností.
|
|
Nahoru |
|
|
rakos
|
Napsal: stř 04.09.2019 19:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.1.2008 Příspěvky: 1354 Bydliště: Praha
|
to gucher - přesně jak píšeš - plynule se mění jas od nuly do maxima, plynule. jedním směrem i reverz, to samé. Obě žárovky se rozsvěcují i zhasínají od pohledu stejně A samozřejmě jen jeden kablík na ovládání do přijimače. No taky jsem psal, že nevim, jak je to uvnitř zapojené, že jsem nenašel možnost jednoho napájení místo dvou baterek. Ještě v neutrálu je jako brzda, musí se chvilinku počkat, než to jde do reverzu.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 04.09.2019 21:02 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7452 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
to rakos Podle tvého popisu to vypadá na dva VÝKONOVÉ SPÍNAČE řízené z jedné SPOLEČNÉ ELEKTRONIKY Snad pro 2 motory, první k pohonu přední druhý k pohonu zadní nápravy. Když jeden klekne na druhá jde dojet. - Co s tím u 2 vrtulové lodě nevím. Tam bych spíš sáhl po 2 kusech 2x 609 Kč versus 1390 Kč Regulátor otáček Modelcraft Carbon-Series, 7,2 - 8,4 V/DC , 20 závitů (Kód: c_207368) https://www.puhy.cz/regulator-otacek-modelcraft-carbon-series-7-2-8-4-v-dc-20-zavitu-88146.html 20 Turns, Konstantní proud: 35 A, Zatížitelnost (1s/30 s/5 min): 60 A / 50 A / 35 A, A případně se podíval po manuálech k 1:10 EP Buggy Rhino II RtR, Chassis EP-250B, Best.-Nr. / Item-No.: 23 80 03 http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/225000-249999/238003-el-01-ml-BUGGY_RHINO_II_RTR_de_en.pdf(vhodný pro:) 1:10 EP Buggy Rhino RtR (238003) · 1:10 EP Monstertruck Detonator RtR (238004) - 4 silové dráty = 2 motor + 2 baterka tedy 1 baterka Provozní napětí (rozsah): 7,2 - 8,4 V Tím je dána možnost Double Twin (2 motors / 2 batteries) dosáhnout na 1 motoru stejný výkon s 1/2 proudem
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 05.09.2019 0:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7452 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
to rakos Tobě by se s tou lodí nehodilo dělat obrat "na pětníku"? Protisměrný chod levého a pravého šroubu?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: varok a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|