Autor |
Zpráva |
patamatix
|
Napsal: pon 12.08.2019 18:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 6.12.2015 Příspěvky: 320 Bydliště: Česká Třebová Obrázky: 0
|
Ahoj ve spolek. Měl bych dotaz. Dnes jsem otestoval nové letadlo,které jsem již dříve měl,ale po havárii jsem postavil nové. To první mě šlo mnohem lépe nahoru,bylo svižnější o proti tomu novému. A jediné co jsem změnil je regulátor v tom prvním byl YEP 40A a teď jsem dal Hobby King 30A,s tím, že by to mělo stačit. Je možné ,že by slabší regulátor mohl dát méně proudu i když se nezníčí (kdybych ho poddimenzoval)_? Letadla jsou úplně totožné. Jo a motor je jiný,ale pouze výrobce,ale oba Čína oba 1000 ot/v.
_________________ Mustang P-51D (EPP), DHC-2 Beawer (EPP),Easy max ( 3D tisk) Spektrum dx8 g2
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
JK
|
Napsal: pon 12.08.2019 20:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.12.2007 Příspěvky: 615 Bydliště: Poltár
|
Regulátorom to v tomto prípade nebude. Je to skôr tým motorom. Nie je motor ako motor aj keď má deklarované rovnaké otáčky/V. Zostava motor - vrtuľa - tvrdosť zdroja robia výkon. Regulátor buď potrebný prúd pustí bez obmedzenia, alebo ak je väčší na aký je dimenzovaný tak aspoň na chvíľu, kým ochrany nevypnú, resp. neobmedzia výkon, alebo zhorí... Veľmi zjednodušene napísané, ale asi tak to funguje...
_________________ T16SZ
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: pon 12.08.2019 20:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
Já si myslím, že to klidně může být i regulátorem. Všelijaké ty předstihy, frekvence regulace, atd. Zkoušel jsem v jednom letadle několik různých regulátorů, a i když to nebyly kdovíjak exaktní testy (může se lišit vítr, teplota vzduchu, konkrétní styl létání, atd.), tak jsem dost přesvědčivě měl na jeden z regulátorů delší časy ve vzduchu než na jiný. Třeba o nějakých 10-20 %.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
patamatix
|
Napsal: pon 12.08.2019 20:49 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 6.12.2015 Příspěvky: 320 Bydliště: Česká Třebová Obrázky: 0
|
No nic jiného mě nenapadá,jelikož letadlo je 3D výtisk, takže totální kopie. Asi koupím původní a uvidíme Otázka je zda můžou dělat rozdíl ty ampéry regulátoru,nebo i výrobce.
_________________ Mustang P-51D (EPP), DHC-2 Beawer (EPP),Easy max ( 3D tisk) Spektrum dx8 g2
|
|
Nahoru |
|
|
JK
|
Napsal: pon 12.08.2019 21:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.12.2007 Příspěvky: 615 Bydliště: Poltár
|
YenyaKas píše: Já si myslím, že to klidně může být i regulátorem. Všelijaké ty předstihy, frekvence regulace, atd. Zkoušel jsem v jednom letadle několik různých regulátorů, a i když to nebyly kdovíjak exaktní testy (může se lišit vítr, teplota vzduchu, konkrétní styl létání, atd.), tak jsem dost přesvědčivě měl na jeden z regulátorů delší časy ve vzduchu než na jiný. Třeba o nějakých 10-20 %. Ja mám, ako som aj napísal, skúsenosti s rôznymi motormi a tým istým regulátorom. S letovým časom som sa nezaoberal, lietal som vždy na stopky, teraz s T16SZ využívam aj telemetriu. Určite ale by som ale vyskúšal skôr ten starý motor s identickou vrtuľou, skontroloval nastavenie predstihu na regulátore, ale aj šírku riadiaceho impulzu, ktorý regulátor potrebuje, aby sa otvoril naplno. Aj to môže byť problém. A až potom uvažoval o inom regulátore...
_________________ T16SZ
|
|
Nahoru |
|
|
JK
|
Napsal: pon 12.08.2019 21:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.12.2007 Příspěvky: 615 Bydliště: Poltár
|
YenyaKas píše: Já si myslím, že to klidně může být i regulátorem. Všelijaké ty předstihy, frekvence regulace, atd. Zkoušel jsem v jednom letadle několik různých regulátorů, a i když to nebyly kdovíjak exaktní testy (může se lišit vítr, teplota vzduchu, konkrétní styl létání, atd.), tak jsem dost přesvědčivě měl na jeden z regulátorů delší časy ve vzduchu než na jiný. Třeba o nějakých 10-20 %. Ináč zabudol som dodať, čo sa týka letového času, účinnosti pohonnej sústavy ako takej, v tom prípade samozrejme veľa záleží na regulátore, ten to všetko riadi. Pri plnom výkone je ten vplyv regulátora nie až taký výrazný. neviem. Možno sa mýlim, ale moje skúsenosti sú také. Možno iný názor by na to mali experti na túto oblasť, ja som len obyčajný modelár - užívateľ
_________________ T16SZ
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: úte 13.08.2019 7:13 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Chybí základní info o odebíraném proudu u starého a nového. Jeden motor klidně mohl mít vyšší Kv a druhý nižší proti deklarovanému. Baterky mohli zvýšit mezitím svůj vnitřní odpor a nakonec mohl mít vliv i vyšší odpor regulátoru. Nicméně pokud se snížil odběr a díky tomu výkon, lze to dohnat vrtulí. Takže problém může být v čemkoli.
|
|
Nahoru |
|
|
Michal1PA
|
Napsal: úte 13.08.2019 9:22 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.1.2011 Příspěvky: 173 Bydliště: SR
|
Stalo sa aj mne že len zmenou regulátora sa zmenil aj výkon motora a to citeľne. Michal
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: úte 13.08.2019 10:44 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
patamatix
|
Napsal: úte 13.08.2019 16:52 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 6.12.2015 Příspěvky: 320 Bydliště: Česká Třebová Obrázky: 0
|
Proud bohužel nemám jak změřit,budu muset sehnat nějaký klešták. No uvidíme,mě to zas tak netrápí,jen jsem se divil takovému rozdílu.
_________________ Mustang P-51D (EPP), DHC-2 Beawer (EPP),Easy max ( 3D tisk) Spektrum dx8 g2
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: stř 14.08.2019 10:59 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 17.8.2008 Příspěvky: 6902 Bydliště: Moravský kras ČR
|
úplně první věc co máš udělat u každého reglu, je kalibrace rozsahu plynu (divím se, že to nikdo nezmínil). U většiny se to dělá tak, že zapneš TX, dáš knipl plynu na plno, zapneš regulátor, ten za malou chvilku něco zapíská, stáhneš plyn na nulu, regulátor zapíská to, co při normálním zapnutí a je hotovo - regulátor zjistil, kolik je plný rozsah a kolik je nula, uložil si to a dál můžeš zapínat běžným postupem, tj. s pákou plynu v nule.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 14.08.2019 14:22 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
JirkaA píše: úplně první věc co máš udělat u každého reglu, je kalibrace rozsahu plynu (divím se, že to nikdo nezmínil). . Vzhledem k tomu, kolik provozuje modelů elektro, tak všichni předpokládaj, že tohle umí.
|
|
Nahoru |
|
|
patamatix
|
Napsal: stř 14.08.2019 17:44 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 6.12.2015 Příspěvky: 320 Bydliště: Česká Třebová Obrázky: 0
|
Pravda je že jsem to neudělal,sic to vím Ale motor reaguje téměř až do konce plynu. Ale ještě to zkusím,kdyby náhodou.
_________________ Mustang P-51D (EPP), DHC-2 Beawer (EPP),Easy max ( 3D tisk) Spektrum dx8 g2
|
|
Nahoru |
|
|
JK
|
Napsal: stř 14.08.2019 18:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.12.2007 Příspěvky: 615 Bydliště: Poltár
|
JirkaA píše: úplně první věc co máš udělat u každého reglu, je kalibrace rozsahu plynu (divím se, že to nikdo nezmínil)..... . .... skontroloval nastavenie predstihu na regulátore, ale aj šírku riadiaceho impulzu, ktorý regulátor potrebuje, aby sa otvoril naplno.... Nepísal úmyselne výraz "kalibráciu", ale takto, opisne, a aj tak asi zostalo nepochopené...
_________________ T16SZ
|
|
Nahoru |
|
|
patamatix
|
Napsal: stř 14.08.2019 18:33 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 6.12.2015 Příspěvky: 320 Bydliště: Česká Třebová Obrázky: 0
|
Teď jsem to udělal a ještě jsem zkusil časování a zdá se,že to má větší tah, ale jen na stole,musím to zkusit venku,ale teď bohužel dost fouká.
_________________ Mustang P-51D (EPP), DHC-2 Beawer (EPP),Easy max ( 3D tisk) Spektrum dx8 g2
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|