|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Mosquito
|
Napsal: úte 06.08.2019 13:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
Ahoj kluci.Po sezóně mě čeká výměna ložisek na Asp 61 čtyřtaktu.Nemáte někdo tip na kvalitní ložiska do tohodle motoru.Objednával bych z TOBEXu.Chtěl bych je mít předem ať to pak vyměním sakum prásk.A ne to rozebírat a podle čísla kupovat.Poradí pěkně prosím někdo kdo už měnil.Zatím jsem měnil ložiska jen na dvoutaktech a ne jednou.Ale na čtyřtaktu to bude premiéra,tak snad to dám.Koukal jsem na nějaká videa.Při pístu v horní úvrati by značka na vačkové hřídeli měla směřovat šikmo nahoru na zdvihátka.U většiny dvoutaktů šla ojnice ven docela lehce v dolní úvrati.Musí tady ven vložka aby se sundala ojnice a píst?Je nějakej další fígl,kterej bych mě znát?To,že si musím pořádně dât majzla na rozvody a popř si to poznačit kvůli časování je mi jasný .
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Mosquito
|
Napsal: úte 06.08.2019 21:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
To pecold:Dík moc.To už jsem taky našel.A dnes se mi podle toho povedlo v Tobexu objednat ložiska.Takže je to super.
Někdo nějaké finty a rady?Snad to nepodělám s tím časováním.Ničeho jinýho se nebojím.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 08.08.2019 23:40 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Když je píst v horní úvrati, tak značka na ozubeném kole vačkového hrídele musí být v ose zdvihátek ventilů a je jedno jestli nahoře nebo dole, ale v ose. Zde je obrázek pro ilustraci https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... nAv53V80IQ
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: sob 10.08.2019 12:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
To Vtjr:Díky už jsem to našel na youtube.Je tam podobný obrázek i postup demontáže.Nevěděl bys prosímtě jestli musí ven vložka?U dvoutaktu se mi většinou povedlo tu ojnici vyndat bez vyndavání vložky.No nakonec uvidím až to rozeberu.Ale teď s tím ještě zatím lítám.Mám to v plánu až po sezoně.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: sob 10.08.2019 22:26 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Musí určitě. Dokonce ani to nestačí, protože i po vyndání vložky ojnici z kliky nesundáš. Musíš nejprve demontovat píst. Na to se musí vyndat pístní čep, je tam na to v bloku technologický otvor. Čili ten motor se musí rozebrat komplet. To ale znamená po zmontování komplet všechno nastavit, tedy vůle ventilů. Radím Vám při té příležitosti inspekci ventilů a sedel, vyčistit, odstranit karbon, zabrousit sedla. A dobré je při rozebírání každý díl označit, i pozici a směr a pak stejnĕ složit. Zejména ventilové rozvody.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Naposledy upravil VTjr dne ned 11.08.2019 11:38, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: ned 11.08.2019 0:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
To Vtjr:Díky za rady.Nebojím se toho.To dám .Už jsem spáchal jiné věci a ventily už jsem na čtyřtaktech několikrát seřizoval.Takže si myslím že to zvládnu.Díky všem za rady.
|
|
Nahoru |
|
|
peta1
|
Napsal: pát 23.09.2022 15:15 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2013 Příspěvky: 188 Bydliště: Veltruby u Kolína
|
Dovolím si navázat na tohle téma. Ložiska jsem pořídil v Tobexu, krásné místo mimochodem. Obě v nerezu za nějakých 340 korun. Jenže nemohu sundat zadní ložisko z hřídele. Je nalepené na setrvačník. Stahovák nemám a šroubovák coby páčidlo není kam strčit. Zkoušel jsem nahřívat, ale nic. Jak byste postupovali? EDIT: Vyřešeno, pomohla větší hrubá síla. Šlo to i bez stahováku. Nová ložiska pak samozřejmě na místo nešla, takže jsem karter nahřál plamenem a ložisko na půl hodiny vychladil v mrazáku. I potom to chtělo trochu jim pomoc silou, ale už tam jsou. Jsem zvědav jak se to projeví na chodu motoru.
Přílohy: |
IMG_20220923_065011 (1).jpg [ 143.62 KiB | Zobrazeno 2657 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: sob 24.09.2022 14:18 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Bez stahovaku nemáš šanci! Nalepeno to spíšl není, jen nalisovano s malým přesahem. Jenže i ty běžné stahováky jsou na tyto věci často nepoužitelné právě proto, že jejich ramena nelze do té úzké mezery založit. Takže se musí vyrobit stahovak speciálni, fakticky jednoúčelový. Já jsem podobný problém řešil při restauraci starých detonačních dvaapůlek JENA 2,5 DK a MK. Tam je podobná situace, kde je to horši ještě tim, že líc klikovky ne á ty vyvažovací výřezy, je kruhový. Mezera mezi ložiskem a tim licem je cca 0,5mm a do ní nejde založit nic co by vydrželo tlak při snimání ložiska. Celou věc jsrm vyřešil tak, že jsem rozbil vnější kroužek ložiska, ten sundal, i kuličky a udělal specialni stahovák na vnitřni kroužek. Jinak k tomu lepení ložiska na hřidel, je to málo pravděpodobné, ále i vyloučit to nelze. Totiž vyrobci ta ložiska nelepí, ale licuji jd na hřidel poměrně těsnym přechdovym uloženim, někteří i s mírnym přesahem. Lepeni použivaji spíš uživatelé, když zjistí, že ložislo je licováno přiliš volně a vidi stopy toho, že se v provozu na hřideli přetáčí, tak ho někteří zalepí nějakým Loctite nebo Alduritem. Tyto hmoty se pak dají rozebrat jedině teplem, ale to aspoň 300°C.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
peta1
|
Napsal: sob 24.09.2022 19:55 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2013 Příspěvky: 188 Bydliště: Veltruby u Kolína
|
No, jak píšu výše. Povedlo se to i bez stahováku, takže to zjevně jde, ale je to vopruz Běžný stahovák není kde chytit. Ale mám jiný problém, motor se ke mě dostal kdysi už značně opotřebeny a jak jsem teď zjistil, mám ulomeny závit na soupatku na volnobeznou jehlu, takže nejde pořádně přitáhnout plynová páčka. Motor vyčištěný, preloziskovany a zastavím se snad na nedostupnosti dílů, škoda.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: sob 24.09.2022 20:22 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Stahovák na vnitřni kroužek pro motor JENA 2,5 jsem zveřejnil zde viewtopic.php?f=8&t=23131&start=45. To jen pro úplnost i když to máš vyřešeno.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 24.09.2022 21:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Nerezový ložiska? Proč? Aby je nežral nitrometan nebo žluklej rycín? Ty maj ke žrádlu v motoru spoustu "chutnějších" slitin kovů.
|
|
Nahoru |
|
|
peta1
|
Napsal: sob 24.09.2022 22:12 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2013 Příspěvky: 188 Bydliště: Veltruby u Kolína
|
Protože jsem jejich označení vyčetl tady a nepřemýšlel nad tim viewtopic.php?p=373582 Možná jsou zbytečná, ale už je tam mám a nestaly zase svět. Spíš teď tápu, jak utáhnout tu plynovou páku bez půlky závitu a jak vyřešit nastavení ventilů s jedním zlomeným štelovakem.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 27.09.2022 17:26 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Celeron píše: Nerezový ložiska? Proč? Aby je nežral nitrometan nebo žluklej rycín? Ty maj ke žrádlu v motoru spoustu "chutnějších" slitin kovů. Taky to pokládám za zbytečnost. Když už, tak bych se spíš zaměřil na jejich přesnost, tedy toleranční třídu. Do motoru jsou ideální C3 se zvětšenou radiální vůli. Ty se ale běžně nedají sehnat. Ja tam tedy dávám obyčejná, zatím jsem ani s nimi neměl žádný problém. Ty C3 by asi byly důležité pro nějaké závodní vysoce otáčkové motory, ale pro běžné spotřebáky, které točí tak do 15 tisíc (4T dokonce ani ne 10 tisíc) to asi bude jedno. No a koroze - když se to zanedbá, tak zkoroduje i nerez. On se totiž dovede "nakazit" korozí od dílu z obyčejné rezavějící oceli se kterým je v těsném kontaktu! Takže aby nerez správně fungoval a nekorodoval tak všechno o co se otírá musí být taky z nerezu! Třeba každý kominík ví, že do nerezové vložky komínu nesmí jít běžnou štětkou z obyčejné oceli, ale ta musí být taky speciální, nerezová. Protože obyčejná štětka zanechá na vnitřním povrchu škrábance s kousíčky/vrstavmi jeho materiálu. Ten začne krodovat a ta koroze se pak šíří i do nerezové roury, kterou to pak sežere jako obyčejnou. Jistě v motoru nejsou takové teplotní ani chemické podmínky, i když v případě produktů nedokonalého spalování nitrometanu či přepáleného ricínu jeden neví. Každopádne, když už je tam dal, tak to asi neuškodí.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|