|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Autor |
Zpráva |
jakub37
|
Napsal: ned 04.08.2019 9:26 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
Nevíte někdo kde má být těžiště na F3J Enjoy3 (3800mm, 2100g)? V zimě jsem vyhodil starý Ni-cd baterky a teď mám připravený 2s Lion a zdá se mi, že jsem s těžištěm moc vzadu. Dík.
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
veka1
|
Napsal: ned 04.08.2019 13:23 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
jakub37 píše: Nevíte někdo kde má být těžiště na F3J Enjoy3 (3800mm, 2100g)? V zimě jsem vyhodil starý Ni-cd baterky a teď mám připravený 2s Lion a zdá se mi, že jsem s těžištěm moc vzadu. Dík. myslim, ze staci koupit krabicku plasteliny, placnout na vhodne misto , udelat nekolik startu a bude jasno , no ne? Viz napr. koren smerovky poletuchy na prilozene fotce : Příloha:
elan __034.JPG [ 54.54 KiB | Zobrazeno 3682 krát ]
Nebo konec kridla F2B akrobata, tj. pricne vyvazeni ,atd... Příloha:
z50 _na letisti_008.jpg [ 475.02 KiB | Zobrazeno 3682 krát ]
Pozn. je tu jeste moznost zjistit vahu puvodniho acupaku z technickeho listu k clankum.veka1
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: ned 04.08.2019 14:57 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
Pozn. je tu jeste moznost zjistit vahu puvodniho acupaku z technickeho listu k clankum.
veka1[/quote]
Podle toho jsem to už zkoušel, ale těžiště mi vycházelo kolem 112mm, což se mi zdá moc při hloubce křídla 255mm. Nerad bych to při letovém testu rozbil, tak se raději ptám. Enjoy jsem koupil z druhé ruky už zalétaný a vybavený, takže jsem se starýma baterkama nic nemusel dolaďovat a vlastně ani nevím, kolik bylo těžiště původně.
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: ned 04.08.2019 15:56 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
jakub37 píše: Podle toho jsem to už zkoušel, ale těžiště mi vycházelo kolem 112mm, což se mi zdá moc při hloubce křídla 255mm. Nerad bych to při letovém testu rozbil, tak se raději ptám. Enjoy jsem koupil z druhé ruky už zalétaný a vybavený, takže jsem se starýma baterkama nic nemusel dolaďovat a vlastně ani nevím, kolik bylo těžiště původně.
Co se ti na tom nezda. Pokud je kridlo temer obdelnik, bez vyrazneho sipu nebo lichobezniku, tak mas teziste cca ve 44% hloubky kridla ( zamerne nepisu SAT , bo nevim jaky pudorys dane kridlo ma a hledat se mi to nechce). Jeste pozn: hmotnost starych baterek neni problem zjistit za predpokladu, ze vyvines trochu snahy. Pak na trup umistis zavazi stejne hmotnosti ,priblizne v miste kde byl puvodni akumulator a vis co potrebujes vedet. Do budoucna se muze hodit zkouknout nekolik radku z nasledujicich odkazu a je po problemu: http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a- ... ni-modelu/https://veka1.rajce.idnes.cz/Teorie_a_praxeveka1
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: ned 04.08.2019 16:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
jakub37 píše: Podle toho jsem to už zkoušel, ale těžiště mi vycházelo kolem 112mm, což se mi zdá moc při hloubce křídla 255mm. Mám podobně těžiště. Hloubka 260mm a těžiště 111mm. Myslím, že to tvé, reálne je.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
eco
|
Napsal: pon 05.08.2019 21:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.12.2007 Příspěvky: 732 Bydliště: Ostrava
|
Já lítám na E3 těžiště 122mm. Tedy pokud je to E3 s plovoucí výškovkou, rozpětí 3760mm, letovka cca 2100g.
_________________ MPX Royal SX 2,4Ghz...F3J Enjoy3
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: úte 06.08.2019 6:45 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
Dík za odpověď. Ano, to je přesně ten, začnu tedy na 115 a vím, že mám rezervu.
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 02.09.2019 17:21 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
Co jsem zachytil, tak u Enjoyů se na soutěžích chodí s těžištěm až extrémně dozadu, vychází to víc vzadu než je obvyklé, i přes 130mm... Proto si dovolím s naprostou jistotou tvrdit, že začít u Enjoy 3 na 112-115mm je bez rizika, to je v pohodě. Jinak obecně - prakticky všechny modely F3J/F5J s hloubkou křídla kolem 250mm těžiště 112mm snesou bezpečně. Optimum pro maximální výkon kolísá podle konkrétního modelu (profil, seřízení) a pak zvyklostí pilota obvykle mezi 100-125mm, to už se pozná časem.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|