Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 08.07.2011 18:17 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25.10.2008
Příspěvky: 51
Protože několik metrů od mého příbytku se zřídila nabíjecí benzínka zdarma, zkusil jsem pár dotazů na výrobce elektromobilů - konkrétně mi odpověděl Citroen:

----------------------------------------------------------
- životnost akumulátorů
Plánovaná životnost: 10 let.


- protože baterie je sestavena z 88 článků, jak se řeší oprava baterie pokud dojde k poruše jednoho nebo několika článků. Bude oprava výměnou celé baterie nebo se v baterii vymění špatné články (je k nim přístup)?
Oprava výměnou celé baterie.

- cena nové baterie a případně cena jednoho článku při opravě
Cena 477 000 včetně DPH.

- pokud se nejedná o A 123, prosím o graf závislosti kapacity akumulátoru na okolní teplotě, dále graf závislosti kapacity na odebíraném produ pulsním a konstantním, maximální dovolený vybíjecí proud pulzní a konstantní, proud nabíjecí doporučený a maximální, životnost článků při doporučeném nabíjecím proudu a při max. proudu.
Grafy bohužel nemáme k dispozici

- jaké je napětí baterie/ článku (bez zatížení, při zatížení, min. dovolené výrobcem)
Minimální napětí je 3,5 V, nominální 3,75 V a maximální 4,1 V.

- el. motory jsou na všech kolech?
Elektromotor jeden, pohánějící zadní nápravu.

- jaký proud odebírají motory při plném zatížení (rozjezd s max. zrychlením při plném obsazení vozu ), je proud elektronicky omezen?
Vzhledem k výkonu bych řekl do 100 A. Jednotky jsou stavěny na 350 A.

- je řešena rekuperace energie?
Rekuperace je přítomna.

- jak je řešeno omezení vybití akumulátorů (jaké napětí na článek), jsou při provozu monitorovány všechny články aby se zabránilo jejich vybití pod dovolenou mez? Je monitorována teplota všech článků nebo jen celé baterie (bezpečnost provozu)?
Napětí i teplota každého článku je kontrolována.

....

------------------------------------------------------------------

Takže až bude někde vyměněna po 3 letech celá baterka, protože odešlo několik článků, může být zdrojem pro cca 20 modelářů na startování. Cena nového akumulátoru je vůči ceně nového vozítka (cca 750000,-Kč) také zajímavá. 1 článek za 5420,45 Kč - lidová cifra.Životnost uvádí 10 let, ale již neřeknou při kolika cyklech.
Do toho vozítka určitě nepůjdu. Finančně to vyjde možná jako nafta. 10 let ta baterka při denní zátěži určitě nevydrží.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 08.07.2011 18:49 
Mazák
Mazák

Registrován: 20.8.2007
Příspěvky: 8609
Jo elektromobil to je fajn cista vec. Ale kdyby presli vsichni na elektromobily, tak kde se v siti vezme potrebny prikon na napajeni vsech tech dobijecich stanic? :D Nak


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 08.07.2011 19:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.10.2007
Příspěvky: 1238
Bydliště: Ústí nad Labem
Vedle každé dobíjecí stanice se postaví diesel-agregát. Nafta bude levná a vyplatí se to :wink: :lol: :oops:

_________________
Rychlost, výška, myšlenka.Pro úspěšné létání je třeba mít alespoň dvě.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 08.07.2011 20:19 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 31.12.2010
Příspěvky: 479
Bydliště: SR
Obrázky: 4
No,pani ja tusim ako to skonci.(Inac napad s dieselagrgatom nema chybu-treba to uzakonit)europoslanci to na zaklade lobingu firiem jednoducho nariadia,a my si ine auta ako tie tzv.ekologicke elektromobily nekupime.(tak ako si musime kupovat iba jedovate usporne ziarivky,ktore hovno svietia.)Pockajme 5-10 rokov a budeme zirat 8O

_________________
Futaba T14SG VELOX 2,2 EXTRA EF 60` EPP RCF PA XR61 ARDEA


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 08.07.2011 20:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.12.2010
Příspěvky: 714
Bydliště: Levice
jj, predsa aj atomky su zle a treba nahradit neekologickymi uhliarnami aby sme mali vonavy dym na uliciach


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 08.07.2011 22:04 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 1.4.2010
Příspěvky: 2575
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
s dnesni technologii nema vubec cenu o elektromobilech cenu uvazovat. jestli ochranci prirody tuhle planetu neznici tak to bude trvat jeste par let.

_________________
Logo 600 + spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 08.07.2011 22:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2006
Příspěvky: 976
Bydliště: Rožnov p. Radh.
Otázka je co MY obyčejní lidi vlastně víme a nevíme. Jeden den řeknou že ropa dojde za 40 let, další den řeknou že je to blud a je bez problémů na 200 let. To je jedna věc... To prostě nikdo neví.

Nikdo neví jestli už dávno není vymyšlený 100x lepší pohon. Třeba je... třeba ne... pokud ano, tak je zavřený v sejfu, protože by ropní šejkové museli zase jen pást kozy v poušti.

Další věc je, že ty články se musí nějak vyrobit a je potřeba energie a taky chemikálií. Pak je na pováženou jestli to má přínos nebo je to vlastně jen další fáma.

A k té odpovědi :-D. Já bych si to auto nekoupil ani náhodou. Kdybych chtěl být hodně ekologický tak koupím nafťáka, nechám dodělat předehřev nafty a budu jezdit na rostlinný olej z jídelen a restaurací, protože ten se jinak lije do kanálu kde škodí.

_________________
Katana 3m ZDZ160 ,F18-Blue Angel, Samokřídlo 63cm 120W, Quadcopter


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 08.07.2011 23:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.5.2006
Příspěvky: 9129
Bydliště: Bratislava dnv SK
Ja si k téme myslím, že už dávno sme mali jazdiť na baterky, a to že ekonomicky to vyzerá zle je len výplod ekonomiky samotnej..
Druhá vec je, že jazdiť na líthium je podľa mňa hovadina, mám taký pocit že ho je málo.
Tretia vec je že vodík sa dá využiť nielen na prechod PEM membránou drahou jak sviňa, ale v podstate aj celkom dobre horí.. a spalovacie alebo nebodaj stirlingove motory sú neporovnateľne účinnejšie než doterajšie pokusy s palivovými článkami..
Kto sa bojí že vodík mu buchne, nezabúdať na to že v litri chlastu (ale nie likéru... ak nerátam cukor) je viac energie ako v litri kvapalného vodíka. Paradox... ale znamená to že strašný problém so skladovaním kvapalného vodíka akosi neexistuje.
Divadlo.. :(
Až keď pokapeme tak si ekonómovia všimnú že kde nikto nežije tam ani nikto neplatí dane? Povedia s prekvapením "Hups..." ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 09.07.2011 0:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12369
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Myslím, že k prosazení by musel přijít nějaký pro tuto věc zanícený a díky dnešní politice navíc i dost bohatý investor, který by to technicky tlačil dopředu a prosadil by i stávají možná řešení takovým způsobem, aby byla cenově dostupná pro širokou veřejnost podobně jako kdysi prosadil Henry Ford pro širokou veřejnost cenově dostupná auta na benzin i když se to v té době taky zdálo skoro jako utopie. :wink:

Jen pro zajímavost Daimler/Mercedes-Benz chce uvést první vodíková auta na trh už v roce 2014 a pracuje se i na výstavbě nových vodíkových čerpacích stanic viz tento odkaz na článek k tomu. Jedná se ovšem v podstatě o eletromobily na zatím drahé palivové články.

Obrázek

Kromě toho už existuje Honda Fcx Clarity opět elektromobil s vodíkovými palivovými články, který se už několik let stále pouze pronajímá mimo jiné z důvodu malého počtu čerpacích stanic viz tento odkaz na nedávný článek informující o testech tohoto vozu v ČR.

Obrázek

Na http://www.h2stations.org/ je možné si prohlédnout mapu aktuálně provozovaných i v blízké budoucnosti plánovaných vodíkových čerpacích stanic ve světě i v Evropě. V Česku je již přes dva roky v provozu jedna vodíková čerpací stanice v Neratovicích.

Dalším krůčkem je například Renault Twizy viz tento odkaz, který má přijít na trh už koncem letošního roku za cenu cca 170 000 Kč za nákup auta + cca 1200 Kč měsíčně za pronájem baterie.

Obrázek

Renault Twizy je elektromobil bez palivových článků s dobíjením ze zásuvky přičemž pronájem baterií jednak snižuje pořizovací cenu vozu a také odstraňuje pro zákazníka nepříjemné vysoké jednorázové náklady v případě výměny baterie. Podobně by se mohly začít pronajímat i palivové články u vodíkových elektromobilů.


Naposledy upravil Drondys dne sob 09.07.2011 11:11, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 09.07.2011 10:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10.12.2008
Příspěvky: 1044
Bydliště: Jižní Morava(Veseli n. M.); Praha 10 (Chodov-Kunratice)
Chlapi, ani nevíte jakou mi děláte radost vašimi názory! Jsu chemik, částečně se zabývám právě alternativními pohony, a máte naprostou pravdu v tom že všechna současná řešení jsou jen začátek dlouhé cesty.

Vodík, který je oslavovaný jako jasná budoucnost, je totiž opravdu samý průser. Už skladování je extra problém, a i nejlepší PEM palivové články mají šíleně nízkou výkonovou hustotu.

Baterky do auta jsou taky katastrofální, cena vysoká, energetická hustota minimální. A zásoby lithia na planetě jsou dost skromné, kdyby polovina aut jezdila na baterky tak to lithim dojde snad dřív než ropa=)

No a uplně na začátku je samozřejmě potřeba vodík nebo elektřinu vyrobit, a vzhledem k tomu že se ~70% světové elektřiny a 95% vodíku vyrábí z fosilních zdrojů, tak nějaká ekologie je naprosto v tahu... Když se totiž započítají ztráty při vedení, výrobě vodíku, a v palivovém článku, tak má vodíkové auto prokazatelně vyšší exhalace než auto se spalovacím motorem!

Takže všechno co do nás média tlačí jsou zatím jen technologické demonstrátory/pěkné hračky. Vhodná technologi chce ještě desítky let vývoje, a následně obrovské dlouhodobé investice do infrastruktury.

Můžem si povídat a přemítat jaká jebudoucnost pohonu, rozhodně je to zajímavé téma, ale určitě si zachovejte si zdravý skepticismus, klasické paliva jsou totiž zatím naprosto nenahraditelná...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 09.07.2011 11:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12369
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Jen pro zajímavost zde je odkaz na článek o vodíkových palivových článcích pro domácnost, které se již vyrábějí a prodávají od května 2009 v Japonsku a do Evropy má být zahájen jejich dovoz v roce 2013. Zde je odkaz na popis aktuálně vyráběného modelu těchto palivových článků.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 09.07.2011 13:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.5.2006
Příspěvky: 9129
Bydliště: Bratislava dnv SK
Tak ma napadá, rok 1952 alebo aj skore (1938) - generátor pre domácnosti od Philipsu, stirlingov motor, predávaný bežne vraj s úspechom - cena nebola asi ani podobná 300W palivovému článku.. Vraj niektoré kusy dodnes fungujú, niektoré prerobené na slnko.....
http://www.deutsches-museum.de/en/colle ... ng-engine/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.07.2019 18:36 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4050
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Prahou bude jezdit 100 tisíc elektromobilů a dobijí je pouliční lampy, plánuje město
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=7&t=39933&hilit=elektromobil
==edit2 Mea culpa, mea maxima culpa.
Prahou bude jezdit 100 tisíc elektromobilů a dobijí je pouliční lampy, plánuje město
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/v-praze-ma-byt-do-deseti-let-100-tisic-elektromobilu-nabijet/r~08e571ccaed011e994100cc47ab5f122/
- QUANT 48VOLT a QUANTiNO 48VOLT - nanoFlowcell
https://www.teslamagazin.sk/nanoflowcell-podrobne-informacie/


Naposledy upravil guchar dne čtv 25.07.2019 23:16, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.07.2019 20:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1669
Bydliště: uhlířská lhota 74
hezká smyčka
mě osobně se opravdu líbí, že se konzistentně pořád řeší totéž i po 8 letech pauzy.
Bud nenastal vývoj (o čemž pochybuji, když se kouknu kolem sebe) nebo to prostě nikoho nezajímá aby se alespon probral objektivně balastem těch co vše mají za výstřelek nového ekonáboženství nebo má předem jasno že jakýkoli vývoj je blbost neb vše bylo již vynalezeno a není třeba dalšího výzkumu.
Jen postřeh........ :wink:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz