Autor |
Zpráva |
kope
|
Napsal: sob 20.07.2019 18:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Dneska jsem při létání zjistil, že mi asi baterka odešla do věčných lovišť. Je to 3S Tattu 1300 mAh. Provozuju jí v elektrovětroni, odběr max. 30s v kuse a v malých EPP, kde motor běží na max 2/3 (kromě startu a nějakých skopičin typu looping a pod), baterku vybíjím do max 3,6 V na článek. Dneska jsem si všiml, že po cca 10 sec běhu motoru začal regulátor snižovat otáčky, jak kdyby baterka byla vyždímaná. Zkusil jsem to na zemi a opravdu- 10 sec a otáčky šly dolů. Když jsem vyměnil baterku za jinou (přesně ten samý typ a kapacita), tak vše běželo normálně - takže se dá vylouči problém v reglu Doma jsem baterku dal na iCharger a změřil jsem vnitřní odpor článků. Bylo to 10 mOhm, 13 mOhm a 8 mOhm. Na baterce bylo napětí 12,3 V, kolik jsem dobil si teď nevzpomenu, ale bylo to dost málo. Dá se ještě něco změřit, abych zjistil jestli je baterka fakt na recyklaci?
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
Naposledy upravil kope dne pon 29.07.2019 9:35, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
sky59
|
Napsal: sob 20.07.2019 19:44 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Vsak ju vybi do "nuly" s nabijackou, ona vie co je to a co ma robit. Potom ju daj nabit a uvidis kolko vezme kapacitu do seba. Potom ju mozes znova vybit do "nuly" a nabijacka ti ukaze kolko v nej bolo energie Poznámka moderátora:
Na rady sky59 nedbat, jsou mimo mísu. Nic o tom neví a mate lidi.
viz.vlákno viewtopic.php?f=42&t=86446
|
|
Nahoru |
|
|
Shorty
|
Napsal: sob 20.07.2019 20:10 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1573 Bydliště: Letovice,ČR
|
kope píše: Dneska jsem při létání ....... Stalo se mi to stejný. Když jsem prošel telemetrii, ukázalo mi to náhlej pokles napětí. Po vypnutí motoru ukazovala plný nabití. Prostě už nedrží. Vyhodit!!!!!! A vybíjení do nuly nebo ,,nuly" je blbost. Baterka je prostě hin. Pokud už chce sky59 radit vybití, tak max. do 3,6 V na článek. To je ta jeho nula. Jít níž baterku zabije.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: sob 20.07.2019 20:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Spodna hranica na ktoru je mozne akumulator vybit je zavisla na vybijacom prude. Pri 1C to moze byt okolo 3,2V na clanok. Pri 30C 2,8V na clanok... Pri super tvrdych akumulatoroch by som ani pri 30C nesiel pod 3V na clanok.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
flightgear
|
Napsal: sob 20.07.2019 20:44 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 25.11.2018 Příspěvky: 15
|
takto mi to taky vypínalo, udělal jsem z 3S, 2S a ještě slouží dál
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: sob 20.07.2019 21:20 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
sky59 píše: Vsak ju vybi do "nuly" s nabijackou, ona vie co je to a co ma robit. Potom ju daj nabit a uvidis kolko vezme kapacitu do seba. Potom ju mozes znova vybit do "nuly" a nabijacka ti ukaze kolko v nej bolo energie Poznámka moderátora:
Na rady sky59 nedbat, jsou mimo mísu. Nic o tom neví a mate lidi.
viz.vlákno http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=42&t=86446Bla bla
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: sob 20.07.2019 21:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Ok, jde do solneho roztoku.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: ned 21.07.2019 7:01 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
sky59 píše:
Bla bla
Žádné bla bla. Přesně v tom vlákně se ukázalo, že o tom opravdu nic nevíš a radíš nebezpečné nesmysly. A až to začalo být zřejmé nejen všem, ale tak trochu i tobě, tak jsi se vytratil bez komentáře. Že by jsi někdy uznal, že se mýlíš od Tebe už dávno nečekám. Toho jsi nikdy nebyl schopen. Ale nezmohl jsi se ani na úhybné konstatování jako třeba že jsi to v hlavě měl, jen jsi se nešikovně vyjádřil... Opravdu by bylo dobré, kdyby jsi radil jen o věcech co znáš. Ne o tom, co se domýšlíš bez znalosti podstaty věci. Děkuji
|
|
Nahoru |
|
|
mab
|
Napsal: ned 21.07.2019 7:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
1. Není nutné baterii ničit (v solném roztoku) můžeš ji použít v jiném letadle s menším odběrem. 2. Létáš s tou baterií už dlouho? Pokud ne, tak zvaž změnu parametrů létání u nové baterie. Vyšší napětí po dolétání, nebo nižší odběr použitím jiné vrtule, nebo použití jiné baterie.
Jinak dopadneš opět stejně. Můj názor je, že 3,6V na baterii po vyjmutí z letadla je málo, opakovaně jí to škodí a zvyšuje vnitřní odpor. Něco jiného je 3,6V v telemetrii za letu u motoráka, kde pořád běží motor.
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
sibcat
|
Napsal: ned 21.07.2019 8:15 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 3.7.2014 Příspěvky: 44 Obrázky: 1
|
Zrušeno uživatelem.
_________________ Valenta (MO 72-3), Svíčka (AR 76), Modela 6 AM, Prism 7, FC-16, DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Vidlák
|
Napsal: ned 21.07.2019 9:57 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.2.2013 Příspěvky: 533 Bydliště: ČR
|
Zdravím, kope , já bych už změřil jen rozměry, a dal ji do solného roztoku.
|
|
Nahoru |
|
|
Solim Namez
|
Napsal: ned 21.07.2019 10:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.1.2018 Příspěvky: 604 Bydliště: Trvalé Obrázky: 0
|
Ta baterie může v nějakém "pohodovějším" stroji létat ještě pěkně dlouho. Nedozvěděli jsme se, jaký proud teče při té plné zátěži a kolik max. doporučuje výrobce aku.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 21.07.2019 10:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Kope, jak ji máš dlouho a kolik má asi cyklů? Mám taky přesně ty samý. Zatím mě všichni tvrdili že Tattu a Gens jsou z českýho "výběru" nejlepší.
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: ned 21.07.2019 11:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
Mám podobné zkušenosti s baterií: viewtopic.php?f=42&t=85693Stačilo jí nechat přes zimu nabitou a na jaře už už dokázala fungovat asi jen 2s a poté začasl dodávaný proud prudce klesat. To se opakovalo s každým přidáním plynu. Měření vnitřního odporu baterie nabíječkou bohužel k ničemu nebylo, právě kvůli nízkému odporu v prvních dvou vteřinách zátěže. Osobně si myslím že 3.6 V/článek (bez zátěže) se možná zbytečně přibližuje hranici, kdy se baterie začíná více opotřebovávat. V baterii zbývá odhadem pouze 10% kapacity. Ale asi záleží i na konkrétní baterii.
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: pon 29.07.2019 8:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Celeron píše: Kope, jak ji máš dlouho a kolik má asi cyklů? Mám taky přesně ty samý. Zatím mě všichni tvrdili že Tattu a Gens jsou z českýho "výběru" nejlepší. @Celeron: Ahoj, promiň za trochu opožděnou reakci, minulý týden jsem brouzdal po horách spíš než po RCManii . Baterku mám cca 3 roky a upřímně, cykly nepočítám. Její využití bylo různorodé-v malých EPP poletuchách, kde běžel motor po celou dobu letu a baterku hlídala telemetrie, stejně tak i v soutěžních RCEV větroních, kde baterka dala max. třikrát třicet sec motoru a šla na nabíječku. Nabíjeno 2C, zásadně s balancérem. Na druhou stranu moc neřeším vybíjení do storage. Když večer nabiju a pak se nedostanu následující den lítat, tak prostě baterky třeba týden i déle nechám připravené a pak je jen vytáhnu a jdu na letiště. Jinak to, co ti říkali o baterkách Tattu a Gens můžu potvrdit. Fakt to nejsou špatný baterky. Mám tady jednu GENSku 2200 mAh, určitě 5 let mít bude a pořád šlape.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|