Blacksite
|
Napsal: stř 03.07.2019 9:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.2.2015 Příspěvky: 819 Bydliště: Chlumčany (PJ) Obrázky: 0
|
Kolik je docela velky odber? Pokud byl odber vetsi, nez je bezpecna hranice, mohla se nafouknout, pote co odber klesl, napeti vylezlo, takze se muze "tvarit" , ze je Voltama v poradku, ale to je tak vse
_________________ Taranis X9D+
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: stř 03.07.2019 9:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
30C znamená (mělo by znamenat), že baterka je schopná se bez poškození vybít za 1/30 hodiny. Což jsou dvě minuty, resp. o něco míň, protože baterku nevybíjíš celou. Ale u některých baterek se tomuto údaji dá věřit leda tak, že je to proud (násobek kapacity, čili 30x2.2 = 66 A), který dokáže nějakou dobu dodávat plně nabitá baterka, vybitější už ne. Pokud s tím jezdíš 6 minut a nejezdíš úplně rovnoměrně, klidně se může stát, že část provozu - například při rozjezdech - ten maximální proud překračuješ. Pomohla by telemetrie. Třeba já to s letadly dělám tak, že když už nějakou dobu letím a baterka se spíš blíží vybitému stavu, tak se snažím moc nedivočit, nedávat plný plyn a tak.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
Marek_Km
|
Napsal: stř 03.07.2019 10:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.5.2012 Příspěvky: 1687 Bydliště: Kroměříž Obrázky: 38
|
mzednicek píše: Na mé RC lodi s Li-Po baterií se mi po ježdění baterie "nafoukla" - nikdy dřív to neudělala... Těžká ruka na plynu (jak říkává kamarád). Buď zvolnit, nebo koupit baterku s větším vybíjecím proudem. A telemetrie by se taky bodla. YenyaKas píše: 30C znamená (mělo by znamenat), že baterka je schopná se bez poškození vybít za 1/30 hodiny. Což jsou dvě minuty, resp. o něco míň, protože baterku nevybíjíš celou... Cooo? Nezlob se na mě, ale rada totálně mimo mísu.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 03.07.2019 11:50 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: stř 03.07.2019 12:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
Marek_Km píše: Cooo? Nezlob se na mě, ale rada totálně mimo mísu. Kde tam vidíš jakou radu? Jen vysvětluju, co znamená 30C. Pokud máš pocit, že je to jinak, máš možnost uvést svůj názor místo plácání o mísách.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 03.07.2019 12:39 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@mzednicek Takhle nafouklá LiPol_ka je za mne na reklamaci. Ovšem výsledek odvisí od solidnosti prodejce. U těch slušných, jsem uspěl. Někdy jsem dostal i radu na nákup "odolnějšího" typu. (Většinou byl dražší.) Ale byli i tací, že mne svým jednáním znechutili, natolik, že jsem reklamaci vzdal Kč oželel. Příště jsem šel jinam. - Ono u baterek je to dost o důvěře v tvrzení uživatele, že baterku používal v souladu s NÁVODEM.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 03.07.2019 12:48 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
V první řadě si změř maximální proud při plném zatížení. Nicméně jsi pravděpodobně koupil nekvalitní baterii , protože pokud jsi jezdil na plný plyn minimálně polovinu doby, baterka musí přežít. Že by někdo uznal do reklamace nafouklou baterii je málo pravděpodobné. Chyb můžeš udělat několik a prodejce to hodí na tebe.
|
|
Nahoru |
|
|
Marek_Km
|
Napsal: stř 03.07.2019 13:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.5.2012 Příspěvky: 1687 Bydliště: Kroměříž Obrázky: 38
|
YenyaKas píše: Kde tam vidíš jakou radu? Jen vysvětluju, co znamená 30C. Pokud máš pocit, že je to jinak, máš možnost uvést svůj názor místo plácání o mísách.
Rozdíl mezi teorií a praxí. Až budou výrobci baterek udávat pravdivé údaje (třeba o vybíjecích proudech), tak to asi fungovat bude. Akorát teda když píše, že má po 6 minutách ježdění baterku teplou a nafoukla se mu, tak kdyby ji měl vyjezdit po necelých dvou minutách, tak mu pukne, ne?
|
|
Nahoru |
|
|
PetrD
|
Napsal: stř 03.07.2019 13:29 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
mzednicek píše: Nabíjení vždy přes original nabíječku, ... Jak vypadá ta originál nabíječka, má nějaký display? Pokud ano, kolik mAh jsi průměrně nabíjel při každém nabíjení, jaké napětí měla vybitá baterie na začátku nabíjení, resp. po ježdění? Jak je baterie stará? Při jakém napětí jsi ji skladoval? Nabitou nebo vybitou? Nezůstala někdy po ježdění zapojená v lodi?
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 03.07.2019 16:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: stř 03.07.2019 19:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Vyssie to uz niekto nacal....
Ak mas dobru nabijacku co meria Ah alebo staci ze meria cas, daj jej nabijaci prud 2.2A a mala by sa nabijat hodinu..
Predtym ju vsak uplne vybi s tou nabijackou do "nuly'
Podla casu nabijania si trojclenkou vypocitas kapacitu baterie, ak ti vyjde kapacita s ktorou budes spokojny nic neries, pouzivaj pokym zdochne nadobro
Poznamka pre chytrakov: ucinnosti a rozne casy nabijania a vybijania vedome ignorujem
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: stř 03.07.2019 20:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
Marek_Km píše: Rozdíl mezi teorií a praxí. Až budou výrobci baterek udávat pravdivé údaje (třeba o vybíjecích proudech), tak to asi fungovat bude. Akorát teda když píše, že má po 6 minutách ježdění baterku teplou a nafoukla se mu, tak kdyby ji měl vyjezdit po necelých dvou minutách, tak mu pukne, ne? No, o rozdílu mezi teorií a praxí jsem tam pak psal dál. Já bych řekl, že se zahřála a nafoukla až nakonec, až už byla hodně vybitá a nebyla schopná dávat takový proud. A tiše předpokládám, že nejezdil celých 6 minut na plný plyn. Ale možná má taky pohon, který by sí chtěl vzít ještě větší proud, ale nemůže, protože je limitem baterka.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: stř 03.07.2019 20:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
YenyaKas píše: 30C znamená (mělo by znamenat), že baterka je schopná se bez poškození vybít za 1/30 hodiny. Což jsou dvě minuty, resp. o něco míň, protože baterku nevybíjíš celou. Ale u některých baterek se tomuto údaji dá věřit leda tak, že je to proud (násobek kapacity, čili 30x2.2 = 66 A), který dokáže nějakou dobu dodávat plně nabitá baterka, vybitější už ne. Pokud s tím jezdíš 6 minut a nejezdíš úplně rovnoměrně, klidně se může stát, že část provozu - například při rozjezdech - ten maximální proud překračuješ. Pomohla by telemetrie. Třeba já to s letadly dělám tak, že když už nějakou dobu letím a baterka se spíš blíží vybitému stavu, tak se snažím moc nedivočit, nedávat plný plyn a tak. Baterii po částečném vybití šetříš úplně zbytečně. 30C znamená, jaký proud je baterie schopná dodat bez vlastního (významného) poškození. Ale baterie je samozřemě schopná dodat mnohem větší proud, jen se při tom začne významně přehřívat a poškozovat. Když baterii z důvodu částečného vybití klesne napětí, tak není schopná dodat stejný proud (v konkrétním modelu), jako když je plně nabitá (a má vyšší napětí). Dodávaný proud v konkrétním modelu je dán impedancí motorů apod. a napětím baterie. Tvrdost baterie v C tam hraje pouze okrajovou roli. Ale tohle omezení částečně vybité baterie nesouvisí s tím, jaký proud baterie zvládne bez poškození. Tam je naopak větší riziko u plně nabité baterie, která právě tím, že je pro daný model schopná dodat větší proud, tak se více přiblíží ke svému limitu v C. Důležitý parametr je také teplota prostředí a efektivita chlazení, protože k poškození baterie v tomto případě dochází hlavně přehřátím.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: stř 03.07.2019 20:18 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
sky59 píše: Vyssie to uz niekto nacal....
Ak mas dobru nabijacku co meria Ah alebo staci ze meria cas, daj jej nabijaci prud 2.2A a mala by sa nabijat hodinu..
Predtym ju vsak uplne vybi s tou nabijackou do "nuly'
Podla casu nabijania si trojclenkou vypocitas kapacitu baterie, ak ti vyjde kapacita s ktorou budes spokojny nic neries, pouzivaj pokym zdochne nadobro
Poznamka pre chytrakov: ucinnosti a rozne casy nabijania a vybijania vedome ignorujem To nemyslíš vážně, že ne? Má lipolky. Ty nabíječka nenabíjí konstantním proudem.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Celeron a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|