Autor |
Zpráva |
graup15
|
Napsal: sob 22.06.2019 20:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
shumi píše: Když jsem tu fotku viděl jen tak narychlo a odmyslím si tu gondolu tak vidím velkou podobnost s eosem III ,chápu že ono dnes asi vymýšlet nějaké revoluční tvary asi nejde,nicméně já už bych si vakuovku nikdy nekoupil když si vzpomenu kolik otlačků od prstů jsem na tom měl (jak auto po kroupách a to byl potah full carbon) když jsem vedle toho položil asperátuse jen ve skle tak tu zlatku navíc člověk rád vyndá...... aby stejně nakonec zjistil že double carbon je double carbon Samozřejmě je mi jasné že je potřeba mít i levnější modely pro lidi co do toho nechtějí zas tolik investovat což byl ostatně i můj případ,ale člověku to pak nedá,navíc když vidí u kolegy zpracování jeho brusu a už to jede.Je to jen můj názor a zkušenost,jsem jen rekreační pilot a určitě si nemyslím,že když jsem nějak létal s eosem či asperátusem tak s modelem daleko dražším budu létat o mnoho lépe jen se mi prostě líbí. Budeš létat tak dobře, jak hodně se to budeš chtít učit.. Létání termiky tak aby jsi na jedno kraťounké stoupání tam byl min hodinu v kuse, je o taktice, zkušenostech, čtení terénu a oblohy. Jo kdy dorazí ten nová krásný ptáček?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
SKAY
|
Napsal: sob 22.06.2019 23:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
Shumi : Ale to je tak se všim priplatim mam kompozit priplatim mam carbon verzi a za jeste viiic... Quattro carbon.... jeto jak s autem priplatim a mozna v eu koupim i motor..... Na otlaky a diry to nelita. A nedostatky stroje nahrazuje odvaha pilota přeci
|
|
Nahoru |
|
|
manta
|
Napsal: ned 23.06.2019 6:09 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 9.6.2013 Příspěvky: 71 Bydliště: Pardubice
|
shumi píše: Když jsem tu fotku viděl jen tak narychlo a odmyslím si tu gondolu tak vidím velkou podobnost s eosem III ,chápu že ono dnes asi vymýšlet nějaké revoluční tvary asi nejde,nicméně já už bych si vakuovku nikdy nekoupil když si vzpomenu kolik otlačků od prstů jsem na tom měl (jak auto po kroupách a to byl potah full carbon) když jsem vedle toho položil asperátuse jen ve skle tak tu zlatku navíc člověk rád vyndá...... aby stejně nakonec zjistil že double carbon je double carbon Samozřejmě je mi jasné že je potřeba mít i levnější modely pro lidi co do toho nechtějí zas tolik investovat což byl ostatně i můj případ,ale člověku to pak nedá,navíc když vidí u kolegy zpracování jeho brusu a už to jede.Je to jen můj názor a zkušenost,jsem jen rekreační pilot a určitě si nemyslím,že když jsem nějak létal s eosem či asperátusem tak s modelem daleko dražším budu létat o mnoho lépe jen se mi prostě líbí. Když jsi se vyjádřil k No Bodymu. Předpokládám, že jsi ho ve skutečnosti neviděl, soudíš pouze z fotek. A promiň, že budu odporovat. Tu zlatku navíc za Asperátuse třeba jen jen ve skle bych tedy já nedal. A není to protože bych ho viděl jen na fotce, ale protože jsem si mohl prohlédnout úplně nového přivezeného od výrobce a také na soutěži (jen jednoho a v carbonu). Nechci to éro nijak pomlouvat protože létá dobře, ale kvalita zpracování nesahá No Bodymu ani po kotníky, o pevnosti ani nebudu mluvit, i když je to tak trochu porovnávání jablek z hruškama. Neboť Asperatus je postaven jako soutěžní model a No Body prioritně ne. A máš pravdu, vakuovky jsou vakuovky, otlačky se na nich dělají a člověk s nimi musí zejména při přepravě a manipulaci zacházet opatrně. Ale je to za málo peněz hodně muziky. Mám Djanga, vlastnil jsem a létal s jedním z prvních EOSů (ještě stále velmi dobře soutěžně létá) a třeba minulý týden jsem si na MČR mimo soutěž krásně polétal s vakuovkou Element 3400. Všechno to jsou krásně létající mašiny a na soutěžích rozhodně konkurence schopné. Tyhle modely si získávají příznivce hlavně cenou. Ale někteří výrobci je dělají tak dokonale, že na první pohled nepoznáš, že se jedná o vakuovky.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: ned 23.06.2019 10:46 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
graup15 píše: Jinak já bych si olétané F5J nekoupil , má to cenu max šrotu. Serva můžeš rovnou vyhodit, s érem se tříská o zem naprosto brutálně . Zrovna nedávnou jsem měl v ruce ..super koupě, lehounce poškozené F5J létáním.....to poškození bylo asi na 10 místech, včetně promačkaného křídla a prasklin na trupu. A po videu s MCR si už vůbec nedělám iluze Sorry, ale tohle jsou naprosté kecy... Mám tu například lehkého Storka, který má za sebou 2,5 sezóny. Serva jsou původní a nemají naprosto problém, prasklin sice najdeš dost, ale naprosto ničemu nevadí. Tohle je to, co jsem už psal vícekrát - spousta lidí má prostě touhu po něčem novém a nad F3J/F5J s opravovaným soutěžním zásekem ohrnuje nos a tak si radši koupí něco sice nového za podobnou cenu a nedochází jim, že to pořád vlastnostmi nesahá tomu "omlácenému šrotu" po kotníky... Ad NoBody k tomu, co píše manta - podívej, průser vakuovek z XPS je vždy (to není o kvalitě daného kusu, je to princip) v tom omačkávání. I při sebepečlivějším zacházení se tomu nemáš šanci vyhnout, je to prostě smutná realita. Tak nějak to jsem ochoten ignorovat na stopalcovce ala Django za pár tisíc, ale u F5J v ceně prázdného modelu mezi 10-20 tisíc už mne to docela štve. Sám EOSe III mám, výkonnost je vysoká, ale tohle prostě problém je. Trochu se to zlepší při povrchu z biaxu, ale to zase žene nahoru cenu, bohužel... Jinak zrovna Asperatuse bych v diskusi nechal stranou, měl jsem možnost vidět další kus a trochu to probrat. Problém modelu je v tom, že se to výrobce teprvě učí a zmíněný kus byl opravdu bídný (třeba tuhost uchycení výškovky byla špatný vtip), mám ale potvrzeno, že pozdější kusy to vylepšovaly. A podobných bodů je tam více, takže za nějakou dobu by to mohlo být slušné letadlo, zatím bych ale počkal.
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: ned 23.06.2019 10:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
tomashr píše: Sorry, ale tohle jsou naprosté kecy... Mám tu například lehkého Storka, který má za sebou 2,5 sezóny. Serva jsou původní a nemají naprosto problém, prasklin sice najdeš dost, ale naprosto ničemu nevadí. Tohle je to, co jsem už psal vícekrát - spousta lidí má prostě touhu po něčem novém a nad F3J/F5J s opravovaným soutěžním zásekem ohrnuje nos a tak si radši koupí něco sice nového za podobnou cenu a nedochází jim, že to pořád vlastnostmi nesahá tomu "omlácenému šrotu" po kotníky...
Ok každého věc jestli chce vyhodit prachy za otřískaný model se servy které jsou na konci životnosti. Jsou samo vyjímky, ale pouze u majitelů co nemají soutěžní ambice..u těch se dá sehnat soutěžní brus který nevypadá jako by prošel válečnou zonou. Taky bych si televizi z bazaru nekoupil...ani cokoli jiného.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: ned 23.06.2019 10:59 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
graup15 píše: Ok každého věc jestli chce vyhodit prachy za otřískaný model se servy které jsou na konci životnosti. Jsou samo vyjímky, ale pouze u majitelů co nemají soutěžní ambice..u těch se dá sehnat soutěžní brus který nevypadá jako by prošel válečnou zonou. Taky bych si televizi z bazaru nekoupil...ani cokoli jiného. No vždyť to píšu - kecy...
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: ned 23.06.2019 11:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
graup15 píše: Ok každého věc jestli chce vyhodit prachy za otřískaný model se servy které jsou na konci životnosti. Jsou samo vyjímky, ale pouze u majitelů co nemají soutěžní ambice..u těch se dá sehnat soutěžní brus který nevypadá jako by prošel válečnou zonou. Taky bych si televizi z bazaru nekoupil...ani cokoli jiného. Promiň, ale nejsem jediný co striktně model na bod "nezapichuje" a raději přelítá, nebo nepřistane.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: ned 23.06.2019 12:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
A pozoruji, že některé modely změnili majitele po jedné nebo dvou sezonách. A stále lítají na plný "výkon" i novému majiteli. Běžně se letadla mezi lidmi "točí". I na těch nejlepších pozicích v žebříčku. Fakt nemusí být nutně soutěžní "stroj" poničený.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: ned 23.06.2019 13:34 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Já bych to z dovolením trochu rozvedl... Co beru fakt jako kecy je ta část o servech, fakt jsem se snad vůbec ve svých modelech nesetkal s tím, že by servo bylo opotřebením načnuté, horšila se přesnost atd. Servo se při soutěžním létání občas očeše či shoří, pak se ale zkrátka vymění a pro nového majitele je to spíše lépe (novější díly), navíc se vesměs odhalí nějaké vadné série. Tohle zase beru spíš jako plus, pro příklad u syna v modelu jsem na motýlu měli na pohled slušné dražší Hitecy, kterým ale časem odcházely kartáčky motoru (potvrzeno z více míst). Naštěstí kluk ta serva zničil (právě upadly kartáčky) při zapíchnutí při přistání a pak se nahradila jiným typem, kdyby byl daný model provozovaný rekreačně, tak nejspíš budou sloužit dále až do kolapsu za letu a dost možná totální destrukce A tohle není jediný podobný příklad... Co se týče draku letadel je to tak, že dokud se na křídle neporuší nosník, tak prostě drží. Valná většina ťukanců je na náběžce a tam je oprava čistě estetický problém, vliv na letové vlastnosti i další životnost je nulový. Takto opravovaný model sice na první pohled vypadá ošklivě, jenže reálně je naprosto v pohodě a ve srovnání s novou vakuovkou bude nejspíš po roce vypadat lépe (na začátku horší, pak se ale projeví, že na vakuovce přibývají otlaky). Trochu jiné téma je stav po "totálce" typu totálně zlomeného křídla, ale popravdě toto se neopravuje zas tak často a v prodeji z druhé ruky se podobný stroj neobjeví tak často. Co mám zkušenost, tak naprostá většina "ran" spadá buď do kategorie "oprava v pohodě" anebo naopak "totálka na zrušení a nový díl", věcí "někde mezi", které by skutečně pro nového majitele byly problém, tolik není. Jinak bych nerad, aby si tohle někdo bral jako odrazování od No Body a vakuovek obecně, sám mám v provozu EOSIII a jsem vlastně dost spokojený. Jen by si měl každý uvědomit, že i perfektně zpracované křídlo (což tady očekávám) takto pěkné nevydrží vlastně nikdy a nic se s tím nedá dělat. Pokud si je toho zájemce vědom, tak je vše v pořádku a může být velmi spokojený
|
|
Nahoru |
|
|
Dzordzik
|
Napsal: ned 23.06.2019 20:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.12.2006 Příspěvky: 762
|
On je zásadní rozdíl mezi soutěžním a na pohodu létáním. Dimenzování a životnost modelu je naprosto rozdílná. Pokud létám pro radsot, tak s tím nemlátím, ale sedám do ruky nebo nejhůř k noze. Pokud soutěžím, na model se ohled nebere. To je potřeba si uvědomit především. Na obyč létání double carbon model hezký ale tak trochu zbytečný. Pokud někoho baví se motat v pár metrech a lovit bublinky, nepotřebuje model za 40 litrů prázdný.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 24.06.2019 6:32 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Dzordzik píše: On je zásadní rozdíl mezi soutěžním a na pohodu létáním. Dimenzování a životnost modelu je naprosto rozdílná. Pokud létám pro radsot, tak s tím nemlátím, ale sedám do ruky nebo nejhůř k noze. Víš, tohle je taky hezká teorie, ale v reálu například u toho nadhozeného modelu mého syna, který létal soutěžně, jsou v náběžce záseky dva. Jeden z létání vyloženě pro zábavu, kdy při přistání potkal krtinu, do které ten hajzl krteček vykopal kromě hlíny i velký šutr a druhý sice za soutěže, ale jde o stav, kdy paradoxně přistál krásně jemně a na nečekaně kluzké trávě mu to dojelo do nohy a nestačil uskočit, podobné věci jsou na zcela nesoutěžních letištích k vidění dost běžně. Navíc jak už jsem někde psal, několikrát jsem zažil situaci, kdy se někdo děsně pohoršoval, jak se na soutěži s modely mlátí, načež svůj "nesoutěžní šetřený" rozsekal poté, co při přistání doklouzal do nějaké překážky a paradoxně při "soutěžním uzemnění" by měl model bez škrábnutí - nikomu sice něco takového nepřeju, ale kajícně přiznávám, že jistou formu "trestu za řeči" v tom nešlo nevidět
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 24.06.2019 7:25 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Abych se vrátil k No Body, měl bych dva dotazy. Zaprvé - jak je řešena zátěž? Do trupu, vnější konce středu nebo ještě jinak? Tohle je vždy u třídílných křídel trochu složitější než u dvoudílných a že na to výrobce myslel každopádně jednoznačně chválím.
Zadruhé - jak silnou tkaninou je řešen povrch křídla? Upřímně mi ta prázdná hmotnost minimálně 1270g přijde docela hodně, u EOSu je to i pod 900g, tak mne zajímá, kde to nabralo hmotnost navíc. Pokud to šlo do pevnosti a životnosti, tak to nemusí být s ohledem na zaměření vůbec špatné rozhodnutí, nicméně přeci jen mi nárůst 300-400g přijde docela hodně, odhaduji, že pokud bych chtěl EOS v pevné verzi, tak by přidání 150g materiálu muselo být až dost...
|
|
Nahoru |
|
|
Papir
|
Napsal: pon 24.06.2019 10:30 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.7.2006 Příspěvky: 1054 Bydliště: Česká Lípa
|
Zátěž je v trupu. Na konci kabiny do troubelíny viz foto a je tam spíš navíc, kdyby náhodou někdo chtěl. Hmotnost navíc se nasbíra všude Třeba i na té vestavbě balastu. Nejvíc naskočí samostatný nosník, pak je to všude kousek. Celkově je potřeba se spíš odprostit od toho pohledu soutěžáka, který chce hnát váhu dolů a pak případně nakládat. Pro soutěžní piloty jednoduše NoBody určeno není a nemělo být. Je to model rekreační. A tak je potřeba na to i koukat.
Přílohy: |
Balast.jpg [ 62.5 KiB | Zobrazeno 3909 krát ]
|
|
_________________ DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG www.vpmodel.cz
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 24.06.2019 10:49 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Díky za balast, už je mi to jasné - docela pěkné Ad hmotnost - tak mě šlo o to, že zrovna EOS až tak typicky primárně soutěžní model není, třeba trup je stejně jako máš u NoBody "vykrmené prasátko" atd. Kdybys byl váhou výše než nějaký soutěžní extrém řešený zcela minimalisticky, tak vůbec nic nebudu psát, ale tady právě srovnávám srovnatelné... Co myslíš tím samostatným nosníkem - ty tam máš nějak výrazně promakanější nosník než balsovou stojinu s pásnicemi? To by samozřejmě pro dost lidí kladem bylo
|
|
Nahoru |
|
|
PetrD
|
Napsal: pon 24.06.2019 12:41 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
Papir píše: ... Pro soutěžní piloty jednoduše NoBody určeno není a nemělo být... To je trochu škoda, při té vynaložené námaze a slušném zpracování stačilo návrh trochu poladit a soutěžní model to mohl být. 1600-1700g by nebylo vůbec na závadu.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|