Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 202 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 15.05.2019 16:52 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: SK Bratislava
StrycAlois píše:
A existuje nějaká křivka závislosti, nebo alespoň nějaká silně zjednosušená aproximace závislosti kritického úhlu náběhu, anebo vztlaku, jak uvádí TomášC, přes Re, na rychlosti letu?
Pro nějaký velice běžný profil a pro běžný rozsah rychlostí, např. 20 až 80km/h.

Anebo alespoň nějaké orientační hodnoty, něco podobného, co dal OrDa pro teplotu:


Tam nie je len zavislost krirtickeho uhla ale aj koeficientu vztlaku - ten je s druhou mocninou ako tu uz padlo.

Dalej tam mas spomenutu zmenu RE s teplotou (RE kolise s teplotou lebo je to nasobok rychlosti a velkosti delene viskozitou - a ta prave kolise s teplotou http://www.ce.utexas.edu/prof/kinnas/31 ... scgif.html ) ... pri konstantnej rychlosti, ale aj ta sa meni lebo ...

dalej tam mas zmenu hustoty vzduchu s teplotou to ma vplyv na minimalnu rychlost

Az potom mas tu zmenu velkosti kritickeho uhla nabehu s RE. To sa da vidiet na hocijakej vztlakovej ciare cl=f(alpha) - na obrazku vpravo - meranej pri roznych RE napriklad:


Přílohy:
x.png
x.png
[ 396.1 KiB | Zobrazeno 595 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019 7:52 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1238
Bydliště: Chocerady
Nevím kam se pohla debata. Ale tady je jednoduché čidlo pádové rychlosti.
https://www.aircraftsupply.com/ca450-742n.html

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019 8:50 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: SK Bratislava
Ako ftip dobre, chcel by som to vidiet na modelarskej nabezke a este k tomu dobre nastavene :mrgreen:

to uz by som skorej veril senzoru uhla nabehu na boku trupu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019 12:29 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1238
Bydliště: Chocerady
To není vtip.
Až pochopíš jak a proč to funguje tak zjistíš že to jde velice snadno vyrobit i pro model. S dnešní možností 3D tisku je to docela sranda.
Nastavuje se to změnou posunutí.
Pořád to neřeší to že si myslím že je to zbytečné pro model.

Já chápu že v dnešní době je nepopulární systém který nepracuje s pc a nedělá grafy. Ale ono to tak nějak není potřeba.
Víš pro létání a bezpečné přistání ti stačí tohle. Nepořebuješ ani rychloměr.
Přiblížíš se k letišti začneš stahovat plyn a podrovnávat. V době kdy se ti ozve tohle jsi na pádovce. Když jsi vysoko můžeš přidat a opakovat.
Nepotřebuješ pitotku, čidla statického tlaku, údaje o hmotnosti, tlaku vzduchu ....... Prostě ti stačí jedna součástka která na tebe začne pískat při přetažení letounu.
Moc jednoduché? Je,ale funguje to.
Chápu i to že pro hodně modelářů jednoduchá cesta není zajímavá a dělají si to složité. Prostě je to koníček.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019 12:49 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: SK Bratislava
HavelAircraft píše:
To není vtip.
Až pochopíš jak a proč to funguje tak zjistíš že to jde velice snadno vyrobit i pro model.


No tak chapat ako funguje senzor stagnacneho bodu naozaj nemam problem, uz sa to tu riesilo. Ale vyroesit danu vec na modeli s neznamymi charakteristikami profilu vobec nie je jednoduche a vyrok "to jde velice snadno vyrobit i pro model" ftipom je. Skorej by som to videl na uz spomenute riesenia ktore sa podstatnym sposobom lisia od tohoto tym ze su NASTAVITELNE, zatial co toto je fixne viazane na vypocitanu aerodynamiku daneho kridla, co u modelu 1/ nehrozi 2/ sposobi komplikacie kridla v okoli nabezky. A to nespominam problemy s nejednoznacnostou kritickeho uhla nabehu a teda stagnacneho bodu u modelov ... uz to tu parkrat zaznelo.


HavelAircraft píše:

Chápu i to že pro hodně modelářů jednoduchá cesta není zajímavá a dělají si to složité. Prostě je to koníček.


Niekto sa moze zabavat prave objavovanim neprechodenych ciest, nevidim v tom problem, nie kazdy preferuje zbastlit nieco co uz niekto predtym urobil, ale prave naopak.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019 13:28 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1238
Bydliště: Chocerady
Ono to jde seřídit i metodou pokus omyl. Ale ono je to vlastně jedno.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 18.05.2019 19:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 3930
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Měl jsem krátký výpadek na internetu. Takže dotaz zda zde běželo (něco je na str. 13, ale s častými výhradami)
Malá sportovní letadla mají na běžném RYCHLOMĚRU "podkres" několika stupnic (pro různé režimy), na nich pak
třeba zeleně pásmo rychlosti kdy jsem od STALL "dost vzdálen" (určeno návodem, předpisem, doporučením)
a naproti tomu třeba pásmo oranžové kdy jsem ke STALL už příliš blízko (a bylo by lépe se dostat "DÁL")?
JE TO POUŽITELNÉ I PRO MODELOVOU VELIKOST? JAK SE DOPRACOVAT K DOPORUČENÉ "rezervě" rychlosti?
- Jak se na STALL projeví vliv přízemního efektu výška letu pod ROZPĚTÍM (1/2 ROZPĚTÍ) KŘÍDLA?
"V důsledku snížení volných vírů nastane pokles indukovaných rychlostí. Ty zmenšují úhel náběhu
o tzv. indukovaný úhel náběhu a tak dojde ke zvýšení efektivního úhlu náběhu, což směřuje ke zvýšení
vztlaku. Tento jev, který působí v těsné blízkosti povrchu země, je často nežádoucí zvláště při přistání."
_U letů ve výškách násobky ROZPĚTÍ kde ke ZVÝŠENÍ VZTLAKU v důsledku snížení vlivu koncových vírů nedojde

- U RC Modelů málo obvyklé: Lety letadel v TĚSNÉ FORMACI (snížení indukovaného odporu)
_Využívají např. ptáci v hejnech, kdy se krajní místa (více náročná-namáhavá) střídají s místy víc ve středu hejna.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 202 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz