vasylp
|
Napsal: čtv 04.04.2019 16:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2009 Příspěvky: 515 Bydliště: Mlada Boleslav
|
jaroslav.falcon píše: Zdravím, v pekle
o víkendu jsem dokončil a zalétnul 505. Chtěl jsem se zeptat jaké lítáte otáčky. Já jsem testoval 1800 1900 2000 a i na 1800 se mi zdál s porovnáním T REX 550, kde lítám 2000,2100 docela "vostrej"
Testovali jste maximální ? , vydrží to. V manualu pro G500 popisuji (Google překladač) Goblin 500 byl testován při rychlosti hlavy 1800 ot a až 3000 ot. Vzhledem k povaze hlavy a tlumícího systému by však model mohl vykazovat kymácející jevy při nižších otáčkách hlavy mezi 1800 a 2400 a original. In Flight The Goblin 500 has been tested at head speeds as low as 1800 rpm and as high as 3000 rpm. However, due to the nature of the head and dampening system, the model could exhibit swaying phenomena at some lower head speeds between 1800 rpm and 2400 rpm. This phenomena is noticeable in the elevator axis and can present itself at different head speed ranges based on the types of blades used, flybarless system gains, etc., usually this goes away by increasing or decreasing the head speed in order to move away from the harmonic’s rpm. For 3D flight, it is recommended a head speed of 2400 rpm or higher, at these higher head speeds, the phenomena is non-existent as the machine is then outside this harmonic range. The Goblin 500 uses the HPS head (High Precision System) The dampening system of this head allows for a wide range of head speeds to be used without sacrificing safety. The dampening preload is set for optimal flying characteristics at a wide range of rpms, it is recommended not to change the preload by adding or removing shims. ja litam 2350-2400 a pohoda. co se tyče vůli v hlavní hřídeli ? tak to trošku nechápu?
_________________ JETI DS-14 / MAVERICK / Goblin RAW / Spirit / Phoenix /
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: čtv 04.04.2019 20:34 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Tak já lítám s Devilem 1550, 1650 a 1750 RPM s docela těžkou (4kg) maketou s polosymetrickými listy. Potřebuju pomalé, důstojné chování které má emulovat velkou hmotnost těžkého stroje. A taky zvuk je při nízkých otáčkách lahodný. Měnil jsem řemenici motoru za 17z abych mohl točit motorem rozumné otáčky (abych ho nedusil při nízkých RPM hlavy). Tedy doufám, že otáčky měřím dobře, měřím je telemetrií HobbyWing reglu v OpenTX. Převodový poměr jsem vyčetl z manuálu pro 17T řemenici 9,72. Žádné houpání jsem nepozoroval, letí to jako autobus, krásně a velmi příjemně.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jaroslav.falcon
|
Napsal: pát 05.04.2019 7:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.10.2012 Příspěvky: 1539 Bydliště: Kladno
|
co se tyče vůli v hlavní hřídeli ? prostě ta hlavní hřídel se viklá, včera jsem to zkoumal a vypadá to na vůli v ložisku, ale přesně to není vidět. zkusím vyměnit hlavní ložiska. Hřídel je přesná 10.00mm
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pát 26.04.2019 18:49 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Řešil jste někdo počet pólů Devilovo motoru BL4120 Pro? Teď to řeším kvůli měření otáček Spiritem, kam je třeba zadat počet pólů. Všude v dokumentaci tvrdí jednotně že 10 pólů, ale když spočítám magnety, tak jich je 8 a také když milivoltmetrem počítám výchylky při otáčení motorem, tak při jedné otáčce je jasnách 8 výchylek. Podle mě je ten motor 8-mi pólový.
Ve Spiritovi se nastavuje číslo "počet pólů/2", takže nejdříve jsem tam měl nastaveno 5 a teď jsem to změnil na 4. Na tohle mě původně upozornil Jarda.Falcon a podle něj to s tou 4-kou měří správně.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: sob 04.05.2019 15:07 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Ahoj všichni, nápad: Všimli jste si, že očka ke gripům vrtulky vedo tak nějak šikmo? Jako kdyby to nebylo správně. napadlo mě, vyměnit kuličky za typ s krčkem. Pak by se očka dostala pěkně do osy a vše by šlo pěkně kolmo. Otázka je, jestli to tak jak to je originálně (zešikma) není z nějakého důvodu schválně? Příloha:
Kulička s krčkem ke gripům vrtulky-1200.jpg [ 81.53 KiB | Zobrazeno 14185 krát ]
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kebous
|
Napsal: čtv 09.05.2019 19:31 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.5.2016 Příspěvky: 24 Bydliště: Bludov
|
Zdravíčko. Ty šikmé gripi jsou schválně.. Někde se to už myslím řešilo. Je tam větší přenos síly nebo tak něco.. Mají to schválně..
_________________ Walkera V400D02, WlToys V977, Trex 550 DFC , Alzrc Devil 505 Fast, Spirit, Aurora 9
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: čtv 09.05.2019 19:39 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Tak to by mě zajímalo. Nevzpomeneš si, kde se to řešilo? Žádná jiná heli to takto šikmo nemá. Třeba i gripy na hlavních listech má Dwevil pěkně kolmo, i když kvůli tomu mají kuličky vytažené přes 20mm daleko. Podle mě při těch šikmých táhlech žádný "větší přenos síly" nemůže být, síla nejlépe působí kolmo ne? Vektory síly se tak nerozkládají nikam do strany, kde se pak síla umoří do samotného čepu. Moc rád bych to někde našel vysvětlené, že je to schválně.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: čtv 09.05.2019 21:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Woita píše: Ahoj všichni, nápad: Všimli jste si, že očka ke gripům vrtulky vedo tak nějak šikmo? Jako kdyby to nebylo správně. napadlo mě, vyměnit kuličky za typ s krčkem. Pak by se očka dostala pěkně do osy a vše by šlo pěkně kolmo. Otázka je, jestli to tak jak to je originálně (zešikma) není z nějakého důvodu schválně? Příloha: Kulička s krčkem ke gripům vrtulky-1200.jpg Ahoj, tady v tomto případě je to jedno. Vrtulka chodí souhlasně tj, má kolektivní řízení. Jakoby je zde jedno jestli táhla od smykátka na kukličky svírají pomyslný pravý úhel nebo jsou takto zešikma. Další výhoda je i v tom, že rotorovou hlavu vrtulky můžeš rozebrat / sundat aniž bys musel vycvakávat kuličky a červík vyšroubuješ. Nebude tam překážet kulička od pitch arm.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: čtv 09.05.2019 22:12 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
OPR píše: Další výhoda je i v tom, že rotorovou hlavu vrtulky můžeš rozebrat / sundat aniž bys musel vycvakávat kuličky a červík vyšroubuješ. Nebude tam překážet kulička od pitch arm. Tohle mi znělo jako rozumný důvod, tak jsem hned běžel kouknout jak je to v reálu udělané. Možná že vrtulku bez vycvaknutí kuliček opravdu sejmeš, jen je otázka jestli nezůstane držet za ty dva čepy v drážce smykátka. Ale asi máš pravdu, ty čepy možná nakonec vyjedou do strany. No ale pokud budu demontovat vrtulku, tak vycvaknutí dvou kuliček (kleště mám) mi nějak extra vadit nebude. Tohle opravdu zní rozumně, to by mohl důvod proč je to zešikma. Jestli mě to pořád bude vrtat v hlavě, já snad napíšu výrobci (samosebou tedy Goblinovi, protože tam to vymysleli), jestli by to vysvětlil. P.S. Koukal jsem taky na Gobliny 700, jestli to tam nemají kolmo (to by o něčem svědčilo), ale mají to taky našikmo.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: čtv 09.05.2019 22:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Ještě mne napadá jedna výhoda, ale poprosil bych tě, zda bys nevyfotil zezhora vrtulku jakoby půdorysně s natočenými táhli od vrtulky ke smykátku aby byli v tom půdorysu také vidět. Pokud možno na listech s 0°úhlu náběhu.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pát 10.05.2019 9:27 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
OK, určitě vyfotím.
Předpokládám že nafotit chceš tu mojí verzi s prodlouženými kuličkami (mám i druhou heli kde dosud kuličky mám původní). Nebo mám pro porovnání udělat fotky obou variant?
A hlavně: V jaké poloze vrtulky to mám nafotit? Vrtulka při focení vodorovně, nebo svisle? Nebo šikmo?
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: pát 10.05.2019 12:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Ahoj, a díky. Tu fotku zkus ze zhora pohled na půdorys trubky a domku. A vrtulku natočit tak, aby byli vidět v půdorysu oba pitch link od vrtulky na smykátko.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pát 10.05.2019 13:48 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Tak tady jsou fotky. Je vidět, že se to dost liší, pro porovnání i společná fotka obou. Na té společné je vidět, že při stejné poloze smykátka (=čelisti smykátka vodorovně) je u originálního řešení vrtulka šikmo, u prodloužených kuliček je vrtulka svisle: Příloha:
Prodloužená.jpg [ 59.72 KiB | Zobrazeno 13796 krát ]
Příloha:
Původní.jpg [ 49.23 KiB | Zobrazeno 13796 krát ]
Příloha:
Společně.jpg [ 74.1 KiB | Zobrazeno 13796 krát ]
P.S. Mimochodem, teď jsem si toho všimnul, až na fotkách: Na tom růžovém mám tuningové smykátko Lynx (celokovové, se 2 ložisky navíc oproti originálu). A koukám, že u toho Lynxe jsou oba šrouby, které drží Pich linky, každý hlavičkou z jiné strany (to je správně). Na originále mají hlavičky šroubů na jedné straně. Je to sice drobnost, ale určitě způsobuje nevyváženost hlavy. Při těch otáčkách co jsou na vrtulce už dvě hlavičky šroubu na jedné straně vyvodí solidní sílu (=> vibrace). Koukám že originální Goblin to má taky blbě - z jedné strany. To je konstruktérská chyba. Malá, ale zamrzí...
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pon 20.05.2019 18:11 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Zkušenost z provozu: Mám Devila 505, verzi se servy ALZRC - DM1531S (ty červené). Nalítáno těžko říci kolik, nepočítám to, ale bude to odhadem 100 letů. Všechno je OK, lítám s docela těžkou maketou, takže důstojné poletování, žádné hard 3D. Teď jsem zjistil, že jedno servo na cyklice má dost velkou vůli, spíš obrovskou - odhadem tak 2 mm, úplně se to viklá. Ostatní serva jsou bez vůlí (nebo desetinku, prostě jako nová). Objednal jsem převody, tak až dorazí, vyměním. Jenom mě zarazilo, že je to dost brzy, že je to jen u jednoho a že vůle je tak velká. Na letu nic nepozoruju, spíš se bojím aby nebyly některé zuby tak ztenčené, až by se to úplně očesalo až budu ve vzduchu. Máte někdo podobnou zkušenost?
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|